Jefferson | zaterdag 31 mei 2003 @ 00:04 |
Mijn auto (405 diesel uit 96) moet binnenkort voor een grote beurt naar de Peugeot dealer. De distrubutieriem moet volgens mij ook weer vervangen worden. Eigenlijk heb ik 2 vragen: Na hoeveel km is vervanging van die d-riem noodzakelijk? Thank you so much | |
Furby | zaterdag 31 mei 2003 @ 00:05 |
60.000 km weet ik niet. | |
Jefferson | zaterdag 31 mei 2003 @ 00:06 |
quote:Oow, zo weinig km. Dan had ie al vervangen moeten zijn. Heb er al 87.000 mee geereden ![]() | |
Achiel | zaterdag 31 mei 2003 @ 00:09 |
dacht 70.000km prijs geen idee. | |
Shivo | zaterdag 31 mei 2003 @ 00:11 |
100.000 is standaard voor nieuwere autos. Waar een Peugot 406 ook onder valt lijkt me. Die van mij is met 85.000 voor de grote beurt geweest en toen is er niets van gezegd. Kosten zijn zo'n 100 euro, exclusief riem dacht ik, en de riem is iets van een 10 of 20 euro. | |
LadyFCDB | zaterdag 31 mei 2003 @ 00:11 |
Heb laatst de distributieriem van mijn Renault megane vervangen en die kosten 300 euro dus zal het voor jouw waarschijnlijk ook wel in die buurt liggen! Succes | |
Patrick281 | zaterdag 31 mei 2003 @ 00:17 |
Ik heb 2 dagen geleden een proefrit gemaakt in een oud dieseltje. Gelijk aan de garagehouder gevraagd wat de distributieriem vervangen zou kosten.. geen onderhoudshistorie bekend namelijk.. Hij meldde dat het bij diesels (alle weet ik niet zeker ?) zelfs 2 riemen zijn .. kosten ongeveer 150 Euro. Dat geld is minder belangerijk dan ZEKER met pech langs de weg komen, en nog duurdere reparaties moeten betalen.. Maar een dealer rekent er zeker meer voor !! | |
hollander172 | zaterdag 31 mei 2003 @ 11:46 |
Heb het zelf pas gehad en dat viel mee. Riem zelf was 40 euro en de manuren ongeveer 60 euro. Moet wel zeggen dat dit door een vriend is gedaan omdat ik zelf niet de mogelijkheid had door mijn hand die in het verband zat. Mijn schoonouders betalen er 400 euro voor bij de officiele dealer. Ik: Peugeot 106 | |
Jefferson | zaterdag 31 mei 2003 @ 16:23 |
Ik heb zojuist de peugeot delaer gebeld en die vertelde me dat bij mijn auto de d-riem pas om de 120.000 km vervangen hoeft te worden. Wat een top-kar heb ik toch ![]() Niet voor niets dan ze een Peugeot de Franse Mercedes noemen. Die diesels knallen zo richting de 4 ton. | |
Mr_T | zaterdag 31 mei 2003 @ 19:41 |
Mijn waterpomp moest een keer vervangen worden, en voor de zekerheid ook maar de distributieriem (40 euro). Bij elkaar duurde de reparatie 4 uur, omdat ze er moeilijk bij kunnen en meerdere onderdelen eruit moeten halen alvorens de riem te kunnen vervangen. Maar hoeveel tijd de riem op zich kostte t.o.v. de reparatie van de waterpomp weet ik niet precies. Het ligt vooral aan de garage waar je het laat doen wat het kost, want die riem is maar 40 euro, wat al gauw 1 uur arbeidsloon kost (bij een goedkope garage). | |
Metro2005 | maandag 2 juni 2003 @ 10:32 |
quote:ik hoef mijn riem nooit te vervangen ![]() auto is een Nissan primera. Die heeft een onderhoudsvrije distributie Ketting ![]() | |
Profesor | maandag 2 juni 2003 @ 10:34 |
quote:idem Renault 5!! super moderne auto! ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 3 juni 2003 @ 14:02 |
quote:Er zijn ook motorfietsen met een tandwieloverbrenging ipv een ketting. (geloof de VFR750/800) ![]() Bij welke auto's hoeft dit nooit te gebeuren dan ? En nog vanaf een specifiek bouwjaar ?? | |
Marco_B_GBB | dinsdag 3 juni 2003 @ 16:20 |
quote:Is verschillend per auto. Sommige om 80000, sommige bij 100000. Dit verschil komt ook door het type riem. Bij sommige is dit een ketting, bij een andere auto gewoon een riem. Kosten zijn afhankelijk van de plaats waar de d-riem zit. Is ie goed bereikbaar of niet. Bij het laatste geval moeten ze de halve motor slopen en wordt het dus een duur geintje. Je kunt het beste ff langs je dealer gaan en vragen wat de kosten zijn. | |
SiNz | dinsdag 3 juni 2003 @ 17:25 |
Gemiddeld moet je um vervangen na 70.000 kilometer OF 4 jaar. Zo'n riem droogt namelijk ook uit. Ik weet niet precies wat de prijs is voor een Peugeot, maar voor mijn BMW kost het 135 euro ex BTW en ex arbeidsloon. | |
dampi | zondag 3 augustus 2003 @ 20:37 |
[Het gaat om een Nissan Primera 2.0 estate met gas (G3). Bouwj.1999, KM stand 142.000. Bij welke KM stand moet de distributieriem of ketting vervangen worden? Bij navraag (monteur nissan) kreeg ik als antwoord dat het niet hoef, omdat er een G3 installatie zit.(??) Is dit allemaal waar wat hij zegt??
| |
D_J | zondag 3 augustus 2003 @ 21:37 |
Bij een G3 geen distributieriem vervangen??? Ik zeg maar één ding, ik zou daar niet m'n auto in onderhoud doen... Distributieriemen moeten tussen de 60.000 en 120.000 kilometers. Opel's bijvoorbeeld vaak per 60.000, mijn megane diesel per 75.000, maar een vriendje heeft een megane benzine, en die hoeft maar per 120.000. Als je hem niet op tijd vervangt, en hij knapt, geeft dat erg leuke effecten onder de motorkap. Zeg maar, dat alles aan stukjes ligt...Mocht het gebeuren, neem een foto en laat ons allen meegenieten... >-) Overigens heb ik ooit 3 weken een corsa uit '86 gehad, die had 270.000 kilometer gelopen op 1 distributieriem... maar de draden hingen er dan ook bij. Distributieriem varieert tussen ¤150 en ¤400. Varieert sterk per type auto. Tip:Beun de Haas kan het een stuk goedkoper en net zo goed (dit i.t.t. motormanagement en dat soort onzin) | |
Makkinen | zondag 3 augustus 2003 @ 21:43 |
quote:Dat verschilt per auto quote:100 EUR ofzo. | |
Inc_J | zondag 3 augustus 2003 @ 22:41 |
Verschilt idd bij auto's en merken, Toyota bijv 100000km of binnen 6 jaar, Mitsubishi 110000 enz. Ik zou het wel door een gekwalificeerd bedrijf laten doen, Beun de Haas kan misschien wel zo'n riempje erom leggen, maar de halve motorruimte moet vaak "gesloopt" worden (vandaar de vele manuren) en ook weer vakkundig in elkaar gezet worden... Maar ik zou het hoe dan ook laten doen, want als ie springt ben je niet blij, dan is je halve motor zo goed als aan gort en mocht je dan midden op de snelweg rijden, moet je maar hopen dat je zonder aandrijving en met minimale remkracht (remdruk, dan wel rembekrachtiging valt ook weg) op de vlugstrook terecht kan komen.. | |
overhyped | woensdag 6 augustus 2003 @ 17:05 |
Een van de laatste keren dat ik met mijn ouders op vakantie geweest ben is de distriutieriem geknapt, nokkenas, en cylinderkop dus mooi naar de klote! in andere woorden: motor kaduk! dus: gewoon advies dealer opvolgen! | |
PvD | woensdag 6 augustus 2003 @ 21:47 |
Als je het zelf wil doen, moet je de distributieriem niet via de dealer kopen, maar via een auto-onderdelen winkel. Zo kost een riem voor een opel corsa nog geen 16 euro ![]() Maar dan is het wel handig dat je weet hoe het moet... | |
modestus | woensdag 6 augustus 2003 @ 21:49 |
bel gewoon je dealer op... dan weet je het meteen! ford escort diesel 105000 km of 5 jaar | |
Babbelzz | woensdag 6 augustus 2003 @ 21:50 |
Wat zijn de kosten voor een saxotje? Ik heb nl 96.000 km gereden (in 4 jr ![]() | |
modestus | woensdag 6 augustus 2003 @ 21:52 |
quote:hetzelfde geldt voor een nissan micra (althans die van ons dan) | |
Blapiet | woensdag 6 augustus 2003 @ 22:04 |
Nissan is oké ![]() | |
gooster | zaterdag 13 september 2003 @ 23:53 |
Ik wil een peugeot 205 diesel 1.8 uit 1993, 139000 km E1200,-, maar ik weet niet wanneer de distributie riem voor het laatst vervangen is. Hoeveel kost dit en waar kan ik dit het beste laten doen? | |
Rietvaerder | zondag 14 september 2003 @ 10:49 |
Zelf doen ![]() | |
Patrick281 | zondag 14 september 2003 @ 11:28 |
quote:Bij een garage waar je woont .. ![]() Niet bij de dealer in ieder geval.. Vraag eens bij een automaterialenzaak of ze nog tips hebben. | |
gooster | zondag 14 september 2003 @ 11:34 |
Ik heb helemaal geen verstand van auto's dus... | |
Extremini | zondag 14 september 2003 @ 12:23 |
quote:Jaja, en waarom reageer je toch!? | |
TweakedSI | zondag 14 september 2003 @ 14:42 |
Voor mijn Honda Prelude was het 600 Euro, de riem was 52 Euro, het werk (de manuren) 270, de waterpomp 101, nog wat klein spul erbij en dan de BTW, was het totaal 598. Er moet bij gezegd dat in deze auto's je er nauwelijks bij kan en de AC compressor ook nog verwijderd moest worden, inclusief aftappen/bijvullen van de koelvloeistof. Ik heb het bij een Honda dealer laten doen, ivm garantie en betrouwbaarheid, normaal doe ik alle reparaties zelf, maar dit heb ik uitbesteed aan de dealer, ik heb namelijk weinig zin om beunhazen behalve mijzelf ![]() Om op de vraag van de TS terug te komen, voor je Peugeot 205 zal het om en nabij de 200 Euro uitkomen vermoed ik. | |
KonnieKipke | zondag 14 september 2003 @ 20:31 |
dure grappen zoals ik dat allemaal lees; bij mn opel vectra 2.0 kostte het 45 euro om m te vervangen. Is ook simpel klusje eigenlijk. Riem kost niets. | |
the_contract_killer | zondag 14 september 2003 @ 20:36 |
quote:heb dezelfde auto en ik zal het nog sterker vertellen,hij heeft 2 onderhoudsvrije distributie kettingen. maar dat zal wel wat met de 2 bovenliggende nokken-assen te maken hebben. | |
BalderX | zondag 14 september 2003 @ 22:48 |
ik rij al 120 duizend km met dezelfde distributieriem, waarvan ik er zelf 11 duizend gereden heb.. kosten bij de dealer zijn 350 euro.. bij een zwartwerkende monteur is het 150 Eigenlijk had 'ie allang vervangen moeten zijn, maar de D-riem ziet er zo mooi uit dat ik stiekum hoop dat 'ie er eigenlijk pas 47 duizend km op zit (er staat een 2e getalletje op het kapje, maar ik weet niet of het een datum is of een km-stand) | |
Metro2005 | maandag 15 september 2003 @ 07:49 |
quote:zoals je al hebt kunnen lezen, nissan heeft over het algemeen een ketting die je eigenlijk nooit hoeft te vervangen. heeft iig niks met je g3 installatie te maken. en die 4 ton is meer dat je bij die kmstand een koprevisie nodig hebt (pas ook nagevraagd voor mijn nissan op lpg vandaar dat het getal me zo bekend voorkomt) die ketting moet je gewoon laten zitten en nooit meer naar kijken. ik dacht dat audi ook een ketting gebruikte. |