Don_F | donderdag 8 februari 2001 @ 23:02 |
Ter ontspanning even een 'licht' onderwerp: EXPERIMENT GESLAAGD (bron: NOS Journaal) Dus het experiment was geslaagd omdat de snelheidsbegrenzers deden wat er van ze verwacht werd? | |
zodiakk | donderdag 8 februari 2001 @ 23:05 |
Nou, uuuh, ja! Waarom moet je die dingen testen in 25 auto's? 1 is toch al genoeg? Leuke gemeente, meteen denken dat iedereen te hard rijdt... | |
Lithion | donderdag 8 februari 2001 @ 23:11 |
quote:Dat is om het eventueel effect van verschillende rijstijlen en verschillende merken auto's weg te werken. Kun je meteen zien of er eventueel een bepaalde invloed is die de begrenzer kan beïnvloeden. Op zich vind ik het wel een goed idee zo'n snelheidsbegrenzer, maar van de andere kant ook niet. Kijk, 50 in de bebouwde kom is hard zat, daar moet je niet overheen gaan. Zeker niet in woonwijken waar regelmatig kinderen spelen. Maar het kan eens sporadisch voorkomen dat je plotseling, om iemand/iets te ontwijken, gas moet geven. Zou dat dan niet kunnen? Lijkt me slechte zaak. Oh, en voor degene die gaan zeggen dat je ook op de rem kunt staan, ik doel vooral op dreigende aanrijdingen in de flank. Dan kun je vaak beter gas geven, dan op de rem gaan staan, omdat dan de impact op je lichaam vaak minder is (minder frontale botsing). | |
Don_F | donderdag 8 februari 2001 @ 23:34 |
Trams rijden over vrije banen, fietsers moeten door speciale gootjes, nu die snelheidsbegrenzers weer. Al die regels ontnemen de verkeersdeelnemer iedere verantwoordelijkheid. Alles wordt georganiseerd. M'n moeder is al eens lelijk gestruikeld over zo'n schuine trottoirband. | |
DIGGER | vrijdag 9 februari 2001 @ 01:21 |
quote:Nee het experiment is om andere reden 'geslaagd' en wel omdat die begrenzers niet overal werkten, maar alleen in de omgeving. Wat het doel was, en dat is dus kennelijk gelukt, was om te kijken of deze testpersonen nu ook zich beter aan de maximum snelheid zouden houden als ze ergens reden waar die begrenzer dus niet werkte. Bleek dus dat men zich dan beter aan de maximum snelheid hield dan normaliter. Maar ik moet er toch goddomme niet aan denken, alles precies met begrenzers ingesteld, ik zou er helemaal simpel van worden zeg. | |
GHaven | vrijdag 9 februari 2001 @ 05:49 |
quote:Welnee DIGGER. Als ze jouw IQ begrenzen op 50 merkt niemand het verschil. ![]() ![]() | |
Guus Muisarm | vrijdag 9 februari 2001 @ 15:59 |
Wat een rot-opmerking ![]() Hij haalt die 50 niet eens ![]() | |
Dixidito | vrijdag 9 februari 2001 @ 17:13 |
quote:De mensen die meededen aan de proef 'kregen' allemaal een geprepareerde VW Bora, dus van verschillende typen auto's is geen sprake. Ik meende trouwens dat het nog problemen gaf met wegen waar je maar 15 mocht en wegen waar je 50 mocht. Als die wegen te dicht langs elkaar lagen, dan kon de satelliet (want van daaruit werd de plaats van de automobilist bepaald) niet opmerken op welke weg de auto zich bevond. Kon je dus opeens nog maar 15 rijden, waar de rest 50 mocht (en ook kon!). | |
Guus Muisarm | vrijdag 9 februari 2001 @ 17:16 |
Waar mag je maar 15 km/u ??? |