users-kaartje:
users-icons (klik op je favoriete users voor het fotoboek):
Banned uit ONZ
Eindhoven verjaardagskalender:
code:En zo begint men een Eindhoven topic15 Jan - r8ality
03 Apr - Steef_1982
09 Apr - BlieBlie
11 Apr - OmegaProject
12 Apr - julekes
13 Apr - Hanneke1983, indahnesia.com
19 Apr - Burning_RefleX
20 Apr - Bint
29 Apr - Mex_
05 Mei - Barb
06 Mei - BoomSmurf
09 Mei - Cybart
19 Mei - FlowDesign
28 Jun - ArTiC
04 Jul - just me
24 Jul - febster
03 Aug - Prittje.nl
19 Aug - MisterM
31 Aug - Juup©
01 Sep - DuchessX, Partygurl
21 Sep - daNpy
03 Dec - Fonz
11 Dec - Blueman
24 Dec - amaranta
26 Dec - Jerruh
29 Dec - 2x4
quote:Fout, moet je maAr opschieten
Op zondag 1 juni 2003 03:18 schreef blieblie het volgende:
ik was later![]()
ik win
quote:
Op zondag 1 juni 2003 03:22 schreef DuchessX het volgende:
* DuchessX zwaait naar Eindhoven haar hubby![]()
quote:
* DuchessX zwaait naar Eindhoven BlieBlie![]()
quote:Hallo schatjeee
* DuchessX zwaait naar Eindhoven
quote:Vertel?
Op zondag 1 juni 2003 03:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Juup©, wat is [afbeelding] toch handig he?
quote:Jou heb ik nog niet eerder in het Eindhoven topic gezien
Op zondag 1 juni 2003 03:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Juup©, wat is [afbeelding] toch handig he?
quote:Hoort hier ook niet thuis
Op zondag 1 juni 2003 03:24 schreef DuchessX het volgende:[..]
Jou heb ik nog niet eerder in het Eindhoven topic gezien
quote:Hoesow???
Op zondag 1 juni 2003 03:23 schreef Juup© het volgende:
ZO word het wel erg eenzijdig posten in het ENIGE ECHTE Eindhoven 402 topic.
quote:Weg met die indringer dan!
Op zondag 1 juni 2003 03:25 schreef Juup© het volgende:[..]
Hoort hier ook niet thuis
quote:Hallow liefje
Op zondag 1 juni 2003 03:23 schreef Juup© het volgende:[..]
Hallo schatjeee
![]()
quote:d0h, ik woon ook niet in Eindhoven. Ik woon in Nijmegen.
Op zondag 1 juni 2003 03:24 schreef DuchessX het volgende:[..]
Jou heb ik nog niet eerder in het Eindhoven topic gezien
quote:Hij stelt een vraag en geeft niet eens antwoordt op mijn vraag
Op zondag 1 juni 2003 03:25 schreef DuchessX het volgende:[..]
Weg met die indringer dan!
quote:Aha hij is er weer
Op zondag 1 juni 2003 03:27 schreef Juup© het volgende:[..]
Hij stelt een vraag en geeft niet eens antwoordt op mijn vraag
quote:Zullen wij eens fijn ons liefdesnest gaan bezoeken?
Op zondag 1 juni 2003 03:26 schreef DuchessX het volgende:[..]
Hallow liefje
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:waar staat je vraag?
quote:* DuchessX zwaait ook naar Sylvesterrr
Op zondag 1 juni 2003 03:27 schreef sylvesterrr het volgende:[..]
d0h, ik woon ook niet in Eindhoven. Ik woon in Nijmegen.
owja, ik ben wel een keer in het Eindhoven topic geweest: [Eindhoven] 401 FURBY'S JARIG !!!
quote:Dat noem ik een vraag, oftewel wilt u vertellen waarom?
Op zondag 1 juni 2003 03:24 schreef Juup© het volgende:[..]
Vertel?
quote:Misschien komt hij nog wel eens terug?
quote:Kattennest bedoel je
Op zondag 1 juni 2003 03:28 schreef Juup© het volgende:[..]
Zullen wij eens fijn ons liefdesnest gaan bezoeken?
quote:Hij heeft een gebit
Op zondag 1 juni 2003 03:31 schreef Juup© het volgende:[..]
Heej da's Furby (links)
quote:Zijn er nog VEEEELLLLLL meer maar die komen hier niet
Op zondag 1 juni 2003 03:30 schreef ArmaniMania het volgende:
Sow... veel Fok-users die in Eindhoven wonenLeuk !
quote:
Op zondag 1 juni 2003 03:30 schreef DuchessX het volgende:[..]
Kattennest bedoel je
Als er een kat op ligt dan zal ik er eens mee gaan voetballen ja
quote:
Op zondag 1 juni 2003 03:30 schreef DuchessX het volgende:[..]
Misschien komt hij nog wel eens terug?
quote:Basketbal. dan kunnen we het netje van de achterbuurkinderen 'gebruiken'
Op zondag 1 juni 2003 03:32 schreef Juup© het volgende:[..]
Als er een kat op ligt dan zal ik er eens mee gaan voetballen ja
quote:Stoer, een van die poepkatten uit het raam voetballen of gooien en degene die de kat in de basket kan gooien trakteert de ander oke?
Op zondag 1 juni 2003 03:38 schreef DuchessX het volgende:[..]
Basketbal. dan kunnen we het netje van de achterbuurkinderen 'gebruiken'
quote:
Op zondag 1 juni 2003 03:29 schreef Juup© het volgende:[..]
Dat noem ik een vraag, oftewel wilt u vertellen waarom?
quote:Bron: FAQ
Help! Ik heb een vreselijke fout gemaakt!
Ach jee, heb je "ik wordt" in je post neergezet? Geen nood, je kunt gewoon je eigen post nog even wijzigen. Bij iedere reactie, dus ook bij de jouwe, zit een editknopje dat er zo uitziet:
Als je erop klikt zie je je bericht zoals-ie was voordat je op invoeren klikte. Eventuele foutjes verbeteren of andere wijzigingen toepassen kun je dan doen.
Deze editfunctie heeft een paar regeltjes. Zo is er bijvoorbeeld de edittijd-vermelding. Dat is een klein grijs regeltje tekst dat je vertelt wanneer en door wie je post gewijzigd is. Dat regeltje komt niet onder je post te staan in de volgende gevallen:De wijziging heeft plaatsgevonden binnen 5 minuten na plaatsing van je post.
Er heeft binnen die 5 minuten niemand anders onder jou gepost.
Je bent zelf diegene die het bericht plaatste (Moderators en Admins kunnen namelijk ook posts van anderen wijzigen).
Daarnaast is er de regel dat je een post alleen kunt wijzigen in de volgende gevallen:Het is minder dan 24 uur geleden dat je je post plaatste.
Er is geen Moderator of Admin geweest die je bericht al gewijzigd heeft.
quote:* sylvesterrr zwaait terug
Op zondag 1 juni 2003 03:29 schreef DuchessX het volgende:[..]
* DuchessX zwaait ook naar Sylvesterrr
quote:Waarop wordt er getrakteerd?
Op zondag 1 juni 2003 03:39 schreef Juup© het volgende:[..]
Stoer, een van die poepkatten uit het raam voetballen of gooien en degene die de kat in de basket kan gooien trakteert de ander oke?
quote:Fouten zijn er om hersteld te worden
Op zondag 1 juni 2003 03:39 schreef sylvesterrr het volgende:[..]
[..]Bron: FAQ
[..]* sylvesterrr zwaait terug
![]()
quote:IJsje?
Op zondag 1 juni 2003 03:39 schreef DuchessX het volgende:[..]
Waarop wordt er getrakteerd?
Kijk Syl, weer een fout hersteld
quote:idd....
Op zondag 1 juni 2003 03:44 schreef Juup© het volgende:[..]
Bedtijd.
quote:Ik ga mee!!!!!!! Wacht op mij!!!!!!!!!!!!!! *rent*
Op zondag 1 juni 2003 03:44 schreef Juup© het volgende:[..]
Bedtijd.
quote:Breng maar een ijsje naar Nijmegen, dan krijg je de vervoerskosten + ¤ 5 van mij...
Op zondag 1 juni 2003 03:46 schreef DuchessX het volgende:[..]
Heldere nacht, en het koelt maar af naar 18 graden. Dat wordt warm morgen. .
quote:Wooow da's erg vroeg ja.
Op zondag 1 juni 2003 07:23 schreef MrWilliams het volgende:goeiemorgen
ben veel te vroeg wakker
[Dit bericht is gewijzigd door Juup© op 01-06-2003 09:23]
quote:Waar zijn die twee rollen wc papier toch voor
Op zondag 1 juni 2003 09:18 schreef Juup© het volgende:[..]
Wooow da's erg vroeg ja.
quote:jah, ik ook al
Op zondag 1 juni 2003 10:39 schreef blieblie het volgende:
ik sense hier een enorme aanwezigheid van bepaalde personen
quote:goedemiddag nu bijna.. puf.
Op zondag 1 juni 2003 11:23 schreef amaranta het volgende:
goeiemorgen
morgen
quote:tss.tss.. ik ga weer in de tuin liggen, onder de boom, laters!
Op zondag 1 juni 2003 12:17 schreef blieblie het volgende:
Pink Floyd - The Wall
quote:Omdattie je dood wil
Op zondag 1 juni 2003 12:24 schreef Jerruh het volgende:
goeiesmorreges....
waarom heeft me broertje hardcore opstaan?.
quote:that wont kill me, ive got stonger armour
Op zondag 1 juni 2003 12:28 schreef blieblie het volgende:[..]
Omdattie je dood wil
Ik ben een beetje verdwaald. Kan iemand mij ff de weg naar Nijmegen wijzen?
quote:Bij de Mac Best de A2 op, bij Den Bosch rechts aanhouden en de borden Nijmegen volgen.
Op zondag 1 juni 2003 12:41 schreef sylvesterrr het volgende:
Goedemorgen/goedemiddag.Ik ben een beetje verdwaald.
Kan iemand mij ff de weg naar Nijmegen wijzen?
![]()
zoiets?
quote:eindhoven uit, A2 richting den bosch, bij den bosch richting oss nijmegen en dan kom je dr wel
Op zondag 1 juni 2003 12:41 schreef sylvesterrr het volgende:
Goedemorgen/goedemiddag.Ik ben een beetje verdwaald.
Kan iemand mij ff de weg naar Nijmegen wijzen?
![]()
geestelijk: neem de eerste de beste site waar nijmegen op staat en t komt goe
quote:ik was je gewoon voor
Op zondag 1 juni 2003 12:45 schreef Jerruh het volgende:[..]
eindhoven uit, A2 richting den bosch, bij den bosch richting oss nijmegen en dan kom je dr wel
quote:ja maar jij gaat uit van boschdijk! je moet objectief blijven en eindhoven als geheel zien
Op zondag 1 juni 2003 12:48 schreef blieblie het volgende:[..]
ik was je gewoon voor
quote:ik kom nooit in die contreien. dus vanaf Den Bosch weet ik het nie meer
Op zondag 1 juni 2003 12:49 schreef Jerruh het volgende:[..]
ja maar jij gaat uit van boschdijk! je moet objectief blijven en eindhoven als geheel zien
. en besides, vele wegen leiden naar nijmegen, mar die van den bosch oss is de kortste
en DIE noemde je nie
.
quote:ik ben een wandelende wegenatlas
Op zondag 1 juni 2003 12:50 schreef blieblie het volgende:[..]
ik kom nooit in die contreien. dus vanaf Den Bosch weet ik het nie meer
quote:Sylvesterrr: geb. datum: 4 mei 1986
eindhoven uit, A2 richting den bosch, bij den bosch richting oss nijmegen en dan kom je dr wel
quote:
Op zondag 1 juni 2003 13:01 schreef amaranta het volgende:
en mn scriptie is bijna af
quote:mag ik zo vrij zijn om een stuk te posten?
Op zondag 1 juni 2003 13:05 schreef indahnesia.com het volgende:[..]
heel goed, met dit weer ook
Het was mij al snel duidelijk dat de klas waarin ik stage loop een klas is die sociaal emotioneel vrij zwak is. Zij beheerst niet over vaardigheden die essentieel zijn om goed te kunnen functioneren in bijvoorbeeld een klas. De kinderen hebben moeite met samenwerken en zijn vaak negatief naar elkaar toe. Het was voor mij dan ook, met oog op de toekomst, een uitdaging om deze vaardigheden te gaan bevorderen.
Om dit op een uitdagende manier te doen, heb ik gekozen voor ontwikkelingsgericht werken. Dit omdat deze onderwijsvorm veel aandacht besteedt aan de betekenis die iets heeft voor kinderen. Wanneer lessen betekenisvol zijn, zullen zij ook de betrokkenheid vergroten, waardoor je uiteindelijk succes boekt.
De probleemstelling die ik heb geformuleerd naar aanleiding van bovenstaande is de volgende: Hoe kan ik het positieve gedrag dat kinderen naar elkaar toe uiten en tonen bevorderen en stimuleren en beïnvloeden.
Uiteraard horen bij elk project doelen, deze zijn terug te vinden in de inleiding. Om tot een goede lessenserie te komen heb ik me eerst verdiept in de theorie van gezond en redzaam gedrag en de theorie van ontwikkelingsgericht werken.
In hoofdstuk 1 ga ik in op de betekenis van sociaal emotionele ontwikkeling. De sociaal emotionele ontwikkeling is een van de onderdelen van gezond en redzaam gedrag, ook hier ga ik kort op in. Daarna ga ik in op de kerndoelen voor gezond en redzaam gedrag. Deze kerndoelen zijn erg belangrijk, omdat zij aangeven wat de inhoud van een bepaald vak moet zijn. Het is dus noodzakelijk dat de lessen die ik ontwerp passen binnen deze kerndoelen. Vervolgens beschrijf ik kort over hoe gezond en redzaam gedrag een plaats moet krijgen op de basisschool.
In hoofdstuk 1 beschrijf ik ook de ontwikkelingsschets voor kinderen van groep 3. Dit is tevens de groep waarin ik stage loop. Het is belangrijk om hier rekening mee te houden, want aan de hand van deze schets kun je ongeveer zien wat kinderen al moeten beheersen op deze leeftijd. Je kan dus ook duidelijk zien waar je nog meer aandacht aan moet besteden en waar minder aan. Tot slot beschrijf ik de leerlijn voor sociaal emotionele ontwikkeling. Deze leerlijn sluit aan bij de ontwikkelingsschets, en in dit geval bij de ontwikkelingsschets van groep 3. naarmate de kinderen ouder worden, wordt de ontwikkelingsschets en natuurlijk ook de leerlijn aangepast.
Zoals ik al eerder beschreef, is mijn project opgezet vanuit het ontwikkelingsgericht werken. In hoofdstuk 2 geef ik een omschrijving van wat ontwikkelingsgericht werken precies inhoudt en wat de uitgangspunten van ontwikkelingsgericht werken zijn. Ook ga ik hier uitgebreid in op de 4 bs. Deze zijn van groot belang in mijn project. Omdat deze bepalend zijn voor de betrokkenheid van de kinderen en voor de betekenis die een kind aan de lessen geeft. Hiermee kun je als het ware controleren of je project een succes is of niet.
In dit hoofdstuk vertel ik ook iets over de doelen die horen bij ontwikkelingsgericht werken. Ik heb uit alle doelen enkele geselecteerd welke van belang zijn bij mijn project. De doelen die van belang zijn worden beschreven als een taartpunt.
Tot slot ga ik in op de kernactiviteiten. Dit zijn de verschillende soorten activiteiten die ik aanbied binnen mijn project. Deze activiteiten zijn erg belangrijk binnen het ontwikkelingsgericht werken.
In hoofdstuk 3 geef ik een beschrijving van de basisschool waarin ik stage loop. De school bevindt zich momenteel in een veranderingsproces, daarom heb ik de visie beschreven zoals zij aan het begin van het schooljaar was, en de visie zoals zij op dit moment is. Kort ga ik in op de plek die sociaal emotionele ontwikkeling heeft op deze school.
In dit hoofdstuk vertel ik ook kort iets over mijn klas.
In hoofdstuk 4 beschrijf ik mijn lessenactiviteiten en de evaluaties van de lessen. De lessen hebben allemaal te maken met normen en waarden en gevoelens. Omdat sociaal emotionele ontwikkeling heel breed is. Heb ik er voor gekozen om verschillende werkvormen aan te bieden. Ik heb tevens geprobeerd om toch enige samenhang te creëren. Hoewel de lessen uit veel verschillende werkvormen bestaan kun je spreken van samenhang.
Tot slot in het laatste hoofdstuk, zal ik mijn project evalueren. Dit doe ik in de vorm van conclusies en aanbevelingen.
“Bezorgd zijn we over de criminaliteit en het vandalisme rondom de school. Ook het gedrag van met name kinderen uit de bovenbouw baart ons zorgen. Het tonen van respect naar leerkrachten, medeleerlingen en materialen blijft een aandachtspunt. Het hanteren van regels en afspraken en daarmee dus de waarden en normen staan hoog in het vaandel”.
Bovenstaand stukje tekst heb ik overgenomen uit het schoolplan van basisschool de Heiacker. Uit dit stukje tekst is op te maken dat de basisschool zich zorgen maakt om het gedrag van de kinderen in de toekomst. Om te voorkomen dat kinderen in de bovenbouw zich zo gaan gedragen, moet je het probleem vroeg aanpakken. Je zou hier dus in de kleuterbouw al mee moeten beginnen.
Het is van belang dat kinderen bepaalde vaardigheden al vroeg leren, denk hierbij aan vaardigheden zoals: omgaan met elkaar, rekening houden met gevoelens van elkaar, hanteren van regels en afspraken, samenwerken,etc.
Op school wordt er, mijn inziens, te weinig aan gedaan, vaak wordt er ingegaan op deze vaardigheden, als er op of rondom de school een voorval is geweest. Het gebeurt dus op een incidentele basis. De school is echter bij uitstek een plek om deze sociale vaardigheden bij te brengen. De basisschool is overigens verplicht hier aandacht aan te besteden, dit staat zo beschreven in de kerndoelen. (zie volgend hoofdstuk voor de kerndoelen).
In mijn klas was al snel duidelijk dat deze vaardigheden niet voldoende aanwezig zijn. Nadat ik dit had geconstateerd, was mijn afstudeeronderwerp snel bepaald.
Nadat ik mijn groep heb geanalyseerd op welke gebieden ik deze vaardigheden wilde toetsen, ben ik tot de volgende stelling gekomen:
Hoe kan ik het positieve gedrag dat kinderen naar elkaar toe uiten en tonen bevorderen, stimuleren en beïnvloeden.
Hierbij wil ik me gaan richten op de volgende punten:
•Omgaan met gevoelens van jezelf en anderen
•Omgaan met normen en waarden (met als onderliggende doelen hierop)
Samenwerken
Hanteren van regels en afspraken
Om antwoord te kunnen geven op mijn onderzoeksvraag, zal ik in mijn klas een project uitvoeren. Uit dat project zal dan blijken op welke manier ik dit gedrag kan bevorderen. Mijn bevindingen zullen terugkomen in het hoofdstuk conclusies en aanbevelingen.
Bij het project horen ook enkele doelen. Doelen voor de kinderen, de school en de leerkracht.
Projectdoelen voor de kinderen:
•De sociale vaardigheden die op dit moment onvoldoende ontwikkeld zijn, zullen aan het einde van het project verbeterd zijn.
•De kinderen leren actief naar elkaar luisteren.
•De kinderen weten aan het einde van het project wat waarden en normen zijn, ze kunnen dan ook (in bepaalde mate) aangeven welke waarden en normen zij belangrijk vinden.
•De kinderen leren omgaan met gevoelens, gevoelens van zichzelf en gevoelens van anderen.
•De relatie tussen de kinderen onderling zal verbeterd worden.
•De kinderen leren dat samenwerken belangrijk is.
•De kinderen leren wat het belang is van afspraken maken en deze hanteren.
Projectdoelen voor de leerkracht:
•De leerkracht stimuleert betrokkenheid.
•De leerkracht stimuleert en bevorderd het samenwerken.
•De leerkracht laat veel van de kinderen uitkomen.
•De rol van de leerkracht is begeleidend in plaats van leidend.
Projectdoelen voor de school:
•Het project is te gebruiken in de gehele onderbouw. Enkele lessen kunnen ook uitgevoerd worden in de bovenbouw, mits deze les worden aangepast aan het niveau van die groep.
•Het project zal wellicht een aanleiding zijn voor de school om over te gaan op aanschaf van een methode voor sociaal emotionele ontwikkeling.
Aan de hand van deze doelen zal ik achteraf ook conclusies trekken met betrekking tot mijn probleemstelling.
Het project wordt gegeven vanuit de gedachte van ontwikkelingsgericht werken (ofwel basisontwikkeling). Ik heb hier voor gekozen omdat ontwikkelingsgericht werken diverse kernactiviteiten aanbied waarbinnen de activiteiten die ik heb ontwikkeld goed passen, denk hierbij aan schrijfactiviteiten, speelactiviteiten en constructieve activiteiten. Ook de doelen van ontwikkelingsgericht werken passen goed bij mijn project, hiervoor heb ik enkele doelen geselecteerd die goed bij mijn onderwerp passen. Zie hiervoor het hoofdstuk over OGW. Bij ontwikkelingsgericht werken komt er veel vanuit de kinderen. Gezien ik een redelijk moeilijk onderwerp heb, heb ik ervoor gekozen om de lessen zo te geven dat ik eerst iets aanbied (leerkrachtgestuurd) en dat ik dan pas de kinderen laat reageren. Het verwerken van de opdrachten staat helemaal in teken van basisontwikkeling, de kinderen mogen zelf bepalen wat en hoe. Hierdoor wordt ook de betrokkenheid van de kinderen vergroot.
quote:ik ga het lezen hoor
Op zondag 1 juni 2003 13:16 schreef amaranta het volgende:[..]
mag ik zo vrij zijn om een stuk te posten?
en kijken of jullie er dan iets van snappen?
quote:en het is "je er iets van snapt", want de rest is hier niet geloof ik
Op zondag 1 juni 2003 13:16 schreef amaranta het volgende:[..]
mag ik zo vrij zijn om een stuk te posten?
en kijken of jullie er dan iets van snappen?
quote:ik zal eens kijken, het 1e stukje leest in ieder geval fijn, wat er dan staat is wat anders, want daar weet ik toch niets van.
Op zondag 1 juni 2003 13:20 schreef amaranta het volgende:
als je dit snapt dan snap je denk ik de hele scriptie
haha
quote:
Op zondag 1 juni 2003 13:22 schreef amaranta het volgende:
mocht je je vervelen dan stuur ik je de gehele scriptie
quote:hoe groot is je inbox?
Op zondag 1 juni 2003 13:23 schreef indahnesia.com het volgende:[..]
ik wil hem best wel lezen hoor, maar ik vermoed dat ik er dus de ballen van snap
Je zegt in je samenvatting trouwens "In hoofdstuk 3" en "in hoofdstuk 4". Ik heb op de basisschool geleerd dat dat niet goed was.
quote:1 gig
Op zondag 1 juni 2003 13:24 schreef amaranta het volgende:[..]
hoe groot is je inbox?
[Dit bericht is gewijzigd door indahnesia.com op 01-06-2003 13:26]
quote:hoe weten ze dan wat ik bedoel?
Op zondag 1 juni 2003 13:24 schreef indahnesia.com het volgende:
Ter infoJe zegt in je samenvatting trouwens "In hoofdstuk 3" en "in hoofdstuk 4". Ik heb op de basisschool geleerd dat dat niet goed was.
quote:"het volgende hoofdstuk" ofsow..
Op zondag 1 juni 2003 13:26 schreef amaranta het volgende:[..]
hoe weten ze dan wat ik bedoel?
moeti k dan de blz geven?
quote:
Op zondag 1 juni 2003 13:29 schreef Hanneke1983 het volgende:
grrrr ik wil geen huisvrouw zijn
[Dit bericht is gewijzigd door indahnesia.com op 01-06-2003 13:36]
quote:nee hoor, geen probleem. ( iedereen is buiten en ik niet )
Op zondag 1 juni 2003 13:33 schreef Hanneke1983 het volgende:
allowgaat fok bij jou ook zo traag??
quote:Ja, kut is dat,
Op zondag 1 juni 2003 13:37 schreef r8ality het volgende:
Goeiemorgen. Mijn sigaretten zijn op. En als ik 's morgens geen sigaretten heb dan word ik BOOS..
quote:Gelukkig bieden rokende huisgenoten soelaas.
Op zondag 1 juni 2003 13:38 schreef Barb het volgende:[..]
Ja, kut is dat,
.
Dit vind ik een erg leuke zin .
quote:Ik heb geen huisgenoten,
Op zondag 1 juni 2003 13:40 schreef r8ality het volgende:
Gelukkig bieden rokende huisgenoten soelaas.
quote:grom, ik stop met fok voor vandaag
Op zondag 1 juni 2003 13:33 schreef indahnesia.com het volgende:[..]
nee hoor, geen probleem. ( iedereen is buiten en ik niet )
quote:
Goeiemorgen. Mijn sigaretten zijn op. En als ik 's morgens geen sigaretten heb dan word ik BOOS..
quote:Schoppen, hard.
Op zondag 1 juni 2003 13:41 schreef Barb het volgende:[..]
Ik heb geen huisgenoten,
.
En mijn gezelschap heeft mijn laatste sigaret zojuist aangestoken,.
quote:Ik heb blote voeten, dus dat doet én zeer én het komt niet hard aan.
Op zondag 1 juni 2003 13:44 schreef r8ality het volgende:
Schoppen, hard..
quote:stoppe met roken?
Op zondag 1 juni 2003 13:48 schreef Barb het volgende:[..]
Ik heb blote voeten, dus dat doet én zeer én het komt niet hard aan.
quote:blote voeten rules !
quote:Schandalen aan doen.
quote:ik heb zojuist mn teennagels gelakt
Op zondag 1 juni 2003 13:56 schreef indahnesia.com het volgende:[..]
blote voeten rules !
quote:
Op zondag 1 juni 2003 13:56 schreef indahnesia.com het volgende:
blote voeten rules !
quote:
Op zondag 1 juni 2003 13:57 schreef amaranta het volgende:[..]
ik heb zojuist mn teennagels gelakt
quote:
Op zondag 1 juni 2003 13:58 schreef Barb het volgende:[..]
quote:Ik ben goed
Op zondag 1 juni 2003 11:14 schreef blieblie het volgende:
Juup!!!!!!!
Bucks Fizz - Making Your Mind Up
Dat izzum inderdaad...
quote:Klopt ook, ik heb net in de BLOEDHETE berging iets gerepareerd dat mijn vrouw vakkundig gesloopt had.
Op zondag 1 juni 2003 14:24 schreef indahnesia.com het volgende:[..]
idd.
quote:Maar aan de andere kant, ze is zo lief dat ik het gewoon voor haar wil doen
Op zondag 1 juni 2003 14:25 schreef Juup© het volgende:[..]
Klopt ook, ik heb net in de BLOEDHETE berging iets gerepareerd dat mijn vrouw vakkundig gesloopt had.
Toch 30 minuten in die hitte gestaan.
DOe ik dus niet meer
quote:Hééééél vervelend, ik ken het ja.
quote:
13:37 schreef r8ality het volgende
quote:als je vrouw iets sloopt moet JIJ het ook nie gaan maken he
Op zondag 1 juni 2003 14:25 schreef Juup© het volgende:[..]
Klopt ook, ik heb net in de BLOEDHETE berging iets gerepareerd dat mijn vrouw vakkundig gesloopt had.
Toch 30 minuten in die hitte gestaan.
DOe ik dus niet meer
quote:Tuurlijk wel, vrouwen in het algemeen hebben (uitzonderingen daar gelaten) techisch gezien twee linkerhanden.
Op zondag 1 juni 2003 14:26 schreef indahnesia.com het volgende:[..]
als je vrouw iets sloopt moet JIJ het ook nie gaan maken he
quote:heel goed
Op zondag 1 juni 2003 14:26 schreef Juup© het volgende:[..]
Maar aan de andere kant, kan ik haar dan ook daar opsluiten als ik wil
[Dit bericht is gewijzigd door indahnesia.com op 01-06-2003 14:30]
quote:check!
Op zondag 1 juni 2003 14:28 schreef Juup© het volgende:[..]
Tuurlijk wel, vrouwen in het algemeen hebben (uitzonderingen daar gelaten) techisch gezien twee linkerhanden.
quote:Dus jij hebt ook twee linkerhanden
Op zondag 1 juni 2003 14:29 schreef indahnesia.com het volgende:[..]
check!
quote:ja ook, maar dat doet niet ter zake he..
Op zondag 1 juni 2003 14:30 schreef Juup© het volgende:[..]
Dus jij hebt ook twee linkerhanden
quote:dan moet je vanmiddag tijd maken
Op zondag 1 juni 2003 14:49 schreef amaranta het volgende:
we kunnen een dezer dagen wel een terrasmeet organiseren als het zo lekker weer blijft.
quote:door de hitte bevangen he, je kan het niemand kwalijk nemen..
Op zondag 1 juni 2003 14:53 schreef 2x4 het volgende:[..]
wrom ben ik nou nerd?
quote:wa hedde gedaan ?
Op zondag 1 juni 2003 15:21 schreef Cynix ® het volgende:
Mogguh.
Alles doet me zeer.
Foto's staan in het schapenneuk topic deel 2.
quote:
Op zondag 1 juni 2003 16:33 schreef Cynix ® het volgende:
Naar een LAN-party geweest.Foto's staan in het schapenneuk topic deel 2.
quote:linkje
Op zondag 1 juni 2003 16:33 schreef Cynix ® het volgende:
Naar een LAN-party geweest.Foto's staan in het schapenneuk topic deel 2.
quote:
Op zondag 1 juni 2003 12:43 schreef blieblie het volgende:[..]
Bij de Mac Best de A2 op, bij Den Bosch rechts aanhouden en de borden Nijmegen volgen.
zoiets?
quote:
quote:dan ben je nog lang onderweg geweest. Zeg, hoe is het weer daar trouwens?
Op zondag 1 juni 2003 16:46 schreef sylvesterrr het volgende:
![]()
![]()
Ik ben nu in Groningen.Jullie vuile leugenaars.
![]()
Ik denk dat ik m'n pappie maar opbel zodat hij me komt ophalen, lijkt me wat handiger...
quote:
Op zondag 1 juni 2003 16:28 schreef Cynix ® het volgende:
Zó erg was het allemaal.![]()
[afbeelding]
De jarigen.[afbeelding]
Vleermuis had de feestruimte flink in de slingers gezet.[afbeelding]
Overbodig advies.[afbeelding]
Uiteraard zijn er wat schapen verorberd.[afbeelding]
De ceremoniemeester, op zijn post.[afbeelding]
Vers bezoek.[afbeelding]
De badkamer, behoorlijk in gebruik genomen.Jammer dat de foto's met Cora niet gepubliceerd mogen worden, dan had deze fotoserie toch wel een hele andere sfeer uitgeademd.
Nu lijkt het wel een LAN-pary.
quote:nogal jah...
Op zondag 1 juni 2003 16:50 schreef indahnesia.com het volgende:[..]
dan ben je nog lang onderweg geweest.
quote:Ik moet toegeven, het is hier niet zo warm als in Eindhoven.
Zeg, hoe is het weer daar trouwens?
quote:
Op zondag 1 juni 2003 16:56 schreef indahnesia.com het volgende:
ja doei, ik ga ze allemaal aanklikken, weet je hoe warm het is.
quote:dan weet je dus ook waarom ik ze nie allemaal ga aanklikken
Op zondag 1 juni 2003 16:58 schreef Juup© het volgende:[..]
quote:Watje.
Op zondag 1 juni 2003 16:59 schreef indahnesia.com het volgende:[..]
dan weet je dus ook waarom ik ze nie allemaal ga aanklikken
quote:Wat zeur jij dan dat het warm is?
Op zondag 1 juni 2003 17:01 schreef indahnesia.com het volgende:
tsss.tss.. als ik warm weer wil ga ik wel op vakantie hoor.
quote:ik zeur niet om het weer, maar gebruik het wel als argument dat een ander hier de foto's plaatst natuurlijk.
Op zondag 1 juni 2003 17:13 schreef Juup© het volgende:[..]
Wat zeur jij dan dat het warm is?
quote:tziet er wel gezellig uit op die fotoos van gisteren...
Op zondag 1 juni 2003 19:59 schreef Barb het volgende:
* Barb zegt ook avond.
quote:Ja, het was euh ... apart ja.
Op zondag 1 juni 2003 20:00 schreef blieblie het volgende:
tziet er wel gezellig uit op die fotoos van gisteren...
apart soort vorm van verjaardag vieren.
quote:meer zo van: daar is nog een plekje op de bank, wil je een stukje taart? koffie, thee, fris??
Op zondag 1 juni 2003 20:03 schreef Barb het volgende:[..]
Ja, het was euh ... apart ja.
Ik heb me wel vermaakt hoor, dat wel, maar meestal zijn de verjaardagen waar ik heen ga, wat euh ... anders van opzet,.
quote:Mogge.
Op zondag 1 juni 2003 20:05 schreef blieblie het volgende:
Hoe wast in de Altstadt??
Ik en Feb kwamen gisteren Feb's ouders tegen bij de Sante voor.
quote:Juup© is ook goed.
Op zondag 1 juni 2003 20:06 schreef blieblie het volgende:[..]
Ha Sjon
Aant bier?
Nee geen bier voor mij vandaag
Heb wel enorme zin in chips, maar dat is niet goed voor mijn tractorband dus heb ik het niet in huis gehaald
quote:Heej malloot
Op zondag 1 juni 2003 20:09 schreef indahnesia.com het volgende:
ook een goede avond
quote:moet je gaan fitnessen
Op zondag 1 juni 2003 20:09 schreef Juup© het volgende:[..]
Juup© is ook goed.
Nee geen bier voor mij vandaag
Heb wel enorme zin in chips, maar dat is niet goed voor mijn tractorband dus heb ik het niet in huis gehaald
quote:Nee, zo lame ook weer niet hoor,
Op zondag 1 juni 2003 20:04 schreef blieblie het volgende:
meer zo van: daar is nog een plekje op de bank, wil je een stukje taart? koffie, thee, fris??.
quote:Is te gezond, ik ga wel skaten als ik weer kan is veel leuker
Op zondag 1 juni 2003 20:09 schreef blieblie het volgende:[..]
moet je gaan fitnessen
quote:Net wakker
Op zondag 1 juni 2003 20:10 schreef indahnesia.com het volgende:[..]
andere tijdzone?
quote:skaten is leuk, ik denk dat ik morgen op mijn skates naar het werk ga.. ( is wel 45 min, maar ja )
Op zondag 1 juni 2003 20:11 schreef Juup© het volgende:[..]
Is te gezond, ik ga wel skaten als ik weer kan is veel leuker
quote:Het was erg rustig in de Altstadt. We zijn maar heel kort gebleven, met Cora en Sunchaser.
Op zondag 1 juni 2003 20:05 schreef blieblie het volgende:
Hoe wast in de Altstadt??
Ik en Feb kwamen gisteren Feb's ouders tegen bij de Sante voor.
Lollige ouders, .
quote:ik heb vanmiddag ook onder de boom gelegen, maar ik weet nog wel dat het nu avond is..
Net wakker
quote:skaten is relext ja, die dingen liggen alleen bij Febster
Is te gezond, ik ga wel skaten als ik weer kan is veel leuker
quote:jah, lekker handig
Op zondag 1 juni 2003 20:14 schreef blieblie het volgende:[..]
skaten is relext ja, die dingen liggen alleen bij Febster
...
quote:Was weird ja gisteren, de cafe's compleet leeg, en op straat gewoon gematigd druk....
Op zondag 1 juni 2003 20:12 schreef Barb het volgende:[..]
Het was erg rustig in de Altstadt. We zijn maar heel kort gebleven, met Cora en Sunchaser.
Lollige ouders,
.
quote:ik had bedacht dat we daar wel regelmatig zouden skaten... maar vooralsnog valt dat tegen
Op zondag 1 juni 2003 20:15 schreef indahnesia.com het volgende:[..]
jah, lekker handig
quote:Nou, viel echt op.
Op zondag 1 juni 2003 20:16 schreef blieblie het volgende:
Was weird ja gisteren, de cafe's compleet leeg, en op straat gewoon gematigd druk....
quote:Das nie zo vreemd als ze bier verkopen voor 2 euro per plastic bekertje
Op zondag 1 juni 2003 20:19 schreef Barb het volgende:[..]
Nou, viel echt op.
Zal wel met afgelopen donderdag te maken hebben gehad neem ik aan. Geld op enzo.
quote:maar wat niet is, kan nog komen
Op zondag 1 juni 2003 20:18 schreef blieblie het volgende:[..]
ik had bedacht dat we daar wel regelmatig zouden skaten... maar vooralsnog valt dat tegen
...
quote:ik donder en zaterdag
Op zondag 1 juni 2003 20:24 schreef Barb het volgende:
Ik kom eigenlijk alleen nog maar doordeweeks op Stratum en heel soms op vrijdagavond. Maar zaterdagavond is echt bijna een unicum.
quote:
Op zondag 1 juni 2003 22:27 schreef blieblie het volgende:
ruim dat pleepapier es op
Zelfde foto als vanmorgen en geen zin om een nieuwe te maken
quote:eyyy das een post van mij bovenaan
Op zondag 1 juni 2003 22:21 schreef Juup© het volgende:
[afbeelding]
Hmmmmmm lekker koel biertje
quote:Zoek de verschillen
Op zondag 1 juni 2003 22:21 schreef Juup© het volgende:
Hmmmmmm lekker koel biertje
quote:die hebbik al gekregen
Op zondag 1 juni 2003 22:44 schreef Blueman het volgende:
ohja BB
antwoord op sms:
Op de camping
quote:true true
Op zondag 1 juni 2003 22:56 schreef blieblie het volgende:[..]
die hebbik al gekregen
tot morgen want dan ben ik weer stage aan het lopen
quote:Foutje van mij en Lycos
Op zondag 1 juni 2003 22:56 schreef blieblie het volgende:
een kruisje vs. een foto??
quote:heel strak plan...
Op zondag 1 juni 2003 22:59 schreef blieblie het volgende:
ik ga maar es douchen enzo.
tegen het plakken
quote:Hij doet het al
Op zondag 1 juni 2003 22:56 schreef blieblie het volgende:
een kruisje vs. een foto??
quote:dat pleepapier opruimen... het heeft een wonderbaarlijk effect
Op zondag 1 juni 2003 23:14 schreef Juup© het volgende:[..]
Hij doet het al
quote:
Op zondag 1 juni 2003 23:18 schreef blieblie het volgende:[..]
dat pleepapier opruimen... het heeft een wonderbaarlijk effect
quote:Ik had twee flessen mee naar boven genomen en die zijn allang al op. Ben nu aan 1.5 liter water begonnen
Op zondag 1 juni 2003 23:20 schreef blieblie het volgende:
maar ist bier nog niet op?
quote:happy new week!!
Op maandag 2 juni 2003 00:00 schreef Juup© het volgende:
Mogge.00.00.00 volgens de atoomklok terwijl ik op ALT=S klik
quote:wij zijn dan ook erg okee
Op maandag 2 juni 2003 00:09 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ben weer in Eindhoven...
Het lijkt wel alsof Nijmegen van de aardbodem is verdwenen...
quote:Vuurwerk?
Op maandag 2 juni 2003 00:09 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ben weer in Eindhoven...
Het lijkt wel alsof Nijmegen van de aardbodem is verdwenen...
jalalalalala *feest*
quote:Kweet niet, misschien opgespaarde koeienscheten en die laten ontbranden?
Op maandag 2 juni 2003 00:14 schreef blieblie het volgende:[..]
Kennen ze dat daar dan?
quote:Das een twentse traditie
Op maandag 2 juni 2003 00:15 schreef Juup© het volgende:[..]
Kweet niet, misschien opgespaarde koeienscheten en die laten ontbranden?
quote:Carbidbussen oid. lekker op zijn leipst knallen produceren. Je moet tenslotte op een manier je klauwen kwijt raken natuurlijk,
Op maandag 2 juni 2003 00:16 schreef Juup© het volgende:[..]
quote:Carbid is wat anders dan koeiescheten
Op maandag 2 juni 2003 00:19 schreef blieblie het volgende:[..]
Carbidbussen oid. lekker op zijn leipst knallen produceren. Je moet tenslotte op een manier je klauwen kwijt raken natuurlijk,
quote:gas en gas... allemaal hetzelfde
Op maandag 2 juni 2003 00:29 schreef Juup© het volgende:[..]
Carbid is wat anders dan koeiescheten
quote:Had dat maar tegen Hitler gezegd met zijn ZyklonB
Op maandag 2 juni 2003 00:31 schreef blieblie het volgende:[..]
gas en gas... allemaal hetzelfde
quote:Ploft dat ook als je dat in een bus stopt en er een lucifer in dumpt?
Op maandag 2 juni 2003 00:37 schreef Juup© het volgende:[..]
Had dat maar tegen Hitler gezegd met zijn ZyklonB
.
quote:Vandaag overdag of vandaag vanavond?
Op maandag 2 juni 2003 07:17 schreef indahnesia.com het volgende:
:* indahnesia.com gaat zicht voorbereiden op de zware onweer die ze verwachten
mijn pc thuis is ws overleden; vanavond laatste poging tot reanimeren.
zaterdag heerlijk gegolfd in Nijmegen en gisteren voor het eerst sinds 5 jaar weer getennist!
quote:ook voor overdag, maar dat zal wel meevallen hoop ik, anders moet ik door een stortregen naar huis fietsen
Op maandag 2 juni 2003 08:18 schreef Barb het volgende:[..]
Vandaag overdag of vandaag vanavond?
.
maar goedemorgen trouwens
quote:Mmmm vanavond golfwedstrijd en bij onweer mogen we niet de baan op
Op maandag 2 juni 2003 08:52 schreef indahnesia.com het volgende:
Blikseminslagen informatie
quote:als het wel mocht, zou je het dan doen?
Op maandag 2 juni 2003 09:01 schreef just me het volgende:[..]
Mmmm vanavond golfwedstrijd en bij onweer mogen we niet de baan op
quote:Er zijn erg veel bomen op de baan dus het zou niet verstandig zijn maar ik vind onweer gigantisch fascinerend en kan er echt van genieten
Op maandag 2 juni 2003 09:03 schreef indahnesia.com het volgende:[..]
als het wel mocht, zou je het dan doen?
quote:
Op maandag 2 juni 2003 09:04 schreef just me het volgende:[..]
Er zijn erg veel bomen op de baan dus het zou niet verstandig zijn maar ik vind onweer gigantisch fascinerend en kan er echt van genieten
quote:gelukkig zit ik op mijn werk
Op maandag 2 juni 2003 09:05 schreef Blueman het volgende:
één hele goede morgen..
wat is het hier boven benauwd
brrrrr
niet tof...
ken ook nog geen raam open..
quote:
Op maandag 2 juni 2003 09:07 schreef indahnesia.com het volgende:[..]
ik ben niet alleen !
ik kan dat dus ook. verheug me dan al op vanavond namelijk
quote:heb ik 2 jaar geleden in Indonesia gedaan, een geweldige stortbui.. gewoon heerlijk dus
Op maandag 2 juni 2003 09:09 schreef just me het volgende:[..]
en daarna door de regen lopen!!
toch maar zorgen dat ik een beetje beslagen ten ijs kom maar ja.. hoe doe je dat?
quote:kga ook nieuwe kopen..
Op maandag 2 juni 2003 09:12 schreef just me het volgende:
Ow ja deze blondie moet dus een nieuwe pc gaan kopen maar ik heb geen idee wat voor een en waar ik op moet letten, een verkoper kan me dus van alles aansmeren omdat ik er geen verstand van hebtoch maar zorgen dat ik een beetje beslagen ten ijs kom maar ja.. hoe doe je dat?
quote:2 kamers verder raam open gezet
Op maandag 2 juni 2003 09:06 schreef just me het volgende:
Hier op de TUD kan ik mijn raam openzetten maar het helpt helemaal niks. Voordeel is dat ik wel kan internetten hier
quote:
Op maandag 2 juni 2003 09:14 schreef Blueman het volgende:[..]
kga ook nieuwe kopen..
ken je beste vragen aan iemand die beetje hardware kennis heeft (zoals ik niet heb) zoals BB en FD volges mij..
quote:ken je niet iemand die met je mee kan gaan die er verstand van heeft?
Op maandag 2 juni 2003 09:12 schreef just me het volgende:
Ow ja deze blondie moet dus een nieuwe pc gaan kopen maar ik heb geen idee wat voor een en waar ik op moet letten, een verkoper kan me dus van alles aansmeren omdat ik er geen verstand van hebtoch maar zorgen dat ik een beetje beslagen ten ijs kom maar ja.. hoe doe je dat?
quote:is goei
Op maandag 2 juni 2003 09:15 schreef just me het volgende:[..]
ik zal eens een lijstje maken wat dat ding allemaal moet kunnen
zo... en nu weer even doen waarvoor ik op de TUD ben
ik ga ff aan het werk
2003-04-29. bint [Niet gezien in de afgelopen 30 dagen] 2
2003-04-17. JustMe 43
2003-04-07. Jerruh [Niet gezien in de afgelopen 30 dagen] 3
quote:best wel warm, dat geloof ik wel ! maar het was wel leuk dus?
Op maandag 2 juni 2003 09:34 schreef Partygurl het volgende:
Heuj!
Gister bobbejaanland...was warm maar wel leuk, niej zo druk en zelfs bekenden gezien
Joehoe vandaag 2 mnd
quote:Jah
Op maandag 2 juni 2003 09:36 schreef indahnesia.com het volgende:[..]
best wel warm, dat geloof ik wel ! maar het was wel leuk dus?
quote:een zolder is best fijn, maar niet met dit weer dus.. ik heb een kamer onder het platte dak, nu ook niet aangenaam, maar goed.
Op maandag 2 juni 2003 09:38 schreef Partygurl het volgende:[..]
Jah
Alleen nu ben ik gaar, ik kan niet meer uitslapen want op zolder is het zo heet
Mjah
quote:gefeliciteerd..
Op maandag 2 juni 2003 09:34 schreef Partygurl het volgende:
Heuj!
Gister bobbejaanland...was warm maar wel leuk, niej zo druk en zelfs bekenden gezien
Joehoe vandaag 2 mnd
quote:Bekende van mij
Op maandag 2 juni 2003 09:42 schreef Blueman het volgende:[..]
gefeliciteerd..
en bekende BN-ers?
of gewoon van jou bekende?
quote:
Op maandag 2 juni 2003 09:44 schreef Partygurl het volgende:[..]
Bekende van mij
aaaaargh ik wil niet naar school met dit weer
quote:bedenk dit..
Op maandag 2 juni 2003 09:44 schreef Partygurl het volgende:[..]
Bekende van mij
aaaaargh ik wil niet naar school met dit weer
quote:werken is goed, krijg je tenminste ritme
Op maandag 2 juni 2003 09:48 schreef Blueman het volgende:[..]
bedenk dit..
school.. eerder uit dan 5 uur..
werken/stage half 9 tot 5..
brrrr
quote:Kvin er niks an
Op maandag 2 juni 2003 10:00 schreef indahnesia.com het volgende:[..]
werken is goed, krijg je tenminste ritme
quote:ik heb volgende week mijn afstudeerpresentatie..
Op maandag 2 juni 2003 09:51 schreef Partygurl het volgende:
We moeten een presentatiej doen...en we hebben niksmaarjah
quote:bijbaantjes.. is leuk voor even, heb 3,5 jaar bij de Konmar gewerkt
Op maandag 2 juni 2003 10:02 schreef Partygurl het volgende:[..]
Kvin er niks an
Nog niet, maar das omdah mijn bijbaantjes niet mijn favo beroep zijn doh
quote:oeioei suc6, en wanneer vertrekt u naar weert?
Op maandag 2 juni 2003 10:04 schreef Blueman het volgende:[..]
ik heb volgende week mijn afstudeerpresentatie..
presentatie zit half in elkaar..
eindverslag is af..
quote:ik heb 3 jaar om de week gewerkt bij Lolaar Spuitgiettechnieken..
Op maandag 2 juni 2003 10:02 schreef Partygurl het volgende:[..]
Kvin er niks an
Nog niet, maar das omdah mijn bijbaantjes niet mijn favo beroep zijn doh
quote:weert? kga naar zeeland.. Roompot..
Op maandag 2 juni 2003 10:04 schreef Partygurl het volgende:[..]
oeioei suc6, en wanneer vertrekt u naar weert?
quote:en dan ook nog eens niet iedere week, dat is een behoorlijke aanslag kan ik me voorstellen.
Op maandag 2 juni 2003 10:05 schreef Blueman het volgende:[..]
ik heb 3 jaar om de week gewerkt bij Lolaar Spuitgiettechnieken..
dus om de week zaterdag en zondag van 7 tot 12 sochtends..
moet zeggen nu ik gestopt ben dat ik veel fitter ben
gek he..
quote:Kd8 dah juh daar op kamers ging
Op maandag 2 juni 2003 10:06 schreef Blueman het volgende:[..]
weert? kga naar zeeland.. Roompot..
ik ga komend weekendvrijdagmiddag tot maandagavond..
en dan ben ik de 26e weer weg..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |