quote:HAHAHA! Misschien, als ik mijn vakantiegeld volgend jaar krijg...
Op woensdag 28 mei 2003 11:25 schreef KidPaddle het volgende:[..]
bah ja.. hier ook.
en ik heb toch echt die nieuwe 12-24mm DX van nikon op nr 1 in mijn lijstje staan.. zucht..DONATE: https://www.paypal.com/xclick/business=marcof%40emef-photo.net&no_note=1&tax=0¤cy_code=EUR
quote:"Daar is gabbertje, daar is gabbertje...."
Op dinsdag 27 mei 2003 19:24 schreef KidPaddle het volgende:
okay, ik kon het niet laten, en moest toch effe mijn fisheye proberen.
nog niet zo heel serieus, maar ik vind ze wel cool.
quote:landschappen en architectuur en straatfotografie
Op woensdag 28 mei 2003 18:59 schreef Vampier het volgende:
Heeft een fish-eye verder nog toepassingen afgezien van het bustah-rhymes/gabbertje effect?
quote:De enige manier om erachter te komen wat je met een fish-eye kunt doen is: Kopen zo'n ding en proberen
Op woensdag 28 mei 2003 18:59 schreef Vampier het volgende:
Heeft een fish-eye verder nog toepassingen afgezien van het bustah-rhymes/gabbertje effect?
In het begin maak je inderdaad veel van die gabbertje-plaatjes. Pas na een redelijk aantal opnamen begin je door te krijgen dat de mogelijkheden van een fish-eye vrijwel onbegrensd zijn, al is het niet het makkelijkste stuk optiek
* inmiddels aardige behoefte voelt opkomen om zijn Zodiak8B 3.5/30mm eens uit het vet te halen
Kiev88 met Zodiac 8B 3,5/30mm, diafragma op 11 met een Vericolor HC in het achterschip
Foto is een beetje brak qua kleur en contrast, want m'n flatbedscanner hangt aan de andere bak.
quote:toch een mega vette foto, fisheye roelt gewoon big time
Op vrijdag 30 mei 2003 14:52 schreef Ouwesok het volgende:
En, daar zal je de Zodiac 8 hebben.
Kiev88 met Zodiac 8B 3,5/30mm, diafragma op 11 met een Vericolor HC in het achterschip
Foto is een beetje brak qua kleur en contrast, want m'n flatbedscanner hangt aan de andere bak.
Zijn er nog meer vissenogers hier Iemand bijvoorbeeld met een Zenitar 2.8/16mm, ben wel benieuwd hoe dat presteert
[Dit bericht is gewijzigd door Ouwesok op 20-06-2003 23:08]
quote:Leuke pic!
Op vrijdag 30 mei 2003 14:52 schreef Ouwesok het volgende:
En, daar zal je de Zodiac 8 hebben.
over de foto's hier
toppie!
quote:Ik meen te hebben begrepen dat je die F65 nog niet zo ontzettend lang hebt. De vraag is of een fish-eye dan raadzaam is.
Op zaterdag 21 juni 2003 23:20 schreef Xilantof het volgende:
wat is een goede groothoeklens voor een Nikon F65?
vind het echt namelijk een zeer tof effect, lijkt me handig voor architectuur fotografie (of handig,... leuk is beter woord)...
dat ben ik erg van plan om te gaan doen....
Een fisheye blijft echter een heerlijk stukje speelgoed.
quote:DanQ
over de foto's hier
toppie!
quote:zodra de eerste goede lens gepost is ren ik ook niet gelijk naar de winkel toe, ben alleen benieuwd wat goede lenzen zijn.
Op zaterdag 21 juni 2003 23:36 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Ik meen te hebben begrepen dat je die F65 nog niet zo ontzettend lang hebt. De vraag is of een fish-eye dan raadzaam is.
Het meest veelzijdig is de 24mm, daar kun je 'normaal' mee fotograferen, maar met groothoekperspectief is ook al heel leuk te spelen.
Ben je een keer lekker ingewerkt op zo'n 24, dan blijkt vanzelf of je behoefte krijgt aan een fish-eye, of een vertekeningsarme groothoek (ergens tussen de 15 en 21mm) waar je ook hele leuke en vooral gekke dingen mee kan doenEen fisheye blijft echter een heerlijk stukje speelgoed.
[..]DanQ
Of bedoelde je die van die anderen![]()
en mijn compliment was zeker ook voor U (/jij) bedoeld! (kan me nooit een goede houding geven op internet)
de erasmusbrug vind ik echt gaaf!
complimenten!
quote:Rechtsklik
Op dinsdag 27 mei 2003 19:24 schreef KidPaddle het volgende:
okay, ik kon het niet laten, en moest toch effe mijn fisheye proberen.
nog niet zo heel serieus, maar ik vind ze wel cool.
Set as wallpaper
Goed man!
quote:Voor Nikon lijkt me een Nikkor wel een aanvaardbaar alternatief
Op zaterdag 21 juni 2003 23:58 schreef Xilantof het volgende:[..]
maar dan de vraag die te verwachten was... : wat is dan een goede 24mm lens? (voor een nikon)
Even buiten de vraag welk merk je erop wilt zetten, wil ik nog wel even het advies loslaten om een vastbrandpunt 24mm te nemen. Wanneer een groothoekbrandpunt in een zoomlens zit gedraagt het geheel zich nooit naar zijn brandpunt .
Voorbeeldje: Een vastbrandpunt 28mm kun je normaliter instellen tot 30 cm, waardoor je al hele leuke groothoekgeintjes kunt maken. De 28mm stand van een 28-weetikhoeveel zoomlens stelt in vanaf minstens een meter (als je geluk hebt, sommige doen het pas vanaf 1,5 meter of zelfs nog verder). Naar groothoekeffecten kun je dan .
Een 24 is een ideaal bezit naast een setje zoomlenzen voor meer reportage-achtig werk.
Mocht je willen visogen voor relatief weinig, overweeg dan een Zenitar, wegens een tikkie goedkoper dan een Nikkor
quote:Nogmaals DanQ. (zeg maar gij...sorry jij, voor ik m'n username naar bejaardesok wijzig
en mijn compliment was zeker ook voor U (/jij) bedoeld! (kan me nooit een goede houding geven op internet)
de erasmusbrug vind ik echt gaaf!
complimenten!
Wanneer je van tevoren vraagt of er met russische apparatuur valt te fotograferen, zal het gros van de mensen je adviseren.
Dit was wel een aardige actie om het tegendeel te bewijzen.
quote:Bedankt voor het Advies! ik houd het in mijn achterhoofd!
Op zondag 22 juni 2003 12:38 schreef Ouwesok het volgende:Nogmaals DanQ. (zeg maar gij...sorry jij, voor ik m'n username naar bejaardesok wijzig
)
(ik had trouwens eerst ff je profiel gecheckt... internet is op dat gebied nog al generaliserend ,,, iedereen op internet is gewoon "jij"...)
quote:dit is maar deels zo.. een beetje fatsoenlijke zoomlens zal wel een dichtbij stel afstand van "dichtbij": hebben. Mijn 24-120mm Nikkor stelt scherp op 30cm.
Op zondag 22 juni 2003 12:38 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Voorbeeldje: Een vastbrandpunt 28mm kun je normaliter instellen tot 30 cm, waardoor je al hele leuke groothoekgeintjes kunt maken. De 28mm stand van een 28-weetikhoeveel zoomlens stelt in vanaf minstens een meter (als je geluk hebt, sommige doen het pas vanaf 1,5 meter of zelfs nog verder). Naar groothoekeffecten kun je dan.
Ben benieuwd hoe ie is!!!
Greetz
Fish_
quote:is er een site van zenitar...?
Op zondag 22 juni 2003 12:38 schreef Ouwesok het volgende:
Mocht je willen visogen voor relatief weinig, overweeg dan een Zenitar, wegens een tikkie goedkoper dan een Nikkor
Natuurlijk wel even opletten dat je vingers er niet opstaan als je je diafragma instelt
Even een kort vraagje voor andere Peleng gangers:
Ik mis een klein deel van de voledige bol, waarschijnlijk omdat mijn lens net niet dichtbij genoeg staat. Hebben jullie daar ook last van? En denken jullie dat 2 mm kan volstaan om wel het hele beeld te zien?
Greetz
Fish_
quote:de lens is ontworpen voor camera's met een iets groter film oppervlak, vandaar dat'ie net iets groter dan 35mm is.
Op vrijdag 27 juni 2003 07:30 schreef Fish_ het volgende:
Zo, inmiddels een paar dagen verder en lekker zitten spelen met mijn Fish eye (Peleng). wouw! Ik had niet verwacht dat ie best goed is.Natuurlijk wel even opletten dat je vingers er niet opstaan als je je diafragma instelt
Even een kort vraagje voor andere Peleng gangers:
Ik mis een klein deel van de voledige bol, waarschijnlijk omdat mijn lens net niet dichtbij genoeg staat. Hebben jullie daar ook last van? En denken jullie dat 2 mm kan volstaan om wel het hele beeld te zien?Greetz
Fish_
Groetjes
Fish_
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |