quote:Zie ook mijn post hierboven
Op dinsdag 27 mei 2003 00:27 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Waarom zou 750km gevaarlijker zijn dan 200km? Je leert juist goed rijden van dit soort lange ritten. Je moet het toch een keer leren en dat doe je alleen door te rijden.
quote:idd + daar nog s bij optellen weggedrag van vage personen int buitenland + idd geen ervaren bestuurder die t van je over ken nemen
Op dinsdag 27 mei 2003 00:39 schreef Bigs het volgende:[..]
Zie ook mijn post hierboven
Aan een stuk 750 km rijden is wel ff wat anders dan 1x in de week 2 uurtjes in de auto zitten.
quote:Ik denk dat je in het buitenland rustiger rijdt dan hier in Nederland. Tenminste, dat zijn mijn ervaringen.
Op dinsdag 27 mei 2003 09:44 schreef jozef444 het volgende:[..]
idd + daar nog s bij optellen weggedrag van vage personen int buitenland + idd geen ervaren bestuurder die t van je over ken nemen
quote:Dan ben jij zeker nog nooit de Autobahn opgeweest, laat staan de Tsjechische snelwegen.
Op dinsdag 27 mei 2003 18:04 schreef Two_Tribes het volgende:[..]
Ik denk dat je in het buitenland rustiger rijdt dan hier in Nederland. Tenminste, dat zijn mijn ervaringen.
quote:
Op zondag 25 mei 2003 21:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Met name Parijs is een goede leerschool.
Mijn vriendin mocht van haar ouders pas met mij mee in de auto als ik 5000 Km had gereden (niet dat we ons daaraan houden maar ok). Ik zit nu pas op de 4500 km en heb nog steeds het gevoel als of ik net uit de leswagen kom (ik heb het rijbewijs in 5 wkn gehaald en rij nu ook 5 wkn met rijbewijs). Daarom rij ik altijd heel voorzichtig (behalve 's nachts ), en probeer ik me aan de snelheid te houden. Ik zou nu mijn vriendin niet eens meenemen, als ik zo'n lange reis met de auto maken moest, de kans dat er iets gebeurt is te groot en ik wil niet dat het haar ook overkomt.
Wees dus verstandig en stap niet bij hem in de auto, het is voor je eigen veiligheid.
Ben je het toch van plan om te gaan doen, dan kan ik alleen nog maar hopen dat hij zijn rijbewijs niet haalt.
quote:Gewoon gaan rijden ....... en een beetje wisselellen
Op zaterdag 24 mei 2003 16:04 schreef vreemd_meisje het volgende:
Mijn vriend gaat in juli zijn rijexamen doen!!Ik vind het echt hartstikke leuk voor hem en was meteen enthiousiast wanneer die mij op kon halen. Maar nu wil hij een paar weken later (ergens in augustus) naar Tsjechie gaan rijden! Is dit wel zo verstandig om te doen als hij dan nog maar net zijn rijbewijs 3 weken heeft?Ik vertrouw wel op hem en geloof ook zekerw el dat hij goed kan rijden!!!Maar ik ben toch bang dat er iets mis kan gaan, omdat hij nog maar zo weinig ervaring heeft dan! Hij heeft wel al een jaar rijles gehad, maar volgens mij is dat toch anders dan dat je echt zelfstandig rijd zonder instructeur!!
Is het verstandig om die reis te maken? Ik maak me namelijk best wel zorgen, want ik moet er niet aan denken dat er iest gebeurt.....
Kan iemand mij advies geven, of in ieder geval je mening erover geven?Verplaats deze ff naar ander gedeelte van fok alsjeblieft, want volgens mij is travel niet goede onderwerp waar hij onder moet.
toen ik me rijbewijs haalde ben de volgende dag gelijk naar Luik gereden .......
quote:Mja en naar luik toe rijden (20 km. over de grens naar mijn idee altijd vanuit maastricht) is dezelfde ervaring als naar tsjechie over de deutsche autobahn
Op dinsdag 27 mei 2003 19:17 schreef B het volgende:[..]
Gewoon gaan rijden ....... en een beetje wisselellen
toen ik me rijbewijs haalde ben de volgende dag gelijk naar Luik gereden .......
quote:Tjechie idd nog niet nee, dat zal best apart zijn denk ik. Duitse autobahnen vaak zat. Ik bedoelde met rustiger niet rustig rijden, maar socialer, minder egoistisch en dus niet de "ikke, ikke, ikke" houding.
Op dinsdag 27 mei 2003 19:01 schreef Roellio het volgende:[..]
Dan ben jij zeker nog nooit de Autobahn opgeweest, laat staan de Tsjechische snelwegen.
De snelheid is een stuk hoger op de autobahnen, maar op de rechterbaan kun je gewoon normaal rijden met een gangetje van 130.
quote:Tssk en bedankt met je opmerking van: "hopen datie t niet haalt"
Op dinsdag 27 mei 2003 19:14 schreef PeuRac het volgende:
Om even te reageren op de vraag van onze topic startster, ik raad het je of om bij je vriend in de auto te stappen, tenminste naar Tsjechië.Mijn vriendin mocht van haar ouders pas met mij mee in de auto als ik 5000 Km had gereden (niet dat we ons daaraan houden maar ok). Ik zit nu pas op de 4500 km en heb nog steeds het gevoel als of ik net uit de leswagen kom (ik heb het rijbewijs in 5 wkn gehaald en rij nu ook 5 wkn met rijbewijs). Daarom rij ik altijd heel voorzichtig (behalve 's nachts
), en probeer ik me aan de snelheid te houden. Ik zou nu mijn vriendin niet eens meenemen, als ik zo'n lange reis met de auto maken moest, de kans dat er iets gebeurt is te groot en ik wil niet dat het haar ook overkomt.
Wees dus verstandig en stap niet bij hem in de auto, het is voor je eigen veiligheid.
Ben je het toch van plan om te gaan doen, dan kan ik alleen nog maar hopen dat hij zijn rijbewijs niet haalt.
quote:Ik bedoel jet als je toch van plan bent om het hele stuk alleen te gaan rijden (er heen gaan is eigenlijk al dom naar mijn idee, maar dat doe je toch wel). En je je vriendin ook meeneemt vind ik het onverantwoord (en ik kan het weten want ik heb pas 5 wkn en bijna 6000 km mn rijbewijs), dan hoop ik dat je zakt. Want eigenlijk hoop ik gewoon dat je het in een keer haalt (ff ervan uit gaande dat dit je 1e keer is) en wens ik je hierbij zelfs succes.
Op woensdag 28 mei 2003 14:38 schreef Gertsan het volgende:[..]
Tssk en bedankt met je opmerking van: "hopen datie t niet haalt"
Ik heb altijd van mijn ouders de auto mogen pakken als ik ergens naar toe moest en nooit maar een schrammetje veroorzaakt. En zo hoort het! Mijn kinderen mogen gerust met m'n auto rijden ookal is het nog een mercedes of een volvo.
Trouwens nog mochten jullie later kinderen hebben, geef ze gewoon de auto mee. Als je hun zelfvertrouwen wilt ondermijnen en wilt dat ze gefrustreerd gaan autorijden (dus hard en onvoorzichtig) moet je ze vooral verbieden om auto te rijden zonder begeleiding. Maak ze vooral wijs dat ze nog jouw kindje zijn en dat je je niet kunt voorstellen dat ze kunnen autorijden. Dit zeg ik uit ervaring met hoe het bij anderen is gesteld.
Maar goed, even volledig ontopic;
ga gerust naar tsjechie (je mag het toch volgens de regels!?) maar:
-informeer jezelf een beetje over de verkeersregels en situaties daar.
-rust voldoende uit tijdens het rijden, als je concentratie wegzakt gewoon uitrusten, dan maar in tsjechie na zonsondergang.
-Overschat jezelf niet, maargoed, dat heb je zelf in de hand
quote:Ik mag ook de auto van mn ouders pakken als ik dat wil (niet dat ik dat wil, wie neemt er nou een Opel mee als hij zelf een Alfa heeft
Op woensdag 28 mei 2003 19:05 schreef Maar-T het volgende:
Wat kinderachtig dat gedoe hier! Ik kan me daar zo kwaad om maken. Ik had toen ik net een dag m'n rijbewijs had met de auto van een vriend van me gereden, de volgende dag kreeg ie van z'n moeder en z'n grote broer op de donder dat het onverantwoord was blahblahblah!!!!! Ik zou onvoorzichtig autorijden omdat ik vroeger altijd wild was met fietsen(tjezis, toen was ik 12, hallo). Ik weet ookwel dat zo'n auto een bak geld kost en dat de gevolgen van roekeloos rijden heel erg kunnen zijn dus waarom zou ik dan hard en onvoorzichtig rijden, sukkels!
Ik heb altijd van mijn ouders de auto mogen pakken als ik ergens naar toe moest en nooit maar een schrammetje veroorzaakt. En zo hoort het! Mijn kinderen mogen gerust met m'n auto rijden ookal is het nog een mercedes of een volvo.
Trouwens nog mochten jullie later kinderen hebben, geef ze gewoon de auto mee. Als je hun zelfvertrouwen wilt ondermijnen en wilt dat ze gefrustreerd gaan autorijden (dus hard en onvoorzichtig) moet je ze vooral verbieden om auto te rijden zonder begeleiding. Maak ze vooral wijs dat ze nog jouw kindje zijn en dat je je niet kunt voorstellen dat ze kunnen autorijden. Dit zeg ik uit ervaring met hoe het bij anderen is gesteld.
Maar goed, even volledig ontopic;
ga gerust naar tsjechie (je mag het toch volgens de regels!?) maar:
-informeer jezelf een beetje over de verkeersregels en situaties daar.
-rust voldoende uit tijdens het rijden, als je concentratie wegzakt gewoon uitrusten, dan maar in tsjechie na zonsondergang.
-Overschat jezelf niet, maargoed, dat heb je zelf in de hand
[Dit bericht is gewijzigd door PeuRac op 28-05-2003 20:00]
quote:Ja maar even een stukje door de buurt rijden is wel ff iets anders dan in je eentje naar Tsjechie rijden. Volgens mij heb jij nog nooit echt lange afstanden gereden.
Op woensdag 28 mei 2003 19:05 schreef Maar-T het volgende:
[..verhaal over rijden als je net je rijbewijs hebt..]
Heen weg rijden wij altijd snachts. Zodat we in het licht rijden als we door het reuzengebergte moeten. Dat wil je niet graag doen in het donker. Wegen zijn erg slecht daar. Afgelopen week lagen dus ook alle wegen open die verrot waren door de laatste winter. En terug doen wij dan smorgens, zodat wij weer door het licht rijden. Wij gaan 2 a 3 x per jaar naar Tsjechië. En hebben aardig wat ervaring erop zitten.
Tis gekkenwerk. En het lijkt mij veel verstandiger dat je iemand continu naast je hebt, die VEEL ervaring heeft. Pauzes of niet. Het is gewoon vermoeiend, en verder dan je denkt.
quote:Hoezo dat dan? Is het daar zo erg? Ik ben er namelijk nog nooit geweest!!
Op dinsdag 27 mei 2003 19:01 schreef Roellio het volgende:[..]
Dan ben jij zeker nog nooit de Autobahn opgeweest, laat staan de Tsjechische snelwegen.
quote:Ja dat weet ik ook wel!!Mar het probleem is dat ik graag met hem mee wil!En daarbij heeft hij al 1 jaar rijlessen gehad!1Dat is dan op zich wel meer ervaring al dan in 5 weken!! Maar ik twijfel er nog steeds over of ik er goed aan doe!
Op dinsdag 27 mei 2003 19:14 schreef PeuRac het volgende:
Om even te reageren op de vraag van onze topic startster, ik raad het je of om bij je vriend in de auto te stappen, tenminste naar Tsjechië.Mijn vriendin mocht van haar ouders pas met mij mee in de auto als ik 5000 Km had gereden (niet dat we ons daaraan houden maar ok). Ik zit nu pas op de 4500 km en heb nog steeds het gevoel als of ik net uit de leswagen kom (ik heb het rijbewijs in 5 wkn gehaald en rij nu ook 5 wkn met rijbewijs). Daarom rij ik altijd heel voorzichtig (behalve 's nachts
), en probeer ik me aan de snelheid te houden. Ik zou nu mijn vriendin niet eens meenemen, als ik zo'n lange reis met de auto maken moest, de kans dat er iets gebeurt is te groot en ik wil niet dat het haar ook overkomt.
quote:Dat is dus ook een beetje het probleem!! Ik kan dus nog geen auto rijden omdat ik nog maar 16 ben!!Als hij moe wordt of wil afwisselen kan ik dus niet zeggen: kom ik rijd een stukje!! Verder heb ik wel vertrouwen in hem hoor!! (we gaan trouwens wel naar praag)
Op maandag 2 juni 2003 22:52 schreef Funnie het volgende:
Wij zijn gisteren weer gekomen van Tsjechië. En het is echt erg vermoeiend. En wij rijden om en om.
Naar Tsjechië toe gaan zal het grootste probleem niet eens zijn. Maar eerder het in Tsjechië zelf rijden ! (hopelijk gaan jullie niet naar Praag!!!)
Jij weet dan misschien wel de regels. Maar de Tsjechen, rijden als idioten vaak.Heen weg rijden wij altijd snachts. Zodat we in het licht rijden als we door het reuzengebergte moeten. Dat wil je niet graag doen in het donker. Wegen zijn erg slecht daar. Afgelopen week lagen dus ook alle wegen open die verrot waren door de laatste winter. En terug doen wij dan smorgens, zodat wij weer door het licht rijden. Wij gaan 2 a 3 x per jaar naar Tsjechië. En hebben aardig wat ervaring erop zitten.
Tis gekkenwerk. En het lijkt mij veel verstandiger dat je iemand continu naast je hebt, die VEEL ervaring heeft. Pauzes of niet. Het is gewoon vermoeiend, en verder dan je denkt.
quote:bedenk ff 1 ding goed rijlessen zijn totaal anders dan zelf rijden zonder insctructeur dat zal iedereen beamen. De 1 vindt t fijn de ander vindt t in het begin wat beangstigend feit is dat auto rijden (als je het niet gewend bent) in het begin supervermoeiend is en dat is ook naast gebrek aan ervaring de grootste reden van de replies in dit topic
Op donderdag 19 juni 2003 20:49 schreef vreemd_meisje het volgende:[..]
Ja dat weet ik ook wel!!Mar het probleem is dat ik graag met hem mee wil!En daarbij heeft hij al 1 jaar rijlessen gehad!1Dat is dan op zich wel meer ervaring al dan in 5 weken!! Maar ik twijfel er nog steeds over of ik er goed aan doe!
quote:Ik heb nu bijna 10 jaar mijn rijbewijs, en ben niet bang of paniekerig aangelegt in de auto. En beschik best wel over veel rijervaring. Maar in Praag zelf rijden is gewoon 1 grote ramp. Tenminste dat vind ik. Wij rijden Praag aardig ver in. Parkeren dan bij een betaalde parkeerplaats. En gaan met de metro verder. Onze kinderen komen dus ook liever helemaal niet in Praag
Op donderdag 19 juni 2003 20:56 schreef vreemd_meisje het volgende:[..]
Dat is dus ook een beetje het probleem!! Ik kan dus nog geen auto rijden omdat ik nog maar 16 ben!!Als hij moe wordt of wil afwisselen kan ik dus niet zeggen: kom ik rijd een stukje!! Verder heb ik wel vertrouwen in hem hoor!! (we gaan trouwens wel naar praag)
Ik vind het persoonlijk geen goed plan om dit te gaan doen. Het geen ervaring hebben kan wel eens flink gaan nekken. Maar het is jullie keuze uiteraard. Heel veel succes ermee dan maar !
[Dit bericht is gewijzigd door Funnie op 19-06-2003 21:07]
Ik zeg DOE HET GEWOON. Oh en een boom veert niet mee he. En een boom springt ook niet van zelf opzij dat moet je even goed ondhouden
quote:en een maffe Tsjech ook niet !
Op donderdag 19 juni 2003 21:07 schreef ook_gek het volgende:
Gewoon doen. Je leeft maar 1X dus doe eens gek. Een leven zonder spanning is ook niet leuk. Wat is nou leuker dan dat je niet zeker weet of je gaat aan komen.Ik zeg DOE HET GEWOON. Oh en een boom veert niet mee he. En een boom springt ook niet van zelf opzij dat moet je even goed ondhouden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |