Wát had ik een on-tie-ge-lij-ke hékel aan dat kind! De eerste CD was wel aardig maar de hype die er daarna om haar heen is gemaakt, kon ik niet hebben. (excuseer mijn stereotypen) Een blonde, domme, Achterhoekse doos met die semi-country-snik in haar blaat-stem... Dan kan ik niet snappen dat zij zo succesvol was.
En ook zo belachelijk... 3 plaatjes maken en daarna met een "Best Of" komen. Hoezo cashen??
Maar ik heb het licht gezien.
Na mijn reis door het Zuidoosten van Amerika ben ik country en countrypop gaan waarderen. En dan is die "domme blonde Achterhoekse doos" helemaal zo slecht nog niet. Als je in Country-country een en ander voorbij hoort komen op de radio, besef je dat het met het gebrek aan talent wel meevalt bij "ons Ilse".
En dan hoor ik die laatste plaat van haar. En de afkeer was er direct weer. Wat een verschrikkelijk nummer was die single! En dan geef je het een eerlijke kans en ga je naar de rest van het album luisteren. Tja, als je eerlijk bent klinkt het best lekker. Als ik daarna mijn vooroordelen overboord heb gegooid, dan is
The Great Escape echt een héél erg lekkere plaat.