abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25366585
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 09:00 schreef Liejannuh het volgende:
Had je zelf ook wel kunnen bedenken.
In Diego's geval zou ik daar niet zo zeker van zijn.
  vrijdag 4 maart 2005 @ 23:20:19 #52
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_25371838
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 17:56 schreef k_man het volgende:

[..]

Als dit illustratief is voor je klantvriendelijkheid zal het met dat eigen hotel zo'n vaart niet lopen.

Niet alleen komen er alleen maar meer en meer singles, maar een klant die je eens tegen de borst stuit komt nooit meer terug. Ook niet als die klant inmiddels lang en breed getrouwd is.
Beste k_man ik denk dat jij niet zoveel zicht hebt op hoe een hotel rendabel kan zijn. Vergeet niet:
Veruit de meeste hotels hebben een bezettingsgraad, over het hele jaar genomen, van rond de 50%.
Bovendien: veel hotels hebben gedurende zeer korte periodes een bezettingsgraad van 100% (kerst en oud en nieuw, pasen, 15 juli tot 15 augustus). Daarbuiten: 10 a 15%. En die paar kamers gaan dan ook nog véél te goedkoop weg (omdat alle hotels met hetzelfde probleem zitten, en dus veel te lage tarieven accepteren) Maar hoewel er in die periodes dus weinig of geen geld binnenkomt, moet je wél al je personeel, je hypotheek of huur, et cetera blijven betalen... Dat moet je dus het hele jaar betalen van de winst van die paar weken hoogseizoen.

Als jij dan bij mij in de lobby komt, er is nog maar 1 kamer beschikbaar, en naast je staat een echtpaar, zij willen gewoon het volle tarief betalen en jij met je vreemde logica maar de helft: mag jij raden wie er op een bankje in het park mag slapen :-)

Daarentegen: kom je in laagseizoen, en heb ik toch kamers zat vrij, dan zal ervast iets te regelen zijn, ondanks dat de kosten voor een sgl of een dbl eigenlijk hetzelfde zijn...

C.
pi_25416940
quote:
Als ik met een vriend op vakantie ga, dan betalen we allebei voor onszelf.
Dan niet maar dat zei ik dan ook.

Met je partner op vakantie gaan is altijd duurder dan alleen.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 8 maart 2005 @ 09:59:54 #54
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_25423321
Meest hotels hanteren de regel prijs per persoon per nacht (bij 2 personen).
Ik ben blij dat ze in Azie over het algemeen kamerprijzen hebben ongeacht of je alleen of met zijn tweeen bent.
Bovendien zijn de prijzen daar nog redelijk en kun je langer op vakantie voor dezelfde prijs als een reis in Europa.

Stel wij gaan met 2 personen 10 dagen naar een vakantieoord in Europa dan ben ik rond de 2000 euro kwijt alles inclusief.

Voor dat zelfde geld gaan wij 3 weken naar Thailand in een hotel met ontbijt en kunnen we heerlijk dineren in restaurants.

Rara wat kies ik
Explore the World
pi_25428776
quote:
Op maandag 7 maart 2005 21:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dan niet maar dat zei ik dan ook.

Met je partner op vakantie gaan is altijd duurder dan alleen.
Je kunt dat nou wel steeds als een mantra blijven herhalen, maar zonder uitleg wordt je hoe langer hoe ongeloofwaardiger.

Kennelijk kan hotelperssoneel aan de neus van je gezelschap zien of dat je partner is of 'zomaar' een vriend?
pi_25429644
quote:
Kennelijk kan hotelperssoneel aan de neus van je gezelschap zien of dat je partner is of 'zomaar' een vriend?
Nee dat is off-topic. On-topic is jou gejank over je veel te dure vakantie omdat je alleen op vakantie moet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25430180
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 20:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nee dat is off-topic. On-topic is jou gejank over je veel te dure vakantie omdat je alleen op vakantie moet
Geen kwestie van moeten, maar van willen. Maar jij gaat altijd met je vriend op vakantie?

Overigens, als ze het niet aan je neus kunnen zien, hoe komt het dan dat de prijzen kennelijk ineens omhoog gaan als je je partner meebrengt in plaats van een ander persoon?

Ik snap nog steeds geen bal van je redenatie en te zien aan het topic ben ik de enige niet.
pi_25433978
Als het te moeilijk voor je is om te begrijpen dat met zijn 2en op vakantie gaan altijd duurder is dan alleen en dat je daarom niet moet zeiken om geld houdt het inderdaad op
pi_25436655
Mag ik dus constateren dat je niet in staat bent om dat uit te leggen?

Alles wat je doet is stellen dat dat zo zou zijn, maar verder dan kom je niet.

Nou ja, waarschijnlijk is het toch weer alleen jennen en een topic proberen te verpesten.
  Moderator woensdag 9 maart 2005 @ 08:43:37 #60
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25437049
In plaats van elkaar af te blijven zeiken kunnen jullie ook eens reageren op mijn eerdere post.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25440885
quote:
Of zie ik het nu verkeerd?
Ik begrijp je voorbeeld niet.

Wat betaalde je voor een kamer als je met 2 man kwam en wat met 1 man?
  Moderator woensdag 9 maart 2005 @ 13:05:37 #62
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25440952
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 12:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik begrijp je voorbeeld niet.

Wat betaalde je voor een kamer als je met 2 man kwam en wat met 1 man?
Met 2 man op een kamer kost 360 euro de man. Met 1 man per kamer was de prijs 400. De prijs was dus wel inclusief vlucht.

[ Bericht 13% gewijzigd door UIO_AMS op 09-03-2005 14:51:57 ]
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25441107
Uitgaande dat de vlucht 150 euro kostte krijg je het volgende sommetje

2 kamers

4x 210 euro = 840 ¤

4 kamers

4 x 250 euro = 1000 ¤

Ik neem aan dat het hotel niet vol zat want anders laten ze je natuurlijk niet 4 kamers huren voor minder geld.

Ik begrijp het probleem ook niet want het zal me werkelijk aan mijn reet roesten wat een ander betaalt. Ik vraag de prijs van een eenpersoonskamer en beslis na die prijs of ik het een goede prijs vind. Als ik het duur vind ga ik of bieden of naar een ander hotel toe.

Het gaat toch om de waarde die je krijgt voor je geld
pi_25682430
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:00 schreef k_man het volgende:
Miljoenen singles in Nederland, maar voor de reissector bestaan alleen veelvouden van twee.

Net weer een foldertje weggeflikkerd met 'prijzen voor eenpersoonskamer op aanvraag'. Zet dat er meteen bij, waarom moet ik er speciaal over bellen?
Zouden ze bij de Bijenkorf Fok lezen?

Net weer een foldertje met aanbiedingen van ze gekregen en ze leren snel bij. Toeslag voor één persoon staat er gewoon bij vermeld en op die manier is het ongeveer anderhalf keer zo duur. Dat vind ik nog wel redelijk.
  donderdag 24 maart 2005 @ 01:42:01 #65
1305 Casey
...psychisch zeer simpel
pi_25699833
quote:
Op woensdag 23 maart 2005 13:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Zouden ze bij de Bijenkorf Fok lezen?

Net weer een foldertje met aanbiedingen van ze gekregen en ze leren snel bij. Toeslag voor één persoon staat er gewoon bij vermeld en op die manier is het ongeveer anderhalf keer zo duur. Dat vind ik nog wel redelijk.
Op alleen de kamer? En zijn er maaltijden inclusief?

Op ontbijt, vluchttickets et cetera zit meestal namelijk geen eenpersoonstoeslag

Op een pakketje, met maaltijden, vluchten, bus vervoer et cetera, tja dan maakt de toeslag op je kamer percentueel wat minder uit
pi_25708244
quote:
Op donderdag 24 maart 2005 01:42 schreef Casey het volgende:
Op een pakketje, met maaltijden, vluchten, bus vervoer et cetera, tja dan maakt de toeslag op je kamer percentueel wat minder uit
Het gaat om weekendjes Den Haag, dus dat speelt niet echt.
  zaterdag 26 maart 2005 @ 21:47:33 #67
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_25767490
Ik begrijp best dat hotels toeslag vragen voor 1 persoonskamers, er wordt gewoon minder geld uitgegeven. Overigens hoeft dat niet duur te zijn. Zo zit ik nu twee weken in de Dom. rep. voor nog geen 1000 euro, all inclusive. Toeslag voor mijn kamer 130 euro voor twee weken. En dan heb ik nu dus een 4 persoonskamer, terwijl het hotel nu (pasen) stampvol zit. Geweldig
Feyenoord!!! * Barça
pi_25772054
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 00:08 schreef k_man het volgende:
Die 2 koppen koffie en 2 broodjes en die ene handdoek zullen het verschil niet maken. De kamer is gewoon duur. Soms betaal je 75% van de kamer als je alleen bent, maar vaak ook gewoon 100% van de 2-personenprijs. Je huurt een kamer, of er nu 1 of 2 man inzitten maakt weinig uit. ook als er gegeten wordt in het restaurant en gedronken wordt in de bar dan leveren 2 personen meer op dan 1.
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 21:16 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Moet je eens met zn drieen op vakantie gaan!
Dat scheelt veel geld!

Verder ben ik ook benieuwd naar de argumenten van Diego waarom met zn tweeen op vakantie gaan duurder is dan alleen.
Omdat hij het begrip PER PERSOON niet begrijpt.

Of hij is zo lief dat hij altijd voor zijn partner betaald.
pi_25772140
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 13:05 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Met 2 man op een kamer kost 360 euro de man. Met 1 man per kamer was de prijs 400. De prijs was dus wel inclusief vlucht.
Dat komt omdat het laagseizoen is en het halve hotel toch leeg staat. Dan is die 40¤ pp toch meegenomen. Het is gewoon een win-win situatie. Jullie blij dat je voor 40¤ een eigen kamer hebt en de eigenaar blij dat jullie wat ectra betalen en het hem weinig extra kost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')