abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10832355
Welkom Piper Maru. Wat heb jij een prachtig user-nummer: 44777!

Heaven, Piper maru en allen die hier komen, wat betreft het huzaren-recept, ik heb het even uitgerekend en voor een volgende keer een lichter alternatief. Huzaren waren immers niet de slankste types he?

1 gekookte aardappel (gemiddeld 50 gram) 40 Kcal
1 gekookt ei 50 Kcal 5 gram vet
een halve appel 30 Kcal
1 lepel doperwten (50 gram) 30 Kcal
1 tomaat 10 Kcal
1 eetlepel rauwe ui 5 Kcal
stukje komkommer (55 gram) 5 Kcal
1 plakje ham (15 gram) 20 Kcal
Fritessaus 35% vet (15 gram) 55 Kcal en 5 gram vet
Magere yoghurt (15 gram) 5 Kcal

is totaal 250 Kcal en 10 gram vet.
Dat is heel mooi.

Maar als je nu de fritessaus weet te verwisselen voor
slasauslight (15 gram) 15 Kcal 1 gram vet
De doperwten, dat ei en die ham eruit laat en vervangt voor
bleekselderij of witlof beiden 10 Kcal voor 70 gram
dan heb je 100 Kcal bespaard en 9 gram vet verminderd.
Je hebt dan dus een selderijsalade of lofsalade van 150 Kcal en 1 gram vet. De eventuele suiker in de saus vervang je door zoetstof. Dat is al veel meer een tussendoortje. Je kan zelfs die aardappel eruit laten en je helemaal beperken tot de groenten. Wat natuurlijk dieettechnisch weer is aan te bevelen.

Bonen, erwten en eieren zijn volgens vegetariers prima vleesvervangers en ze bevatten dan ook de nodige calloriën. Aardappels zijn ook erg voedzaam ofwel goede dikmakertjes.

Ik zweer bij light slasaus en net als Heaven7 leng ik die aan met magere yoghurt en peper/zout/zoetstof. Ik doe zelfs 1 op 2 ofwel 1/3e yogo. Vaak maak ik van die yoghurt mn hele sausje, zonder slasaus, gewoon wat tabasco erbij, of ketchup, of knoflook enz enz... de keuzes zijn eindloos. Of ik plunder de kruidentuin voor thijm, selderij, maggie, bieslook of wat dan. ook.

De truuk van de salades zit 'm in het mooie fijne snijwerk en de combinaties van diverse groenten met fijne ui. En in de sausjes waarbij de zoetstof het tovermiddeltje is. Dat maakt dat het als 'snackbar-slaatje' smaakt.

Je kan eindloos varieeren en toevoegen/weglaten door de waarden te bekijken en te berekenen op www.overgewicht.nl

Ik maak zo'n afweging als hierboven op een kladblok en kijk alleen de wwarden even na op overgewicht.nl maar ik dieet dan ook al sinds oktober en herken de meeste voedingsstoffen meteen als 'slecht', beter', of 'goed'. Met een beetje verwisselen kan ik beter uitkomen en dus meer eten/drinken. In tegenstelling tot sommigen die aan een muizenhapje genoeg hebben houd ik namelijk van een wat bourgondischere levensstijl. Ik heb dan ook altijd punten te sparen voor als ik weer wil feesten.

Aangezien lijnen,dieeten een leven lang door zal gaan voor wie eenmaal aan het overgewicht raakte, probeer ik voorgoed bepaalde voedingsmiddelen te mijden en er voor eeuwig een dieetstijl op te leren nahouden. dat houdt in dat er voor mij andere saus is dan voor de rest van de mensen aan tafel. En dat ik me altijd vrijwillig meld voor het maken van de sla en saladdes bijvoorbeeld. Ook ben ik er als de kippen bij om suggesties te doen voor het dagmenu van de avond of zelfs dat van de komende dagen uit te stippelen.

Vanavond wordt het aardappelstukjes uit de oven, 2 saucijzen, bladsla, tomaat, ui en je raadt het al: die lightsaus. 605 kcal en 29 gram vet, en mn brunch was 240 en 7 gram vet dus ik kan makkelijk aan de rosee met deze hitte.Of aan de limonade. Leng ik daar 4 glaasjes aan met 4 glazen water, zit ik de hele avond zomers te pimpelen. Geen mens, inclusief mezelf heeft door dat ik op dieet ben en toch verlies ik gewicht.

pi_10832719
Ik had maar een klein bakje En zo vet is het heus niet hoor, mijn moeder maakt altijd maar een heel klein beetje saus en voor ieder die het te weinig vindt, maak zelf maar wat bij Al met al een redelijk verantwoord tussendoortje denk ik hoor, helemaal omdat ik dus vrij weinig gegeten heb verder En niet omdat ik mezelf ga uithongeren maar meer omdat ik de hele dag al een beetje misselijk enzo ben
pi_10832761
Vanavond trouwens ovenschotel, mager rundergehakt, gekookte aardappelen en bloemkool in de oven met zo'n sausje van maggie eroverheen
pi_10832915
Eej Lurky, ik wou je ff bedanken voor alle nuttige tips die je in de dieettopics hebt gepost tot nu toe. Ik volg die topics al een tijdje en moet zeggen dat ik er echt wat aan heb!! Heb bewondering voor jou (en de anderen die bij elkaar al zoveel kilo's zijn kwijtgeraakt)

Ik had hier op m'n stageplek trouwens eten besteld, omdat ik vanavond tot laat moet werken. Groentequiche.. ik dacht, veel groente, das weer lekker en gezond. Is het zo'n vette punt met echt 1 stukje geplette broccoli erin en een klein stukje wortel... en het was een superklein stukje, dus eigenlijk te weinig qua avondeten.. Wel een grote bak gemengd fruit gegeten. Maar als ik strax thuis kom heb ik vast weer honger, dus dan maak ik nog wel ff een komkommersalade ofzo...
Verder heb ik me vandaag keurig aan m'n dieet gehouden, bruine boterhammen, fruit tussendoor en veel water.

[Dit bericht is gewijzigd door PiperMaru op 02-06-2003 18:30]

pi_10833323
Mijn eten komt de hele week al niet boven de 1000 calorien meer uit.
Maar ben wel 2 kilo afgevallen.
Hoop dat ik het nog volhoud tot ik nog 5 kilo kwijt ben.
pi_10833564
quote:
Op maandag 2 juni 2003 18:16 schreef PiperMaru het volgende:
Eej Lurky, ik wou je ff bedanken.
Graag gedaan!
quote:
Op maandag 2 juni 2003 18:08 schreef heaven7 het volgende:
Ik had maar een klein bakje En zo vet is het heus niet hoor,
Jij kan er volgens mij best meer van nemen. Wat ik zei ging ook meer over de KCals in de erwten, dat ei en die aardappels... Mij valt op aan jouw eetgewoontes dat je vooral je concentreert op vet. En op de hoeveelheden voedsel.
Wat ik doe is dus kijken naar de callorie-waarde. Dan blijkt een ei, aardappels, wittebrood, bonen, erwten enzo heel voedzaam ofwel rijk aan calloriën. Dat kan jij best hebben. Daar niet van. Maar ik meende dat je graag zo licht mogenlijk at. En ik twijfel niet aan de verstandige manier van koken van je moeder.
Wat ik wilde zeggen was dus dat je met bruin brood, meer groenten en zelfs meer vlees en vis soms verbazingwekkend beter uitkomt kwa KCals.

Iets algemeens, met die hitte en onze dieeten en ondanks al dat water drinken...
Door het zweten kwam ik gewoon zouten en suikers te kort volgens mij. Ik had al de hele tijd hoofdpijn terwijl ik niet in de zon heb gezeten en ik voelde me draaierig. Naar mate het weekeinde voorbij ging werd het alsmaar erger. Ik keek al steeds instinctief bij de dropjes in de winkels maar hield me natuurlijk in.
Tot ik bij de drogist was vandaag en zomaar een honingsnoepje uit het bakje bij de kassa pakte. Het kan psychologisch zijn maar ik voelde mij meteen beter worden. Het werkte sneller dan een paracetamol. Ik heb ook opzettelijk gekozen voor aardappels uit de oven en zoute saucijzen vanavond.
De door het zweten verloren zouten en suikers moet ik dringend aanvullen. Bij de volgende hittegolf zal ik hier beter op gaan letten.

pi_10834258
Ik concentreer me idd vooral op vet, omdat je suiker nu eenmaal beter verbrandt en het tenslotte om vet gaat wat je kwijtwil

Ik eet altijd bruin brood, ik vind wit niet zo geweldig, vis eten we weinig en vlees eet ik alleen wat mager is, anders kook ik dus een eitje.

Ik heb net overigens de korst (waar mams altijd kaas overheen doet) eraf gehaald net dus had eigenlijk alleen vlees groenten, aardappel en een beetje saus

Zit volledig vol nu en ga over een klein half uurtje toch fietsen (het is hier behoorlijk afgekoeld na een spectaculaire onweers/regenbui).

pi_10837286
quote:
Op maandag 2 juni 2003 19:11 schreef heaven7 het volgende:
Ik concentreer me idd vooral op vet, omdat je suiker nu eenmaal beter verbrandt en het tenslotte om vet gaat wat je kwijtwil
Als je geen suiker neemt verbrandt je het lichaamsvet ipv die suiker.

Beetje vet eten, dat is wat anders dan het vet wat al op je lijf zit, is wel belangrijk. In vet zitten vitamines ofzo die het lichaam nodig heeft. Die vetten krijg je wel binnen via vlees, eieren, zuivel, saus enz. Daar hoef je je geen zorgen over te maken als je dat allemaal regelmatig eet.

Niet alleen vet maakt vet. Ook via koolhydraten: aardappels, graan en meelspijzen, maakt het lichaam vet. Kijk maar naar een hele vette kip bvb: die is zo gegroeid door constant graan te eten. Ik leg het een beetje klunzig uit maar er zijn dus meer manieren om dik te worden. En omgekeerd om slanker te worden.

En om het oude vet wat er al op zit eraf te 'branden' moeten we bewegen. Tijdens dat bewegen komen uit dat vet giftige stoffen die daarin zaten opgeslagen vrij. Daartegen helpt veel waterdrinken: dan voert het lichaam het gif af via de urine.

Zo ongeveer: biologisch gezien gaat het afslanken in zn werk heb ik begrepen uit al die dieettopics. Vooral in het begin hebben Isabeau, Jojogirl en nog een paar medisch geschoolde dames heel erg goed uitgelegd wat er precies gebeurd met het lichaam. Ik hoop dat ik het goed heb onthouden.
Want als we ons einddoel hebben bereikt na Slank De Zomer In! moeten we natuurlijk stilletjes de rest van ons leven de lessen en tips die we hier geleerd hebben onthouden en uitvoeren. Ander moeten we in het Dieettopic op herhaling!

pi_10839786
Halloooo everybody in da house
[zelfhumor, ben errug happy]
mijn gewicht gaat niet zo super op dit moment maar ik zit wel lekker in m'n vel[is ook errug belangrijk natuurlijk]
ik ga vanaf morgen weer aan t werk en niet zo veel vreten[dat is t namelijk echt]
SUC-6 iedereen!!!!
XXXX
Will we take it to that step - Will we do more than just connect?
And will you bring the thunder in my life - And the fire in my eyes?
  maandag 2 juni 2003 @ 23:41:43 #35
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_10842091
* zwahiel moet er ook nog bij... :|

zwahiel 1,83 , 21 jaar, weegt nu 88kg wil 75~79kg wegen.

ik heb dus vorig jaar heerlijk getrained en een goed gezond eetpatroon gevormd, maar helaas heb ik dat na de vakantie niet vol gehouden

Ik was vorig jaar zo'n 77kg zwaar was van maat 36 naar maat 32~34 gegaan in mijn broeken zat op 15% vet nog steeds, maar zag er wel veel beter uit dan nu, nu komt de vakantie er weer aan. En ik ben maar weer 's begonnen 'tuurlijk veel te laat, maar ja beter laat dan nooit!

Ik laat dus weer fijn alle chips staan, drink wat minder bier (!!!!!) en ik ga weer lekker fitnessen en daarbij Kick 'nd Fun doen. Een combi van Thai-Bo en Aerobic's wat erg goed werkt!

Ik ben benieuwd, ik meld me bij deze aan voor de club!

As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_10842335
Jij hoort nog net Fok! Dieetclub Deel XX hier.

Succes

pi_10842432
In welk topic posten de mensen die niet per se kilo's willen kwijtraken en niet zoveel bezig zijn met calorieen, BMI, recepten maar wel actief bezig zijn hun love handles weg te werken door vooral veel te sporten en een beetje te letten op wat ze eten? Die zijn er ook, neem ik aan, of ben ik de enige?
pi_10844537
sheila_na_gig, dat ligt er aan hoe lang die mensen zijn en wat ze wegen. Hier posten de mensen zonder overgewicht die nog een paar pondjes kwijt willen. Als je je lengte en gewicht opgeeft rekenen wij je BMI wel uit.

Las net in de dieetclub dat men van stress aankomt rond de heupen, het dus letterlijk "op je heupen krijgt". Ook van laat naar bed gaan kwam een mens aan. Dat had te maken met bepaalde stoffen die het lichaam dan ontbreekt/aanmaakt.
Misschien is dit net iets voor de Slank De Zomer In-groep: meer in het daglicht gaan leven en meer genieten van de dagen. Kortom een levensritme passend bij de zomer er op na gaan houden: de laatste vetrolletjes te laten smelten als sneeuw voor de zon.

Zwahiel, wat Heaven zegt: jij mag nog even dieeten in de Fok! Dieetclub Deel XX Dat is voor iedereen met een BMI, Body Mass Index, boven de 25. Jij hebt, na berekening op www.overgewicht.nl, net een bmi van 26. Heel veel succes en tot gauw in de Slank-groep.

Shantee! Bedankt voor de wensen!! Wel goed in je vel gaan zitten hoor! Jij ook heel veel succes. En wat weeg je nu? We geven ook hier wekelijks ons nieuwe gewicht door.

pi_10845292
Zucht, werd badend in het zweet wakker en ben misselijk Wat kan ik nu het beste eten? Het liefst ga ik weer op bed liggen, het is namelijk geen misselijkheid van eventuele honger maar ECHTE misselijkheid. (Ik denk van de warmte, mijn kamer is altijd zo'n sauna ' ochtends).

Toch lijkt het me wel verstandig om iets te eten, een beschuitje ofzo?

pi_10845390
Oh, en eben compleet iets anders.. weet iemand hoe goed of hoe slecht suikervrij snoep is?

Zou wel een zakje willen halen om af en toe wat uit te pikken maar is dit wel zo goed?

pi_10847398
Ik heb net ontbeten met fruit: 1 banaan, 1 appel en een kiwi. En ik zit vol nu.

Fruit kan ook de zoete trek vervangen. Dus eet ik dat maar he.

En ik heb geen idee of suikervrij snoep goed is want heb het nog nooit gehad.
Maar ik denk wel dat het beter is dan gewoon snoep.

pi_10847917
Waarschijnlijk heeft je lichaam net als het mijne even behoefte aan echte suiker Heaven. Dat probeert het je te vertellen.
Ziek voelen zal door dat zweten komen: zouten en suikers aanvullen en veel drinken!
Neem een beschuitje zoet beleg en een plakje rookvlees en verder inderdaad fruit. Dat snoep slaat nergens op. Je hebt toch geen diabetes?

Suikervrij snoep laat je gewend zijn/blijven aan de smaak waardoor je een zoetekouw wordt/blijft en heeft verder geen nut. Ik heb me de trek in zoet ontwent. Als ik het nu neem doet het gewoon pijn onder mijn oren in mijn speekselklieren. Nou blijk ik er wel behoefte aan te hebben.

Net een beschuit honing op want ik werd ook weer wazig van de hitte. Dat is weer een hele nieuwe gewaarwording die ik herken van vroeger uit de tropen. Uitdroging, oververhitting moet ik niet hebben, dat is slecht voor de organen.

O! Aan de overkant loopt een jonge vrouw voorbij die zo dik is en met haar armen om zich heen roeiend loopt dat ik me weer afvraag waar ik me druk om maak. Ik wil niet zo worden maar ook niet ziek raken van de afslankverschijnselen.

Dat lijkt me toch wel echt het zomer-slank-onderwerp: zouten-, suikers- en vocht-balans tijdens het lijnen in de hitte.
Iemand een tip, wetenschappelijk onderbouwende bijdragen of linkjes?

pi_10848773
Hoezo slaat dat nergens op? Nee, ik heb geen diabetes maar suikervrij snoep is echt niet alleen voor mensen met suikerziekte hoor.

Het is altijd nog beter dan een gewoon dropje dacht ik.. daarom vroeg ik dat.

Niet gelijk belachelijk maken.

pi_10849338
Er is niks belachelijks aan mensen met diabetes.
Niet gelijk het ergste denken; ik maak je niet belachelijk.

Lees nou maar tussen mijn opmerkingen door wat ik bedoelde met dat gewend blijven aan zoete smaakjes. Het is maar een ideetje hoor om aan elke vorm van snoep te ontwennen. Behalve als je dringend behoefte hebt.

Als jij behoefte aan drop hebt: dat had ik dus dit weekeinde ook. Neem dan gewoon wat je lichaam vraagt: zoet en zout combi in de vorm van een paar dropjes. gewone dropjes met echte suikers en echt zout. Dat helpt beslist beter dan dieetdrop. Van die paar dropjes kom je echt niet aan.

pi_10849891
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 12:47 schreef Lurky het volgende:
Er is niks belachelijks aan mensen met diabetes.
Niet gelijk het ergste denken; ik maak je niet belachelijk.

Lees nou maar tussen mijn opmerkingen door wat ik bedoelde met dat gewend blijven aan zoete smaakjes. Het is maar een ideetje hoor om aan elke vorm van snoep te ontwennen. Behalve als je dringend behoefte hebt.

Als jij behoefte aan drop hebt: dat had ik dus dit weekeinde ook. Neem dan gewoon wat je lichaam vraagt: zoet en zout combi in de vorm van een paar dropjes. gewone dropjes met echte suikers en echt zout. Dat helpt beslist beter dan dieetdrop. Van die paar dropjes kom je echt niet aan.

Ik zeg absoluut niet dat mensen met diabetes belachelijk zijn hoor, ik vraag je alleen om mij niet belachelijk te maken.

Ja, als we allemaal zo makkelijk van snoep af zouden kunnen blijven dan hoef ik die vraag natuurlijk niet te stellen, mij gaat het erom, dat als ik zin heb in een snoepje dat suikervrij wellicht beter is dan iets met suiker.

pi_10852448
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 13:15 schreef heaven7 het volgende:
Ik zeg absoluut niet dat mensen met diabetes belachelijk zijn hoor, ik vraag je alleen om mij niet belachelijk te maken.
Hoe kom je daar nou op. Ik ben helemaal niet van plan om iemand belachelijk te maken en heb dat ook niet gedaan. Dit is een posittief door ons allen inclusief mijzelf zeer verwelkomd steungroeptopic vol goedbedoelde adviezen. Dus als je niks met zo'n advies kan is het jammer maar misschien heeft een ander er dan wat aan. Het is in elk geval met niks dan positieve gedachten bedacht.
pi_10860661
Heej Lurky,

ik geef ook altijd elke week m'n gewicht door. Maar na op de weegschaal te hebben gestaan durfde ik 't niet *schaam schaam*

maar als ik ga wegen doe ik dat altijd 's ochtends voor het ontbijt dus dan ga ik niet nu maar morgenochtend wel weer ff op de weegschaal staan... Keej????

Ennuh ikke heb bijna vakantie!!!!! [kzit nog op school nl.]

wel jammer dat ik door de warmte minder snel ff lekker ga sporten ofzo...

Will we take it to that step - Will we do more than just connect?
And will you bring the thunder in my life - And the fire in my eyes?
pi_10863345
Ik wil graag ook wat kilo's kwijt... Ik heb me net gewogen en ik weeg 75.4 kilo en ik ben 1m78 lang. Het liefst wil ik 65 kilo gaan wegen.... Maarja iets van 68 zou ik ook al erg blij mee zijn. Ik wil het gaan bereiken door 1x per week te gaan zwemmen en 1x per week te gaan spinnen. En daarnaast alleen brood met mager beleg en fruit en groente te eten... en veel water te drinken. De reden waarom ik wil afvallen is omdat ik me gewoon niet meer prettig voel in mijn lichaam... voel me zo 'lomp'... gewoon niet echt charmant. En ik wil graag leuke kleren kopen... dat kan natuurlijk ook wel... maarja het staat gewoon beter als ik wat slanker zou zijn.
pi_10866146
Heb vanavond een beetje gezondig Heb 2 wasacrackers met 30+kaas op en een bakje magere yoghurt met mueslie en zoetstof

Maar ik heb vanavond folders rondgebracht en 3 kwartier gefietst, en de hond uitgelaten! Dus dan mag het wel denk ik

Ik voel me iig niet schuldig.

En neem zometeen (om lurky niet tegen me te krijgen ) nog een appeltje en watermeloen.

pi_10866695
Als je al slank bent en dit ook zo wilt houden (helemaal voor in de zomer natuurlijk) mag je dan ook hier posten? Slank blijven is natuurlijk ook niet makkelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')