quote:nieuwe naam wordt Noordzee 100,7 FM
Op maandag 26 mei 2003 16:13 schreef -Mk- het volgende:
Noordzeeee Ef eeeeeeeem 100.7 eeeeeeeeef eeeeeeeeeem
quote:"U hoort nu de laatste uren van 3FM"
Op maandag 26 mei 2003 16:14 schreef JvS het volgende:
Heerlijke reacties op de veiling op 3fm trouwens weer bij ruuddewild. Losstaand van het feit dat het eigenlijk belachelijk is dat een semi-commerciele zender wordt gefinancierd door de oveheid, blijft 3fm toch heersen.
"niets schuiven volgende week vrijdag 3fm blijft 3fm" (jeroen kijk in de vecht heerst).
Er worden etherfrequenties verkocht, waarbij bijvoorbeeld 538 de frequentie 102 FM krijgt toegewezen. Vervolgens blijkt dat slechts 2/3e deel van het land 538 kan ontvangen, en ook nog eens op tienden van die 102 FM, dus bijvoorbeeld 102,1 FM, varierend per plaats.
Waarom laat je niet gewoon zenders in het hele land uitzenden op 1 vaste frequentie? Dus dat je je autoradio programmeert op 102,0 en dat je dan door het hele land kunt cruisen en overal 538 hoort?? Dat lijkt me persoonlijk veel makkelijker....
Dit geldt natuurlijk niet alleen voor 538, maar voor alle zenders. Iemand met een goeie uitleg?
[Dit bericht is gewijzigd door pfaf op 26-05-2003 16:58]
Best stom. ![]()
Op een ander forum las ik iets over "laten ze daar dan een ander genre op gooien, namelijk alternatief, en dan maakt Kink weer een kans". Lijkt me ERG prettig, maar dat zal er wel niet in zitten...
Jammer, geen Kink
quote:Volgens mij gaat het storen als je 2x dezelfde frequentie in hetzelfde gebied laat uitzenden (wat bij overlap het geval is). Daarom zijn ze nergens gelijk.
Op maandag 26 mei 2003 16:46 schreef Coelho het volgende:
Waarom laat je niet gewoon zenders in het hele land uitzenden op 1 vaste frequentie? Dus dat je je autoradio programmeert op 102,0 en dat je dan door het hele land kunt cruisen en overal 538 hoort?? Dat lijkt me persoonlijk veel makkelijker....
quote:Ik zit zelf niet in de radiotechniek, maar ik kan me voorstellen dat 1 zendmast voor het hele land veel te hoog vermogen moet hebben, wat storingen tot gevolg heeft, terwijl verschillende masten die op dezelfde frequentie uitzenden interferentie veroorzaken, en dus ook storingen.
Ik snap het waarschijnlijk niet helemaal, maar misschien kan iemand het me uitleggen:Er worden etherfrequenties verkocht, waarbij bijvoorbeeld 538 de frequentie 102 FM krijgt toegewezen. Vervolgens blijkt dat slechts 2/3e deel van het land 538 kan ontvangen, en ook nog eens op tienden van die 102 FM, dus bijvoorbeeld 102,1 FM, varierend per plaats.
Dit geldt natuurlijk niet alleen voor 538, maar voor alle zenders. Iemand met een goeie uitleg?
quote:Ja, er zijn al een aantal zenders die echt in het hele land zitten (de publieke, daar betaalt iedereen voor, dus moet iedereen het ook kunnen ontvangen zal wel het argument zijn). Verder kan je aan de grens niet zomaar alles bezetten, omdat er maar een beperkt aantal banden is waar een zender met goede kwaliteit kan uitzenden. Bij de grenzen heb je dan dus last met de belgische en / of duitse zenders, die flink kunnen overlappen (kijk maar hoever zo'n zender rijkt!).
Ik snap het waarschijnlijk niet helemaal, maar misschien kan iemand het me uitleggen:Er worden etherfrequenties verkocht, waarbij bijvoorbeeld 538 de frequentie 102 FM krijgt toegewezen. Vervolgens blijkt dat slechts 2/3e deel van het land 538 kan ontvangen, en ook nog eens op tienden van die 102 FM, dus bijvoorbeeld 102,1 FM, varierend per plaats.
Nou heeft nederland relatief veel grens, in vergelijking met de oppervlak (klein land) dus heb je zowiezo minder plek waar je zomaar alles de lucht in kan plempen (dat kan in de randstad en groningen enzo prima, daar zijn geen andere landen met andere zenders in de buurt. In Limburg heb je daar extreem last van omdat je daar EN nederlandse EN duitse EN belgische zenders hebt, die elkaar kunnen storen, dus daar zijn misschien maar 2 grote frequenties beschikbaar en moet het verder met kleine zendertjes gedaan worden die bijvoorbeeld alleen heel maastricht bestrijken.
Waarom het niet in heel het land met kleine zenders gedaan wordt om 'precies' te kunnen zenden zonder het buurland te storen? Geen idee, wellicht is dat veel en veels te duur.
quote:Is Classic FM niet van Sky Radio? Volgens mij mocht 1 bedrijf namelijk maar 2 kavels krijgen. Aangezien Sky ook al met Holland FM een kavel heeft gekocht, mochten ze dan met Classic FM niet meer de klassieke kavel kopen.
Op maandag 26 mei 2003 16:53 schreef Breuls het volgende:
Het rare is, kavel A8 is nog vrij omdat er geen bieder voor was.
Het is een geclausuleerd pakket, genre klassiek, en de enige klassieke zender, Classic FM heeft op een ander kavel geboden, is daar ook voor geselecteerd maar heeft dat niet gekregen. Omdat je er echter maar voor 1 geselecteerd mag worden, bleef A8 dus leeg.Best stom.
quote:Jah dat lees ik net inderdaad ook ergens.
Op maandag 26 mei 2003 17:35 schreef freako het volgende:[..]
Is Classic FM niet van Sky Radio? Volgens mij mocht 1 bedrijf namelijk maar 2 kavels krijgen. Aangezien Sky ook al met Holland FM een kavel heeft gekocht, mochten ze dan met Classic FM niet meer de klassieke kavel kopen.
quote:Nee hoor. Het bereik is groot, maar die frequentie dekt niet het hele land.
Op maandag 26 mei 2003 18:15 schreef Coelho het volgende:
Het zou dus om storingen gaan, dat er verschillende frequenties zitten. Maar 3FM zit toch ook in het hele land op 96,8 ??
quote:Twente 96.2 iig.
Op maandag 26 mei 2003 18:17 schreef Breuls het volgende:[..]
Nee hoor. Het bereik is groot, maar die frequentie dekt niet het hele land.
quote:
Op maandag 26 mei 2003 18:17 schreef Breuls het volgende:[..]
Nee hoor. Het bereik is groot, maar die frequentie dekt niet het hele land.
Wat niet dan
quote:dat was al bekend aangezien Veronica niet heeft meegeboden. (Terwijl ze zelf deze veiling via een rechtszaak hebben afgedwongen...)
Op maandag 26 mei 2003 16:51 schreef pfaf het volgende:
nee hè! geen kink
quote:Anders luister je toch naar een piratenzender, dat is altijd wel te ontvangen.
Op maandag 26 mei 2003 18:19 schreef Troel het volgende:
Ach, wees blij, in Twente is alles slecht
quote:West Zeeuws-Vlaanderen..
Op maandag 26 mei 2003 18:18 schreef XxxPimxxX het volgende:[..]
Wat niet dan
quote:Klopt. Elke zender die een radiostation heeft kost geld, qua stroom, qua lokatie (huur bijvoorbeeld) en het belangrijkste: signaalvoorziening. De meeste commerciële radiostations stralen hun signaal via een kopstation naar een satelliet (bijv. Astra/Eutelsat). Bij elke etherzender staat dan weer een schotel met satellietontvanger die het geheel weer decodeert naar hoorbaar geluid (plus RDS en de hele meuk). Dit soort installaties zijn duur, zeker als je er een stuk of 30 moet hebben.
Op maandag 26 mei 2003 17:07 schreef JvS het volgende:[..]
Waarom het niet in heel het land met kleine zenders gedaan wordt om 'precies' te kunnen zenden zonder het buurland te storen? Geen idee, wellicht is dat veel en veels te duur.
Verder moet elke FM frequentie internationaal gecoördineerd worden, waarbij het dus wordt bekeken of DIE zender op DIE plek op DIE frequentie mag staan zonder een zender in duitsland, belgie of een ander land te storen (al is het maar iets).
quote:Is de ontvangst daar nu al slecht dan, want bij 3FM verandert er niets.
Op maandag 26 mei 2003 18:32 schreef Spina1 het volgende:[..]
West Zeeuws-Vlaanderen..
quote:Nee dank je
Op maandag 26 mei 2003 18:22 schreef freako het volgende:[..]
Anders luister je toch naar een piratenzender, dat is altijd wel te ontvangen.
.
quote:Ga verhuizen
Op maandag 26 mei 2003 18:32 schreef Spina1 het volgende:[..]
West Zeeuws-Vlaanderen..
quote:Het zijn, zoals je aan de gele labeltjes kunt zien, een aantal frequenties die samen een goede dekking verzorgen. Het is dus niet overal dezelfde frequentie.
Op maandag 26 mei 2003 18:18 schreef XxxPimxxX het volgende:[..]
Wat niet dan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |