quote:Woei! Daar ga ik zeker heen! Het nieuwe album klinkt iig weer erg leuk leuk. Niet zo somber als dat vorige, en ze hebben al een groot aantal mooie nummers op hun repetoire staan
Blur terug in Nederland
Zondag 19 oktober geeft Blur een eenmalig concert in de Pepsi Stage in Amsterdam. En dat werd tijd want de band is sinds 1997 niet meer live in Nederland te zien geweest. De voorverkoop voor dit concert start aanstaande zaterdag 31 mei om 10.00 uur.Blur gaat al weer wat jaren mee. Het maakte de gloriedagen van de Britpop mee, scoorde wereldhits als Boys & Girls, Parklife, Country House en Song 2, deed vrolijk mee aan de openbare ruzie met de Gallagher-boys van Oasis en is uiteindelijk de enige zogenaamde Britpopband die zich telkens weet te vernieuwen. Na het vertrek van Graham Coxon bracht de band met Think Tank opnieuw een topalbum uit. Albarn kan hier naar hartelust experimenteren zoals hij eerder al deed bij zijn zeer succesvolle hobbyproject Gorillaz.
Blur is inmiddels gestart met zijn tour door Europa, Japan en Amerika en afgelopen week was een registratie van één van de eerste concerten op de radio te horen. Ook benieuwd hoe Blur oude hits moeiteloos met nieuw materiaal weet te vermengen? Surf dan snel naar www.blur.co.uk voor de stream.
Zondag 19 Oktober 2003
Pepsi Stage - Amsterdam
Entree: 29 Euro (excl. servicekosten)
Aanvang: 20.00 uur
Is de Pepsi stage een beetje leuk, of moet ik maar hopen dat het zo snel uitverkoopt dat het concert naar de HMH verhuist?
Bovendien vind ik het geluid in de HMH helemaal niet zo geweldig als bijna alle kranten schrijven, nadat ik er 3 keer geweest ben heb ik het idee dat die kranten geld hebben gekregen voor hun reviews
quote:Ja en vergeet niet Gorillaz @ '00
Op woensdag 28 mei 2003 14:01 schreef Razzmatazz het volgende:
was het alweer '97 dat Blur op lowlands was? pff wat gaat de tijd snel...
quote:En in juni 1999 stonden ze ook op het Tibetan Freedom Concert in de RAI.
Op donderdag 29 mei 2003 13:07 schreef wendydependie het volgende:
bedoelde ze met 1997 niet 't concert in vredenburg? Klopt trouwens geen reet van want kheb ze in 1999 nog zien optreden in studio amstel..
Maar Mojo overdrijft nog wel eens graag over dat soort dingen
quote:Iig vandaag nog niet, via Ticketservice zijn er iig nog genoeg kaarten te krijgen.
Op woensdag 28 mei 2003 16:38 schreef Seborik het volgende:
Zal wel snel uitverkocht zijn.
en * calvobbes heeft de zijne ook al binnen
Leuk dat er nog meer FOKkers gaan!
Ik had 't album in mp3-vorm al een tijdje en daar staat een andere 'Morrocan's People Revolutionary' op dan op 't uiteindelijke album... En ei'k is dit best een VET nr
;'(
Speelde voor mij veel onbekend werk en iets te weinig van de hits maar toch erg goed
Damon was duidelijk in een goede stemming en haalde twee keer de setlist overhoop
Overigens ook een aparte zaal voor dit soort concerten... Begint al in de hal, die ineens Foyer heet, die volhangt met kroonluchters, waar zeer ouderwetse met "bladgoud" beklede stoelen en bankjes staan.
En dan nog de zaal. Uitgebreid sterrenplafond met aan de muren rode doeken en kitscherige lampjes
Verder was het een beetje ala 013 met trapsgewijse verhogingen om op te staan. Dus iedereen heeft goed zicht, had iets beter gekund als het podium iets hoger was....
Verder speelden ze alleen maar de bekende hits uit het verleden, met soms een verrassing ertussen. For Tomorrow, Blue Jeans, Girls & Boys, End of a Century, Badhead, To the End, This is a Low, Beetlebum, Song 2, Strange News From Another Star (Net die middag ingestudeerd volgens Albarn) Tender, en natuurlijk de nummers van de nieuwe plaat. Ambulance, Out of Time, Good Song, On the Way to the Club, Brothers & Sisters, Caravan, We've Got a File on You, en Battery in Your Legs. Ben ik er nog een paar vergeten geloof ik. Wel jammer van vergeten classics als 'Chemical World', 'Pop Scene', ' Coffee & TV' en 'There's no Other Way'.
quote:Ik heb er anders weinig van gemerkt. Die bassist is altijd zo. Ik vond het een ontzettend goed concert. Alleen jammer dat ze geen PopScene, Parklife en Crazy Beats hebben gespeeld.
Op maandag 20 oktober 2003 00:59 schreef TomBombadil het volgende:
Idd leuk concert, alleen weer jammer dat ze -zoals bijna iedere artiest die hier optreedt- niet van de weedpijp kunnen afblijven. Die gasten waren allemaal zo stoned als een garnaal. Vooral die bassist. Beetje pubers.
Ik plaats hier vanavond een linkje naar mijn foto's.
quote:Ik heb ook weinig gemerkt van hun stoned zijn... In Vredenburg in '97 was het echt veel erger... toen vond ik 't concert ook veel minder sterk dan nu. Ze zagen er alleen wel echt uit alsof ze net ongeschoren uit bed kwamen
Op maandag 20 oktober 2003 11:13 schreef starshine-girl het volgende:[..]
Ik heb er anders weinig van gemerkt. Die bassist is altijd zo. Ik vond het een ontzettend goed concert. Alleen jammer dat ze geen PopScene, Parklife en Crazy Beats hebben gespeeld.
Maar voor de rest: Feest van herkenning, heb alle nummers mee staan bleren
Maarrr, idd jammer van Popscene en Crazy Beats...
quote:Je merkte er ook niets van dat Damon steeds in de lach schoot, soms zijn tekst vergat, en een keer omviel naast het podium. Maar zeker wel een prima performance en een prima concert, dat wel.
Op maandag 20 oktober 2003 11:13 schreef starshine-girl het volgende:[..]
Ik heb er anders weinig van gemerkt. Die bassist is altijd zo. Ik vond het een ontzettend goed concert. Alleen jammer dat ze geen PopScene, Parklife en Crazy Beats hebben gespeeld.
enne, dat stoned zijn, tuurlijk waren ze stoned. maar dat maakte in dit geval geen flikker uit. ik vond het 'vergeten' van teksten behoorlijk meevallen, dat heb ik eigenlijk alleen bij strange news from another star gemerkt, en dat kan ik me wel voorstellen, als je dat niet vaak speelt. en dat omvallen, ik zag het gebeuren, ik geloof niet dat dat iets te maken had met stoned zijn. maargoed. geloof wat je wil
quote:Ik was vooral heel erg blij met Trimm Trabb
Op maandag 20 oktober 2003 13:52 schreef thevomit het volgende:
*knip*
ze speelden badhead
*knip*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |