abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10679301
Ik heb hem ook voor de tweede keer gezien vanavond, veel is duidelijker geworden maar er blijven een hoop vragen. Een ding in het bijzonder viel me op:

Als ze op bezoek gaan bij de Merovingian en de eetzaal binnenlopen, dan kijkt Neo naar links en zie je een kort shot van iemand die wordt afgevoerd. Je hoort aan de muziek dat daar iets aan de hand is. Ik kon niet zien wie het was. Daarna gaat het shot meteen over naar Merovingian zelf.

Dit is waarschijnlijk een hint naar deel drie.

Grappig feit over Bane: het is duidelijk dat Smith hem heeft overgenomen. Zodra Bane Neo komt dagzeggen (met het mes achter z'n rug) praat hij in meervoud en heeft hij het over "we" in plaats van "I", net zoals Smith steeds doet.

Wat ik trouwens niet echt snap is wat er precies gebeurt op het moment dat Neo de kamer van de Architect verlaat. De boel ontploft dan terwijl hij langs de verschillende deuren vliegt, en gaat vervolgens de Matrix weer in. Je ziet dan dat het gebouw waar de Source zich bevindt, ontploft. Zou de Matrix dan niet vernietigd moeten worden?

maandag 26 mei 2003 @ 03:46:49 #27
49700 CRoNiXX
Ignorance is Bliss
pi_10679476
hmm,

1. jah inderdaad, dat vand at neo naar links kijkt viel mij ookal op, lijkt wel of die gozer voorop onder schot word gehouden ofzo :S:S best vaag, maar betekent wel iets..

2. die kamer in dat gebouw was toch niet de source? dat was de kamer NAAR de source toe... neo dacht dat het de source was, maar da was het niet (volgens mij)

:S

"jaaaa ik kom alleen ff printen..."
pi_10680101
quote:
Op maandag 26 mei 2003 03:04 schreef Morphs het volgende:

Wat ik trouwens niet echt snap is wat er precies gebeurt op het moment dat Neo de kamer van de Architect verlaat. De boel ontploft dan terwijl hij langs de verschillende deuren vliegt, en gaat vervolgens de Matrix weer in. Je ziet dan dat het gebouw waar de Source zich bevindt, ontploft. Zou de Matrix dan niet vernietigd moeten worden?

Nee, zoals je misschien gezien hebt leiden deuren in de matrix soms naar héél andere plaatsen. En idd Neo is niet echt in de Source geweest, hij heeft gekozen om trinity te redden in plaats van de source binnen te gaan.
  Redactie Frontpage maandag 26 mei 2003 @ 09:03:36 #29
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10680116
Wat ik niet snap is dat zowel Neo als Trinity in hetzelfde gebouw zijn, maar dat Neo ineens weer de hele stad moet doorvliegen om T. optijd te redden.
pi_10680227
quote:
Op maandag 26 mei 2003 09:03 schreef SunChaser het volgende:
Wat ik niet snap is dat zowel Neo als Trinity in hetzelfde gebouw zijn, maar dat Neo ineens weer de hele stad moet doorvliegen om T. optijd te redden.
Das niet waar, Trinity is ergens anders om te zorgen dat de stroom in de stad uit blijft.
pi_10682776
quote:
Op maandag 26 mei 2003 09:01 schreef Evil_Jur het volgende:
Nee, zoals je misschien gezien hebt leiden deuren in de matrix soms naar héél andere plaatsen. En idd Neo is niet echt in de Source geweest, hij heeft gekozen om trinity te redden in plaats van de source binnen te gaan.
Ok, maar we kunnen dus wel stellen dat die 'backdoor', die zwarte ruimte met alle deuren (waar de Keymaker sterft) de lucht in gaat.

Er trouwens dus meerdere backdoors. De witte ruimte (waar gevochten wordt met alle Smiths) is weer een andere.

maandag 26 mei 2003 @ 12:06:48 #32
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10683342
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:45 schreef Morphs het volgende:

[..]

Ok, maar we kunnen dus wel stellen dat die 'backdoor', die zwarte ruimte met alle deuren (waar de Keymaker sterft) de lucht in gaat.

Nee, het is gewoon het gebouw dat ontploft, heel dat gebouw zat vol met explosieven.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  maandag 26 mei 2003 @ 12:17:39 #33
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_10683596
quote:
Op maandag 26 mei 2003 00:38 schreef Nyrem het volgende:
Maaaaaaaaaaar het kan natuurlijk ook zo zijn:

The Creator (Zeus)
Oracle (Demeter)
Persephone ( dochter van Zeus en Hera)
Merovingian (Hades, koning vd 'onderwereld' over vampieren en geesten)

Niet Hera maar demeter dus.

Ohw en merovingian is de naam van een lijn franse koninge genoemd naar de legendarische? merovech(de eerste koning in het rijtje). Verklaart iig het franse accent, maar zou ook kunnen verwijzen naar dat hij de eerste neo is.

Niobe toekomst is ook niet zo fijn, in griekse mythologie wordt ze in steen verandert. Ze is namelijk zo trots op haar kinderen dat artemis en apollo ze vermoorden en haar daarna in steen veranderen.

maandag 26 mei 2003 @ 13:04:46 #34
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10684620
quote:
Op maandag 26 mei 2003 12:17 schreef Tweek het volgende:

[..]

Niet Hera maar demeter dus.

Ohw en merovingian is de naam van een lijn franse koninge genoemd naar de legendarische? merovech(de eerste koning in het rijtje). Verklaart iig het franse accent, maar zou ook kunnen verwijzen naar dat hij de eerste neo is.

Ja Demeter die bedoelde ik (had ik eerder wel goed)
Merovingian(s) zijn afstammelingen van jezus (of het hoogste goed -zo zegt men).
pi_10684782
Wat me opviel tijdens de snelwegscene: Eén van de Albino Twins schoot een Smith neer.
Ik concludeer hieruit dat die Fransoos dus een aparte partij is, naast Neo en z'n maten en naast de Matrix (en de Smithes).

Kan dat kloppen?

123
  maandag 26 mei 2003 @ 13:16:52 #36
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10684884
quote:
Op maandag 26 mei 2003 01:26 schreef Ener-G het volgende:

[..]

daar komen we in deel 3 ook nog wel achter dnek ik... overigens al eerder genoemd>

neo = hoop
morpheus = geloof
trinity = liefde

ook een leuk doordenkertje/detail dus

uh ja maar dan bedoel je niet letterlijk....
Neo = nieuw
Morpheus = Griekse god van de dromen (of letterlijk: vorm)
Trinity = drie-eenheid (goddelijkheid)
  maandag 26 mei 2003 @ 13:17:41 #37
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10684893
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:12 schreef K3 het volgende:
Wat me opviel tijdens de snelwegscene: Eén van de Albino Twins schoot een Smith neer.
Ik concludeer hieruit dat die Fransoos dus een aparte partij is, naast Neo en z'n maten en naast de Matrix (en de Smithes).

Kan dat kloppen?

er zijn heel veel partijen

pi_10684937
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:16 schreef Nyrem het volgende:

[..]

uh ja maar dan bedoel je niet letterlijk....
Neo = nieuw
Morpheus = Griekse god van de dromen (of letterlijk: vorm)
Trinity = drie-eenheid (goddelijkheid)

Morpheus zou weleens van de verkeerde partij kunnen zijn om anomaliën op te kunnen sporen.
123
  maandag 26 mei 2003 @ 13:23:48 #39
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10684998
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:19 schreef K3 het volgende:

[..]

Morpheus zou weleens van de verkeerde partij kunnen zijn om anomaliën op te kunnen sporen.

jep.....want 'Wie in de handen van de griekse god Morpheus ligt; is in diepe slaap'

zou zomaar kunnen...

die Merovingian is de eerste NEO; maar dan een 'fallen'Neo; bezweken voor macht. Nu koning van de 'onderwereld'; beheerst vampiers en geesten (zie o.a. die tweeling en die vampierbodyguards)
Dan bedenk ik me nu opeens hoeveel (hoofd)zonden er zijn? 7 toch? Dit is de 7e Matrix. Dus misschien is daar ook een link naar.

maandag 26 mei 2003 @ 14:04:01 #40
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10685923
quote:
Op maandag 26 mei 2003 00:18 schreef kula het volgende:

[..]

Ik weet niet of het beperkt is, je zou ook kunnen zeggen dat zelfs hij simpelweg niet overweg kan met menselijke (on)voorspelbaarheid.
[..]

Ik denk zelf dat 'The Creator vd Matrix', een 'slechte' god is; oftewel Satan. Heeft niet het beste voor met de mensheid.
Dat er in deel 3 blijkt dat er nog een hogere macht/god is?
En ik denk dat dat een vrouw is

(3 lagen denk ik ook)
Echte wereld
Matrix
Zion

pi_10686196
Waarom is de Merovingian de eerste NEO? Ik dacht zelf dat hij de vorige was (dwz uit versie 5 dus).
Of let ik niet goed op?
123
  maandag 26 mei 2003 @ 14:26:47 #42
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10686471
quote:
Op maandag 26 mei 2003 14:14 schreef K3 het volgende:
Waarom is de Merovingian de eerste NEO? Ik dacht zelf dat hij de vorige was (dwz uit versie 5 dus).
Of let ik niet goed op?
....ik zei ook niet dat ik het zeker wist.... maar de vorige zou ook kunnen...

Alleen dacht ik dat mero, in het frans/italiaans....iets van eerste betekende.....
maar daar kan ik helemaal naast zitten; in ieder geval is hij 1 vd 'Ones'

maandag 26 mei 2003 @ 14:43:19 #43
17309 Stonehead
niet jarig
pi_10686850
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:12 schreef K3 het volgende:
Als je bedoelt dat er geschoten wordt op Smith als die het dak van de zilveren auto openscheurt, Smith overleeft die schoten. Ik kan het ook op de divx niet goed zien, maar volgens mij schiet Morpheus en niet de Twin.
pi_10686905
quote:
Op maandag 26 mei 2003 14:43 schreef Stonehead het volgende:

[..]

Als je bedoelt dat er geschoten wordt op Smith als die het dak van de zilveren auto openscheurt, Smith overleeft die schoten. Ik kan het ook op de divx niet goed zien, maar volgens mij schiet Morpheus en niet de Twin.

Nee, dacht het niet. Vlgs mij bedoel ik dat Smith achter een stuur zat toen hij van de zijkant werd neergeschoten (bios, dus kan niet meer nakijken).
123
  maandag 26 mei 2003 @ 14:51:06 #45
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_10687022
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:04 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Ja Demeter die bedoelde ik (had ik eerder wel goed)
Merovingian(s) zijn afstammelingen van jezus (of het hoogste goed -zo zegt men).

Ik kwam dit tegen:
quote:
Merovingian
(Redirected from Merovingians)

The Merovingians were a dynasty of Frankish kings who ruled a (frequently fluctuating) area in present-day France from the 5th to the 8th century AD.

The Merovingian Dynasty owes its name to Merovech (sometimes Latinised as Meroveus or Merovius), leader of the Salian Franks from about 447 to 457, and emerges into wider history with the victories of Childeric I (reigned about 457-481) against the Visigoths, Saxons and Alamanni. Childeric's son Clovis I went on to unite most of Gaul north of the Loire (486), to adopt Roman Catholicism (496), and to conquer the Visigothic kingdom of Toulouse (battle of Vouillé, 507).

The reigns of earlier Frankish chiefs - Pharamond (about 419 - about 427) and Clodion (about 427 - about 447) - are thought to owe more to myth than fact, and their relationship to the historical Merovingian line is uncertain.

After Clovis's death (511) his realm was repeatedly divided over the next two centuries following Frankish inheritance patterns. The rivalry between the eastern kingdom of Austrasia and its western neighbour Neustria contributed to the rise of the powerful court officials known as the mayors of the palace, founders of what was to become the Carolingian Empire with the deposition of the last Merovingian king and the accession in 751 of Pepin the Short, father of Charlemagne.

According, however, to certain esoteric versions of history (the Knights' Templar, in particular), the Merovingian kings were direct descendants of Mary Magdalene and Jesus Christ once they arrived in southern France following Christ's crucifixion and "resurrection." Some say that the Roman church killed off all remnants of this dynasty (i.e., both the "Cathar Heresy" of Languedoc early on and Templars--also purportedly descendants of Christ--during the Inquisition) in order to gain power through the "spiritual" dynasty of Peter instead of the "holy blood" (i.e. Sangreal) of Mary Magdalene's descendants.

Kan natuurlijk best zijn dat er meerdere vertalingen/betekenissen zijn.
  maandag 26 mei 2003 @ 14:57:13 #46
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10687170
quote:
Op maandag 26 mei 2003 14:51 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ik kwam dit tegen:
the Merovingian kings were direct descendants of Mary Magdalene and Jesus Christ
.

afstammelingen van Jezus dus
Maar..... vertaal dat maar eens naar de Matrix. Als Merovingian een afstammeling van 'Jezus of The Creator- o.i.d.' is, dan is Neo dat ook.
  FOK!fotograaf maandag 26 mei 2003 @ 15:03:57 #47
13368 NiGeLaToR
pi_10687368
Ik denk dat Neo aan het einde realiseerde dat 'de echte wereld' een volgende Matrix is. En de Matrix waar ze in dachten te zitten is dus een Matrix in een Matrix. Dus nu is ie of er helemaal uit gefloept, of in de volgende Matrix. Stel je toch een voor dat je het oneindig veel Matrixen zijn.

Neo kan niet in ene goochelen, hijs gewoon mens.. kan me niet voorstellen dat hij anders zomaar die robotjes kan electrocuten
Verder heeft Neo zijn krachten nog niet helemaal door. Ipv te vechten moet hij gewoon deleten en erasen.

pi_10687529
Neo kan net zo goed een programmeur zijn die zich verveelde en zelf de Matrix gemaakt heeft.
Alleen zag hij het gevaar in van de Matrix en probeerde die te shutdownen, waardoor de Matrix hem te pakken heeft genomen en hem gehersenspoeld in de Matrix heeft geplaatst. Wellicht is hij de enige mens in de Matrix.
Via allerlei omweggetjes en achterdeurtjes komt hij tot de ontdekking dat hij wel heel veel kan, zonder te weten dat alles om hem draait.
Zomaar een ideetje hoor.
123
  maandag 26 mei 2003 @ 15:11:15 #49
8152 Gabberhead
Komm in mein Boot
pi_10687583
quote:
Op maandag 26 mei 2003 14:14 schreef K3 het volgende:
Of let ik niet goed op?
Merovingian is helemaal geen NEO. Hij is eerder een van de programmeurs (vandaar dat hij dat gebakje kon bouwen).

Als je dat transcript leest van dat gesprek tussen Neo en Architect, staat daar duidelijk dat op de beeldschermen in die ruimte alle eerdere Neo's te zien zijn.
En al die Neo's zien eruit als Keanu Reeves
Wat op zich ook weer logisch is.
Neo is in iedere Matrix een soort systeem checker (een soort Norton dus), en aangezien iedere volgende Matrix-bewoner geen kennis heeft van de vorige Matrix maakt het niet uit dat z'n uiterlijk altijd hetzelfde is...
Het is tenslotte maar een programma

Oracle en Java ontwikkelaars hier melden! http://www.oracletoppers.nl of http://www.javatoppers.nl
Nu ook op http://www.flitspaal.nl
  maandag 26 mei 2003 @ 15:16:35 #50
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10687726
quote:
Op maandag 26 mei 2003 15:11 schreef Gabberhead het volgende:

[..]

Merovingian is helemaal geen NEO. Hij is eerder een van de programmeurs (vandaar dat hij dat gebakje kon bouwen).

is wel een neo volgens mij, een programmeur? Al valt me wel op dat, Merovingian zegt dat het Neo óók niet zal lukken om hem te vernietigen. Dus tja... lijkt er dus op dat Mero ook geen The One is, maar wat dan wel?
quote:
Als je dat transcript leest van dat gesprek tussen Neo en Architect, staat daar duidelijk dat op de beeldschermen in die ruimte alle eerdere Neo's te zien zijn.
Je ziet beelden met Neo's die alle mogelijke reacties van Neo laat zien.
quote:
Neo is in iedere Matrix een soort systeem checker (een soort Norton dus), en aangezien iedere volgende Matrix-bewoner geen kennis heeft van de vorige Matrix maakt het niet uit dat z'n uiterlijk altijd hetzelfde is
Dat klopt dan niet zo goed met deel 1.
quote:
Het is tenslotte maar een programma
Ik denk het beste uit beide werelden; reïncarnatie 'Jezus'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')