quote:hoera
Op zondag 25 mei 2003 18:33 schreef JeansManner het volgende:
Aanstaande zaterdag 31 mei 2003 zal er 's ochtends - mits onbewolkt - een zonsverduistering te zien zijn. Rond half 6 gaat de zon op en vrijwel direct is de verduistering maximaal. Meer info op http://www.knmi.nl/voorl/nader/zonsverduistering31mei2003.htm
vorige keer zat er zo'n gek op et vrijthof die et al vet vaak met het blote oge had gezien etc, k vraag me af of ie al blind is
blijft toch wel ruig zo'n zonsverduistering
[Dit bericht is gewijzigd door Demon-X op 25-05-2003 18:41]
quote:Nee deze keer is Dr_Flash jarig
Op zondag 25 mei 2003 18:36 schreef Demon-X het volgende:
en vergaat de wereld deze keer ook
quote:gefeliciteerd! wel ruig om dat te hebbe op je verjaardag
Op zondag 25 mei 2003 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:[..]
Nee deze keer is Dr_Flash jarig
quote:Dank je
Op zondag 25 mei 2003 18:42 schreef Demon-X het volgende:[..]
gefeliciteerd! wel ruig om dat te hebbe op je verjaardag
quote:Zo....ook wakker.
Op zondag 25 mei 2003 18:33 schreef JeansManner het volgende:
Aanstaande zaterdag 31 mei 2003 zal er 's ochtends - mits onbewolkt - een zonsverduistering te zien zijn. Rond half 6 gaat de zon op en vrijwel direct is de verduistering maximaal. Meer info op http://www.knmi.nl/voorl/nader/zonsverduistering31mei2003.htm
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Gonzo op 25-05-2003 18:53]
quote:Volgend jaar
Op zondag 25 mei 2003 18:53 schreef Mr.Mackey het volgende:
en 8 juni is een overgang van Venus...
On 8th June 2004 the planet Venus will cross the Sun's disk as seen from Earth. It will cut into the solar disk at about 5:20am in the morning and will pass off the other limb at about 11:23am. The last occasion on which this happened was 1882, over a century ago.
[Dit bericht is gewijzigd door -CRASH- op 25-05-2003 19:07]
quote:shit...kreeg daar gister een mailtje over...niet goed gelezen...alleen de titel...had dus aangenomen dat het dit jaar was !
Op zondag 25 mei 2003 19:02 schreef -CRASH- het volgende:[..]
Volgend jaar
On 8th June 2004 the planet Venus will cross the Sun's disk as seen from Earth. It will cut into the solar disk at about 5:20am in the morning and will pass off the other limb at about 11:23am. The last occasion on which this happened was 1882, over a century ago.
quote:De zon wordt verduisterd door de maan...
Op maandag 26 mei 2003 18:07 schreef the.moderator het volgende:
Ik maak bezwaar tegen de titel zonsverduistering 31 mei, want het moet zijn "Aardeverduistering 31 mei". De Zon wordt helemaal niet verduisterd op 31 mei. Alleen de Aarde wordt dan gedeeltelijk verduisterd.
quote:Iedere bewoner van het Melkwegstelsel zal stellen dat er sprake van een Aardeverduistering is, want de Zon blijft helder. Alleen een paar GEOcentrische mongolen op Aarde noemen het een Zonsverduistering.
Op maandag 26 mei 2003 18:34 schreef -CRASH- het volgende:[..]
De zon wordt verduisterd door de maan...
Dit keer een ringvormige zonsverduistering..
Zeker liggen te dromen in de natuurkunde lessen....
ver·duis·te·ren¹ (onov.ww.)
1 donker worden => eclipseren
Ergo, de Aarde ontvangt dan minder licht van de Zon en wordt dus donkerder oftewel verduisterd¹.
- filosofische edit -
We zeggen toch ook dat er sprake van een Maansverduistering is als de Aarde gezien vanaf de Maan voor de Zon staat? Of is er voor jou dan ook sprake van een Zonsverduistering? En als je een zonnebril opzet?
Je bent zeker vastgegroeid aan het idee van de Aarde als middelpunt van alles, ja GEOcentrische m...
[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 26-05-2003 23:22]
Toch wel bijzonder... een zonsverduistering en een maansverduistering in dezelfde maand
quote:ja ja dat is allemaal leuk en aardig maar het gata om onze perceptie... vanuit ons oogpunt wordt de ZON verduisterd.... daar komt de TERM vandaan.. ..
Op maandag 26 mei 2003 22:43 schreef the.moderator het volgende:[..]
Iedere bewoner van het Melkwegstelsel zal stellen dat er sprake van een Aardeverduistering is, want de Zon blijft helder. Alleen een paar GEOcentrische mongolen op Aarde noemen het een Zonsverduistering.
ver·duis·te·ren¹ (onov.ww.)
1 donker worden => eclipserenErgo, de Aarde ontvangt dan minder licht van de Zon en wordt dus donkerder oftewel verduisterd¹.
- filosofische edit -
We zeggen toch ook dat er sprake van een Maansverduistering is als de Aarde gezien vanaf de Maan voor de Zon staat? Of is er voor jou dan ook sprake van een Zonsverduistering? En als je een zonnebril opzet?Je bent zeker vastgegroeid aan het idee van de Aarde als middelpunt van alles, ja GEOcentrische m...
En tijdens de laatste dag als Gods oordeel wordt voltrokken staat er dat de zon wordt "als een haren zak".
Duidelijk punt van dat men fenomenen die men toen nog niet begreep toebedeelde aan God.
Heb trouwens wel erg de neiging om er zaterdag vroeg uit te gaan. Bij de vorige verduistering ben ik zelfs naar Frankrijk gereden om de eclips te zien. Natuurlijk was het hardstikke bewolkt
quote:Als de Zon echt verduistert, dan vergaat de Wereld pas.
Op dinsdag 27 mei 2003 11:37 schreef Darkinforcer het volgende:
leuk ff zonnebril opdoen, ow nee heb ik al.. Wanneer vergaat die wereld nou eens eindelijk, ik ben het leven alweer beu zeg
quote:Right on dude...
Op dinsdag 27 mei 2003 11:09 schreef ds_polleke het volgende:[..]
ja ja dat is allemaal leuk en aardig maar het gata om onze perceptie... vanuit ons oogpunt wordt de ZON verduisterd.... daar komt de TERM vandaan.. ..
Er zijn altijd van die mensen die menen het beter te weten
quote:G A M M A . . . Egocentrisch GEOcentrisme
Op dinsdag 27 mei 2003 11:09 schreef ds_polleke het volgende:[..]
ja ja dat is allemaal leuk en aardig maar het gata om o n z e p e r c e p t i e . . . vanuit ons oogpunt wordt de ZON verduisterd.... daar komt de TERM vandaan.. ..
quote:You'd better follow the leader, or just be an other lemming.
Op dinsdag 27 mei 2003 21:13 schreef -CRASH- het volgende:[..]
Right on dude...
Er zijn altijd van die mensen die menen het beter te weten
[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 27-05-2003 21:30]
quote:In al die jaren dat ik aan astronomie doe
Op dinsdag 27 mei 2003 21:22 schreef the.moderator het volgende:You'd better follow the leader, or just be an other lemming.
quote:De vraag waarom we dan in vergelijkbare omstandigheden wel van een maansverduistering spreken heb je niet beantwoord. Het blijft paradoxaal en al helemaal omdat we al bijna een halve eeuw geleden zelf mensen op de Maan hebben laten lopen. Van een leek zoals ds_Polleke kan ik het begrijpen dat hij vanuit zijn eigen egocentrische optiek kijkt. Van iemand die astronomie studeert, mag ik toch enige filosofische realiteit verwachten. Nogmaals volgens jouw definitie is er dan ook sprake van een Zonsverduistering als je een zonnebril opzet. Het gaat hierbij niet om de simpele semantiek, maar de consequente logica ervan.
Op dinsdag 27 mei 2003 22:40 schreef -CRASH- het volgende:[..]
In al die jaren dat ik aan astronomie doe
Heb ik nog nooit zo'n bullshit gehoord
als dat wat jij daar beweerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |