quote:Business as usual. Nederland loopt altijd achter met de verkrijgbaarheid van nieuwe digitale camera's. Ik kan niet echt goed doorzien waarom dat is. Wacht nog één à twee maandjes en waarschijnlijk kun je ze volop kopen.
Op woensdag 17 september 2003 16:55 schreef metallicattim het volgende:
Weet er al iemand wanneer de Poweshot A80 in de winkel ligt-edit-
Op de duitse ebay issie al vollop te koop ?!? waarom nog nie hier?
quote:kga 4 okt. naar parijs. en dan wil ik mijn camera hebben!!
Op donderdag 18 september 2003 07:56 schreef JeroenH het volgende:[..]
Business as usual. Nederland loopt altijd achter met de verkrijgbaarheid van nieuwe digitale camera's. Ik kan niet echt goed doorzien waarom dat is. Wacht nog één à twee maandjes en waarschijnlijk kun je ze volop kopen.
dus als het moet dan maar via ebay!
quote:Iemand al ervarving met de Fuji A210? Lijkt me namelijk wel een goeie prijs/kwaliteitverhouding en een perfect "beginners"-cameraatje.
Op woensdag 30 juli 2003 20:46 schreef fotoloog het volgende:
yes! en in de compactserie is de A210 nieuw! 3.1 MP voor 299!!!!!!
verkoopadvies!
quote:Maar dan niet hier komen uithuilen
Op donderdag 18 september 2003 09:46 schreef metallicattim het volgende:
kga 4 okt. naar parijs. en dan wil ik mijn camera hebben!!dus als het moet dan maar via ebay!
quote:goed cameraatje ,opzich! alleen gaan er van die dure xd kaartjes in.
Op donderdag 18 september 2003 10:59 schreef Da hopman het volgende:[..]
Iemand al ervarving met de Fuji A210? Lijkt me namelijk wel een goeie prijs/kwaliteitverhouding en een perfect "beginners"-cameraatje.
Aanvankelijk zag je de prijs van de G5 een tikkie naar beneden gaan om hem niet te dicht bij de EOS300D te krijgen (om te voorkomen dat Canon de gracht kan dempen met een voorraad G5's waarschijnlijk )
De laatste veertien dagen dondert de prijs van de G5 echter lekker door (www.koopdigitaal.nl : EUR 679,- , Duitsland EUR 625,-....). Per week ging er ongeveer 40 EUR af, deden de groenteboeren dat maar eens.
Volgens mij een voorteken dat er nog meer nieuws van Canon ophanden is .
En dat iets is dan waarschijnlijk niet een G6 die niet voor december in de planning staat, van een eventuele G6 is ook nog niets bekend
quote:Een digitale meetzoeker, dat is hetzelfde vragen als: De Leica m6 waarom hebben ze daar geen reflex van gemaakt..
Op donderdag 28 augustus 2003 17:27 schreef boozeroony het volgende:
[..]
Als ze dan ook alle puntjes van kritiek van de G3/G5 oplossen (een fatsoenlijke zoeker zou leuk zijn. Waarom zijn er nog geen digitale meetzoekers?), ben ik erbij. Tenzij ik dan al heb besloten toch voor een Nikon D100 door te sparen...
Een meetzoeker is juist te preferen boven een reflex of digitale zoeker.
Je ziet namelijk onder alle omstandigheden exakt wat jij normaal gesproken ook waarneemt.
Bij een reflex zoeker kijk je door het objectief waarbij de helderheid van de zoeker door de lichtsterkte van het objectief wordt bepaald.
M.a.w. In slecht licht kun je de het onderwerp minder goed waarnemen als bij een meetzoeker.
Zeker als je met een groothoek in combinatie met reflex camera werkt.
Autofocus doet tegenwoordig wonderen maar een rood zoeker licht van de flitser maakt ongedwongen fotografie wel lastig.
Meetzoekers zijn in een aantal gevallen zeker prettiger in gebruik in sommige omstandigheden.
En daarbij heb ik er nu pas 1 genoemd.
quote:Geruchten zijn er toch al genoeg over de G6??
Op donderdag 18 september 2003 20:54 schreef Ouwesok het volgende:
En dat iets is dan waarschijnlijk niet een G6 die niet voor december in de planning staat, van een eventuele G6 is ook nog niets bekend
zie:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1010&message=6082342
quote:mja, maar met meetzoekers heb je last van parallax, wat weer een nadeel is. daarom heeft leica ook zoveel verschillende "identieke" modellen, en krijg je bij groothoek objectieven vaak een extra opzet zoeker, en bij tele moet de zoeker aangepast worden (in het geval van mijn RF)
Op donderdag 18 september 2003 22:22 schreef Buppie het volgende:Een meetzoeker is juist te preferen boven een reflex of digitale zoeker.
Je ziet namelijk onder alle omstandigheden exakt wat jij normaal gesproken ook waarneemt.
mja, eigenlijk zijn de meeste digi compacts wel een beetje meetzoeker, maar net niet helemaal.. of moet het zijn helemaal niet
quote:Geruchten wel
Op vrijdag 19 september 2003 08:08 schreef stefimke het volgende:[..]
Geruchten zijn er toch al genoeg over de G6??
zie:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1010&message=6082342
Het zou ij echter niet verbazen wanneer er nog iets geheel anders uit de Canonkoker komt, en dat dat iets zich in het 800 EUR-bereik gaat nestelen.
Over (meet)zoekers en digicams:
Door de aanwezigheid van AF is een deelbeeldmeter op een digicam eigenlijk een beetje overbodig.
Wel zijn de doorzichtzoekers voor verbetering vatbaar, en een camera als de Contax G1/G2 geeft eigenlijk al aan dat dat technisch best mogelijk is. 't Zal alleen een paar centen kosten
Parallax is heel goed te voorkomen, het verschijnsel dat je beeldveld afhankelijk van je scherpstelling groter en kleiner wordt is moeilijker te corrigeren, al helemaal bij gebruik van een zoomlens.
Blijft nog het verschijnsel dat een doorzichtzoeker minder bruikbaar wordt naarmate het brandpunt verder van 'standaard' afwijkt, waarvoor je dus opzetzoekers of 'de bril' moet gebruiken.
quote:Ik zou zeggen helemaal niet, handmatig focussen kun je met de meesten simpelweg vergeten. Er zijn wel truukjes zoals een vergroot deel van het LCD etc., maar dat zijn allemaal maar lapmiddelen. Ik vind het nog steeds het prettigst werken met mijn oude Praktica, gewoon zo'n rondje in het midden waaraan je precies kunt zien of iets in focus is of niet. Echt jammer dat bv. de moderne EOS-camera's dat niet meer hebben, hoewel je bij sommige modellen het matglas kunt vervangen dacht ik.
Op vrijdag 19 september 2003 09:48 schreef KidPaddle het volgende:
mja, eigenlijk zijn de meeste digi compacts wel een beetje meetzoeker, maar net niet helemaal.. of moet het zijn helemaal niet
quote:offtopic
Op vrijdag 19 september 2003 11:11 schreef JeroenH het volgende:[..]
Ik zou zeggen helemaal niet, handmatig focussen kun je met de meesten simpelweg vergeten. Er zijn wel truukjes zoals een vergroot deel van het LCD etc., maar dat zijn allemaal maar lapmiddelen. Ik vind het nog steeds het prettigst werken met mijn oude Praktica, gewoon zo'n rondje in het midden waaraan je precies kunt zien of iets in focus is of niet. Echt jammer dat bv. de moderne EOS-camera's dat niet meer hebben, hoewel je bij sommige modellen het matglas kunt vervangen dacht ik.
quote:[gaat vrolijk mee offtopic]
Op vrijdag 19 september 2003 11:15 schreef fotoloog het volgende:
offtopic
je foto`s zijn mooi geworden,al zeg ik het zelf!
offtopic
quote:Dat doe ik wel in DIG dan
Op donderdag 18 september 2003 13:43 schreef JeroenH het volgende:[..]
Maar dan niet hier komen uithuilen
dat je alleen een Duitse handleiding hebt he.
http://www.dpreview.com/gallery/pentaxistd_samples1/
De eerste indruk is dat er een plaatje uitkomt met een nogal kenmerkende zachte scherpte, die overigens naar eigen goeddunken kan worden aangepast.
Einde van deze dienstmededeling
quote:Is gebeurd....
Op maandag 22 september 2003 23:36 schreef JeroenH het volgende:
Ouwesok, kun jij mij mailen op jeroenh@fok.nl? Ik moet je ff wat mailen en ik heb je mail-adres niet. Thanks!Einde van deze dienstmededeling
quote:niet zo gek he. De CCD is precies dezelfde dan die in de D100. Een sunny eh sony nogwat.
Op maandag 22 september 2003 23:16 schreef Ouwesok het volgende:
Voor de Pentax-fanatici en als rustpuntje tussen het Nikon en Canongeweld heeft men 25 plaatjes uit een produktieexemplaar van de Pentax *ist D.http://www.dpreview.com/gallery/pentaxistd_samples1/
De eerste indruk is dat er een
plaatje uitkomt met een nogal kenmerkende zachte scherpte, die overigens naar eigen goeddunken kan worden aangepast.
quote:Niettemin een aanwinst aan het digiflexenfront. Beetje concurrentie kan doorgaans geen kwaad.
Op dinsdag 23 september 2003 08:03 schreef KidPaddle het volgende:[..]
niet zo gek he. De CCD is precies dezelfde dan die in de D100. Een sunny eh sony nogwat.
Dezelfde CCD..... Doet een beetje aan vroegâh denken. Toen liepen zowel Nikons als Pentaxen uitermate lekker op Ektachrome.....
quote:en vergeet de good old agfa CT-18 niet!
Op dinsdag 23 september 2003 12:15 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Niettemin een aanwinst aan het digiflexenfront. Beetje concurrentie kan doorgaans geen kwaad.
Dezelfde CCD..... Doet een beetje aan vroegâh denken. Toen liepen zowel Nikons als Pentaxen uitermate lekker op Ektachrome.....
quote:Of z'n pro-tegenhanger de Agfachrome 50S
Op dinsdag 23 september 2003 13:16 schreef fotoloog het volgende:[..]
en vergeet de good old agfa CT-18 niet!
of Agfa CNS.... , negatieffilm met zo'n vrijwel ondoordringbaar masker.....
heb nog wel eens van die ouwe dingen met een vergroter van nu op papier van nu afgedrukt. Was nog helemaal niet slecht ook
't gaat hier weer helemaal offtopic, hoewel het altijd spannend is geweest wie de beste camera om het filmpje (lees CCD) heen wist te boetseren
en breek me de bek niet los over Kodachrome....
Olympus roert zich.
Volgens dpreview komt de C-5060 uit, een prosumerdingetje met een lekkere groothoek (eq 27,5-110), en een draai-zwenk LCD (a la Canon Gn , A80). Hij doet het met 5 MPixel en komt waarschijnlijk in november in de handel, blijkens de melding op Duits diginieuws
De prijs wordt door de oosterburen op een slordige 850 Eur geschat.
Diezelfde site meldt ook dat Olympus op het immer gezellige Mallorca een aantal seminars houdt voor betrokkenen uit handel, industrie en vakpers, waar men alles over het E-systeem uit de doeken doet, alvorens het in de winkel te leggen.
Olympus zal overigens heel wat uit te leggen hebben richting een markt die al geheel door Nikon en Canon gedomineerd wordt.
Om daar nog een totaal nieuw concept aan toe te voegen getuigt echter wel van lef
PANASONIC'S NEW LUMIXä DIGITAL CAMERA IS INDUSTRY'S FIRST 4-MEGAPIXEL CONSUMER CAMERA OFFERING 12X ZOOM
SECAUCUS, NJ (October 2, 2003) ¾ Panasonic, creator of the celebrated Lumixä line of digital cameras, introduces the industry's first 4-megapixel consumer digital camera with 12x optical zoom. Featuring F2.8 brightness throughout the entire zoom range, the camera's powerful 12x zoom is equivalent to a 35 - 420mm zoom lens on a conventional 35mm film camera. Its precision Leica lens, extraordinary telephoto features and no-lag processing speed enable this camera to capture every detail of distant or quick-moving subjects with superb brightness and clarity.
The new, high-performance DMC-FZ10 Lumix camera is targeted for retail introduction in November, and will have a manufacturer's suggested retail price of $599.00.
The camera features a 1/2.5" CCD and F2.8 large-aperture Leica DC VARIO-ELMARIT lens with 13 elements in 8 groups and three aspherical lenses. Legendary for rendering images with superb color reproduction and expressive depth, the Leica lens opens the door to exciting new creative possibilities, for both the first-time digital camera user and the experienced photographer. Especially important for a high zoom camera, Panasonic's advanced MEGA O.I.S. (Optical Image Stabilizer) enhances the camera's telephoto zoom capabilities, helping to deliver sharp, vivid images even when taking handheld telephoto shots or shooting in low light. This feature uses motion sensors, which detects even slight hand movement and integrally links the lens control to the motion of the camera to reduce jitter. Unlike digital image stabilization systems, this optical system provides precise compensation with no degradation in image quality.
The DMC-FZ10's new histogram feature functions like a digital light meter, providing a graphic representation of the luminance level of the pixels composing an image. By using the histogram, users can exercise more precise exposure control for quality photos. The histogram can be displayed on the unit's large, 2-inch LCD screen while an image is being recorded and also after a shot has been taken.
Incredibly responsive, the DMC-FZ10 captures consecutive shots nearly as quickly as a motor-driven film camera. As soon as the camera's CCD captures the image signal, Panasonic's multi-tasking Venus Engine LSI simultaneously displays images on the LCD while writing data to the memory card, significantly reducing lag time between shots. To capture sudden events as they unfold, Panasonic's exclusive MEGA BURSTâ recording feature enables consecutive rapid-fire shooting, capturing 4 frames per second with undiminished quality from frame to frame.
The camera can also record motion images (320 x 240 pixel JPEG) in 30 or 10-frames-per-second QuickTimeâ, complete with audio. The DMC-FZ10 features manual focus, aperture, shutter and exposure functions to help enhance the picture taking experience. Other features include centering guidelines; self timer; program AE; continuous AF function, Spot AF Switching and AF Lock; digital automatic pop-up flash and multiple flash modes; multiple image display; a special panning mode for capturing fast action with clear detail; built-in USB1 port and more.
The camera comes with a lens hood to help diminish flare and ghosting when photographing extremely bright scenes. Other accessories included are: rechargeable battery pack and charger; 16MB SD Memory Card; AC cable; DC cable; A/V cable; USB connection cable; lens cap; carrying strap and software on CD-Rom.
Panasonic consumer digital cameras are marketed in the United States by Panasonic Consumer Electronics Company. The company is a division of Matsushita Electric Corporation of America, the principal North American subsidiary of Matsushita Electric Industrial Co., Ltd., (NYSE:MC) of Japan, one of the world's largest developers and producers of innovative digital and other electronic products for consumer, business and industrial use. Consumers can get information on Panasonic consumer products from Panasonic's Customer Call Center at 800-272-7033 or access Panasonic's home page at http://www.panasonic.com.
Meer info over de Panasonic Lumix digicams:
http://www.panasonic.com/consumer_electronics/digital_cameras/lumix.asp
Voor de Japans-sprekenden veel info, voor de rest alleen wat plaatjes van de nieuw cam: http://panasonic.jp/dc/fz10/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |