Zijn comeback cd heet 'Don't Give Up On Me'. Dit is echt een topplaat met gewoon lekker relaxte muziek. Voor diegene die hem nog niet kennen (shame on you
) zou ik zeggen luister eens naar zijn single None Of Us Are Free.
Dit jaar treed hij ook nog eens op Pinkpop op
Wat vinden de fok!kers van hem??
Burke heeft echt een geweldige stem!
En hij heeft nu ook een 'hit' met Junkie XL met Catch up to my step..
Trouwens, hij staat dit jaar ook op het North Sea Jazz.
heb cd Don't give up on me ook al een tijdje en ben zeer gecharmeerd...
quote:ik ook dus als iemand weet of er nog een keer een concert is in nederland please tell me.
Op zaterdag 14 juni 2003 15:13 schreef dunniecash het volgende:
Hele, hele phette CD. Normaal luister ik voornamelijk hip-hop, maar Solomon Burke vind ik ook echt geweldig. Ik zag laatst de clip van "None Of Us Are Free" geloof ik, of van een andere track van het album. Het was een clip met allemaal gasten in witte stemmige pakken. Ik zou graag 'ns naar een concert ofzo gaan, lijkt me heel koel.
ennuh ik hoop dat solomon volgend jaar ook weer naar pinkpop komt want dan ga ik er ook heen
hij komt dus idd ook naar north sea jazz festival
waarschijnlijk zal ik daar ook te vinden zijn dus
van de officiele site
September 3, 2003 Paradiso, Amsterdam, Holland
September 4, 2003 Zwolle, Holland
September 5, 2003 Paard, Den Haag, Holland
September 6, 2003 Open-Air Festival Bluestock Tegelen, Tegelen, Holland
September 7, 2003 Oosterpoort, Groningen, Holland
September 8, 2003 013, Tilberg, Holland
De voorverkoop voor iig Paradiso en Tilburg start a.s. zaterdag.
Uit oor:
Legendarische soulzanger uit de jaren zestig. De laatste decennia hield hij zich echter voornamelijk bezig met God en eten. Een fatsoenlijke plaat maakte hij al jaren niet meer. Tot producer/artiest Joe Henry hem uit de kerk sleepte, in een studio neerplantte en een aantal zeer geschikte songs voor zijn nog altijd monumentale stem selecteerde. Zoals Jon Spencer en Rick Rubin de carrières van respectievelijk R.L. Burnside en Johnny Cash nieuw leven inbliezen, zo redt Henry dit grote fenomeen uit de anonimiteit. Er lopen maar heel weinig mensen op deze aardkloot rond die gezegend zijn met zo'n magnifieke, rauwe, diep in de gospel gewortelde stem die met speels gemak soul- blues-, en gospelsongs van onder meer Van Morisson, Tom Waits, Bob Dylan, Elvis Costello en Dan Penn eigen kan maken. Comeback van het jaar?
Yes!
Heb genoten van het concert! Wel een beetje overdone met die rozen e.d. maar als je dat erbij neemt zoals hij het bedoelt is dat gewoon een aardig geste. Dit concert komt ook op DVD uit en ik denk die te gaan halen voor de momenten dat je het vertrouwen in de mensheid wat verloren hebt. Nu nog de diepere booschap filteren op de aanwzigheid van God e.d. en we zijn er.quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:14 schreef fripper het volgende:
Vanavond om 00:05 op ned 3 zijn North Sea Jazz optreden.
linkje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |