Deze komt dus van de fotograficabeurs in Doesburg. Omdat we daar ook nog een Yashica 107MP hadden bemachtigd, gelijk de hele hap maar even geprobeerd, en dan blijkt het best even wennen:
Jongesok (rechts onderin) stond dus gewoon naast me
Let ook eens op de weergave in de hoeken. 't Is gewoon een goei lens.
Portretje van zeun (Jongesok )
En nu echt plaatjes maken
Paar plaatjes van het strand bij Katwijk aan de Zee
Tegenlichtgedrag valt voor een Russische lens reuze mee
't Is dus echt een Fisheye
Om maar eens een paar voorbeeldjes te noemen
Geinig al die foto's ... je kan er creatief mee zijn !
Iemand een idee voor de dsc717 waar ik die kopen ?
Tis een welkome aanvulling ..
Thnx alvast ..
Greet|Z DaaN
Sorry, ik kon het niet late, ik weet zelf niet veel van fotografie, dus gebruik ik het werk van anderen
quote:Wauw die met dat lampje is leuk!
Op vrijdag 5 september 2003 14:40 schreef Ouwesok het volgende:
...
Wat moet ik me voorstellen bij het prijskaartje van zoiets?
quote:ben ook wel benieuwd naar de prijs ja...
Op vrijdag 5 september 2003 16:34 schreef firecow het volgende:
welke mount heb jij en wat hebbie er voor betaald?
quote:Ssup!
Op vrijdag 5 september 2003 15:51 schreef PeanutDaan het volgende:
Ssup!Geinig al die foto's ... je kan er creatief mee zijn !
Iemand een idee voor de dsc717 waar ik die kopen ?
Tis een welkome aanvulling ..
Thnx alvast ..Greet|Z DaaN
Greet|Z DaaN
quote:Die van mij heeft een Contax-vatting en kostte 160 Euren.
Op vrijdag 5 september 2003 16:34 schreef firecow het volgende:
welke mount heb jij en wat hebbie er voor betaald?
De Zenitar is leverbaar voor een flink aantal gangbare vattingen. Voor de Pentax K vatting is er een met een automatisch diafragma. De rest van de mensheid moet met de lens dicht meten, maar dat is bij dit type optieken geen schande.
Voor nog meer vattingen is er wel een M42(p-draad)-adapter te koop, en op die manier kun je het dan ook met de P-draad-versie van de Zenitar doen.
Voordat je er lekker plaatjes mee schiet duurt even een tijdje. Gelukkig had ik al wat vlieguren met de Zodiak(middenformaat) en natuurlijk met mijn Horizon 202 cilindercamera , die laatste geeft een effect dat wel een beetje aan een fisheye doet denken.
Na de eerste pakweg dertig opnamen durf ik te stellen dat de Zenitar ongeveer 100% meer is dan ik me er van had voorgesteld.
Daarom dus even een welgemeende
Nog een aankooptipje voor Russische optieken. Het serienummer begint met het bouwjaar. Wordt een lens of camera je als 'nieuw' verkocht, kijk dan even naar het nummer, begint dat met iets anders dan 02 of 03, dan eh....
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 19:24 schreef KidPaddle het volgende:
okay, ik kon het niet laten, en moest toch effe mijn fisheye proberen.
nog niet zo heel serieus, maar ik vind ze wel cool.
Op vrijdag 5 september 2003 23:42 schreef PeanutDaan het volgende:[..]
Ssup!
Welkome aanvulling ,maar dan is me knip ook gelijk leeg ¤369 voor de dsc717 ...
Rabbit Hill.nlGreet|Z DaaN
Vandaag in Amsterdam geweest en bij een winkel ( proffesional ) eens gevraagd naar een fisheye voor de dsc717 !
Wat blijkt nog maar net uit ... een fisheye voor maar ¤179 ipv ¤400 !!
Beter dussss .... winkel zit in op nieuwe dijk!
Greet|Z DaaN
Ik heb de lens een paar weken geleden ook gekocht via Ebay maar heb helaas nog niets ontvangen... Deze foto´s stellen me weer een beetje gerust, en ik vermaak me voorlopig nog even met mijn 18 mm Sigmalens (die overigens minder mooie hoeken produceert dan de zenitar)
Goeie prijs ??
quote:Nederige danQ
Op maandag 8 september 2003 16:31 schreef Kermit77 het volgende:
*Kermit feliciteert Ouwesok*
quote:Zoals gezegd, was er 160 <alt+0128> voor kwijt, en aangezien een aantal webadressen me het ding voor rond de 200 <ctrl + alt + 5
Ik heb de lens een paar weken geleden ook gekocht via Ebay maar heb helaas nog niets ontvangen... Deze foto´s stellen me weer een beetje gerust, en ik vermaak me voorlopig nog even met mijn 18 mm Sigmalens (die overigens minder mooie hoeken produceert dan de zenitar)Goeie prijs ??
Trouwens ook mijn Tamron SP 3,5/17mm presteert een tikkie minder. Misschien hebben onze kameraden uit Krasnogorsk daar ook nog wel een fraaie en betaalbare vervanging veur.
quote:Zo zeg.. dat zijn pas prijzen...
Op maandag 8 september 2003 17:11 schreef Ouwesok het volgende:
...
Zoals gezegd, was er 160 <alt+0128> voor kwijt, en aangezien een aantal webadressen me het ding voor rond de 200 <ctrl + alt + 5) wilden verpatsen besloot ik dat ik dit niet veel vond.
....
quote:Waar moet ie vandaan komen ? En krijg je dan geen gesodemieter met invoerrechten en zo
Op dinsdag 9 september 2003 09:33 schreef Kermit77 het volgende:[..]
Zo zeg.. dat zijn pas prijzen...
Ik heb de mijne (nog steeds niet ontvangen) voor in totaal 124 dollar gekocht op Ebay (incl. verzending en transactiekosten) dus dat komt neer op ongeveer 110 eurootjes.
Geen gekke prijs dacht ik.
Ik vond die 160 Eurtjes ook wel in orde. Daarbij had ik het geluk dat ik 'm kon bekijken/proberen alvorens hem af te rekenen.
quote:Atlanta (georgia) en het wordt opgestuurd of als "Gift" of als "Spare part" op die manier voorkom je dat er invoerrechten moeten worden betaald.
Op dinsdag 9 september 2003 10:18 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Waar moet ie vandaan komen ? En krijg je dan geen gesodemieter met invoerrechten en zo
Ik vond die 160 Eurtjes ook wel in orde. Daarbij had ik het geluk dat ik 'm kon bekijken/proberen alvorens hem af te rekenen.
Op dinsdag 9 september 2003 11:33 schreef Kermit77 het volgende:[..]
kermit houd wel van een risicootje of twee
Jah inderdaad .... je moet geluk hebben, ook al zetten ze erop dat het een "gift-sparepart" is is de kans aanwezig. Diegeen die het opstuurt is namelijk verplicht de prijs er op te zetten wat hij waard is, en wat het is!
Als ze dat niet doen dan ben JIJ de klos als hij er tussen uitgepikt wordt ... heb ook een aantal jaar ebay gesjopt
Greet|Z DaaN
Op zoek naar een leuk tweedehandsje of een Russisch kopietje of zo.
quote:Hoho, een Russische fisheye is geen kopie
Op woensdag 10 september 2003 23:48 schreef branDREew het volgende:
.......of een Russisch kopietje of zo.
Besef wel dat een fisheye niet een van de makkelijkste lenzen in gebruik is, je zit aan de extreme kant (net als bij een 400mm of langer).
Ik trek er zeker een opname of 500 voor uit om een beetje in te komen op dit type lens.
Hm, tja ik dacht je zet die lens erop en fotografeer maar raak, maar zo werkt t dus niet zeg maar.
Ach, toch wil ik er ooit een hebben.
quote:Opluchting ten top...
Op dinsdag 9 september 2003 17:27 schreef PeanutDaan het volgende:[..]
Ssup!
Jah inderdaad .... je moet geluk hebben, ook al zetten ze erop dat het een "gift-sparepart" is is de kans aanwezig. Diegeen die het opstuurt is namelijk verplicht de prijs er op te zetten wat hij waard is, en wat het is!
Als ze dat niet doen dan ben JIJ de klos als hij er tussen uitgepikt wordt ... heb ook een aantal jaar ebay gesjoptGreet|Z DaaN
Het resultaat hoop ik later te kunnen posten.
Groeten
Kermit (zo blij als een kind.... )
edit typo
quote:Alvast gflctrd.
Op donderdag 11 september 2003 16:42 schreef Kermit77 het volgende:[..]
Het pakketje is binnengekomen (als gift) dus ik kan straks de lens gaan uitproberen. (ben nu nog op het werk)
De hoeveelheid gelukkige mensen groeit zichtbaar.....
Ik heb mezelf 2 jaar weten te beheersen, maar vorige week ben ik dan bezweken en heb ik hem besteld
Iwan
quote:Alvast van harte
Op zaterdag 13 september 2003 10:16 schreef iwanvdschoor het volgende:
Vandaag is mijn Fisheye ook binnengekomen, een Sigma 15mm zodra mijn eerste filmpje klaar is zal ik een paar fotos posten.Ik heb mezelf 2 jaar weten te beheersen, maar vorige week ben ik dan bezweken en heb ik hem besteld
Iwan
We hadden je toch niet aangestoken of zo...
'r Kost zo'n Sigma nog als ik zo vrij mag zijn ?
Tijdens een bezoekje aan de molenwinkel in Wageningen bleek dat je ook in de molen zelf kon kijken. Buiten was het van dat 'net niet' weer, maar binnen..... wat een licht.
Ach kijk zelf maar:
Opnamen met een Yashica FR-1 met voorop de Zenitar en achterin een Ektachrome100.
Het diafragma stond steeds op 8, en de sluiter afwisselend op een halve of een hele seconde.
De camera werd stilgehouden door hem op kastjes en tegen pilaren te houden. Vrijwel overal is een statief te improviseren
Opvallend is dat het fish-eye-effect op deze opnamen nog meevalt omdat de camera redelijk recht gehouden werd en alle vormen binnen in een molen nogal rond zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |