Ik wilde het eens proberen, gewoon veel gas en langzaam de koppeling omhoog. Het lukte nog ook! Tot een vaartje van 30km/u (duurde lang) en toen sloeg de motor af, stonk het een beetje, en stond de temperatuur meter wat hoger dan normaal.
Maar verder niks aan de hand ofzo. Was wel lachen
quote:als het een ander ze'n auto is wel ja..
Op woensdag 28 mei 2003 10:01 schreef smash789 het volgende:
.. Was wel lachen
quote:Ik heb het een keer als weddenschap gedaan.
Wie heeft dat ook wel eens gedaan, wegrijden vanuit stilstand in de 5e versnelling?Ik wilde het eens proberen, gewoon veel gas en langzaam de koppeling omhoog. Het lukte nog ook! Tot een vaartje van 30km/u (duurde lang) en toen sloeg de motor af, stonk het een beetje, en stond de temperatuur meter wat hoger dan normaal.
Doe dit een keer of vijf en je kunt meteen nieuwe halen ipv na 100.000 km.
[Dit bericht is gewijzigd door abraham op 28-05-2003 10:05]
"vervangen koppelingsplaten + drukgroep ¤ 800,--"
[Dit bericht is gewijzigd door noutie op 28-05-2003 10:11]
quote:Ha...
Wie heeft dat ook wel eens gedaan, wegrijden vanuit stilstand in de 5e versnelling?...
Ha..
Ha...
Nee, sorry, ik kan niet echt inzien waarom dit lachen is?
quote:Misschien is het niet zn eigen auto
Op woensdag 28 mei 2003 10:15 schreef Amazon het volgende:[..]
Ha...
Ha..
Ha...
Nee, sorry, ik kan niet echt inzien waarom dit lachen is?
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:17 schreef After_Pauluz het volgende:[..]
Misschien is het niet zn eigen auto
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:11 schreef smash789 het volgende:
Twas toen ik m'n auto pas had, en m'n koppeling doet het nog prima hoor(het was ongeveer 9 maanden geleden)
Kom je boven de 2000-2500 toeren, dan gaan je koppelingsplaten erg hard achteruit en gaat het ook stinken. Bovendien kun je je platen verbranden als ze te heet worden, dan verglaast het oppervlak en verlies je grip.
Ik denk dat je het laatste gedaan hebt en je mag van geluk spreken dat je je platen niet direct verbrand hebt.
quote:Als jij je koppeling te snel of te ver laat opkomen wil dat best lukken.... 30km/h in z'n vijf is ver onder stationair, en ik denk dat je dan nog te weinig momentum hebt om om 'm gelijk te jumpstarten.
Op woensdag 28 mei 2003 10:27 schreef Edge het volgende:
Je koppelingsplaten zijn echt niet versleten nu hoor. Wel knap dat je em bij 30km/h alsnog af laat slaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |