quote:Volgens mij bedoeld onze topicstarter dat er 2 auto's gaan. Eentje met een zooitje familie en eentje met haar onervaren vriendje en zichzelf. Wat vinden je ouders dan?
Op zaterdag 24 mei 2003 18:43 schreef slashme het volgende:[..]
Jij kan toch ook even bij je moeder in gaan zitten en je vriend bij je vader of zo.
Wat voor auto heb je? Ik denk dat dat ook wel uitmaakt, of je die auto een beetje gewend bent of niet.
quote:ja en dan, ik ga er vanuit dat je moeder EN je vader rijbewijs hebben zodat je met 3 personen 2 auto's kunt wisselen.
Op zaterdag 24 mei 2003 18:48 schreef JeOma het volgende:[..]
Volgens mij bedoeld onze topicstarter dat er 2 auto's gaan. Eentje met een zooitje familie en eentje met haar onervaren vriendje en zichzelf. Wat vinden je ouders dan?
quote:Ben het hier volkomen mee eens, en ik zou het dan ook afraden.
Op zaterdag 24 mei 2003 16:11 schreef BoRRuHG het volgende:Niemand die net zijn/ haar rijbewijs heeft gehaald kan goed rijden.
Ik vind dan ook dat je bezorgdheid zeker gegrond is. ..... maar pas als je een flink tijdje dagelijks rijdt krijg je pas wat ervaring.
Een dergelijke grote roadtrip lijkt mij dan ook niet echt verstandig als je pas je rijbewijs hebt.
Hij moet eerst maar 's zorgen dat ie wat "gevoel" in de auto krijgt, en dat leer je niet met lessen, dat krijg je met ervaring.
quote:Dat bedoelde ik ook, dan is het langer vol te houden.
Op zaterdag 24 mei 2003 18:43 schreef slashme het volgende:[..]
Jij kan toch ook even bij je moeder in gaan zitten en je vriend bij je vader of zo.
Het is idd mogelijk dat een van mijn ouders mij autotje tijdelijk bestuurd (zal me moeder wel worden, want die mag niet met comib Volvo + Caravan rijden )...
In principe ben je in het begin meer opletend en voorzichtig dan dat je je rijbewijs al jaren hebt!
En ik denk dak net zoveel risico loop als dat ik met me ouders in de auto zit (wanneer er ruimte zou zijn)....
quote:Jazeker, je weet helemaal hoe een auto aanvoelt. Stel je raakt in een slip dan haal jij de auto er zo uit
Op zaterdag 24 mei 2003 20:16 schreef Gertsan het volgende:In principe ben je in het begin meer opletend en voorzichtig dan dat je je rijbewijs al jaren hebt!
Voor dergelijke trajecten zou ik op zijn minst zorgen dat je al een tijdje hebt gereden of veel kilometers hebt gereden. Ik vind het niet verstandig om direct een groot stuk door Duitsland te rijden. Het vergt echt enig inzicht om door te hebben hoe snel sommige auto's naderen. Ook het intaxeren van weersomstandigheden en de invloed hiervan op het weggedrag van de auto leer je pas naar een aantal kilometers.
Ik zeg niet dat ik er tegen ben om grote reizen te maken als je net je rijbewijs hebt, in tegendeel, je moet imho kilometers maken en ervaring opdoen. Heb zelf een reis van 800 km gemaakt exact 3 weken nadat ik m'n papiertje had. Echter wel met het verschil dat ik iemand naast me had zitten met (veel) ervaring, die me zo nodig kon corrigeren. Daarnaast konden we afwisselen, dus in werkelijkheid heb ik maar zo'n 350 km van de reis gereden.
Als jij denkt dat je net zo goed kunt rijden als een ervaren chauffeur, en dat je zo geweldig kunt rijden op je scootertje, prove it, doe stoer, rijd jezelf kreupel. Geloof me, je ziet het gevaar niet aankomen als je 3 weken je rijbewijs hebt.
met je vriendin er naast ook nog sufferd
quote:Ik lees nu pas deze opmerking. Wat ben jij een mongool
Op zaterdag 24 mei 2003 16:29 schreef Gertsan het volgende:
Ik ben heel verantwoordelijk en als het haar niet bevalt gaat ze bij een ander in de auto! Kan ze me zien verongelukken als ze er zoveel vertouwen in heeft!
Kan er bijna kwaad om worden
quote:|TSk denk je dat ik booschap aan jou heb??? Ze heeft me vandaag flink over de zeik gemaakt en dan zeg ik zo iets! Waar bemoei je je mee met je achterlijke rot kop???
Op zaterdag 24 mei 2003 21:54 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Ik lees nu pas deze opmerking. Wat ben jij een mongool
Kan er bijna kwaad om worden
Antwoord maar op de vraag en bemoei je verder nergens mee of is dat al te moeilijk voor je???
quote:Rustig aan.
Op zaterdag 24 mei 2003 22:56 schreef Gertsan het volgende:[..]
|TSk denk je dat ik booschap aan jou heb??? Ze heeft me vandaag flink over de zeik gemaakt en dan zeg ik zo iets! Waar bemoei je je mee met je achterlijke rot kop???
Antwoord maar op de vraag en bemoei je verder nergens mee of is dat al te moeilijk voor je???
Houd in je achterhoofd dat je de verantwoordelijkheid hebt voor de passagiers die je meeneemt en een geringste twijfel is genoeg om het af te blazen.
Ik vind het trouwens vreemd dat de mensen die meegaan er zo maar vanuit gaan dat je je rijbewijs wel haalt en dus als chauffeur kan fungeren. Als zij het vertrouwen hebben in jou dat je het wel kan wie zijn wij dan om dat niet te hebben?
quote:Tssk dan gaat ze niet mee... Deze vakantie is afhankelijk van het feit of ik me rijbewijs heb.
Op zaterdag 24 mei 2003 23:00 schreef hollander172 het volgende:[..]
Rustig aan.
Houd in je achterhoofd dat je de verantwoordelijkheid hebt voor de passagiers die je meeneemt en een geringste twijfel is genoeg om het af te blazen.
Ik vind het trouwens vreemd dat de mensen die meegaan er zo maar vanuit gaan dat je je rijbewijs wel haalt en dus als chauffeur kan fungeren. Als zij het vertrouwen hebben in jou dat je het wel kan wie zijn wij dan om dat niet te hebben?
Maar luister: Ze vind het wel redelijk dat ik haar +/- 150 KM verder op kom halen NA me werk (dan ben ik meestal gebroeken) en dat vind ze dan wel verantwoord?? Ben ik nou gek? Of is dit onzinnig!!
BTW dat ritje is dan dik 200 KM op 1 avond zonder rusten!
quote:HAHAHAHAhahaha....
Op zaterdag 24 mei 2003 23:09 schreef sooty het volgende:
Na drie weken rijbewijs.. Waarom stoppen in Tsjechie. Ik zeg: rijdt gelijk door naar Moskou; erg leuke stad.
Vertel even je vertrekdatum, dan blijf ik die dag namelijk binnen. Je retourdatum interesseert me niet. (...)
Oh.... een auto met cruise control op zulke ritten is trouwens een must.... ik was helemaal niet moe na een rit van +/- 7 uur naar New Orleans .....
Ikzelf heb in elk geval toen ik net me pleepapiertje had niet meteen me girl meegenomen; pas een paar weken later toen ik 2000 erop had zitten
Oh ja... Ik wil je ook nog wel horen NAdat je de eerste x ZONDER instructeur hebt gereden; gaat een compleet nieuwe wereld voor je open (kijk uit met parkeergarages)
DIE eerste x dat ik sleutels van een collega kreeg 3 dagen na mijn rijbewijs zal ik niet vergeten... Nu moet je het ECHT zelf doen (panicgevoel)
Natuurlijk is dit voor iedereen anders! Mjah ik zelf zou het nog niet doen, al heb ik er al aardig wat kilometers opzitten in een half jaar...
Maybe met wat vrienden waar je van weet dat ze "goed" rijden, maarja wat is goed...
quote:Ik heb, meteen na het halen van m'n rijbewijs 150 km gereden en was kapot....
Op zaterdag 24 mei 2003 21:50 schreef Oosthoek het volgende:Als jij denkt dat je net zo goed kunt rijden als een ervaren chauffeur, en dat je zo geweldig kunt rijden op je scootertje, prove it, doe stoer, rijd jezelf kreupel. Geloof me, je ziet het gevaar niet aankomen als je 3 weken je rijbewijs hebt.
met je vriendin er naast ook nog
sufferd
Maar ontopic:
Doe het niet. Na 3 weken kun je misschien de auto wat meer onder controle hebben, maar het principe 'anticiperen' wat zeker in Duitsland van groot belang is, kun je simpelweg niet in 3 weken leren.
dat, en jouw grenzeloze zelf overschatting..
Laat ik het anders zeggen: 'k heb nu bijna een jaar m'n rijbewijs, en zo'n 90% van m'n bijna ongelukken waren in de eerste maand.
Maar ontopic:
Doe het niet. Na 3 weken kun je misschien de auto wat meer onder controle hebben, maar het principe 'anticiperen' wat zeker in Duitsland van groot belang is, kun je simpelweg niet in 3 weken leren.
Inderdaad, erg goed punt
In NL gaat men ervan uit dat iedereen 120 rijdt en zo leer je ook rijden
Wanneer je in Duitsland wilt invoegen, in je spiegel kijkt en denkt 'daar kan ik nog wel langs' TERWIJL DE AUTO 200+ gaat heb je een _heel_ groot probleem
quote:Ik zelf heb in het begin vooral kleine stukjes gereden. Mijn vaders auto was heel anders dan de lesauto. En daarna vaak stukken van een uur. Naar familie toe ofzo. Maar nu heb ik laatst 350km aan 1 stuk gereden met 1x stoppen zonder dat ik zelf ben uitgestapt maar paps moest pissen. Maar ik mote zeggen het viel me erg mee.
Op zondag 25 mei 2003 13:05 schreef renkie het volgende:
[quote]Op zondag 25 mei 2003 11:42 schreef Xtreem het volgende:
Maar ontopic:
Doe het niet. Na 3 weken kun je misschien de auto wat meer onder controle hebben, maar het principe 'anticiperen' wat zeker in Duitsland van groot belang is, kun je simpelweg niet in 3 weken leren.Inderdaad, erg goed punt
In NL gaat men ervan uit dat iedereen 120 rijdt en zo leer je ook rijden
Wanneer je in Duitsland wilt invoegen, in je spiegel kijkt en denkt 'daar kan ik nog wel langs' TERWIJL DE AUTO 200+ gaat heb je een _heel_ groot probleem
quote:Ik denk dat je ZEKER wel boodschap moet hebben aan de chauffeurs in dit topic, al is het maar omdat er hier mensen zitten die wel 1000 maal meer ervaring hebben dan jij. Sommigen wat minder, sommigen wat meer, maar dan probeer jij ons te verklappen dat je als je net je rijbewijs hebt, wel eventjes dat paard zal bestijgen, en zal bewijzen dat je net zo goed kunt rijden als een ervaren chauffeur.
Op zaterdag 24 mei 2003 22:56 schreef Gertsan het volgende:
|TSk denk je dat ik booschap aan jou heb??? Ze heeft me vandaag flink over de zeik gemaakt en dan zeg ik zo iets! Maar eigenlijk weet ik stiekem wel dat je gelijk hebt, grootheid.
Ik hoop dat je begint in te zien dat je op deze manier NOOIT fatsoenlijk zult leren autorijden, al is het maar omdat je gefrustreerd raakt dat je continu door anderen op je fouten gewezen wordt en te koppig bent deze aan te nemen (doe je nu namelijk ook al.)
quote:Ik heb niet zo veel problemen met het toegeven van mijn fouten, in tegenstelling tot.
Ben het eens met Ballebek, gooi hier maar een slot op, die gozer luistert toch niet.
quote:Dan nog doe eerst ervaring op op lange afstanden met iemand die al wat langer zen rijbewijs heeft naast je, en natuurlijk moet je ervaring op doen op lange afstanden, maar niet op de manier zoals die kerel hier beschrijft want dit is (misschien) niet goed voor de bestuurder maar zeker niet voor de medeweggebruikers
Op zondag 25 mei 2003 13:31 schreef wunderbaum het volgende:
Gewoon doen. In het diepe doe je de meeste ervaring op. En als je in de buurt van de andere auto's blijft, dan komt het allemaal goed. Wel lekker rechts blijven rijden in Duitsland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |