quote:Heb je hem al gekocht bij deze toko, want las het je goed is bevallen qua levering, transport etc...wil ik het ook daar bestellen.
Op woensdag 15 oktober 2003 22:47 schreef bolus het volgende:
oke ik zit op deze site:
http://www.rugift.com
ik twijfel tussen de peleng 8 mm of de zenitar 16 mm, kan iemand mij de wezenlijke verschillen in kwaliteit vertellen en misschien wat fotos gemaakt met beide lenzen? dankuwel damen und herren
Hij zit ook op eBay, dat scheelt weer een paar dollars.
even een quizvraagje (waar ik zelf dus het antwoord niet op weet)
Als ik een peleng 8MM op een Eos 300D gebruik wat gebeurt er dan met het cirkelvormigbeeld
A) de cirkel wordt groter
B) De cirkel verdwijnd doordat hij met een factor 1.6 wordt vergroot en
daardoor de randen buiten het beeld vallen
C) de cirkelgrootte blijft gelijk, slechts het beeld in de cirkel komt dichterbij
of
D) anders
*hoort ik daar de buzzer van een deelnemer
enniewee bedankt alvast
(en wat valt er te winnen??)
Er zal er wel een cirkelvormig beeld optreden maar deze zal niet op de CCD zichtbaar zijn.
Als je het zeker wil weten vraag even aan Kidpaddle die heeft volgens mij een soortgelijk combi ooit gebruikt (aimnv)
maar B was wel het antwoord waar ik op hoopte in ieder geval
De kans is nu groot dat ik binnenkort maar eens mijn spaarvarkentje ga slachten en even een kleine bestelling ga plaatsen
Enneh wat gaat zon ding kosten?
En moetje die op je huidige lens monteren of is het een lens opzich?
quote:je kan zowel opzetlenzen als hele objectieven krijgen
Op woensdag 4 februari 2004 17:55 schreef metallicattim het volgende:
eff een domme vraag, maar een fisheye is gewoon een soort lens right?
Enneh wat gaat zon ding kosten?
En moetje die op je huidige lens monteren of is het een lens opzich?
Op mn pentax kan ik geen lenzen wisselen, dus ik was me af het vragen of je ze ook op vaste lenzen kon monteren
zoniet heb ik weer een reden om een SLR te kopen
Had de Nikon F55 in gedachte, maar heb me er nog nie zo in verdiept
quote:Voor een fish-eye of andere speciale brandpunten is het misschien de moeite waard om eens naar een wat minder geautomatiseerd type camera om te kijken.
Op woensdag 4 februari 2004 20:12 schreef metallicattim het volgende:
zoniet heb ik weer een reden om een SLR te kopenHad de Nikon F55 in gedachte, maar heb me er nog nie zo in verdiept
quote:Wat had jij in gedachten dan?
Op woensdag 4 februari 2004 20:49 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Voor een fish-eye of andere speciale brandpunten is het misschien de moeite waard om eens naar een wat minder geautomatiseerd type camera om te kijken.
Ik vind voor dat soort lenzen een ouwerwetse niet-automaat het aangenaamst werkenmaar da's natuurlijk persoonlijk
Bij bijvoorbeeld Nikon zou je eens aan die mechanische reflex kunnen denken. Fotoloog weet wel hoe ie heet .
quote://offtopic: kijkend naar de mac, de speciale kleuren "monitor" en de huge ass schermen, werk jij soms bij een DTP?
Op zondag 23 november 2003 17:16 schreef shi het volgende:
smell my new socksfor the record, i didn't make this, i'm just on it.
(edit)
hij is uitgesneden omdat je met die lens een rond beeld krijgtm dus ik heb en groot del van de zwarte meuk eromheen weggesneden(en ja ik weet dat deze lens aardig wat fouten heeft, maar wat the fuck.
ik gebruik deze meestal voor panoramafotografie die ik stich met ptpicker (zit ook een leuk filter bij om de chromatische abberatie mee weg te werken)
heb er eentje nodig voor de bandfoto's had een leuk idee nl
quote:Ja hoor, die Russische fish-eyes worden ook voor minolta gemaakt.
Op donderdag 12 februari 2004 17:33 schreef metallicattim het volgende:
Ikheb me de Minolta Dynax 7000i gekocht, en ik neem aan dat daar ook Fisheye's op passen?
Gelukkig is ie een stuk lichter dan zijn 6X6 formaat broertje.
Wat een joekel vergeleken met een kleinbeeld.
Je weet nooit wat je tegenkomt in het bos....
quote:Heeeeyyyij, jij hebt net zo'n stel visogen als Ouwesok (alleen heb Ouwesok de Zodiak 8B
Op donderdag 12 februari 2004 18:36 schreef ventje5haar het volgende:[..]
Ja hoor, die Russische fish-eyes worden ook voor minolta gemaakt.
Gelukkig is ie een stuk lichter dan zijn 6X6 formaat broertje.
Wat een joekel vergeleken met een kleinbeeld.Je weet nooit wat je tegenkomt in het bos....
Tijd voor beter weer, dan kan ik ze weer eens uitlaten
Ik kan ook niet wachten tot de dagen weer wat langer worden.
Kan ik weer lekker rondzeulen met kilo's Kiev.
Is Ouwesok de zeldzame bezittert van een goed werkende Kiev88?
Ik vind het een prachtcamera
Als je nieuwsgierig bent wat er in zit, ik heb de mijne tot het laatste skroefje uitelkaar gepeuterd.
Ik heb er wat foto's van gemaakt en op een pagina gezet.
Marcel
quote:En toen moest ie weer in elkaar
Op vrijdag 13 februari 2004 20:23 schreef ventje5haar het volgende:
Ja leuk speelgoed is het zekerIk kan ook niet wachten tot de dagen weer wat langer worden.
Kan ik weer lekker rondzeulen met kilo's Kiev.Is Ouwesok de zeldzame bezittert van een goed werkende Kiev88?
Ik vind het een prachtcamera
Als je nieuwsgierig bent wat er in zit, ik heb de mijne tot het laatste skroefje uitelkaar gepeuterd.
Ik heb er wat foto's van gemaakt en op een pagina gezet.Marcel
Die van mij wordt alleen nog met de fish-eye gebruikt, om hem wat langer in leven te houden. Misschien komt er nog eens een Hartblei-variant, die zijn een tikkie beter geassembleerd .
quote:Nou inelkaar zetten is weer een heel ander verhaal...
Op vrijdag 13 februari 2004 21:26 schreef Ouwesok het volgende:[..]
En toen moest ie weer in elkaar
Die van mij wordt alleen nog met de fish-eye gebruikt, om hem wat langer in leven te houden. Misschien komt er nog eens een Hartblei-variant, die zijn een tikkie beter geassembleerd
.
Ik heb zo'n Hartblei Kiev-88 CM besteld bij KievCamera.com.
Als die eindelijk eens binnenkomt hoop ik dat het een goeie is.
En dat ie lang mag leven (in de gloria)
Ik heb trouwens nog een Arsat 30mm fish-eye met Kiev-60 bajonet in de aanbieding voor de liefhebbert.
Marcel.
quote:Jemig, wat een berg tandwieltjes
Op vrijdag 13 februari 2004 20:23 schreef ventje5haar het volgende:Als je nieuwsgierig bent wat er in zit, ik heb de mijne tot het laatste skroefje uitelkaar gepeuterd.
Ik heb er wat foto's van gemaakt en op een pagina gezet.Marcel
Vertel me niet dat je 'm ook weer in elkaar en werkend hebt gekregen, dat geloof ik bijna niet maar anders:
* huiz heeft ooit eens gepoogd een getandwielde wekker van binnen te bekijken, daarna was er een excelfile nodig om te berekenen op welk tijdstip die wekker afging als ie op zo en zo laat werd ingesteld
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |