abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 mei 2003 @ 23:34:11 #1
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_10764165
Bij Storm kwam de naam binnen dwarrelen tijdens een pretecho.
Sverre (hij die als een wervelwind draait, druktemaker) kreeg zijn naam om de druktemaker die hij was, helemaal toen hij ook nog eens 11 weken te vroeg kwam.

Nu ook Kruimel een aantal weken te vroeg dreigt te komen en we nog geen naam hebben zijn we aan het snorren voor orginele, unieke en weinig voorkomende namen.

Om een idee te geven welke richting we op denken kun je natuurlijk onze kereltjes hun namen nemen. Maar ook Wolf, Thorsten of Thor zijn opties.

Meisjesnamen vinden we bijvoorbeeld Merel erg leuk, maar helaas komt die erg veel voor de laatste jaren en zou daardoor af kunnen vallen.
Aura of Aurelia is een naam die ons zou passen, maar we zoeken meer van die unieke en mooie namen. Dus:....

Zet twee orginele, zeldzame maar bovenal bruikbare namen neer. Eén jongensnaam, één meisjesnaam. LEEF JE UIT!!

PS.
Je wilt weten hoe uniek een naam is?
http://www.spaarbeleg.nl/Babynamen/

Je zoekt een uitgebreide betekenis?
http://www.meertens.nl/voornamen/VNB/

Shaven..... not furred
pi_10764225
Ik vind Noa voor een jongen erg leuk. Zo wil ik later ook zelf me zoontje noemen. Maar die heb ik toch nog lang niet dus mogen jullie hem gebruiken als je wilt.
The only chance you had with me was when I was unconscious...
pi_10764231
Over onderschrift valt niet te twisten
pi_10764236
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 23:34 schreef bastardhost het volgende:
Sverre (hij die als een wervelwind draait, druktemaker) kreeg zijn naam om de druktemaker die hij was, helemaal toen hij ook nog eens 11 weken te vroeg kwam.

Nu ook Kruimel een aantal weken te vroeg dreigt te komen en we nog geen naam hebben zijn we aan het snorren voor orginele, unieke en weinig voorkomende namen.

Om een idee te geven welke richting we op denken kun je natuurlijk onze kereltjes hun namen nemen. Maar ook Wolf, Thorsten of Thor zijn opties.

Meisjesnamen vinden we bijvoorbeeld Merel erg leuk, maar helaas komt die erg veel voor de laatste jaren en zou daardoor af kunnen vallen.
Aura of Aurelia is een naam die ons zou passen, maar we zoeken meer van die unieke en mooie namen. Dus:....

Zet twee orginele, zeldzame maar bovenal bruikbare namen neer. Eén jongensnaam, één meisjesnaam. LEEF JE UIT!!

PS.

Ik wil zelf geen kinderen meer, maar moest ik er nog een hebben, dan heet hij/zij "Inlak'ech". Dat betekent in het Quiche 'Ik ben een andere jij'. Universeel dus...
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_10764245
Ik vind Noa voor een jongen erg leuk. Zo wil ik later ook zelf me zoontje noemen. Maar die heb ik toch nog lang niet dus mogen jullie hem gebruiken als je wilt.

En ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn eigen naam ook erg mooi vind Ayinda, heeft bijna niemand dus is wel origineel, vind het eigenlijk wel tof dat er bijna niemand zo heet, maar me naam moet natuurlijk niet uitsterven

The only chance you had with me was when I was unconscious...
pi_10764282
Voor een meisje hoorde ik een hele mooie in de Idols-voorronde: Damàz. Hij heeft bij ons een tijdje op het lijstje gestaan, maar is het uiteindelijk toch niet geworden. Over jongensnamen hebben we eigenlijk heel weinig nagedacht, hoewel ik Thor altijd wel een mooie bijzondere naam vind. Klasgenootje van mijn stiefzoon heet Ilias, dat vind ik ook bijzonder.
mooi he, alles
  donderdag 29 mei 2003 @ 23:41:34 #7
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_10764292
Om het in de windige sferen te houden: breeze voor een meisje en Thor (had je al) voor een jongen?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_10764306
Luna/Lune past trouwens ook mooi bij de namen die jullie al hebben.
mooi he, alles
pi_10764310
Wolf voor een kind, denk eens na. Je wilt toch dat je kind gelukkig wordt? Nee dan moet je 'm nodig Wolf gaan noemen. Zullen z'n maatjes op de basisschool wel raad mee weten lijkt me.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_10764319
Kira voor een meisje, en Kai voor een jongen, of Jen voor een jongen om helemaal in Dark Kristal stijl te blijven
Het hoeheethetookalweer moet heteenofander zijn anders doet dat ene jeweetwel
pi_10764342
Layla voor een meisje (Klinkt wel een beetje als een honden-naam maja)
Amon voor een jongen

orgineel genoeg?

Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_10764401
quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 29 mei 2003 23:34 schreef bastardhost het volgende:

PS.

--------------------------------------------------------------------------------

Ik wil zelf geen kinderen meer, maar moest ik er nog een hebben, dan heet hij/zij "Inlak'ech". Dat betekent in het Quiche 'Ik ben een andere jij'. Universeel dus...

moet dat nou helemaal gepast woorden..
pi_10764470
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 23:46 schreef xtravical het volgende:

[..]

?
  donderdag 29 mei 2003 @ 23:51:29 #14
35287 massiefje
*fokkerdefok*
pi_10764500
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 23:46 schreef xtravical het volgende:

[..]

En wat doe jij ????
"Ik zeg maar zo, ik zeg maar appeltaart."
  Redactie Frontpage donderdag 29 mei 2003 @ 23:52:05 #15
38148 crew  Innisdemon
pi_10764518
Je kunt een jongen gewoon Jan noemen.
Die naam komt nagenoeg niet meer voor de laatste 1 jaar.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_10764611
voor een jongen: Jamai?
sine your piddy on the runny kide
pi_10764702
meisje:
Jesca,
Enola,

Jongen:
Senna.

Dit vind ik hele mooie namen.

[Dit bericht is gewijzigd door GenesiZ op 30-05-2003 00:02]

Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_10764713
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 23:56 schreef UrbanMike het volgende:
voor een jongen: Jamai?
Lang over moeten nadenken.
  vrijdag 30 mei 2003 @ 00:03:43 #19
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_10764735
"In de laatste 24 maanden zijn er in Nederland 4854 jongens geboren die de naam Roy gekregen hebben "

Naam : Roy
Geslacht: m
Verwijzing:
Omschrijving: Engelse naam. Van Gaelisch ruadh "rood" (het Gaelisch is een variant van het Keltisch). De naam wordt vaak in verband gebracht met Frans roi "koning". Bekende naamdragers zijn de Amerikaanse zanger Roy Orbison en de Amerikaanse kunstenaar Roy Lichtenstein.
Herkomst: Engels Keltisch
Aantal: 4854 jongens / 3 meisjes

pi_10764953
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 23:43 schreef Realzm het volgende:
Layla voor een meisje (Klinkt wel een beetje als een honden-naam maja)
Amon voor een jongen

orgineel genoeg?

Layla helemaal toppie
  † In Memoriam † vrijdag 30 mei 2003 @ 00:39:24 #21
7074 moussy
kuttekop
pi_10765446
Voor een meisje vind ik de naam Adinda erg mooi. Dat betekent oudste-eerste dochter.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  vrijdag 30 mei 2003 @ 00:44:23 #22
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_10765551
meisje:
Kiara
Luna
Maura
Maureen
Dana
Freya
Gitte
Mette

jongen:
Luca
Galf
Menno

imagination is more important than knowledge
pi_10765708
Meisje: Shania, Luna

Jongen: Justin, Joshua.

Back in business.
  vrijdag 30 mei 2003 @ 02:22:56 #24
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_10766497
Aangezien jullie Thor een leuke naam vinden, heb ik een evt. een site voor jullie waar je aardig wat mythologische namen kan vinden...

http://www.pantheon.org/areas/

Grtz,
Korine

Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
  vrijdag 30 mei 2003 @ 08:51:56 #25
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_10767300
quote:
Op vrijdag 30 mei 2003 02:22 schreef Kore het volgende:
Aangezien jullie Thor een leuke naam vinden, heb ik een evt. een site voor jullie waar je aardig wat mythologische namen kan vinden...
Leuke site, dankje...
Ook tussen de voorgestelde namen van jullie allemaal zitten een aantal heel bruikbare Een enkele is zelfs al verhuisd naar ons lijstje.
Shaven..... not furred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')