quote:Ziet er inderdaad vaag uit.
Op donderdag 05 juli 2001 09:30 schreef Da hopman het volgende:Ik zag ooit in Trier (D) de Judegasse, daar kreeg ik toch wel een vreemd gevoel bij moet ik zeggen
quote:In het ABN (Algemeen Beschaaft Nimweegs) kennen we ook nog zoiets als een gas. Dat betekend ook steeg. Zoals bijvoorbeeld (om maar meteen de meest beruchte te noemen) Vlaamse Gas.
Op donderdag 05 juli 2001 13:14 schreef Light het volgende:[..]
Ziet er inderdaad vaag uit.
-gasse is in het duits trouwens net zoiets als -steeg of -straat in het nederlands.
Maar het blijft vaag
quote:Om over de naastliggende bank nog maar te zwijgen.
Op donderdag 05 juli 2001 10:20 schreef Da hopman het volgende:
De spaarpot is erg grappig, bij het begin van deze pissteeg (want meer is het niet) staan twee grote spaarvarkens op sokkel aan beide zijde van de entree.
quote:Precies zo in Den Bosch.
Op donderdag 05 juli 2001 00:11 schreef Thee het volgende:[..]
In Den Haag de Parallelweg
ook een hoop ellen, in goed haags trouwens parelleweg omdat niemand het goed uit kan spreken
quote:Alkmaar?
Op donderdag 05 juli 2001 11:58 schreef Tha-Sweey het volgende:
kauwgomsteegwijzend ook nog
hier hebben we ook een Wijzend gloof ik
en een Koewijzend zelfs
"Onder de Boompjes" is ook een koele straatnaam. Alleen hebben ze een paar jaar terug besloten om die boompjes daar maares heel erg kort te gaan snoeien.
quote:kauwgomsteeg in Alkmaar
Op vrijdag 06 juli 2001 00:02 schreef Vork het volgende:[..]
Alkmaar?
hier hebben we ook een Wijzend gloof ik
en een Koewijzend zelfs"Onder de Boompjes" is ook een koele straatnaam. Alleen hebben ze een paar jaar terug besloten om die boompjes daar maares heel erg kort te gaan snoeien.
Verder hebben ze bedacht dat het wel leuk zou zijn om in een nieuwbouwwijk de straten te vernoemen naar fantasie vogels ( ) zoals:
De grouwe buitelaar
De rode flierefluiter
quote:kauwgomsteeg.. daar heb ik altijd de neiging om heel erg voorzichtig erdoor te lopen en me zo smal mogelijk te maken nee ik wil absoluut NIET die muren aanraken
Op vrijdag 06 juli 2001 00:44 schreef Tha-Sweey het volgende:
kauwgomsteeg in Alkmaar
wijzend in Bergen
quote:In Berlijn heb je een straat die 'Unter den Linden' heet
Op vrijdag 06 juli 2001 00:02 schreef Vork het volgende:"Onder de Boompjes" is ook een koele straatnaam. Alleen hebben ze een paar jaar terug besloten om die boompjes daar maares heel erg kort te gaan snoeien.
quote:www.velserbroek.nl
Op woensdag 07 februari 2001 15:00 schreef RAiDEN het volgende:
Hier in de buurt heb je ook best wazige namen van bloemen en andere irri namen:- ossenland
- schapenland
- haverland
- roggeland
- boterkamp
- kromme driemaad;)
- Helmkruid
- van der berg van eysingaplantsoen ofzoiets:)
- vederkruid
- waterpelie
- Egelboterbloem
- Gele Helmbloem
- Kievitsbloem
- Koekoeksbloem
- Pijpbloem:o
quote:Is in Alkmaar, geen officiele straatnaam hoor, die naam heeft ie gekregen omdat iedereen zijn kauwgum tegen de muur plakt! Zelfs na grondige schoonmaakbeurten plakt ieder zijn uitgelebberde gummetje er weer tegenaan.
Op donderdag 05 juli 2001 11:58 schreef Tha-Sweey het volgende:
kauwgomsteeg
quote:Ok,als we het dan toch over Tilburg hebben.Ik woon in de Atjehstraat (en dat moet je dus gewoon altijd spellen!!). En daarbij heb ik nog eens een pokke-irri achternaam en voornaam dus ik blijf spellen....
Op dinsdag 06 februari 2001 19:12 schreef YPPY het volgende:
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 06 februari 2001 18:54 schreef TheNookie het volgende:
Damn, ik ken ook iemand die daar woont... Toch niet dezelfde he? Hier in Tilburg heb je wel een paar rare straatnamen, maar ook een hele lange die ik jullie niet wil onthouden:De Burgemeester Baron Van Voorst tot Voorst weg... Hoe verzinnen ze't?
<HR></BLOCKQUOTE>De straat ligt vlak bij mijn ouders. Bij ons is alles vernoemd naar kruiden en naar kleuren (mieredikhof, bieslookweg, alsemlaan, kruidenlaan, purperstraat, azuurweg. Owja, schrijvers hebben we ook: Marie Koenenlaan, Ronald Holsthof
quote:
Op woensdag 07 februari 2001 08:28 schreef TheNookie het volgende:Wow, nu kom je nog dichter bij mij uit. Ik woon in de Indigolaan. De kleurenbuurt dus. De persoon die ik trouwens in de Eclyptica ken heet Marjanne...
En we hebben de Baden Powelllaan, met (net zoals de Churchilllaan) 3 l'en erin
quote:Dan kennen jullie het Terrahof ook wel....
Op dinsdag 06 februari 2001 19:12 schreef YPPY het volgende:
De straat ligt vlak bij mijn ouders. Bij ons is alles vernoemd naar kruiden en naar kleuren (mieredikhof, bieslookweg, alsemlaan, kruidenlaan, purperstraat, azuurweg. Owja, schrijvers hebben we ook: Marie Koenenlaan, Ronald Holsthof
Of Jozef Platteweg, die komt uit in de Baron vVt Voorstweg in het verlengde van de Baden Powelllaan
Desinateursplein vind ik ook een raar klankje hebben
Laan
Plein
Lange Poten
Korte Poten
Laan van Poot
Achterom (heb ik ook al gezien hier geloof ik)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |