FOK!forum / General Chat / UPC verhoogt tarieven.
PPLvrijdag 30 mei 2003 @ 14:43
Het moet niet gekker worden.
UPC verhoogt haar tarieven !

Met als rechtvaardiging (hou je vast)....
Dat hun service graad is verbeterd !

ha ha ha
en het is niet eens 1 april

HeatWavevrijdag 30 mei 2003 @ 14:45
jaja, nu ze een beetje in de buurt komen van NORMAAL service niveau vinden ze het gerechtvaardigd om te verhogen

Klote bedrijf is het toch ook......

Als ze nou al die jaren een normale bedrijfsvoering hadden gehad, waren ze allang binnen

Jipjevrijdag 30 mei 2003 @ 14:47
Alweer????
hyperfuzzvrijdag 30 mei 2003 @ 14:48
Dat mag dan ook gewoon he, van de overheid, tsja, ze hebben toch een monopolie op de kabel tv

doe ik op dit soort praktijken. De service is tijdenlang belabberd geweest, en nu het goed is moeten we ineens meer betalen... Echt weer, jongens

Pharkusvrijdag 30 mei 2003 @ 14:49
Maar hopen op het nma dan, en aan upc wil ik vragen of ze 1-april grappen op de daarvoor bestemde dag voortaan willen doen
hooibergvrijdag 30 mei 2003 @ 14:50
als iedereen nu niet gaat betalen

Sjaakmanvrijdag 30 mei 2003 @ 14:50
Ze snappen het daar niet.

We betaalden teveel, en nu is de service (zeggen zij) weer op nivo, dus krijgen we eindelijk waar we voor betalen.
En zij zien het precies andersom

Olevrijdag 30 mei 2003 @ 14:51
Als ze nou eens wat mensen van de sales-afdeling verplaatsen naar de helpdesk. dan wordt het wellicht nog wat..

Heb je eenmaal chello/ telefoon ---> geen mens te bereiken, urenlang hangen a € 0,10 p/m
zeg je op: hangen ze GFTD 4 x per week aan de telefoon

HeatWavevrijdag 30 mei 2003 @ 14:51
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 14:50 schreef Sjaakman het volgende:
Ze snappen het daar niet.

We betaalden teveel, en nu is de service (zeggen zij) weer op nivo, dus krijgen we eindelijk waar we voor betalen.
En zij zien het precies andersom


Dat bedoel ik ja.......

Vage ideeen, maar ja zo werkt het als niemand je tegen kan houden..

tonjavrijdag 30 mei 2003 @ 14:53
verbeterde dienstverlening.

hahahaha

Sjaakmanvrijdag 30 mei 2003 @ 14:53
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 14:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ja.......

Vage ideeen, maar ja zo werkt het als niemand je tegen kan houden..


En ik heb nergens op de facturen zien staan dat we een gereduceerd "slechte service" tarief betaalden ofzo.

Kaffers!

2x4vrijdag 30 mei 2003 @ 14:57
ach als iedereen even veel betaald is het eerlijk, nix absurds aan
erikhvrijdag 30 mei 2003 @ 15:02
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 14:50 schreef Sjaakman het volgende:
Ze snappen het daar niet.

We betaalden teveel, en nu is de service (zeggen zij) weer op nivo, dus krijgen we eindelijk waar we voor betalen.
En zij zien het precies andersom


Had het niet beter kunnen zeggen

UPC moet ff lekker opzouten, die gasten hebben pas een monopoliepositie zeg, daar moet echt wat aan gedaan worden, echt te belachelijk voor woorden.

dazzle123vrijdag 30 mei 2003 @ 16:08
Ik dacht dat het allemaal geprivatiseerd moest worden zodat ze efficienter zouden gaan werken. Waarom moet ik dan alleen maar meer gaan betalen?
Gumtreezaterdag 31 mei 2003 @ 19:41
kijk dat je een inflatie correctie krijgt kan ik me voorstellen maar ik ga van ¤ 11,06 naar ¤ 14,21 een verhoging van ¤ 3,15 (= F 6,96) sorry hoor maar voor dat prutspakket met die pruts kwaliteit... toch maar eens informeren naar een schotel antenne... heb ik volgens mij zo terug verdient.

Het wordt tijd dat er ingegrepen wordt, zei het de NMA of de overheid maar dit kan echt niet.

Sennaistopdinsdag 10 juni 2003 @ 16:25
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 19:41 schreef Gumtree het volgende:
kijk dat je een inflatie correctie krijgt kan ik me voorstellen maar ik ga van ¤ 11,06 naar ¤ 14,21 een verhoging van ¤ 3,15 (= F 6,96) sorry hoor maar voor dat prutspakket met die pruts kwaliteit... toch maar eens informeren naar een schotel antenne... heb ik volgens mij zo terug verdient.

Het wordt tijd dat er ingegrepen wordt, zei het de NMA of de overheid maar dit kan echt niet.


Een groot nadeel van de schotel is dat je maar 1 ontvanger hebt en dus ook maar 1 zender tegelijk kan zien, dus niet huiskamer tv op rtl en slaapkamer op v8 of zo iets.
Tenzei je schotel neemt met een dubbele ontvanger maar dat loopt weer aardig in de papieren.

En ontopic, De investeringen die goed lopen betalen dus voor al die belachelijke investeringen van upc die mislukt zijn.
Ga zo door UPC! ik ken trouwens al 2 mensen die met rechtzaken bezig zijn tegen upc, wie betaald dat weer als ze verliezen ? juist ja...wij weer.

Juustopaadinsdag 10 juni 2003 @ 16:29
zit lekker bij essent, is pas geleden iets goedkoper geworden en geen problemen

dag dag chello

ShaoliNdinsdag 10 juni 2003 @ 16:31
Ongelooflijk. UPC is qua service toch nog steeds het meest gare bedrijf van Nederland.
pandoraBdinsdag 10 juni 2003 @ 16:55
Dat hele Joepie is een drijvende drol in een bak pis.

Ga maar eens kijken op het forum van Trosradar.

http://www.trosradar.nl/

Al 4000 posts over dat debiele bedrijf en de nog debielerige mensen die daar werken.

UrbanMikedinsdag 10 juni 2003 @ 16:56
over hun internet hoor je mij nog steeds niet klagen hoor
Gumtreemaandag 8 december 2003 @ 17:40
en weer flikt UPC het:
quote:
UPC verder met tariefsverhogingen

Uitgegeven: 28 november 2003 15:35

AMSTERDAM - Het kabelbedrijf UPC gaat op 1 januari verder met de geleidelijke prijsverhoging voor het standaardpakket kabeltelevisie en -radio. UPC is in Nederland actief in 151 gemeenten. Eind volgend jaar betaalt iedere UPC-klant "het kostendekkende tarief" van 12,77 euro per maand, exclusief BTW. Dat heeft de onderneming vrijdag meegedeeld.

In 66 gemeenten gingen abonnees vanaf 1 juli van dit jaar al maximaal 2,50 euro per maand meer betalen. Op 1 januari 2004 komt het gemiddelde UPC-tarief in Nederland uit op 11,95 euro, exclusief BTW.

Dat er zoveel verschillende tarieven bestaan, is een erfenis uit het verleden, waarbij kleine bedrijven lokaal prijzen vaststelden. "In sommige gemeenten, zoals Nijmegen, komen meerdere tarieven voor. UPC wil naar één prijs, gebaseerd op een kostendekkende operatie. Nederland heeft een van de laagste tarieven voor kabeltelevisie en -radio in Europa. Ook na de tariefaanpassing blijft dat zo", benadrukte een woordvoerder.

UPC heeft de afgelopen jaren veelvuldig onder vuur gelegen als gevolg van zijn dienstverlening aan klanten. Dit jaar adverteerde de onderneming met haar kwaliteitsdoelen, die eind 2003 moesten zijn gerealiseerd. Volgens UPC is dat gelukt. Zo wordt 80 procent van de telefoontjes van klanten binnen 30 seconden opgenomen.


Bron: Nu.nl
DemonRagemaandag 8 december 2003 @ 17:52
quote:
UPC heeft de afgelopen jaren veelvuldig onder vuur gelegen als gevolg van zijn dienstverlening aan klanten. Dit jaar adverteerde de onderneming met haar kwaliteitsdoelen, die eind 2003 moesten zijn gerealiseerd. Volgens UPC is dat gelukt. Zo wordt 80 procent van de telefoontjes van klanten binnen 30 seconden opgenomen.
80% van 2% van de bevolking die nog vertrouwen hebben in de service van UPC.

Hoeven ze dus niet trots op te zijn...

[Dit bericht is gewijzigd door DemonRage op 08-12-2003 17:53]

Windsurfbartdonderdag 29 januari 2004 @ 11:49
De rechter heeft uitspraak gedaan in de zaak die door de gemeente Wageningen was aangespannen tegen UPC.
Het resultaat is dat de gemeente in het ongelijk is gesteld.
Verhaal is te lezen op de website http://www.gelderlander.nl/
Is dit het begin van nog meer UPC ellende.
Volledig verhaal:
Weg vrij voor één tarief kabel-tv
Door onze redactie economie


WAGENINGEN - UPC hoeft zich niets aan te trekken van de eisen die gemeenten stellen aan kabeltarieven en zenderpakketten. Na de gisteren verloren bodemprocedure die de gemeente Wageningen tegen Nederlandse grootste kabelbedrijf had aangespannen, lijkt de weg vrij voor invoering van een landelijk uniform UPC - kabeltarief van ¤15,20 per maand en een uniform zenderpakket. Ook de beide andere grote kabelmaatschappijen, Essent en Casema, willen een uniform tarief invoeren.


UPC zal het vonnis niet aangrijpen om de tarieven versneld te verhogen. "Wij willen niet los van de wereld opereren", aldus de woordvoerder van UPC gistermiddag. Volgens hem schept de uitspraak van de Amsterdamse rechtbank 'helderheid'. "Gemeenten mogen zich niet meer bezighouden met tarief- en pakketvoorwaarden, dat is voortaan aan kabelbedrijven."

Wageningen verhuurde het gebruiksrecht van zijn kabel voor 25 jaar aan UPC onder de voorwaarde zeggenschap te behouden over tarief- en zenderpakket. Volgens de rechtbank is die bepaling strijdig met de Grondwet. Die bepaalt dat regulering van media, telecommunicatie en mededinging nationaal moeten geschieden. Ook Europese regelgeving vereist dat.

De branchevereniging van de kabelbedrijven, Vecai, zegt dat de uitspraak 'de deur naar een landelijk uniform tarief opent'. "Onomwonden is nu aangetoond dat toezicht op nationale leest is geschoeid", aldus directeur Rob van Esch. Een aantal gemeenten, waaronder Amsterdam, Hilversum en Haarlem, wist onlangs via de rechter te bereiken dat UPC de tarieven tot 1 april alleen met de gestegen kosten van levensonderhoud mocht verhogen.

UPC hoopt gesprekken met deze gemeenten over tariefsharmonisatie zo snel mogelijk te kunnen afronden. UPC levert kabeldiensten aan 151 gemeenten.

De Consumentenbond noemt de uitspraak van de rechtbank 'zorgwekkend', omdat de rechter 'vrijheid van meningsuiting en tariefstelling op één hoop gooit'. De bond raadt zijn leden aan, de tariefsverhoging niet te betalen. De petitieactie van de bond tegen de stijgende kabeltarieven gaat door. Eind februari wordt de petitie aan minister Brinkhorst van Economische Zaken overhandigd.

DJRoberto1978vrijdag 30 januari 2004 @ 14:07
hier in geldrop betaal ik voortaan iets van 14,50 per maand aan abonnementskosten upc (hoezo kijk- en luistergeld afgeschaft?)

maar nu willen ze het in het vervolg per kwartaal innen (vooruit betaald) of per jaar! hun cashflow zal er daardoor wel op vooruit gaan, maar de mijne niet!

in guldens moet je dus toch zo even 100 gulden ophoesten per kwartaal om tv te kunnen kijken, lekker hoor!