quote:magicube`s!! filmpjes zijn nog steeds te krijgen voor dit cameraatje!
Op woensdag 23 juli 2003 12:28 schreef audi80 het volgende:
Ik heb dit ding nog op de zolder gevonden
[afbeelding]
[afbeelding]
Daar konden van die flits blokjes op waar je 4x mee kon flitsen.
quote:nee, het is deze:
Op donderdag 17 juli 2003 14:21 schreef Spotmatic het volgende:[..]
Lijkt-ie op deze???
Verder heb ik een Voigtlander Vitoret L die nog van mijn opa is geweest, die moet alleen nog een keer gerepareerd worden:

En nog een Polaroid instant camera uit 1972 (het verkoopbonnetje zat er nog bij
) die ik toendertijd voor 5 euro op een rommelmarkt heb gekocht, er komen alleen beetje dubieuze polaroids uit.
quote:Maar dan met originele leren hoes.
Manufac: Agfa
35mm TLR
Shutter: B-1-15-30-60-125-500
Agfa color apotar 45mm F2.8
Prontor shutter
Synchronized shutter
Agfa color apotar 45mm F2.8
quote:25 jaar oud dus geen motorrijtuigenbelasting meer en goedkoper in de verzekering.
Op donderdag 25 september 2003 23:49 schreef Lithion het volgende:
Een Nikon FE uit 1978, valt dat ook onder de oldtimers?
De FE is zeker een klassiekertje. Kan 'm nu nog iedereen aanbevelen die op de ambachtelijke manier wil leren fotograferen (dus niet met automaten en dergelijk duivelstuig ) .
Eigenlijk is het een van de laatste echt mechanische SLR's
nu heb ik deze:
maar dan met adapter voor handmatige instelling sluitingstijd
Heb ik gehad als troost voor mijn Nikon verlies, al zal die hem nooit kunnen vervangen ![]()
Als t goed is stamt ie uit 1980
[Dit bericht is gewijzigd door olbi op 28-09-2003 21:43]
quote:Inderdaad! Check my name and icon
Op zondag 28 september 2003 20:41 schreef olbi het volgende:
Die van mij 1966
een strakkere elegantere camera is er in mijn ogen nooit gemaakt!
quote:Vergis je niet in dit soort camera's. In vergelijking met bijvoorbeeld APS maken de Click's en de Clack's (klinkt als een zouteloos jaren 50 artiestenduo
Op zaterdag 27 september 2003 21:12 schreef ElsCapone het volgende:
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar en gebruiker van een Agfa Click 2! Uit, eh,.. vermoedelijk 1963. Heb nog geen resultaten gezien, maar ik verwacht er niet al te veel van
quote:De Nikon FE is een batterij afhankelijke camera!
Op vrijdag 26 september 2003 00:00 schreef Ouwesok het volgende:[..]
25 jaar oud dus geen motorrijtuigenbelasting meer en goedkoper in de verzekering.
De FE is zeker een klassiekertje. Kan 'm nu nog iedereen aanbevelen die op de ambachtelijke manier wil leren fotograferen (dus niet met automaten en dergelijk duivelstuig ) .
Eigenlijk is het een van de laatste echt mechanische SLR's
quote:'t Zal de leeftijd zijn
Op maandag 29 september 2003 22:38 schreef fotoloog het volgende:[..]
De Nikon FE is een batterij afhankelijke camera!
Met een vaste sluitertijd van 1/250 sec.
Ik denk dat je de Nikon FM bedoeld,dat is een volledig mechanische camera!
De FM is,ook zonder batterijen op elke willekeurige sluitertijd te gebruiken.
De FE echter niet,dit is een camera met handinstelling en diafragmavoorkeuze,zijn de batterijtjes op dan rest alleen nog de mechanische tijd van 1/250 sec.
quote:ach,fotoloog is ook al weer een paar jaartjes ouder dan ouwesok!
Op maandag 29 september 2003 22:50 schreef Ouwesok het volgende:[..]
't Zal de leeftijd zijn
quote:Zo is 't maar net
Op maandag 29 september 2003 22:53 schreef fotoloog het volgende:[..]
ach,fotoloog is ook al weer een paar jaartjes ouder dan ouwesok!
Maar dat neemt niet weg, dat we er met z`n allen een mooi forum van kunnen maken!
mamiya sekor 500 dtl is geloof ik van 1968 en yashica 12 van 1967

Leuk dingetje, gaat 120 rolfilm in en produceert een beeld van 6x9! cm.
Nog even een vraagje: Uitklappen van dat ding lukte wel, maar het inklappen heb ik nog niet helemaal door, als iemand een idee heeft hoe dat in zijn werk gaat graag even posten!
quote:Ik heb dat ding ook, en moest de eerste keer ook goed kijken hoe hij weer ingeklapt moest worden. Zie je die twee rondjes onderaan de lens? Knijp deze naar elkaar toe en voila: je kunt de camera weer dichtklappen.
Op maandag 6 oktober 2003 22:58 schreef PimZ het volgende:
Ik ben sinds kort een Agfa Billy-Record rijker:Leuk dingetje, gaat 120 rolfilm in en produceert een beeld van 6x9! cm.
Nog even een vraagje: Uitklappen van dat ding lukte wel, maar het inklappen heb ik nog niet helemaal door, als iemand een idee heeft hoe dat in zijn werk gaat graag even posten!
quote:Vooral die Yashica 12 is erg de moeite waard. Scherp genomen foto's daarmee kun je moeiteloos tot 1 bij 1 meter opblazen...
Op maandag 29 september 2003 23:25 schreef -eline- het volgende:
Heb pas deze 2 fototoestellen gekregen met ook nog voor allebei redelijk wat lenzen Super leuk moet er alleen nog achter komen hoe ze precies werken maar ik begin net met oa fotografie dus dat komt nog wel

Ik heb er een vraag bij. Een of andere malloot heeft met een stift een kader op het matglas getekend. Ik heb hem in allerlei oplossingen gelegd om het schoon te krijgen, maar dat lukt dus niet echt. Iemand die een matglas heeft liggen voor een aardige prijs? Ouwesok misschien?
quote:Neen, Ouwesok heeft Yashica/Contax
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:24 schreef the-O het volgende:
Deze zwaargewicht heb ik:Ik heb er een vraag bij. Een of andere malloot heeft met een stift een kader op het matglas getekend. Ik heb hem in allerlei oplossingen gelegd om het schoon te krijgen, maar dat lukt dus niet echt. Iemand die een matglas heeft liggen voor een aardige prijs? Ouwesok misschien?
Meer kans bij Fotoloog. Op zich moet het geen probleem zijn om een ander matglas voor een F3 te vinden, alleen maak ik me nogal zorgen over die aardige prijs
.
quote:Ik heb ze alleen voor de F2
Op dinsdag 7 oktober 2003 11:24 schreef the-O het volgende:
Deze zwaargewicht heb ik:Ik heb er een vraag bij. Een of andere malloot heeft met een stift een kader op het matglas getekend. Ik heb hem in allerlei oplossingen gelegd om het schoon te krijgen, maar dat lukt dus niet echt. Iemand die een matglas heeft liggen voor een aardige prijs? Ouwesok misschien?
quote:Geweldig! Bedankt, ga ze gelijk mailen.
Op dinsdag 7 oktober 2003 13:06 schreef fotoloog het volgende:[..]
Maar kijk hier eens!
Nieuw zijn ze rond de 90 euro, voor een stukje glas vind ik dat een hoop geld.
M'n vriendin een in perfecte staat verkerende Olympus OM-1 met Zuiko 50m f/1.8.
Zij heeft me aangestoken...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |