quote:Ik ben natuurlijk geen waarzegger maar ik voorspel dat de A60 inmiddels wel aan zijn minimumprijs zit, onder de 200 euro zie ik hem niet zo snel gaan. De A70 daarentegen is op het moment wél bezig met dalen als gevolg van de introductie van de A80. De A60 heeft die val al gemaakt en ik denk niet dat er nog heel veel vanaf gaat. Tenzij natuurlijk een groothandel een leuke stunt gaat doen. Bij de Makro zag ik hem liggen voor 219 (incl) dus als die de A60 een keer in de aanbieding doen met een leuke actie valtie wel onder de 200 euro. Verder kan je natuurlijk met wat onderhandelen wat extra's erbij regelen zodat de camera "virtueel" onder de 200 komt te liggen.
Op zondag 16 november 2003 13:14 schreef TC03 het volgende:
Weet iemand of de Canon Powershot A60 nog in prijs gaat dalen, onder de ¤200,- ofzo? Met de feestdagen in zicht en de A80 die uit is, zou het volgens mij goed kunnen dat deze goedkoper gaat worden. Op internet heb ik hem al gespot voor ¤209,-.
Weet iemand dat toevallig? Bvd
.
Post ik dit in de verkeerde topic, moest in de 'Ik zoek een digitale camera' topic komen
.
quote:Okay, thanks
Op maandag 17 november 2003 09:39 schreef rique het volgende:[..]
Ik ben natuurlijk geen waarzegger maar ik voorspel dat de A60 inmiddels wel aan zijn minimumprijs zit, onder de 200 euro zie ik hem niet zo snel gaan. De A70 daarentegen is op het moment wél bezig met dalen als gevolg van de introductie van de A80. De A60 heeft die val al gemaakt en ik denk niet dat er nog heel veel vanaf gaat. Tenzij natuurlijk een groothandel een leuke stunt gaat doen. Bij de Makro zag ik hem liggen voor 219 (incl) dus als die de A60 een keer in de aanbieding doen met een leuke actie valtie wel onder de 200 euro. Verder kan je natuurlijk met wat onderhandelen wat extra's erbij regelen zodat de camera "virtueel" onder de 200 komt te liggen.
quote:prijs?
Op maandag 17 november 2003 01:06 schreef SpeedyGJ het volgende:Hoop zo voldoende info!
of stond die eerder al genoemd, heb eigenlijk alleen deze pagina gelezen
quote:Ik ben echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd naar deze camera! Heb eindelijk genoeg gespaard voor een upgrade. Mijn oog viel op de Canon 300D, totdat ik hoorde dat Sony met deze kwam. Heb nog geen sample foto's oid gezien, maar als deze goed zijn ga ik waarschijnlijk voor de Sony. Kan ik ook al mijn memorysticks fijn blijven gebruiken.
Op maandag 17 november 2003 01:06 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Uitgebreide verhaal hierover!
En wel allemaal moeten typen!Precisie met een druk op de knop.
Geniet van de bedieningsgemag als nooit tevoren met de nieuwe DSC-F828!
<knip>Hoop zo voldoende info!
groet,
Frida
quote:http://www.tweakers.net/pricewatch/64739
Op maandag 17 november 2003 23:51 schreef miereneuker het volgende:[..]
prijs?
of stond die eerder al genoemd, heb eigenlijk alleen deze pagina gelezen
quote:Je moet niet vergeten dat hier geen aparte lensen op kunnen!
Op zaterdag 22 november 2003 19:55 schreef Frida het volgende:[..]
Ik ben echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd naar deze camera! Heb eindelijk genoeg gespaard voor een upgrade. Mijn oog viel op de Canon 300D, totdat ik hoorde dat Sony met deze kwam. Heb nog geen sample foto's oid gezien, maar als deze goed zijn ga ik waarschijnlijk voor de Sony. Kan ik ook al mijn memorysticks fijn blijven gebruiken.
Ik wacht dus nog even rustig af. Hoewel...niet echt rustig...IK WIL NU EEN NIEUWE CAMERA!!! Ahum...groet,
Frida
quote:Klopt....neem ik absoluut mee in mijn afweging. Maar ik denk dat dit een lens is waar ik voorlopig wel mee uit de voeten kan. Ben slechts een beginnend hobbyist
Op zaterdag 22 november 2003 20:16 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Je moet niet vergeten dat hier geen aparte lensen op kunnen!
groet,
Frida
quote:Aha oke
Op zaterdag 22 november 2003 20:22 schreef Frida het volgende:[..]
Klopt....neem ik absoluut mee in mijn afweging. Maar ik denk dat dit een lens is waar ik voorlopig wel mee uit de voeten kan. Ben slechts een beginnend hobbyist
groet,
Frida
quote:Denk niet dat ik er spijt van krijg.... Fotografeer de laatste jaren steeds meer en meer, dus het wordt nu wel eens tijd voor een "serieuzere" camera
Op zaterdag 22 november 2003 22:14 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Aha oke
dan is het goed, je moet wel weten dat het een hoop geld is, dus krijg er geen spijt van. Hij komt begin volgend jaar uit
groet,
Frida
quote:Jup dat is waar.
Op zaterdag 22 november 2003 22:21 schreef Frida het volgende:[..]
Denk niet dat ik er spijt van krijg.... Fotografeer de laatste jaren steeds meer en meer, dus het wordt nu wel eens tijd voor een "serieuzere" camera
Ben er overigens nog niet helemaal uit of het de Sony wordt...heb nog geen voorbeelden van foto's gezien en heb de camera natuurlijk ook nog niet in de hand gehad. Geduld is een schone zaak zegt men
groet,
Frida
quote:Veel plezier met je nieuwe cam! Lekker veel foto's maken...heerlijk dat pielen met nieuw materiaal
Op zaterdag 22 november 2003 22:48 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Jup dat is waar.
Ik zou eerst ook sony doen maar toen ik wist dat je er geen lensen bij kon krijgen ben ik voor iets anders gegaan, Fujifilmvandaag gehaald, voeldoet me goed
later nog wat lensen bij kopen
groet,
Frida
quote:Ik had zelf ook een sony DCS P71
Op zondag 23 november 2003 00:12 schreef Frida het volgende:[..]
Veel plezier met je nieuwe cam! Lekker veel foto's maken...heerlijk dat pielen met nieuw materiaal
M'n huidige camera is ook een Sony....vandaar dat ik hoop dat deze erg goed wordt....kan ik al m'n memorysticks tenminste hergebruikengroet,
Frida
Dit is de laaste post, anders wordt het nogal slowchat. Gr
quote:Oops....is waar
Op zondag 23 november 2003 00:15 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Dit is de laaste post, anders wordt het nogal slowchat. Gr
gr
Frida
http://www.dpreview.com/reviews/olympuse1/
Ik het het nog maar vluchtig gelezen, maar het lijkt er op dat het inmiddels klassieke ruisprobleem van Olympus ook hier aanwezig is.
quote:Ik heb 'm ook gelezen en ik sla het ruisverhaal even over en duik gelijk in de conclusie.
Op zondag 30 november 2003 22:00 schreef JeroenH het volgende:
De review van de Olympus E-1 staat op dpreview.com:http://www.dpreview.com/reviews/olympuse1/
Ik het het nog maar vluchtig gelezen, maar het lijkt er op dat het inmiddels klassieke ruisprobleem van Olympus ook hier aanwezig is.
Daar wordt de Olympus wel gekenschetst als een camera waar heel erg veel in zit. Alleen komt het er op de een of andere manier niet uit.
Afgegaan op de prijs tegen de prestaties verwacht ik dat Olympus op dit moment weinig in te brengen heeft tegen Canon en Nikon.
Het zou me echter ook niet verbazen wanneer Olympus op termijn nog een verrassing uit de hoge hoed laat springen. Ze weten bij Olympus immers wel degelijk hoe je een goeie camera in elkaar zet .
Ik heb de hele review nu goed gelezen, en het ruisverhaal valt best mee. T/m 800ISO is het ruisniveau vergelijkbaar met de concurrerende DSLRs, daarboven gaat het echter rap achteruit met de Olympus. Maar je moet je natuurlijk afvragen hoe vaak je dat gebruikt.
Voor wat betreft de overige aspecten van de camera schaar ik mij achter Ouwesok. De camera heeft een aantal zeer interessante functies, maar er zijn toch een aantal 'zeur-puntjes' die eigenlijk niet zouden moeten voorkomen op een camera die Olympus toch bedoeld heeft voor professioneel gebruik, o.a.:
* geen mechanische gekoppelde focus-ring
* moiré
* geen histogram/overbelichtingsindicatie
* toch ook het hogere ruis-niveau bij hoge ISO-waarden
Maar dit is uiteraard slechts de eerste camera met de eerste serie objectieven in de 4/3 lijn. Wie weet komt Kodak ook wel met een body, en ook FujiFilm kijkt met een schuin oog naar de 4/3-standaard, misschien zien we vanuit die hoek ook nog wel wat verschijnen. Hoe meer er voor die standaard wordt ontwikkeld, hoe sterker hij wordt.
Ik heb trouwens nog nergens kunnen ontdekken wat een E-1 zou meten gaan kosten. Iemand enig idee?
Hij was al even te zien bij Panasonic, het juweel met het prachtige Leitz-glas er voorop.
Volgens dpreview komt ie in februari in de winkel maar dan onder de naam Leica, zoals het hoort. De Digilux2
Niet schrikbarend qua megapixels of qua zoombereik, maar wat een lenzzzzz
Het ontwerp is bijzonder traditioneel te noemen, bijna passend in de reeks van M-Leica's. Nog vertrouwder is de bediening van de Digilux2, gewoon een sluitertijdenring en vertrouwde ringen voor zoom, scherpstelling en diafragma op de lens. Net als vroegâh dus, maar dan digitaal .
Ik vind 'm ontzettend mooi Nou ontzettend....Ja, ontzettend
quote:dat ontwerp
Op dinsdag 2 december 2003 23:44 schreef Ouwesok het volgende:
JA, KWIJLEN ALLEMAAL!!!! Zo dus:Hij was al even te zien bij Panasonic, het juweel met het prachtige Leitz-glas er voorop.
Volgens dpreview komt ie in februari in de winkel maar dan onder de naam Leica, zoals het hoort. De Digilux2
Niet schrikbarend qua megapixels of qua zoombereik, maar wat een lenzzzzzHet ontwerp is bijzonder traditioneel te noemen, bijna passend in de reeks van M-Leica's. Nog vertrouwder is de bediening van de Digilux2, gewoon een sluitertijdenring en vertrouwde ringen voor zoom, scherpstelling en diafragma op de lens. Net als vroegâh dus, maar dan digitaal
.
Ik vind 'm ontzettend mooi Nou ontzettend....Ja, ontzettend
Een DSLR als tegenhanger van de Canon 300D
quote:lol je was me voor
Op woensdag 3 december 2003 07:44 schreef bakman_73 het volgende:
Nikon D70.....nu toch definitief announced...Een DSLR als tegenhanger van de Canon 300D
http://www.dpreview.com/news/0312/03120301nikond70.asp
Heb ze +/- 3 weken geleden mailtje gestuurd, en kreeg als antwoord dat ie waarschijnlijk vanaf 2e week van december geleverd kan worden, maar ik heb er een hard hoofd in eigenlijk.
Officieel staat ie geloof ik voor maart gepland
Kodak cx 6200
Resolutie max. 1704 x 1257
Beeldpunten 2,1 megapixel
Lens 37 mm
Optische zoom 0 x
Digitale zoom 3 x
Gevoeligheid 100, 200
Scherpstelling automatisch
Zoeker LCD, optisch
LCD-scherm 1,6 inch
Geheugen (standaard) 8 MB
Opslagmedium Intern geheugen, MultiMediaCard, SD Memory Card
Interface USB
Gewicht 142 gram
Afmetingen (H x B x D) 65 x 104 x 42 mm
Hij is lekker klein, weegt niet veel. Voor de mensen die gewoon af en toe lekker fotootjes willen maken (van het stappen/ feesten / weekjes weg) is dit een ideaal apparaat. jammergenoeg geen optische zoom en geen langere sluitingstijd mogelijk, maarje kan ook niet alles hebben. Kruidvat geeft er trouwens ook een sd kaartje van 128 mb bij voor 52 euro. (wel goed naar vragen, want ik vroeg nog, is de camera compatible met alle kaarten die jullie hebben (ze hadden er 3 in de aanbieding) zeiden ze volmondig ja, maar de smart media en de compact flash passen er niet op (waardoor ik weer helemaal die 5 minuten moest terugfietsen).
Zijn er meer mensen die ervaring met deze camera hebben
quote:Officiele introductie in Europa is tijdens de Cebit... (mei 2004) Misschien dat ie hier en daar wel eerder ligt, maar dan is dat grijze import. Let op met garantie dan.
Op woensdag 10 december 2003 12:20 schreef jaws72 het volgende:
Weet iemand wanneer de Panasonic dmc-fz10 in Nederland verkrijgbaar zal zijn??
http://www.popphoto.com/article.asp?section_id=5&article_id=766&page_number=1&preview=
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |