abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 26 mei 2003 @ 12:02:28 #76
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10683227
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:59 schreef t0n het volgende:

?

Of ben je het nu met ons eens?

Nee, maar ik hoef mijn mening toch niet 100x te herhalen? Of heb je alleen een korte termijn geheugen?
pi_10683302
-edit- nee.

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 26-05-2003 12:12]

maandag 26 mei 2003 @ 12:09:50 #78
17061 mvt
blame Canada
pi_10683412
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:58 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

EEEEEEEEEEEEEEE fout... ik heb geen verklikker...

Was een optie en ik weet dat meerdere hier er eentje hebben
quote:
Dat doe ik ook, ik doe aan autocross... helemaal legaal....
Dan weet je ook dat je moet racen onder gecontroleerde omstandigheden en niet zomaar in het wild .
quote:
dronken mensen achter het stuur mag je van mij het rijbewijs afpakken... maar ik wens ze nog niet dood....
Het gaat erom dat de maximum snelheden in nederland niet realistisch zijn, en dat er wegen in nederland zijn die gemaakt zijn om de staatskas te spekken....
De laatste tijd zijn er idd een aantal wegen aangepast naar het slechtere, maar als je daar tegen bent dan kan je beter via de politiek (iemand hier nog met politieke aspiraties voor voorkeursstemmen??) regelen. Of via andere pressie groepen.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_10683455
-edit- offtopic.

[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 26-05-2003 12:13]

pi_10683481
quote:
Op maandag 26 mei 2003 12:09 schreef mvt het volgende:

De laatste tijd zijn er idd een aantal wegen aangepast naar het slechtere, maar als je daar tegen bent dan kan je beter via de politiek (iemand hier nog met politieke aspiraties voor voorkeursstemmen??) regelen. Of via andere pressie groepen.

das niks voor mij... en ik heb er geen tijd voor
  maandag 26 mei 2003 @ 12:19:35 #81
17061 mvt
blame Canada
pi_10683642
quote:
Op maandag 26 mei 2003 12:12 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

das niks voor mij... en ik heb er geen tijd voor

Nee, maar er zij genoeg mensen die dit wel kunnen/willen doen en die kan je daarin altijd steunen (daarom ook die oproep voor mensen die voorkeursstemmen willen)
  maandag 26 mei 2003 @ 12:42:36 #82
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10684126
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:09 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Omdat je zulke Topics opent als deze.....

omdat we gek worden van het gezeik dat als je iets te hard rijdt, dat je voor moordenaar wordt uitgemaakt. En zoals ik op de Meeting heb gezien (waar de echte PTA'ers zijn geweest) zijn hier geen Asociale klootzakken...

En dan nog, als je te hard wil rijden moet je dat zelf weten. Er is een orgaan genaamd politie die dat soort dingen aanpakt.

Waarom laten we niet gewoon iedereen die te hard wil rijden dat doen, en iedereen die langzamer wil rijden ook zijn gang gaan zonder elke keer kritiek te leveren op elkaar. volgens mij is deze discussie eindeloos en toch al meerdere keren gevoerd,

maandag 26 mei 2003 @ 12:47:23 #83
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_10684214
quote:
Op maandag 26 mei 2003 12:42 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

En dan nog, als je te hard wil rijden moet je dat zelf weten. Er is een orgaan genaamd politie die dat soort dingen aanpakt.

Waarom laten we niet gewoon iedereen die te hard wil rijden dat doen, en iedereen die langzamer wil rijden ook zijn gang gaan zonder elke keer kritiek te leveren op elkaar. volgens mij is deze discussie eindeloos en toch al meerdere keren gevoerd,

Maar zelfs wie zegt dat je niet moet zeuren als je een bon krijgt (omdat je er zelf bij bent, niet omdat je gevaarlijk rijdt.....) is hier al snel een moraalridder. En ja, ik spreek uit ervaring.
pi_10684390
quote:
Op maandag 26 mei 2003 12:19 schreef mvt het volgende:

[..]

Nee, maar er zij genoeg mensen die dit wel kunnen/willen doen en die kan je daarin altijd steunen (daarom ook die oproep voor mensen die voorkeursstemmen willen)

Dat doe ik bij de stembus.....
pi_10684419
denk dat een hele grote samenvatting ook kan zijn

LEVEN EN LATEN LEVEN!!

mensen die te hard rijden doen dat bewust, ben er zelf ook eentje, rij standaard 20/30 km te hard op snelwegen. rij ook nog wel eens harder, ja ik geef toe dat ik ook wel eens 200+ rij... ben ook gepakt daarmee, geen problemen mee, zelf gedaan, bewust "risico", deed het om 2 uur 's nachts van breda naar tilburg, de A58, snelweg die ik al zolang ik mijn rijbewijs heb (7 jaar) iedere dag 2x rij en daarvoor eigenlijk al mijn hele leven als passagier, zelfs de agent die mij aanhield vond het een verantwoord risico wat ik nam, maar tegen de regels, niet over gezeurd, bekeuring betaald en het voorwaardelijk voor lief genomen...

waar ik dan schijtziek van word is dat als ik dit vertel mensen mij voor gek verklaren, een gevaar vinden noem maar op... terwijl die zelfde mensen met 70 door de bebouwde kom vliegen, nooit een verhoogde rijvaardigheidstraining hebben gedaan, gewoon niet weten wat hun auto kan en doet...

in bebouwde kom rij ik altijd netjes de snelheid, verleen voorrang voor mensen die willen oversteken, heb dus een verhoogde rijvaardigheidstraining gehad, weet wat een auto doet met hard rijden noem maar op

ik kan met 99% zekerheid zeggen dat ik op die snelweg veiliger rij met 200+ dan een idioot met 70 door de bebouwde kom!!!

wat mij ook gewoon opvalt is dat mensen niet het verschil weten tussen hard rijden en roekeloos rijden...

met 50 km/u kun je in een stad veel roekelozer en gevaarlijker rijden dan met 200+ op de snelweg

en besides dan geld ook nog altijd

HIJ DIE ZONDER ZONDE ZIJT WERPE DE EERSTE STEEN

sow dat besluit het moraliserende gelul voor vandaag

maandag 26 mei 2003 @ 13:03:33 #86
17061 mvt
blame Canada
pi_10684595
quote:
Op maandag 26 mei 2003 12:56 schreef -_Tommy_- het volgende:
ik kan met 99% zekerheid zeggen dat ik op die snelweg veiliger rij met 200+ dan een idioot met 70 door de bebouwde kom!!!
En ik kan je met zekerheid vertellen dat jij met 120 km/u op die snelweg nog veiliger bent dan met 200 km/u
Zoals je zelf aangeeft : hoe goed je zelf ook rijd, er rijden ook idioten mee en dat kan je niet compenseren met jouw verhoogde rijvaardigheidscursus.
quote:
en besides dan geld ook nog altijd

HIJ DIE ZONDER ZONDE ZIJT WERPE DE EERSTE STEEN

sow dat besluit het moraliserende gelul voor vandaag

"iedereen doet het, dus ik mag het ook doen" is geen geldig excuus. Nooit niet.

[Dit bericht is gewijzigd door mvt op 26-05-2003 13:06]

Redactie Frontpage maandag 26 mei 2003 @ 13:04:53 #87
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10684624
Kan de titel aangepast worden in moraliserend?
  maandag 26 mei 2003 @ 13:09:47 #88
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_10684722
Lees de ontwikkelingen in het topic ' Wááááááát.....word ik HIER geflitst??' eens. Je ziet dan dat je de rasechte moraalridder er makkelijk uit pikt en merkt waarschijnlijk ook op dat niet alle overtreders van de maximum snelheid ongeleide projectielen zijn.

Het stempel 'moraalridder' wordt dus net zo makkelijk gebruikt als het stempel 'roekeloze'.

Beiden verschuilen zich achter de starre wetgeving terwijl slechts een fractie van de weggebruikers (en daarmee ook degenen die reageren) hun gezonde verstand nog lijkt te willen gebruiken.

Veel plezier ermee. Het is een stukkie text maar absoluut de moeite waard.

Jawohl Herr Kaloin!
pi_10684897
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:09 schreef Captain_Chaos het volgende:
Lees de ontwikkelingen in het topic ' Wááááááát.....word ik HIER geflitst??' eens. Je ziet dan dat je de rasechte moraalridder er makkelijk uit pikt en merkt waarschijnlijk ook op dat niet alle overtreders van de maximum snelheid ongeleide projectielen zijn.

Het stempel 'moraalridder' wordt dus net zo makkelijk gebruikt als het stempel 'roekeloze'.

Beiden verschuilen zich achter de starre wetgeving terwijl slechts een fractie van de weggebruikers (en daarmee ook degenen die reageren) hun gezonde verstand nog lijkt te willen gebruiken.

Veel plezier ermee. Het is een stukkie text maar absoluut de moeite waard.

heb je een linkje naar dat topic?

BTW in het bovenstaande tekstje heb je gelijk....

maandag 26 mei 2003 @ 13:29:24 #90
43634 Koos_26
Chantal Janzen
pi_10685660
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:03 schreef mvt het volgende:

[..]

En ik kan je met zekerheid vertellen dat jij met 120 km/u op die snelweg nog veiliger bent dan met 200 km/u
Zoals je zelf aangeeft : hoe goed je zelf ook rijd, er rijden ook idioten mee en dat kan je niet compenseren met jouw verhoogde rijvaardigheidscursus.
[..]

"iedereen doet het, dus ik mag het ook doen" is geen geldig excuus. Nooit niet.

ben het er mee eens, maar het is een risico dat ik neem!! kan je ook met zekerheid zeggen dat jij met 120 ook veiliger rijdt dan een gek in de stad, heel simpel zelfs

en mijn laatste opm is niet van iedereen doet het dus mag ik het ook, nee dat is juist dat mensen geen kritiek moeten leveren/anderen veroordelen als ze zelf ook fouten maken

kijk jij houdt je aan de snelheid misschien, maar misschien stap je wel met 2 glazen alcohol achter het stuur, misschien parkeer je wel fout, misschien kijk je niet goed in je spiegel, misschien vergeet je wel eens je knipperlicht aan te zetten, misschien kleef je wel bumper, bel je niet handsfree, zo bedoel ik het

pi_10686086
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:09 schreef Captain_Chaos het volgende:
De spijker op zijn kop. Met daaraan nog de toevoeging, zoals ik ook al in dat andere topic opmerkte, dat wanneer wetshandhavers zich achter de starre wetgeving verschuilen om er feitelijk een slaatje uit te slaan (in financieel opzicht), het erg moeilijk wordt om diezelfde wetshandhavers serieus te nemen bij het handhaven van heel andere zaken.
Oftewel: de politiek is op de huidige manier bezig om de wetshandhaver in een kwaad daglicht te zetten met een op financieel gewin gericht wetshandhavingsbeleid...

Zo stel ik bijv. in een ander topic dat ik een bumperklevende politieagent me niet laat opjagen uit angst voor het feit dat hij me vervolgens een bekeuring geeft voor overtreding van de maximumsnelheid. Terwijl er iemand terecht opmerkte dat de betreffende agent best wel eens op weg kan zijn naar een spoedeisende zaak waar hij zichzelf niet ruim van te voren wil aankondigen en dus de geluidssignalen uitlaat.

maandag 26 mei 2003 @ 17:43:01 #93
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_10691379
Topictitel aangepast.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_10693237
Hebben onze moraalridders weleens aan de volgende 2 situaties gedacht:

1.een botsing tegen een auto terwijl je 50 rijdt, die van links of rechts komt, omdat hij onterecht voorrang neemt;

2.Wanneer je achterop 1 of andere malloot op de snelweg knalt die ineens met 120 naar links komt terwijl jij 140 rijdt.

In 9 van de 10 gevallen is de klap en het letsel groter in de eerste situatie.
Dus is harder dan toegestaan op de snelweg nu echt gevaarlijk? Ik voel me met 140-150 op de snelweg veiliger dan met 50 door de bebouwde kom met al die scooters, fietsers, spelende kinderen en moraalridders die zelden in de auto zitten en veelal de regeltjes niet zo goed beheersen.

pi_10695096
quote:
Op maandag 26 mei 2003 10:59 schreef metalheadBOC het volgende:

[..]

hey ik rijd ALTIJD te hard en mij hoor je nie klagen! mensen die over zeiken dat ik te hard rijd moeten niet hypocriet zijn want iedereen rijd wel eens harder! en als ze nie willen dat je hard rijd moeten ze maar opdonderen jah! als iedereen nou hard door reed dan waren er ook geen files!

ff wat info niet om het een of ander, er was laatst een onderzoekje op tv en er bleek dat als iedereen 70 a 80 km per uur op de snelweg zou gaan rijden, er de beste doorstroming zou zijn, dit komt omdat iedereen dan gelijk rijd, vrachtwagens/oude mensen/auto met aanhangers e.d.
  Redactie Frontpage maandag 26 mei 2003 @ 21:07:17 #96
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10695154
Bovendien hebben ze een test gedaan met twee auto's die rijden van Den Helder naar Den Haag. De een rijdt overal max. snelheid, de ander rijdt zo hard als hij durft en kan.

Er bleek dus geen verschil te zijn in tijd van aankomst. Bovendien rij je zuiniger als normaal rijdt ipv als een gek.

maandag 26 mei 2003 @ 21:10:46 #97
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_10695227
quote:
Op maandag 26 mei 2003 21:07 schreef SunChaser het volgende:
Bovendien hebben ze een test gedaan met twee auto's die rijden van Den Helder naar Den Haag. De een rijdt overal max. snelheid, de ander rijdt zo hard als hij durft en kan.

Er bleek dus geen verschil te zijn in tijd van aankomst. Bovendien rij je zuiniger als normaal rijdt ipv als een gek.

Dat lijkt mij de reinste onzin.

Als ik naar mijn werk rijd, doe ik er bij behoudt van max snelheid ongeveer 15 minuten over.
Als ik voluit ga, dan ben ik er in 10 minuten.

En dat is dus op een afstand van 18 kilometer.

Zuiniger zal best, maar das een ander verhaal.

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  maandag 26 mei 2003 @ 21:14:29 #98
17061 mvt
blame Canada
pi_10695292
quote:
Op maandag 26 mei 2003 19:29 schreef universal-creations het volgende:
Hebben onze moraalridders weleens aan de volgende 2 situaties gedacht:

1.een botsing tegen een auto terwijl je 50 rijdt, die van links of rechts komt, omdat hij onterecht voorrang neemt;

2.Wanneer je achterop 1 of andere malloot op de snelweg knalt die ineens met 120 naar links komt terwijl jij 140 rijdt.

In 9 van de 10 gevallen is de klap en het letsel groter in de eerste situatie.
Dus is harder dan toegestaan op de snelweg nu echt gevaarlijk? Ik voel me met 140-150 op de snelweg veiliger dan met 50 door de bebouwde kom met al die scooters, fietsers, spelende kinderen en moraalridders die zelden in de auto zitten en veelal de regeltjes niet zo goed beheersen.

Je moet natuurlijk altijd anticiperen en op 50 kmp/u kan je nog best snel vaart verminderen.
pi_10695608
quote:
Op maandag 26 mei 2003 21:14 schreef mvt het volgende:

[..]

Je moet natuurlijk altijd anticiperen en op 50 kmp/u kan je nog best snel vaart verminderen.

Jij hebt zeker nog nooit natuurkunde gehad ofzo. Wat is nu het verschil in snelheid? Daar gaat het om, want anders zouden we ten alle tijden moeten uitkijken, zelfs wanneer je loopt, aangezien ons moeder aarde met een snelheid van 1600 km/h om haar as spint.
  maandag 26 mei 2003 @ 21:42:08 #100
17061 mvt
blame Canada
pi_10695940
quote:
Op maandag 26 mei 2003 21:28 schreef universal-creations het volgende:

[..]

Jij hebt zeker nog nooit natuurkunde gehad ofzo. Wat is nu het verschil in snelheid? Daar gaat het om, want anders zouden we ten alle tijden moeten uitkijken, zelfs wanneer je loopt, aangezien ons moeder aarde met een snelheid van 1600 km/h om haar as spint.

Nee, hooguit gemiddeld een 8 naar beneden afgerond voor mijn VWO examen.
Maar ik kan wel lezen en zie dat ik er ook bij heb staan dat je altijd moet anticiperen.
Feit is als iemand voor je jouw baan op komt rijden met 120 en vlak daarna op zijn rem trapt, dat dat afstandverschil meteen enorm oploopt. Als je met 50 Km/u door een wijk rijd en er steekt een kind over dan zal ie niet opeens me op jouw af rennen. Daarnaast zal je die 50 in een woonwijk ook niet moeten rijden als je zo weinig overzicht hebt.

Op een snelweg heb je nou eenmaal hogere snelheden en in geval van een ongeluk zal de snelheid van het verongelukte voertuig snel dalen waardoor je enorme snelheidsverschillen krijgt. Dan rem je niet zomaar even van 140 km/u af tot acceptabele snelheden/stilstand. Bij 50 km/u wel. Dan nog is 50 km/u in een straat waar je slecht overzicht hebt op de weg en de aangrenzende straat levensgevaarlijk. Maar die snelweg op 140 km/u ook.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')