quote:Ik vind de beschrijving kickboxen ook niet erg geschikt, maar er wordt wel getrapt dus helemaal onjuist is het niet.
Op dinsdag 5 augustus 2003 21:59 schreef Erikro het volgende:
wing chun wordt wel chinees boxen genoemd, maar chinees kickboxen heb ik nog nooit van gehoord.
Lijkt er trouwens ook niet echt op. Aangzien wc'ers meestal niet lowkicken en hoge trappen uitdelen.
Dat gezeik van iedereen die zegt dat zij alleen dé juiste Wing Chun/Tjun/Tsun technieken kennen is inderdaad bloed-irritant.
Er waren ook nog meer grootmeesters dan Yip Man in Wing Chun, dus alleen het feit dat iemand leerling was van Yip Man betekent nog niet dat Yip Man Wing Chun het beste WC is dat er bestaat.
Ik weet wel zeker dat bv Red Boat Wing Chun (Chinese opera) minstens zo goed is.
quote:Jazeker.
Op woensdag 6 augustus 2003 12:30 schreef Erikro het volgende:
Red boat wing chun ? Meen je dat serieus daar had ik nog nooit van gehoord. Is dat ook een variant op wc?
Een kok aan boord die eigenlijk een Shaolin-monnik op de vlucht was, leerde het systeem (Toen nog Siu Lam geheten, geloof ik) aan een vriend (zo gaat de legende)
De Red Boat (of Junk) WC heeft de stokvorm als wapen toegevoegd aan Wing Chun.
De namen zijn niet zo belangrijk maar, 2 opera-leden hebben het verfijnd en doorgegeven aan dr. Leung Jan.
Leung Jan wordt in de WC-geschiedenis als de beste ooit beschouwd. Hij schijnt het systeem in zijn totaliteit te hebben gekend en begrepen.
Leung Jan onderwees zijn zonen en een andere leerling (Cha Wa Shun) .
Yip Man was Cha Wa Shun's laatste leerling.
Nog even over andere vormen van Red Boat Wing Chun, het was in die tijd gebruikelijk dat het alleen onder strikte geheimhouding onderwezen werd en dan alleen aan familieleden. Nooit publiekelijk, dus er zijn vele vormen/varianten waar wij niks van weten.
In mijn ogen moet je dan ook niet beweren dat je Wing Chun beoefent of kent, maar bv Yip Man Wing Chun. Er zijn teveel variaties en interpretaties van de stijl om het onder de algemene noemer Wing Chun te plaatsen.
Je hebt zelfs Vietnamese Wing Chun, die weer op een andere manier via China naar Vietnam is gekomen en ongetwijfeld ook zijn eigen kijk op de stijl heeft......
Waar je wel rekening mee moet houden is dat als je WTF / TBN gaat trainen is dat je (zeer) waarschijnlijk weer met een witte band moet beginnen, misschien is alleen dat al een reden om ITF te blijven (zou ik me in ieder geval kunnen voorstellen).
vriendelijke groet,
Niobium. (1e dan WTF).
quote:Wat ontzettend balen Raenius. Echt klote. Maar je bent vastbesloten om weer terug te komen, dus dat gaat zeker helemaal lukken. En anders is Wim Krijgsman natuurlijk de man om je te leren aikido-en vanuit een rolstoel, toch? Geintje hoor! Heel veel sterkte komende tijd met je knie en straks met de eventuele operatie en revalidatie. Als het zeker is dat er een scheur in je meniscus zit zou ik een kijkoperatie adviseren, dan kan er namelijk meteen besloten worden wat er moet gebeuren en ook uitgevoerd. Een MRI scan heeft een lange wachttijd en daarna moet er dan ook nog besproken en operatie ingeplandn en uitgevoerd worden. Als er meteen gekeken wordt dmv operatie en gehecht/verwijderd (kan allemaal bij kijkoperatie) dan scheelt dat je gewoon tijd.
Op donderdag 31 juli 2003 15:41 schreef Raenius het volgende:
Even een update over mijn situatie, 18 augustus aanstaande heb ik mijn eerste afspraak met de Orthopeed in het ziekenhuis, dan zal waarschijnlijk een scopie of een mri scan gedaan worden om de schade in mijn knie te worden bepaald.Het is zeker dat ik een scheur in mijn miniscus heb maar de omvang en richting van de scheur is nog onduidelijk alsmede enige schade aan de omliggende banden etc.
Daarna zal waarschijnlijk de operatie gepland worden en dan kunnen er twee dingen gebeuren: Een verwijdering van een deel van de miniscus of een hechting van de miniscus. Een verwijdering lijd tot instabiliteit van de knie...waardoor een korte revalidatie nodig is. Een hechting daarvoor is een revalidatie tijd van 3 / 4 maanden geschat en mag je in het begin er totaal geen gewicht op zetten dat betekent dus voorlopig krukken..
Wat een Fok!! zooi... dat wordt een lange tijd geen aikido meer
![]()
![]()
Greetz,
Raenius...
Ik heb een heerlijke zomerschool gehad van Ezra sensei. Erg veel geleerd, veel gelachen, echt top, 5 dagen aikido leven. Nu is het helaas zomerstop. Wel fijn voor het vermoeide lijf, maar ik was snel hersteld van de inspanningen.
Gisteren op een markt voor verenigingen gestaan als onderdeel van de introductieweek voor de aankomende studenten in Utrecht. Bakfiets gehuurd, 8 matten erop, van de dojo naar de locatie gefietst en daar de hele dag met 3 man (nou ja, 2 man en 1 vrouw) beetje getraind, mooie dingen laten zien, veel aandacht getrokken, vragen beantwoord en veel folders uitgedeeld. Hopelijk komen er wat mensen een keer een proefles volgen en worden enthousiast. Hoe dan ook zelf een ontzettend toffe dag gehad met veel aikido in de buitenlucht. Naast ons stonden aardige lui van Shinson Hapkido, dus we hebben de mat lekker gedeeld, dingen vergeleken en veel lol gehad.
Nu nog 2 weken vakantie en begin september weer lekker aikidoen!
quote:Ten eerste wat je er mee wilt. Wil je er op schoppen en slaan, neem dan 1 van 180 cm of langer . neem in ieder geval een die goed gevuld is, gelijkmatig zodat je niet rare bulten en gaten er in krijgt na het slaan.
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:30 schreef Mauchai het volgende:
Waar moet je op letten als je een bokszak koopt?
Hoe kan ik de plaats bepalen waar je de zak wilt ophangen?
hang hem aan een stevige moer in het plafond of een stelling aan een stevige muur..
zorg dat je genoeg ruimte hebt voor de zak om te bewegen, dus niet vlak naast die antieke vaas neerhangen en zo, en uiteraard genoeg ruimte voor jezelf om te bewegen. veel plezier.
quote:Ik heb zo een soort T-balk gevonden op een aantal sites. Deze bevestig je aan de muur en dan kun je beginnen (denk ik). Heeft iemand daar al eens ervaring mee. Over het algemeen heeft iedereen het namelijk over die grote bout in het plafond.. maar dan komt bij mij het dak naar beneden. dat weet ik zeker..
Op zondag 17 augustus 2003 16:03 schreef gimgamgommetje het volgende:hang hem aan een stevige moer in het plafond of een stelling aan een stevige muur..
zorg dat je genoeg ruimte hebt voor de zak om te bewegen, dus niet vlak naast die antieke vaas neerhangen en zo, en uiteraard genoeg ruimte voor jezelf om te bewegen. veel plezier.
thx. iig voor de reactie.
De definitieve line-up is nu bekend voor het gala van zondag 19 oktober in het Zaantheater te Zaandam. Zoals al eerder verteld is dit niet mijn eigen gala maar ik help de organisatie wel een beetje. De line-up is wat veranderd t.a.v mijn vorige bericht maar is alleen maar spectaculairder geworden en eigelijk te gek voor woorden voor zo'n klein capiciteit (maximaal 700 toeschouwers). De Zaantheater is misschien wel de mooiste locatie in Nederland waar ooit een evenement is georganiseerd.
De Matchmaking is als volgt:
Barrington Patterson (engeland) - Alex Holsvoogd (rock Gym) ff
Rayen Simson(v.d. Vathorst)- Dennis de Rus (gym Alkmaar) mt
Ron Post (mejiro gym)-Marco Pique (pro Fighters) mt
Marco Holkamp(Van Halderen)- Firgil de wind(bob Schreiber) ff
Collin Mannsur(Bob Schreiber)-tegenstander nog niet bekend ff
Patrick de Witte(Fysio Line)- Milco Voorn (Bob Screiber) ff
Nordin Ben Sellam(v.d Vathorst)-Dennis Scholten(Bob Schreiber)ff
Musjdat Deniz(melvin Manhoef)-Schaap IJsbrand(gerard Gordeau)ff
Peter Mes(mike's gym)-Clarens Thompson(pro fighters) mt
Moreno Manhoef(pancration)-Stephan de Groot(Harvey's gym) mt
Leo Kuiper(mike's gym)-Bennie Kreder (bert kops) mt
Aydogan Nuralis(pancration)-Martin Scholsberg(glenn Brasdorp) ff
Carlo Liauw-Anjie(pancration)-Vlado de Slachter (Warners)
Angela La Grand(van Halderen)-Tatjana Bosman(Bob Schreiber)mt
Melvin Amur(Rock gym)-Dino Vreder(v.d Vathorst) mt
Kees Amur(Rock gym)-Eric Zoa(v.d Vathorst) mt
Gundel Melian(harvey's gym)- Calid Youbari(v.d.vathorst) mt
Danny Delfers(Mike's gym)-Redouen Siomar (moesid) mt
Ohran Deniz(pancration)- Jan Echtbergen(Loeks gym)
Alex Van Suffelen(pancration)-Dillen van Kalen(bob Schreiber)ff
Nick Struve(Bob Schreiber)- Ben Dan Dois(Bert Kops) ff
Steven Boeren(Bob Schreiber)-Song Teule(Loeks gym)
Marit de Ruiter(Gym Alkmaar)-Particia Mannaart(Shima gym) mt
Ruskki- Tegenstander nog niet bekend mt
Wiily Snijder(loeks gym)- Tegenstander nog niet bekend
Er zijn voor dit gala 550 kaarten van 35 euro beshikbaar en 150 kaarten van 50 euro!! Voorverkoop start 1 september en verkrijgbaar bij K of Life, het Paleis op de Dam en het Zaantheater allen te Zaandam en op de dag zelf aan de kassa .De deuren gaan open om 17:00 uur en start precies om 18:00 uur. Na afloop wordt er een gratis after Party georganiseerd in het Paleis op de Dam!!!!! Zie voor Zaantheater www.zaantheater.nl.
quote:Nou wing chun is toch zeker geen chinees kickboxen.
Op dinsdag 5 augustus 2003 10:47 schreef Mauchai het volgende:[..]
Kijk eens bij Wing Chun = Chinees Kickboxen.
Heb hier een adresje voor je
Tilburg Kaart
Adres:Professor Cobbenhagenlaan 5
Gymzaal Theresialyceum
(ingang achterzijde school)
Eskrima
Dinsdag 19.00 - 20.00 uur
Wing Chun
Dinsdag 20.00 - 21.30 uurWil je meer info dan kun je kijken op www.wingchun.nl
Bij de weg: Kracht is absoluut niet van belang, maar wel mooi meegenomen.
Groet,
Dus weet niet waar die term chinees kickboxen wordt gebruikt bij wingchun. Want het lijkt totaal niet op elkaar.
quote:Nou wat wingchun is leggen ze zelf uit op hun site.
Op woensdag 27 augustus 2003 15:49 schreef Mauchai het volgende:
Leg jij eens uit wat Wing Chun is dan.
Maar geen woord over kickboksen of iets wat er op lijkt.
Alhoewel sanda of sanshou natuurlijk ook geen kickboksen is maar soms noemt men het chinees kickboksen dus.
Maar als je meer wil weeten hierover moet je even kijken op:
Zelf doe ik Ying jow pai ( eagle claw wushu)
Let me know!
quote:In oegstgeest zit een bujinkan dojo (ninjutsu)
Op donderdag 28 augustus 2003 18:45 schreef Kang-He het volgende:
Wat is er allemaal te doen in Leiden en omgeving qua vechtsporten? Ik ben wel geintresseerd..
quote:In leiden kan je ook best veel doen op het universitair sportcentrum!
Op donderdag 28 augustus 2003 18:45 schreef Kang-He het volgende:
Wat is er allemaal te doen in Leiden en omgeving qua vechtsporten? Ik ben wel geintresseerd..
http://www.sport.leidenuniv.nl/index.php3?m=7&c=10&garb=0.6836432681932927&session=
Op mijn fietsvakantie heb ik zelfs nog aikido gezien. Puur toeval bleek er in een dorp waar we rustdag hielden een meerdaagse zomerschool te zien van Saotome (?) sensei. Ik ben nog even gaan kijken en heb wat bokentraining gezien. Was leuk om zo ook nog even met aikido bezig te zijn.
Iedereen veel trainingsplezier toegewenst!
Voor de geinteresseerden ; ik vond een best wel gaaf wing tsun filmpje:
je scoord 'm hier :)
( format: real / grootte: 15 mb )
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |