eests speelt ie er wat mee, daarna vreet ie ze op.
[wijze raad] Gewoon de natuur d'r gangetje laten gaan[/wijze raad]
quote:Verstoten is ie toch al dus dat amakt in principe niet veel uit... Maar ze moeten later toch ook zelf aan hun eten komen hoe wil je ze dat leren?
Op vrijdag 30 mei 2003 17:32 schreef Freel het volgende:
Ik heb ergens op televisie gezien dat als een muizejong door een mens wordt aangeraakt, hij de geur van die mens op zich krijgt. Als hij dan terug in het nest wordt geplaats dan wordt hij verstoten.Dus ookal vind je het nest, leg hem er niet terug.
Ga naar een dierenzaak en vraag voor advies. Zal toch niet zo moeilijk zijn om dat beesje op te voeden?
quote:Ja precies. De mieren hadden hem al bijna teruggebracht in hun holletje
Op vrijdag 30 mei 2003 17:36 schreef florisje het volgende:
en je moet gaan zoeken naar z'n HOLLETJE! kleine muizen horen helemaal niet thuis in de grote mensen wereld. die horen in een HOLLETJE in het BOS!
Komt er zo'n mens
quote:daar zit natuurlijk ook wel weer wat in. wat denk je van die ene mier die al maanden niks lekkers mee gebracht heeft voor z'n mierenvrouw en mierenkindertjes. komt ie vanavond thuis, mierenvrouwtje kwaad -> geen mierenneuken.
Je had de natuur z'n werk moeten laten doen.
heb je trouwens al een naam bedacht of ben je bang dat je je dan teveel aan het mormeltje gaat hechten?
is het trouwens wel een muis? misschien is het wel een rat!!
quote:Of nog erger: een vliegende rat!
Op vrijdag 30 mei 2003 17:41 schreef florisje het volgende:
ik stel voor dat we een nationaal fonds op richten: redt <naam invullen>!!!heb je trouwens al een naam bedacht of ben je bang dat je je dan teveel aan het mormeltje gaat hechten?
quote:Hey!
Op vrijdag 30 mei 2003 17:31 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
Hebben we hier met een labiel persoon te maken ?
quote:Kijk daar heb ik wat aan!
Op vrijdag 30 mei 2003 17:31 schreef B03S het volgende:
We hebben hier thuis ook eens een verlaten nest met jonge muizen verzorgt tot ze oud genoeg waren.
Lauwe melk gevoerd met een pipetje, en zoek eens op internet wat ze kunnen eten als ze iets ouder zijn.
quote:Ik wou hem 'Poes' noemen. Of 'Tijger' ..
Op vrijdag 30 mei 2003 17:41 schreef florisje het volgende:
ik stel voor dat we een nationaal fonds op richten: redt <naam invullen>!!!heb je trouwens al een naam bedacht of ben je bang dat je je dan teveel aan het mormeltje gaat hechten?
Wordt idd tijd voor giro 72818, red muisje!
Hmm zometeen maar in het bos afzetten denk ik, opvoeden heeft natuurlijk helemaal geen zin..
quote:Hee!
Op vrijdag 30 mei 2003 17:46 schreef roobje het volgende:[..]
Hey!
![]()
[..]Kijk daar heb ik wat aan!
Ik heb geprobeerd m melk te voeren maar hij wil er niks van weten, geen honger misschien?
[..]Ik wou hem 'Poes' noemen. Of 'Tijger' ..
Wordt idd tijd voor giro 72818, red muisje!
Hmm zometeen maar in het bos afzetten denk ik, opvoeden heeft natuurlijk helemaal geen zin..
edit: dit was grappig bedoeld hoor
[Dit bericht is gewijzigd door florisje op 30-05-2003 17:59]
Thx voor die site! Maar ze hebben het over allerlei middeltjes die je hier in NL niet kan krijgen denk ik, ga wel ff kijken of er een vervangend iets voor is te vinden.
Dat werkt ook zo als ze hier weer eens met z'n allen door het huis vliegen Rotbeesten!
Wat is er nou lief aan (dood) ongedierte? Er zijn er vast meer die zich nu lekker in je huisje hebben genesteld.
quote:Ik heb het niet over lief gehad, ik vond het alleen zielig.
Op vrijdag 30 mei 2003 18:35 schreef SunChaser het volgende:Wat is er nou lief aan (dood) ongedierte? Er zijn er vast meer die zich nu lekker in je huisje hebben genesteld.
Sorry hoor
Heb nog eens gezocht en zn holletje gevonden! Denk ik tenminste, het was een lang gangetje, vlak bij waar ik gevonden heb. Zette hem voor de ingang en hij kroop er gelijk in
Zal het wel geroken hebben denk ik.. alleen dr liepen nog wel wat van die ellendige mieren rond
Nou ja, heel veel succes muisje! T gaat je goed
als ik je maar niet later aan mn schoenen zie knagen
Ik had ook zo'n babymusje opgevangen, hij lag op straat, werd door iemand gevonden.
Kaal, oogjes dicht.
Ik heb hem gevoed door speciaal eten te stoppen in zijn snavel.
Nu is het een hele lieve vogel.
Hij blijft steeds bij mij, al zo'n 3 jaar oud. Is superrrrrrrrrtam.
Ik zit te typen, terwijl hij op de toetsenbord zit te slapen.
Een pic van hem :
Maar goed, serieus, als ik je was, dan zou ik de vogeltje laten inslapen, ik weet dat uit ervaring als je dat vertelt hoe zijn overlevingskansen wel zijn. En laat je moeder maar ook inslapen, wat een pleehoer zeg!
In een plastic zak doen, achter de uitlaat hangen en dan ff 2 min lang gas geven Gaat ie slapen en is ie zo dood
Geen messen, geen bijlen, geen knuppels...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |