abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10702847
Kan het heel veel kwaad, als je er een andere bougie in doet, dan er is voor geschreven? Voor de monteurtjes onder ons:

In mijn megane moeten BCS 5 ES (NGK), Kep hier nog Super-4 Bosch Bougies over ( WR78X) Als ik ergens een site zoek waar een vervanger voor de NGK wordt aangegegevn moek een "F8DC" hebben. De site is nogal out of date, dus ik wilde graag weten of dit kan. En zo niet, waarom niet?

Bedankt alvast

pi_10702946
draai er maar gewone originele in. je hebt er niets aan als je auto daardoor in de soep loopt
pi_10703013
merk van de bougie maakt niet uit je heb gewoon met een paar specificaties te maken als eigenlijk de bougie het zelfde is is er totaal nix aan het handje
pi_10703026
jah maar het gaat erom, dit zijn super-4 bougies, zijn best duur en ze liggen hier te nixxe, dus als ik ze kan gebruiken..
pi_10703035
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 08:59 schreef westcoastleader het volgende:
jah maar het gaat erom, dit zijn super-4 bougies, zijn best duur en ze liggen hier te nixxe, dus als ik ze kan gebruiken..
vergelijk ze met de vervanger van die orginele bougie
pi_10703128
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 08:59 schreef westcoastleader het volgende:
super-4 bougies...

Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
pi_10703704
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 09:08 schreef robin0223 het volgende:

[..]

super-4 bougies...

Bosch
  dinsdag 27 mei 2003 @ 10:13:12 #8
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_10704196
Pas op !

De bougie moet dezelfde warmtegraad hebben.

Als je er een andere merk in doet moet het dus wel de voorgeschreven bougie zijn.. warmer is dodelijk voor de auto, en kouder slaat vet .. dan sta je met pech op de ANWB te wachten. (als je in paniek niet een ongeluk veroorzaakt)

Ik heb bij mijn motor al eens een gat in de zuiger gehad.
Als ik een digitale camera had postte ik even een foto van dat ding.
Perfect rond gaat bovenop in het midden. (en groot ! ongeveer 1 centimeterdoorsnede)

Maar je hebt er wel een originele asbak bij

pi_10705496
Jah hahah, maar ik neem aan dat WR78x tegen de 7/8 aan zit, terwijl er f8dc ofzow wordt aangeraden. Vandaar dat ik ff hulp vraag hiero
  dinsdag 27 mei 2003 @ 11:53:55 #10
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_10706465
Goedkope hulp .. en dure reparatie in het verschiet

(van wie kan ik even een camera lenen, zuiger ligt in Rozenburg . voorbeelden werken iets beter denk ik haha)

dinsdag 27 mei 2003 @ 16:05:40 #11
20581 4x2
V-Four
pi_10712555
Koud slaat ie alleen maar vet van, is simpelweg klote en niet direct gevaarlijk (behalve als ie uitvalt midden in een scherpe bocht of als je net op wil trekken, vooral op dat laatste is dan best een grote kans trouwens)..
Warmer sloop je het zaakje uiteindelijk mee.
To a life consumed by slow decay
Viffer powerrrrr
pi_10718096
Doe er originele bougies in

ik heb wel eens ngk bougies in m`n auto gezet, zou het goede type moeten zijn volgens de automaterialen boer (volgens hun boeken)

Resultaat:

Slecht starten, overslaan, geen vermogen en hoog verbruik

Later vraag ik het bij de dealer na, waarom de auto zo slecht loopt.
Het eerste wat ze vroegen was:
Heb je toevallig een ander merk bougies gebruikt>

Ja dus, bij mij moeten er speciale platina bougies in.

Vervangen door 6 originele en geen problemen meer.

Kijk dus uit voor afwijkende bougies

Idiot Outside, but why?
pi_10723362
gewoon origineel en anders voor renault Champion bougies kopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')