abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17847279
En ik heb hem gisteren gekocht. Alleen naar de winkel. Ik heb hem nog niet kunnen beluisteren, maar wat ik er al van gehoord had was erg goed. Dus allen naar de winkel!
pi_17847821
Evig Pint!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_17847949
Het is niet helemaal mijn muziek geloof ik, ik vind de nieuwe CD helemaal niet zo bijzonder maar omdat mijn vrienden allemaal roepen dat ze live zoveel beter zijn dan op de plaat ga ik toch maar mee naar het concert. Ter voorbereiding bij 3 voor 12 een live-opname bekeken en beluisterd, die klonk als een slappe imitatie van de Pogues. Wellicht ben ik na het concert helemaal 'om', nu geloof ik de hype nog niet zo.
pi_17848746
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 17:10 schreef Henk_Glimlach het volgende:
Het is niet helemaal mijn muziek geloof ik, ik vind de nieuwe CD helemaal niet zo bijzonder maar omdat mijn vrienden allemaal roepen dat ze live zoveel beter zijn dan op de plaat ga ik toch maar mee naar het concert. Ter voorbereiding bij 3 voor 12 een live-opname bekeken en beluisterd, die klonk als een slappe imitatie van de Pogues. Wellicht ben ik na het concert helemaal 'om', nu geloof ik de hype nog niet zo.
Ik denk het wel. Concerten van die gasten zijn meesterlijk!
Black out the windows, it's party time!
pi_17855946
Heb van de week op de 3voor12-site hun cd in de luisterpaal zitten beluisteren en het klonk best aardig. Had (volgens mij ook via de 3voor12-site) meegekregen dat ze live een zeer strakke act neer weten te zetten. Kon ze daarvoor eigenlijk alleen van naam.
pi_17862333
Dat van die strakke concerten kan ik alleen maar beamen .
pi_18002820
Het laatste nummer op de nieuwe cd: jezus, ik heb bijna gehuild man, wat een pracht, de laatste 3 minuten - die viool.

Voor de rest een wonderschone plaat, zeg ik na 1,5 keer luisteren. Ik ben diep diep diep onder de indruk. Die taal is geweldig - misschien dat ik wel naar de Melkweg ga volgende week.
pi_18002851
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 17:26 schreef methodmich het volgende:
Gaaf hoor, nooit gedacht dat dit topic nog eens in de buurt van 50 replies zou komen! Doet me goed.
En nu ik het heb ontdekt, ben je helemaal binnen
pi_18003631
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 15:18 schreef SCH het volgende:

[..]

En nu ik het heb ontdekt, ben je helemaal binnen
Inderdaad. Breng muziek aan de man die het bij vele mannen kan brengen. SCH dus.
www.thuisuiteten.nl
pi_18004622
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 16:21 schreef methodmich het volgende:
Inderdaad. Breng muziek aan de man die het bij vele mannen kan brengen. SCH dus.
Bij mijn eigen man is het al aardig gelukt in middels.
pi_18004696
Zie je wel, dat gaat goed!

SCH ömpat nu ook til ie dört.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 27 maart 2004 @ 17:29:38 #62
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_18004715
Ja die zijn wel oke.ik ken ze van lowlands pure lol,staan nu ook op 3voor12 luisteren zou ik zeggen
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
  zaterdag 27 maart 2004 @ 17:30:18 #63
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_18004733
3voor12.vpro.nl --> luisterpaal --> naar benede klikken enzo en dan zie je evip pint (ofzow)

Geniale plaat!
Powered by Garmin Etrex Legend
pi_18004756
Het laatste nummer van de CD is echt briljant, met die viool aan het eind ---> kippenvel.

Maar ook het 4e nummer mag er zijn. Gaat er nog iemand naar de Melkweg?
  zaterdag 27 maart 2004 @ 17:31:19 #65
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
  zaterdag 27 maart 2004 @ 17:33:32 #66
38963 drelletje
BRITISH SEA POWER!!!
pi_18004799
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 17:31 schreef SCH het volgende:
Het laatste nummer van de CD is echt briljant, met die viool aan het eind ---> kippenvel.

Maar ook het 4e nummer mag er zijn. Gaat er nog iemand naar de Melkweg?
Ik wil wel naar ze.....
Maar precies de zelfde tijd in Paradiso: tombola. met veel coole bandjes maar dus ook the shins waar ik voor ga..
Helaaaas
Powered by Garmin Etrex Legend
pi_18004880
En dat terwijl Evig Pint minder is dan opvolger Ompa Til Du Dör.
www.thuisuiteten.nl
pi_18004948
Voorganger bedoel je. De recensenten vinden dat niet trouwens. Die prijzen juist de eigenzinnigheid, dat ze niet voortborduren op iets wat succes heeft gebracht. Anders dus.
pi_18005132
Ik vind hem toch ook wel heel anders van sfeer dan de eerste. Ik hoor veel mensen zeggen dat het heel erg op de vorige lijkt, maar dat vind ik best wel meevallen. Natuurlijk is het niet zo'n verrassing als de eerste keer, maar dat kan ook niet. Zijn er ergens recensies te lezen?

Hij is gewoon wat minder vrolijk, maar daarom niet minder mooi.
pi_18005223
Evig Pint is uit 2002, Ompa uit 2003.

Evig Pint is alleen slechts in 2004 pas gedistribueerd in Europa.
www.thuisuiteten.nl
pi_18005477
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 17:53 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Zijn er ergens recensies te lezen?
www.kaizers.no
pi_18005735
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 17:58 schreef methodmich het volgende:
Evig Pint is uit 2002, Ompa uit 2003.

Evig Pint is alleen slechts in 2004 pas gedistribueerd in Europa.
Daar zit je toch echt fout broeder:
quote:
van de Kaizers Orchestra site
The band's debut album, Ompa Til Du Dør, got rave reviews in Norway and sold 90,000 copies, making it the highest selling rock debut album ever issued in the Norwegian language. It also went down with a storm in Denmark, with around 9,000 sales. In 2001, Kaizers won virtually every award going for rock album of the year, with the Norwegian Grammy as the highest accolade. Despite a hectic schedule in the past year, the guys have still managed to
record a second album, entitled "Evig Pint", which was released in Norway on 3 February 2003. The first single "Di Grind" is already a hit and the reviews of the album were again very good.
Zouden hier in Nederland ook nog singles komen? Ik zag dat er in ieder geval wel een videoclip van 'Evig Pint' was op www.planet.nl.
pi_18006415
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 18:31 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Daar zit je toch echt fout broeder:
[..]

Kijk achter op je album zou ik zeggen: daar staat 2002. Kijk anders in de Popencyclopedie en zie dat ook daar Evig Pint gewoon als debuutalbum staat.

Kijk op allmusic.com en zie hetzelfde...

En zie: http://www.kindamuzik.net/rock/article.shtml?id=5411

Openingsregels van de recensie van good old Norbert:
quote:
Ja, het kan inderdaad zo zijn dat je Evig Pint al eeuwen op je harde schijf of in je iPod had staan. Mogelijk had je zelfs de importkanalen voortreffelijk gebruikt. Toch is de tweede Kaizer-plaat nu pas officieel verkrijgbaar in de Benelux, nadat vorig jaar het Ompa Til Du Dør-offensief was gestart. De eerste plaat dus.
I rest my case.
www.thuisuiteten.nl
pi_18007295
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 19:17 schreef methodmich het volgende:

[..]

Kijk achter op je album zou ik zeggen: daar staat 2002. Kijk anders in de Popencyclopedie en zie dat ook daar Evig Pint gewoon als debuutalbum staat.

Kijk op allmusic.com en zie hetzelfde...
En zie: http://www.kindamuzik.net/rock/article.shtml?id=5411
rest my case.
Ik heb geen pop-encyclopedie helaas, en inderdaad op Evig Pint staat 2002, maar dat zal wel het releasejaar van Noorwegen zijn, terwijl 2003 het release jaar voor de Europese versie van Ompa was.

En wat Allmusic.com betreft. http://www.allmusic.com/c(...)2&sql=Ajc6gtratklmx. Kijk onderaan en je ziet daar 2001 staan. Dus dat gaat zowieso niet op.

Dat stukje recensie wat je aanhaalt is gewoon een kwestie van hoe je het bekijkt. 'Eerste album' zou eerder op Ompa slaan, aangezien dat in de zin ervoor staat. Bovendien zegt hun officiele site zelf dat Ompa het debuut was, en Evig Pint de opvolger. Daarnaast zou het zeer onlogisch zijn om eerste Evig Pint te maken en dan Ompa, als je alleen al luistert naar de manier waarop het album geproduceerd is.

Nog meer links:
http://www.ifrance.com/di(...)kaizersorchestra.htm
http://www.nationmaster.com/encyclopedia/Kaizers-Orchestra

Meer?

edit: Oh ja, en in het stukje wat je zelf aanhaalt word Evig Pint toch echt 'tweede plaat' genoemd.
pi_18020903
Ik blijf er toch bij dat Evig Pint gewoon het debuut is. Bedenk dat ze in Noorwegen al jarig bezig waren. Het was sowieso bekend dat Ompa niet de eerste plaat is. Dat vertelde Jan Ove ook in Rotown, bij het optreden aldaar.

2002 is het releasejaar in Noorwegen uiteraard, maar daar hebben we het ook over. Nu pas gedistribueerd. Vreemd is dat niet. Gebeurt met meer platen. Ik zal echter eens gaan rond gaan vragen naar een sluitend antwoord.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')