EXPERIMENT GESLAAGD
Een experiment in Tilburg met snelheidsbegrenzers in auto's is geslaagd. In 25 auto's van bewoners werden snelheidsbegrenzers geplaatst, waardoor de maximumsnelheid binnen de bebouwde kom 50 km/u werd.
De actie was een succes.
(bron: NOS Journaal)
Dus het experiment was geslaagd omdat de snelheidsbegrenzers deden wat er van ze verwacht werd?
quote:Dat is om het eventueel effect van verschillende rijstijlen en verschillende merken auto's weg te werken. Kun je meteen zien of er eventueel een bepaalde invloed is die de begrenzer kan beļnvloeden.
Op 08 februari 2001 23:05 schreef zodiakk het volgende:
Nou, uuuh, ja! Waarom moet je die dingen testen in 25 auto's? 1 is toch al genoeg? Leuke gemeente, meteen denken dat iedereen te hard rijdt...
Op zich vind ik het wel een goed idee zo'n snelheidsbegrenzer, maar van de andere kant ook niet. Kijk, 50 in de bebouwde kom is hard zat, daar moet je niet overheen gaan. Zeker niet in woonwijken waar regelmatig kinderen spelen. Maar het kan eens sporadisch voorkomen dat je plotseling, om iemand/iets te ontwijken, gas moet geven. Zou dat dan niet kunnen? Lijkt me slechte zaak.
Oh, en voor degene die gaan zeggen dat je ook op de rem kunt staan, ik doel vooral op dreigende aanrijdingen in de flank. Dan kun je vaak beter gas geven, dan op de rem gaan staan, omdat dan de impact op je lichaam vaak minder is (minder frontale botsing).
M'n moeder is al eens lelijk gestruikeld over zo'n schuine trottoirband.
quote:Nee het experiment is om andere reden 'geslaagd' en wel omdat die begrenzers niet overal werkten, maar alleen in de omgeving. Wat het doel was, en dat is dus kennelijk gelukt, was om te kijken of deze testpersonen nu ook zich beter aan de maximum snelheid zouden houden als ze ergens reden waar die begrenzer dus niet werkte.
Op 08 februari 2001 23:02 schreef Don_F het volgende:Dus het experiment was geslaagd omdat de snelheidsbegrenzers deden wat er van ze verwacht werd?
Bleek dus dat men zich dan beter aan de maximum snelheid hield dan normaliter.
Maar ik moet er toch goddomme niet aan denken, alles precies met begrenzers ingesteld, ik zou er helemaal simpel van worden zeg.
quote:Welnee DIGGER. Als ze jouw IQ begrenzen op 50 merkt niemand het verschil.
Op 09 februari 2001 01:21 schreef DIGGER het volgende:
Maar ik moet er toch goddomme niet aan denken, alles precies met begrenzers ingesteld, ik zou er helemaal simpel van worden zeg.
quote:De mensen die meededen aan de proef 'kregen' allemaal een geprepareerde VW Bora, dus van verschillende typen auto's is geen sprake.
Op 08 februari 2001 23:11 schreef Lithion het volgende:
Dat is om het eventueel effect van verschillende rijstijlen en verschillende merken auto's weg te werken.
Ik meende trouwens dat het nog problemen gaf met wegen waar je maar 15 mocht en wegen waar je 50 mocht. Als die wegen te dicht langs elkaar lagen, dan kon de satelliet (want van daaruit werd de plaats van de automobilist bepaald) niet opmerken op welke weg de auto zich bevond. Kon je dus opeens nog maar 15 rijden, waar de rest 50 mocht (en ook kon!).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |