[img]en dan de plek op het internet waar de foto staat met de naam van de foto[/img]
Foto ergens in 1989 gemaakt, onderdeel van een reportage over het leven van oudere allochtonen in Amsterdam.
Groet,
Biokat
en nog een hoop filters diek moet gaan uittesten.
hier fotos van mn eerste rolletjes. Fuji 200 asa.
quote:ik vind het persoonlijk jammer van de donkere achtergrond...
Op zaterdag 26 juli 2003 09:22 schreef Ouwesok het volgende:
(Contax137 + Tokina ATX/M90 + Metz32CT7 + Ektachrome200) tot de macht Ouwesok =
[afbeelding]
Naar beneden afgerond, zo ongeveer
quote:ok over de scanner zeggen we niets (heb zelf ook bagger scanner)
Op zaterdag 26 juli 2003 22:14 schreef aerodread het volgende:
hier nog eentje erbij.
nog steeds van mn eerste rolletje
tweede rolletje is inmiddels bij de fotoboer.
Heeft er iemand nog tips voor me (behalve dat ik een nieuwe scanner moet kopen). Alle tips zijn welkom, voor mij is alles compleet nieuw.
maar misschien was iets meer licht leuk geweest.
de (nogal donkere) voorgrond (kraan + water) valt weg tegen de donkere achtergrond..
vind ik...
Geschoten met de Canon A1 en Sigma XQ 135mm f2.8 lens op Ilford Delta 400 ASA.
quote:Op zich is die donkere achtergrond het probleem nog niet, maar de frontale verlichting. Dat gaan we dus oplossen door een extra reflectortje bij de flitser te fabrutselen die wat meer licht boven op het onderwerp gooit.(waardoor de vleugeltjes mooi loskomen van de achtergrond
Op zaterdag 26 juli 2003 19:39 schreef Xilantof het volgende:[..]
ik vind het persoonlijk jammer van de donkere achtergrond...
daardoor valt dat... euhm ... "beest" minder op....
verder mooie foto!
Bij onderstaand modelletje is de achtergrond al wat meer gevuld
Let vooral eens op hoe bedroevend weinig er nog van je scherptediepte over is (diafragma was 11), ga je nog verder vergroten dan is er van scherptediepte nauwelijk meer sprake
quote:contax=ok,maar waarom gebruik je geen zeiss lenzen?
Op zaterdag 26 juli 2003 09:22 schreef Ouwesok het volgende:
(Contax137 + Tokina ATX/M90 + Metz32CT7 + Ektachrome200) tot de macht Ouwesok =
[afbeelding]
Naar beneden afgerond, zo ongeveer
quote:Ik heb er natuurlijk niets liever op staan dan Zeiss-optiek
Op zondag 27 juli 2003 00:02 schreef fotoloog het volgende:[..]
contax=ok,maar waarom gebruik je geen zeiss lenzen?
Voor het prijskaartje van een Macro-Planar heb je een stuk of vijf macrolenzen die dan weliswaar niet Zeiss heten, maar prima bruikbaar zijn(en 1 is wat mij betreft wel genoeg).
Uit een test destijds in Color Foto bij onze oosterburen bleek dat de vreemdmerk 90/100mm's (Tokina, Tamron en nog een paar) gewoon met de rest mee kon, in een aantal gevallen merkgebonden optiek overtrof.
En dat was nog een echte test, met MTF-grafiekjes en zo
De Macro-Planar is uiteraard een top-optiek(Net als de micro-Nikkor en de Macro-Elmarit), maar presteert, hoewel zichtbaar beter, niet vijf keer beter dan mijn huidige macroglaasje.
De keuze wordt dan dus of je fotografeert met iets dat je je kunt veroorloven of je blijft die Zeiss-folder maar naast je bankrekeningoverzicht houden en onthoudt jezelf van datgene wat je leuk vind, namelijk fotograferen
.
* Ouwesok koos voor dat eerstemaar heeft wel wat andere Zeiss-glaasjes
of zijn er mensen die andere dingen gebruiken voor belichting. ik wil binnekort portretten gaan schieten en zal dan natuurlijk veel licht nodig hebben... tips?
quote:Ik vind em niet zo geweldig, de figuren steken te weinig af tegen de achtergrond.
Op zaterdag 26 juli 2003 23:33 schreef TheMarco het volgende:
Twee kleine meisjes die net "een schat" gevonden hebben:Geschoten met de Canon A1 en Sigma XQ 135mm f2.8 lens op Ilford Delta 400 ASA.
quote:Datzelfde geldt (in iets mindere mate) voor Nikon. Ik wil voor een 24, maar de Nikkor 24/2.8 is bijna 150 euro duurder dan de Sigma 24/1.8... En die drie stops extra zijn toch ook erg leuk en handig.
Op zondag 27 juli 2003 07:50 schreef Ouwesok het volgende:[..]
Ik heb er natuurlijk niets liever op staan dan Zeiss-optiek
, ik loop daarbij echter op een klein probleempje.
(allemaal uit de losse hand, dus geen statief foto's)
jammer dak niet zon goede scanner heb, maar ik laat binnekort me negatieven inscannen bij een fotozaak, dus tot die tijd... bagger kwaliteit.
reageer eens op deze foto;s ik ben benieuwd ofdat ik goed bezig ben, en ofdat er nog tips zijn
een sterretjes filter ofzo. de rest gewoon met een standaard skylight filter, of polarisatie filter
wat voorn cam? wat voorn lenzen?
quote:De middelste en de onderste (die ik helaas midden op de dag heb genomen in de zomer waardoor ze lichtelijk overbelicht zijn) zijn met een oude Praktica Super TL1000 genomen met de Pentacon auto 2.8/135 MC lens (staat ook nog German Democratic Republic op
Op woensdag 30 juli 2003 18:14 schreef aerodread het volgende:
erg mooie foto's, vooral van die laatste kan ik erg enthiousiast worden.
ze zijn alleen een beetje dof, maar dat zal wel door de scanner komen.wat voorn cam? wat voorn lenzen?
Idd de dofheid en onscherpte komt door de scanner. Ik heb de laatste foto laten vergroten tot 20X30 en hij is haarscherp.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |