Mijn top 5:
1. Westmalle Dubbel
2. Duvel Moortgat
3. Westmalle Trippel
4. Hoegaarden
5. Jupiler
Zijn hier nog meer liefhebbers van Belgisch bier en zo ja, wat is jullie favoriet?
(overigens is de helft van de bieren die je noemt eigendom van Oranjeboon, en dat is weer een Nederlandse brouwer ).
quote:Check. Met 'Belgisch' bedoel ik dus niet de geografische locatie van de brouwerij, maar het type bier. Overigens ben ik volledig gevolmachtig om Belgisch bier met pilsener te vergelijken
Op maandag 26 mei 2003 01:09 schreef Pjederdy het volgende:
Niet bepaald een vergelijking die opgaat, Pilsener vergelijken met speciale bieren..\
(overigens is de helft van de bieren die je noemt eigendom van Oranjeboon, en dat is weer een Nederlandse brouwer
).
quote:Dominator
Op maandag 26 mei 2003 01:13 schreef wicked.one het volgende:
Delerium Tremens
quote:Nee!
Op maandag 26 mei 2003 01:20 schreef seriewoordenaar het volgende:
Rodenbach.
Sorry
quote:Grand Cru al geprobeerd?
Op maandag 26 mei 2003 01:20 schreef teknomist het volgende:[..]
Nee!
Sorry
quote:Van Hoegaarden ja
Op maandag 26 mei 2003 01:25 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Grand Cru al geprobeerd?
quote:Ik bedoelde van Rodenbach. Je hebt namelijk meerdere soorten ervan. Er is de gewone en de Grand Cru. Bij gelegenheid (om de X aantal jaar) brengen ze ook de Rodenbach Alexander op de markt.
Op maandag 26 mei 2003 01:26 schreef teknomist het volgende:[..]
Van Hoegaarden ja
quote:Bij Rodenbach denk ik gelijk aan kriek... maar goed, ik zal het eens proberen
Op maandag 26 mei 2003 01:30 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Ik bedoelde van Rodenbach. Je hebt namelijk meerdere soorten ervan. Er is de gewone en de Grand Cru. Bij gelegenheid (om de X aantal jaar) brengen ze ook de Rodenbach Alexander op de markt.
Iemand ervaring met bokbier? Daar ben ik nog niet zo bekend mee...
quote:Kriek en Rodenbach met elkaar vergelijken is ongeveer hetzelfde als Bruce Springsteen vergelijken met de dikke lullenband. Je mag zelf invullen wie wie is
Op maandag 26 mei 2003 01:32 schreef teknomist het volgende:[..]
Bij Rodenbach denk ik gelijk aan kriek... maar goed, ik zal het eens proberen
Iemand ervaring met bokbier? Daar ben ik nog niet zo bekend mee...
veel verder dan de albert heijn in jouw woonplaats kom je geloof ik niet, of wel?
quote:Klopt. Ik kom alleen bij de AH en de slijter verkoopt ook niet veel meer
Op maandag 26 mei 2003 01:37 schreef _o_ het volgende:
gezien het lijstje dat je hier post, ben je sowieso niet zo heel bekend met belgisch bierveel verder dan de albert heijn in jouw woonplaats kom je geloof ik niet, of wel?
(Overigens verkoopt AH geen Jupiler)
Wel heb je in mijn woonplaats twee bierlokalen - Cambrinus en Locus Publicus - waar het dan vaak goed toeven is...
quote:Is dat niet vlakbij het martelkasteel?
Op maandag 26 mei 2003 01:45 schreef seriewoordenaar het volgende:
Aah, als je wel es in Gent komt, dan MOET je het streekbierencafe 'de dulle griet' op de vrijdagsmarkt bezoeken!! Daar hebben ze (als ik me niet vergis) het grootste aantal streekbieren van Belgie (en een beetje uit de omstreken ook).
quote:Dat zegt me niets.Bedoel je het gravensteen?
Op maandag 26 mei 2003 01:50 schreef teknomist het volgende:[..]
Is dat niet vlakbij het martelkasteel?
Als ik uit de dulle griet kom dan onthoud ik meestal niet zoveel.
quote:
Op maandag 26 mei 2003 01:56 schreef seriewoordenaar het volgende:[..]
Dat zegt me niets.Bedoel je het gravensteen?
Als ik uit de dulle griet kom dan onthoud ik meestal niet zoveel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |