abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10665398
quote:
Op zondag 25 mei 2003 13:23 schreef schatje het volgende:
Het staat een Nederlandse vrij om een sluier of hoofddoekje te dragen .
Net zoals dat bivakmuts verbod ook geldt voor allochtonen.Uitzonderingen worden er dus niet gemaakt .
Er bestaat geen specifiek verbod op bivakmutsen hoor. Algeheel gezichtsbedekkende voorwerpen in het algemeen zijn verboden. Daarnaast hebben we het niet over de hoofddoek, maar de gezichtssluier.
pi_10665410
Opvallend hoe hier steeds meer 'discussies' opduiken die in feite niets anders zijn dan pogingen alles wat met moslims te maken heeft in verband te brengen met misdaad.

Ik geloof er tenminste helemaal niets van dat de oorspronkelijke auteur van dit topic werkelijk denkt dat de criminaliteitsbestrijding serieus gediend is met een verbod op gezichtssluiers - al was het maar omdat dit in Nederland voor zover ik weet de eerste en enige keer is dat op deze wijze een misdaad is gepleegd.

Het gaat er dus om dat de auteur een hekel heeft aan gezichtssluiers in hun algemeenheid, waarin hij wordt gesteund door nog wat anderen die eenvoudigweg een hekel hebben aan alles wat volgens hen niet in de Nederlandse cultuur thuishoort.

Tja.

pi_10665415
quote:
Op zondag 25 mei 2003 13:33 schreef nikk het volgende:

Nee hoor. Klederdracht mag niet botsen met de Nederlandse wet. Anders mogen papoea's ook wel met een peniskoker over straat.

Mag dat niet dan!!?!? Als dat niet mag is dat waarschijnlijk omdat het aanstoot gevend zou kunnen zijn. Als je in je blote tokus over straat loop wordt je er ook vanaf gehaald.
quote:
Dit is er al 1 bijvoorbeeld.
Vind je het dan niet een beetje triest om dan nu al te gaan roepen dat er al meer incidenten met vrouwen met sluiers zijn dan met mensen die met messen rondlopen?
quote:
Dat lijkt me nogal vergezocht.
En mij lijkt het erg vergezocht dat mensen een dergelijke gezichtsluier gaan misbruiken om overvallen te plegen.
quote:
Maar we kunnen het toch wel hopelijk over eens zijn dat je met een gezichssluier in ieder geval wel onherkenbaar en dus vemomd bent?
Onherkenbaar voor een buitenstaander jah. Voor d'r eigen familie waarschijnlijk niet. Maar het is niet onherkenbaar met kwade bedoelingen, zoals bij een bivakmuts over het algemeen het geval is.
pi_10665438
quote:
Op zondag 25 mei 2003 13:39 schreef Voxen het volgende:
Opvallend hoe hier steeds meer 'discussies' opduiken die in feite niets anders zijn dan pogingen alles wat met moslims te maken heeft in verband te brengen met misdaad.

Ik geloof er tenminste helemaal niets van dat de oorspronkelijke auteur van dit topic werkelijk denkt dat de criminaliteitsbestrijding serieus gediend is met een verbod op gezichtssluiers - al was het maar omdat dit in Nederland voor zover ik weet de eerste en enige keer is dat op deze wijze een misdaad is gepleegd.

Het gaat er dus om dat de auteur een hekel heeft aan gezichtssluiers in hun algemeenheid, waarin hij wordt gesteund door nog wat anderen die eenvoudigweg een hekel hebben aan alles wat volgens hen niet in de Nederlandse cultuur thuishoort.

Tja.

Nee, waar het mij om gaat is de principiele kwestie dat de Nederlandse wet voor iedereen geld. Gelijke monikken, gelijke kappen.
pi_10665464
quote:
Op zondag 25 mei 2003 13:41 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee, waar het mij om gaat is de principiele kwestie dat de Nederlandse wet voor iedereen geld. Gelijke monikken, gelijke kappen.

Je mag gewoon een bhurka aandoen anders.
  zondag 25 mei 2003 @ 13:44:13 #81
16715 Mylene
*schatje*
pi_10665484
quote:
Op zondag 25 mei 2003 13:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat was mijn punt ook.
pi_10665497
quote:

monikken, gelijke kappen.

Leuke woordspeling
  zondag 25 mei 2003 @ 13:44:57 #83
16715 Mylene
*schatje*
pi_10665501
quote:

[..]

Gebeurt toch ook??
pi_10665621
quote:
Op zondag 25 mei 2003 13:40 schreef calvobbes het volgende:
Mag dat niet dan!!?!? Als dat niet mag is dat waarschijnlijk omdat het aanstoot gevend zou kunnen zijn. Als je in je blote tokus over straat loop wordt je er ook vanaf gehaald.
Precies, het mag niet volgens onze wet dus we staan het niet toe. Logisch toch?
quote:
Vind je het dan niet een beetje triest om dan nu al te gaan roepen dat er al meer incidenten met vrouwen met sluiers zijn dan met mensen die met messen rondlopen?
Ten eerste, niet mensen maar Sikhs. Ten tweede, de hoeveelheid incidenten bepaalt niet of iets bij wet verboden moet worden of niet.
quote:
En mij lijkt het erg vergezocht dat mensen een dergelijke gezichtsluier gaan misbruiken om overvallen te plegen.
Mij ook, het gaat mij ook om de principe.
quote:
Onherkenbaar voor een buitenstaander jah. Voor d'r eigen familie waarschijnlijk niet. Maar het is niet onherkenbaar met kwade bedoelingen, zoals bij een bivakmuts over het algemeen het geval is.
Ik durf wel met enige zekerheid te zeggen dat zo'n iemand onder de term onherkenbaar valt.

[Dit bericht is gewijzigd door nikk op 25-05-2003 13:55]

pi_10665646
quote:
Op zondag 25 mei 2003 13:43 schreef gelly het volgende:
Dat is nu juist de vraag. Zijn dergelijke gezichtsbedekkende voorwerpen volgens onze Nederlandse wetten wel toegestaan?
  zondag 25 mei 2003 @ 13:56:13 #86
136 V.
Like tears in rain...
pi_10665689
quote:
Op zondag 25 mei 2003 10:14 schreef Jeukaanmenaat het volgende:

[..]

Goed, hier kon je dus op wachten.
Zo makkelijk om zo een overval te plegen, en zo moeilijk om ze te pakken. Ze weten immers niets: Zijn het vrouwen? Dat weten ze niet eens, aangezien een sluier alles verbergt. Nul komma nul signalement.

Whahahaha, wat een compleet ridicuul standpunt...

Laten we carnaval dan ook maar effe verbieden (hmmm, geeneens een slecht idee), panty's illegaal verklaren, feestwinkels opdoeken, bivakmutsen vogelvrij verklaren, shawls afschieten, lakens verbranden, motorhelmen stukheien etc.

Topicopener toont maar weer eens aan waar fundamentalistisch anti-islamdenken toe leidt: extreme domheid

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_10665694
quote:
Op zondag 25 mei 2003 13:53 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is nu juist de vraag. Zijn dergelijke gezichtsbedekkende voorwerpen volgens onze Nederlandse wetten wel toegestaan?

Nou, ja dus. Omdat er normaal gesproken geen kwade bedoelingen achter het dragen van een gezichtssluier zit. Wat dus met een bivakmuts wel het geval is. Want wat is het geval ? De gezichtssluier heeft niet als functie om jezelf onherkenbaar te maken bij een overval, het is er in dit geval voor misbruikt.
pi_10665746
quote:
Op zondag 25 mei 2003 13:52 schreef nikk het volgende:

Precies, het mag niet volgens onze wet dus we staan het niet toe. Logisch toch?

Uhm jah. In dit geval wel jah. Of waar wil je naartoe?
Dat de politie alle wetten strikt moet handhaven?
Dat doen ze nu ook met snelheidshandhaving, en dat is ook niet goed omdat ze het teveel doen volgens sommige mensen.
quote:
Ten eerste, niet mensen maar Sikhs.
Zijn dat geen mensen dan? En volgens jou moet iedereeen gelijk behandeld worden!
quote:
Ten tweede, de hoeveelheid incidenten bepalen niet of iets bij wet verboden moet worden of niet.
Nee? Waarom is een bivakmuts dan wel ongewenst of uberhaupt wetgeving over gezichtsbedekkende middelen?
quote:
Mij ook, het gaat mij ook om de principe.
Ach ja Het aloude principe
quote:
Ik durf wel met enige zekerheid te zeggen dat zo'n iemand onder de term onherkenbaar valt.
En ik durf wel te zeggen dat er voor alle regels uitzonderingen zijn en je niet andere mensen de dupe moet laten worden van het wangedrag van anderen
pi_10665806
quote:
Op zondag 25 mei 2003 13:56 schreef gelly het volgende:
Nou, ja dus. Omdat er normaal gesproken geen kwade bedoelingen achter het dragen van een gezichtssluier zit.
Tja, waarom zou een gezichtssluier niet onder algeheel gezichtsbedekking vallen? Omdat we er aan gewend zijn geraakt?
quote:
Wat dus met een bivakmuts wel het geval is. Want wat is het geval ? De gezichtssluier heeft niet als functie om jezelf onherkenbaar te maken bij een overval, het is er in dit geval voor misbruikt.
De bivakmuts had als functie dat het bescherming moest bieden, die word dus nu ook misbruikt.
  zondag 25 mei 2003 @ 14:05:08 #90
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_10665837
Jezus het is weer eens van een bedroevend niveau hoor. We moeten de wet maar aanpassen voor een minderheid, en dan niet zomaar een minderheid, nee het is een minderheid binnen een minderheid, aangezien een chador dragen iets is dat slechts een klein gedeelte van een groepering doet.

En als we de wet niet aanpassen, dan moeten we voor die kleine groep mensen, die miniscule groep mensen, maar een uitzondering maken. En als we dan toch bezig zijn, geef nudisten dan ook maar vrij spel. Geef papoea's dan ook meteen maar de gelegenheid om in het openbaar met een penis-koker rond te banjeren. En een swastika verboden om te dragen op je kleding? Dan schaffen we dat ook maar weer eens af. Brilliant, al die overtuigingen die we nu mogen uitdragen in onze kleding, of afwezigheid daarvan.

En dan komt spuit 11 weer aanzetten met het afschaffen van Carnaval, iets dat in ditzelfde topic al is uitgelegd. LEZEN voor je reageert.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_10665902
quote:
Op zondag 25 mei 2003 14:03 schreef nikk het volgende:

[..]

Tja, waarom zou een gezichtssluier niet onder algeheel gezichtsbedekking vallen? Omdat we er aan gewend zijn geraakt?

Nee, omdat er normaal gesproken geen misbruik van wordt gemaakt.
[..]
quote:
De bivakmuts had als functie dat het bescherming moest bieden, die word dus nu ook misbruikt.
De bivakmuts werd volgens mij vaker misbruikt dan gebruikt waarvoor het dient. Daarom is het verboden. Het is trouwens niet geheel verboden, want je mag gewoon een bivakmuts dragen. Onder een helm bijvoorbeeld. Je kunt gewoon niet alles verbieden wat sporadisch gebruikt wordt voor criminele activiteiten. Want je moet gewoon bepaalde belangen tegen elkaar afwegen. En vooralsnog zie ik niet in waarom de burka verboden zou moeten worden omdat er 1 overval mee gepleegd is.

Ik vind het zelfs nogal hysterisch gekrijs, en de enige mensen die ervoor zijn zijn gewoon notoire anti-moslims. Denk je echt dat de topicstarter dit topic geopend heeft om de veiligheid in Nederland te bespreken ?

pi_10665925
quote:
Op zondag 25 mei 2003 14:05 schreef Kugari-Ken het volgende:
Jezus het is weer eens van een bedroevend niveau hoor.
Idd. Het is een generaliserend kuttopic!
quote:
We moeten de wet maar aanpassen voor een minderheid
Ja van zeikerds zoals jij.
Jij maakt er een probleem van dat mensen een gezichtssluier dragen, niet die mensen zelf!
quote:
aangezien een chador dragen iets is dat slechts een klein gedeelte van een groepering doet.
Dus waar maak je je druk over!?!? Welke last heb jij daarvan?
quote:
En als we de wet niet aanpassen, dan moeten we voor die kleine groep mensen, die miniscule groep mensen, maar een uitzondering maken.
SO what!?!?! Wat maakt dat nou uit!?!? Maak je toch niet zo druk over wat mensen in hun vrije tijd voor een kleren dragen....
quote:
En als we dan toch bezig zijn, geef nudisten dan ook maar vrij spel.
Ja geef ze een strand of park ofzo!
quote:
Geef papoea's dan ook meteen maar de gelegenheid om in het openbaar met een penis-koker rond te banjeren. En een swastika verboden om te dragen op je kleding?
of je even een appel met een peer wilt vergelijken
quote:
Brilliant, al die overtuigingen die we nu mogen uitdragen in onze kleding, of afwezigheid daarvan.
Ja idd!!! Zullen we dan ook maar Hillfiger, Lonsdale en al die andere merkenonzin ook maar verbieden!?!?
pi_10665941
quote:
Op zondag 25 mei 2003 14:03 schreef nikk het volgende:

Had de bivakmuts enige culturele achtergrond en wordt de gezichtsluier regelmatig gebruikt als masker bij criminaliteit?
  zondag 25 mei 2003 @ 14:15:32 #94
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10665991
quote:
Op zondag 25 mei 2003 10:22 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Alsof het zo moeilijk is om voor dit soort dingen even een bivakmuts of wat dan ook op te zetten

pi_10666000
De politie is nu op zoek maar twee vrouwen met bruine ogen.
pi_10666010
quote:
Op zondag 25 mei 2003 13:59 schreef calvobbes het volgende:
Uhm jah. In dit geval wel jah. Of waar wil je naartoe?
Dat de politie alle wetten strikt moet handhaven?
Dat doen ze nu ook met snelheidshandhaving, en dat is ook niet goed omdat ze het teveel doen volgens sommige mensen.
Je hoeft voor mij niet alle wetten strikt na te leven, absoluut niet zelf. Waar het mij om ging in dit topic is dat de Nederlandse wet voor iedereen geld. Je mag van mij de wet best selectief toepassen, maar niet selectief per bevolkingsgroep.
quote:
Zijn dat geen mensen dan? En volgens jou moet iedereeen gelijk behandeld worden!
Je begijpt best wat ik bedoel.
quote:
Nee? Waarom is een bivakmuts dan wel ongewenst of uberhaupt wetgeving over gezichtsbedekkende middelen?
Identificatie. Er bestaat geen specifieke wet ten aanzien van de bivakmuts, het valt onder de eerder door Kugari-Ken genoemde regel.
quote:
Ach ja Het aloude principe
Een van de weinige
quote:
En ik durf wel te zeggen dat er voor alle regels uitzonderingen zijn en je niet andere mensen de dupe moet laten worden van het wangedrag van anderen
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Soms zullen uitzonderingsgevallen zich gewoon moeten aansluiten bij de rest van de bevolking.
pi_10666013
quote:
Op zondag 25 mei 2003 14:16 schreef battlesickloner het volgende:
De politie is nu op zoek maar twee vrouwen met bruine ogen.
Voor hetzelfde geld zijn het 2 blanke nazi's, weet jij veel. Ze droegen immers een burka.
pi_10666052
quote:
Op zondag 25 mei 2003 14:16 schreef nikk het volgende:

[..]

Je mag van mij de wet best selectief toepassen, maar niet selectief per bevolkingsgroep.
[..]

Ook jij mag een burka dragen. Dus hoezo selectief ?
  zondag 25 mei 2003 @ 14:19:11 #99
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_10666059
quote:
Op zondag 25 mei 2003 14:11 schreef calvobbes het volgende:

Ja van zeikerds zoals jij.
Jij maakt er een probleem van dat mensen een gezichtssluier dragen, niet die mensen zelf!

zeg baken van de orient, de logica is ver te zoeken bij jou is het niet.
Dieven maken er ook geen probleem van als ze jouw huis leegroven, jij bent degene die er een probleem van maakt. Als ik jou vol op je smoel sla dan maak ik daar ook geen probleem van hoor, degene die dat dan doet ben jij waarschijnlijk. Als ik de buurvrouw met een mes bedreig is het de buurvrouw die daar een probleem van maakt.
quote:
Dus waar maak je je druk over!?!? Welke last heb jij daarvan?
het is de wet, en de wet moet worden nageleefd. Hoe gelijk zijn mensen als er voor de ene figuur een uitzondering word gemaakt? Dat er gejat word uit andermans huis heb ik ook geen last van, dat het meisje van Nulde dood is ervaar ik ook niet persoonlijk als lastig of hinderlijk, betekent dat dan dat ik de wet moet negeren en mensen de vrijheid moet geven om wetten te negeren en overtreden die ik na moet leven, ook al heb ik persoonlijk geen last van het overtreden van die wetten door anderen?
quote:
of je even een appel met een peer wilt vergelijken
oh leg eens uit waar dat fundamentele verschil in ligt dan? Is de ene overtuiging meer waard dan de andere overtuiging? Is de ene cultuur beter dan de andere?

Pleur een end op als je de wetten van een land niet wil naleven.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zondag 25 mei 2003 @ 14:19:25 #100
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10666063
quote:
Op zondag 25 mei 2003 14:12 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Had de bivakmuts enige culturele achtergrond en wordt de gezichtsluier regelmatig gebruikt als masker bij criminaliteit?

Ja, onder de arbeiders; wie kent de rode bivakmuts niet?
Of wat de denken van het eeuwenoude boevengilde; een cultuurdgoed.

Ik hoorde laatst dat een man met een blinde-geleide-hond een zaak had overvallen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')