abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 mei 2003 @ 16:29:20 #26
29749 Gertsan
-=GerriT=-
pi_10649165
Vind het allemaal maar een beejte een zinloze discussie!

Waarom zou een reis van 800KM met goede pauzes veel gevaarlijker zijn dan een kort stukje van 50 KM! De kans dat je een ongeluk krijgt is altijd aanwezig!

Je kan ook je voordeur uitlopen en door een bus overreden worden!

Ik ben heel verantwoordelijk en als het haar niet bevalt gaat ze bij een ander in de auto! Kan ze me zien verongelukken als ze er zoveel vertouwen in heeft!

zaterdag 24 mei 2003 @ 16:30:30 #27
22976 realist_ik
FC Den Bosch
pi_10649182
't is ook helemaal niet zo ver hoor ...
iets van een 850 km tot Praag ...
ik ben vlak nadat ik m'n rijbewijs heb gehaald naar Zuid-Frankrijk gereden en dat was bijna 1400 km ...
gewoon regelmatig stoppen en halverwege ook effectief even slapen...
tsjechië is trouwens best rustig rijden hoor... weinig verkeer ...
  zaterdag 24 mei 2003 @ 16:31:22 #28
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_10649193
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 16:29 schreef Gertsan het volgende:
Vind het allemaal maar een beejte een zinloze discussie!

(..)

ja, want je hebt toch echt eerst een rijbewijs nodig...
zonnig Brasil
  zaterdag 24 mei 2003 @ 16:31:23 #29
19597 Skull
Stay hungry!
pi_10649194
Als het een persoon is die zijn kop erbij houdt als er eens wat mis gaat of het niet loopt zoals het moet dan kan het best wel. Maar reken er maar op dat er een hoop dingen fout zullen gaan dan.
I don't even know what I'm doing here.
pi_10649226
Ik ga deze zomer naar Zuid Frankrijk rijden. Tegen die tijd heb ik zo'n 2 maanden m'n rijbewijs. Ik rij met caravan en wissel om de 1,5 uur met m'n vader af. Gewoon van te voren heel veel rijden en tijdens de reis genoeg rust nemen.
  zaterdag 24 mei 2003 @ 16:34:44 #31
29749 Gertsan
-=GerriT=-
pi_10649238
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 16:31 schreef Skull het volgende:
Als het een persoon is die zijn kop erbij houdt als er eens wat mis gaat of het niet loopt zoals het moet dan kan het best wel. Maar reken er maar op dat er een hoop dingen fout zullen gaan dan.
Nou dat kan ik wel aardig denk ik! Met lessen gaat er ook wel eens iets mis, maar ik staa altijd op tijd op de rem en kan goed ingrijpen!

En rijd ook al lange tijd scooter en is ook altijd goed gegaan!!

En ik blijf altijd rustig, behalve als ze loopt te zeiken als ze naast me zit, dan kan ik denk ik wel flippe!!

pi_10649267
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 16:34 schreef Gertsan het volgende:

[..]

En ik blijf altijd rustig, behalve als ze loopt te zeiken als ze naast me zit, dan kan ik denk ik wel flippe!!

Kan nog een een leuke reis worden dan
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zaterdag 24 mei 2003 @ 16:41:22 #33
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_10649312
tsja....het hangt denk ik helemaal van die persoon af...wij kennen die jongen niet, misschien weet hij niet waar hij mee bezig is, misschien kent hij zichzelf heel goed en weet hij precies waar hij mee bezig is.
Heb zelf regelmatig door Europa gereden, maar ik weet van mezelf dat ik dat niet had moeten doen in, zeg maar, het eerste half jaar dat ik mijn rijbewijs had (ben niet zo'n rijtalent als je 't graag wil weten )

edit: las iets over scooterrijden...kan je wel vertellen dat uren op een saai stuk snelweg met 160 iets anders is dan scooterrijden...potverdikkie, de jeugd van tegenwoordig ook

Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  zaterdag 24 mei 2003 @ 16:45:04 #34
29749 Gertsan
-=GerriT=-
pi_10649361
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 16:41 schreef horney_dorney het volgende:
tsja....het hangt denk ik helemaal van die persoon af...wij kennen die jongen niet, misschien weet hij niet waar hij mee bezig is, misschien kent hij zichzelf heel goed en weet hij precies waar hij mee bezig is.
Heb zelf regelmatig door Europa gereden, maar ik weet van mezelf dat ik dat niet had moeten doen in, zeg maar, het eerste half jaar dat ik mijn rijbewijs had (ben niet zo'n rijtalent als je 't graag wil weten )

edit: las iets over scooterrijden...kan je wel vertellen dat uren op een saai stuk snelweg met 160 iets anders is dan scooterrijden...potverdikkie, de jeugd van tegenwoordig ook

Hehehe het gaat over mij! En ik ga geen 160 rijden ik blijf mooi bij de andere en die gaan hooguit 110 ofzo. Hebbe namelijk caravan!
  zaterdag 24 mei 2003 @ 16:58:31 #35
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_10649527
*schopje PTA geeft*
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_10649618
Heb het zelf een paar maand geleden ook gedaan. Op dat moment had ik 4 maand m'n rijbewijs, maar heb er niks van gemerkt. Het klopt wel dat het een klotestuk is (+- 1000 kilometer) en vooral de wegen in Tsjechië zijn niet de beste die ik ken

Een tip...ga 'sochtends heel vroeg weg, zodat je 's avonds niet in Tsjechië hoeft te rijden. De meeste wegen zijn niet verlicht en erg slecht

zaterdag 24 mei 2003 @ 17:05:21 #37
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_10649621
heerlijk dit topic, ik zou zeggen doe wat je niet laten kunt, verstandig is echter anders (aaauw ik wordt moraalridder)
  zaterdag 24 mei 2003 @ 17:06:52 #38
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_10649647
Hmm ok dan ff mijn bijdrage aan deze discussie die door niemand zal worden gewonnen, let op die voorspelling komt uit degene die namelijk net der rijbewijs hebben denken namelijk dat ze king of the world zijn en goed kunnen rijden omdat ze dat rooie papiertje hebben en de meer ervaren rijders (zegt toch wel iets over hun mening dacht ik zo dat ervaren) geven een advies om niet zo'n reis te maken.
ff een paar reacties op dingen die ik las. Rijden zonder instructeur is 10x lastiger vooral in het begin en met lange ritten, je bent namelijk niet gewend om lang te rijden en je overschat jezelf en je hebt niemand die er je op wijst (iig niemand met verstan van rijden excuus voor je vriending alvast). enne scooter rijden tzelfde als auto rijden, lees dit topic ff door en je ziet dat scooterrijders door de meesten als de meest onvolwassen soort bestuurders en rijstijl wordt gezien. Oja ik heb nu ongeveer anderhalf jaar men rijbewijs en ik vind nog steeds niet dat ik goed rij van mezelf maar ik ben wel genoeg ervaring aan het opdoen, met dank aan men koeriersbijbaantje.
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
  zaterdag 24 mei 2003 @ 17:07:38 #39
43311 jozef444
complete and total insanity
pi_10649659
damn dat was een hele lap tekst en me gaat ook over naar de dark side van moraalridders aaaarrgh
[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
pi_10649765
TS: Tuurlijk kan je vriend in z'n eentje naar Tjechie rijden; toen ik net mijn rijbewijs had ben ik ook overal naartoe gereden ( alleen in nederland dan).

Let wel dat er (heel) andere verkeersregels gelden; ga even langs een filiaal van de ANWB en haal een foldertje over Tjechie; er gelden idd IN TJECHIE EN FRANKRIJK andere verkeersregels (waar is dat foldertje nou!!!) als je minder dan 2 jaar je rijbewijs hebt.

Ook mocht je een ongeluk krijgen moet je daar de cel in (bestuurder + passagiers) totdat de oorzaak van het ongeluk is uitgezocht (ik zeg niet dat je er een krijgt, maar je weet het nooit )

quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 16:33 schreef Dwergje het volgende:
Ik ga deze zomer naar Zuid Frankrijk rijden. Tegen die tijd heb ik zo'n 2 maanden m'n rijbewijs. Ik rij met caravan en wissel om de 1,5 uur met m'n vader af. Gewoon van te voren heel veel rijden en tijdens de reis genoeg rust nemen.
Heb je wel E achter B rijbewijs dan?
Als je dat NIET hebt zou ik maar niet met een caravan rijden ivm dat die meestal wel boven het aantal kilo's uitkomt waarmee je normaal wel met een B mag rijden!!!

Vooral in het buitenland kan dat niet zo goed aflopen (justitieel dan).

EDIT: Ballebek en 3 anderen gaan in Juli ook naar Tjechie, Slowakije, Hongarije en Slovenie

[Dit bericht is gewijzigd door Ballebek op 24-05-2003 17:18]

Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_10649769
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 16:13 schreef Lucille het volgende:
Dat papiertje krijg je als je technisch gezien met de auto om kan gaan. Dat zegt dus niets over dat je een goede chauffeur bent en al helemaal niks over je verkeersinzicht.
Dat is nu juist niét de bedoeling van dat rijbewijs. Eigenlijk is het technische vlak nauwelijks (oke wel ietsie, je moet natuurlijk wel laten zien dat je fatsoenlijk over de weg kunt rijden) interessant bij het rijbewijs. Ook al laat je je auto enkele keren afslaan en schakel je nog wel eens mis, dan is het nog best mogelijk om je rijbewijs te halen. Zolang je maar laat zien dat je genoeg verkeersinzicht hebt om te kunnen beginnen aan het echt deelnemen aan het verkeer (zodat het echte leerproces kan beginnen ).

Alhoewel ik niet direct tegen het rijden van een flink stuk na het behalen van t roze papiertje ben (je moet het toch echt leren, en meteen in t diepe gooien is zo gek nog niet, je zult toch kilometers moeten maken). Zou ik zelf niet dat hele stuk naar tjechie in m'n eentje rijden. Dat is gewoon niet echt prettig/relaxt rijden, na 2X 3 uur ofzo heb je het echt wel ff gezien en helemaal als je nog niet zoveel ervaring hebt vergt het toch wel veel van je concentratie. Dus als je een bijrijder hebt die ook rijdt vind ik het nog wel verantwoord (ligt ook aan de persoon natuurlijk), anders eigenlijk niet.

quote:
Heb je wel E achter B rijbewijs dan?
Als je dat NIET hebt zou ik maar niet met een caravan rijden ivm dat die meestal wel boven het aantal kilo's uitkomt waarmee je normaal wel met een B mag rijden!!!
Vooral in het buitenland kan dat niet zo goed aflopen (justitieel dan).
Inderdaad en in het buitenland hebben ze het toch al niet zo op caravans met een Nederlands kenteken, dus de kans dat je aan de kant gezet wordt voor complete controle is zeker niet klein.

[Dit bericht is gewijzigd door DIJK op 24-05-2003 17:17]

pi_10649804
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 16:33 schreef Dwergje het volgende:
Let er wel op dat je ook je E moet halen he!
pi_10649917
Het is een bewezen feit (zal later even bron zoeken, of inscannen) dat het niet uitmaakt of je nou 1km of 1000km rijd, de kans dat je een ongeluk krijgt is even groot. Het klinkt vaag en ik was ook niet in 1 keer overtuigd (ben zelf chauffeur) maar de uitleg erbij was heel erg plausibel.

Wordt vervolgd.

En ontopic: gewoon doen, genoeg rusten (dwz uit die auto en stukje lopen oid) en ja uitkijken en al die dingen. Ben het er mee eens dat het niet uitmaakt of je nou 800x naar de supermarkt rijd of in een keer die 800km naar Tsjechië. Suc6

If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
  zaterdag 24 mei 2003 @ 17:27:43 #44
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_10649981
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 17:23 schreef Grayburn het volgende:
Het is een bewezen feit (zal later even bron zoeken, of inscannen) dat het niet uitmaakt of je nou 1km of 1000km rijd, de kans dat je een ongeluk krijgt is even groot. Het klinkt vaag en ik was ook niet in 1 keer overtuigd (ben zelf chauffeur) maar de uitleg erbij was heel erg plausibel.

Wordt vervolgd.

En ontopic: gewoon doen, genoeg rusten (dwz uit die auto en stukje lopen oid) en ja uitkijken en al die dingen. Ben het er mee eens dat het niet uitmaakt of je nou 800x naar de supermarkt rijd of in een keer die 800km naar Tsjechië. Suc6

De factor "vermoeidheid" speelt als het goed is geen enkele rol bij de 1 km naar de supermarkt. De snelweg is weliswaar een stuk "makkelijker" dan intensief stadsverkeer. De snelheid is ook hoger, dus de ongelukken zijn in het algemeen ook dodelijker. Wil je niet bang maken, maar als topicstarter het nog niet weet, misschien een idee om advies te vragen aan de rijschool van die vriend? (evt. zonder hem in te lichten omdat het toch een vorm van "wantrouwen" is misschien)
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  zaterdag 24 mei 2003 @ 17:29:42 #45
53720 Mik-xa
Toffe peer
pi_10650014
3 dagen nadat ik mijn rijbewijs had reed ik voor het eerst de snelweg op.. Al na 5 km zat ik bij iemand achterop... 500 Euro schade en een broek vol... Niet aan te raden dus.
pi_10650061
ik zal het zeker niet in een ruk rijden. gewoon tentje mee, en dan ergens zuid duitsland camperen. dan is het volgens mij goed te doen, en kan je fris in tsjechië gaan rijden. verkeer in het buitenland is ook nog eens anders als hier. dus daar moet je jezelf ook wat aanpassingsgevoel voor gunnen.
succes ermee.

ohja ik denk dat het stuk in een keer niet moet worden gedaan!

2825cc Single Turbo Beast
  zaterdag 24 mei 2003 @ 17:42:42 #47
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_10650267
Mijn persoonlijke ervaring is dat het op zich niet verstandig is. Je rijdt toch makkelijker zo'n stuk met wat meer ervaring. Ook ben je dan beter in staat te anticiperen op medeweggebruikers.

Hoewel, ik had mijn rijbewijs nog niet eens en ik ben met een maat ook naar polen gereden waarvan ik ongeveer 400 km zelf heb gereden (laatste stuk, hij was te moe om door te rijden.)
Duitsland e.d. ook een aantal keren gedaan zonder rijbewijs.
Was niet verstandig maar het was wel beregezellig.
Als je net je rijbewijs hebt kijk je wel veel beter uit. De spanning van zelf rijden geeft je vaak net dat beetje voordeel in het geval je snel beslissingen moet nemen.
Ik merkte dat toen ik zonder rijbewijs rond reed dat ik door die extra spanning veel beter en meer uitkeek dan alle anderen om mij heen. Ik neem aan dat als je net je rijbewijs hebt en nooit zonder rijbewijs hebt gereden (tenzij in lesauto) je deze spanning ook hebt.

Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_10650454
Haaft je moeder een rijbewijs? Laat haar dan stuken rijden, bijv Elke 2uur een uur, of jij 2u en zij 2u dan kun je even bijkomen. Want ik weet zeker dat je het niet haalt in een keer, ik heb zelf ook net mn rijbewijs (6 wkn) en de 1e 4 wkn was ik na een rit van 2u helemaal kapot als ik aankwam. En klasgenoten ervaren hetzelfde. Enkele wkn verder wordt het wat minder (na 5000KM !!!!!!!!! te hebben gereden) bij mij, maar fit ben ik niet als ik aankom, bij een rit van minder as 2u/1,5u heb ik geen last van.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zaterdag 24 mei 2003 @ 18:41:15 #49
42433 vreemd_meisje
Beetje vreemd,maar wel lekker!
pi_10651362
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 17:52 schreef PeuRac het volgende:
Haaft je moeder een rijbewijs? Laat haar dan stuken rijden, bijv Elke 2uur een uur, of jij 2u en zij 2u dan kun je even bijkomen. Want ik weet zeker dat je het niet haalt in een keer, ik heb zelf ook net mn rijbewijs (6 wkn) en de 1e 4 wkn was ik na een rit van 2u helemaal kapot als ik aankwam. En klasgenoten ervaren hetzelfde. Enkele wkn verder wordt het wat minder (na 5000KM !!!!!!!!! te hebben gereden) bij mij, maar fit ben ik niet als ik aankom, bij een rit van minder as 2u/1,5u heb ik geen last van.
Dat kan niet, want ik ga dus met hem in de auto en zijn moeder zit in een andere auto bij zijn vader, zusje en broertje!!En aangezien ik nog maar 16 ben, kan ik het stuur ook niet overnemen!!!

Maar we houden zeker om de 2 uur pauze!!!!! En we rijden dan niet in 1x daar naartoe!! We overnachten in Duitsland!!

pi_10651400
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 18:41 schreef vreemd_meisje het volgende:

[..]

Dat kan niet, want ik ga dus met hem in de auto en zijn moeder zit in een andere auto bij zijn vader, zusje en broertje!!En aangezien ik nog maar 16 ben, kan ik het stuur ook niet overnemen!!!

Maar we houden zeker om de 2 uur pauze!!!!! En we rijden dan niet in 1x daar naartoe!! We overnachten in Duitsland!!

Jij kan toch ook even bij je moeder in gaan zitten en je vriend bij je vader of zo.
Wat voor auto heb je? Ik denk dat dat ook wel uitmaakt, of je die auto een beetje gewend bent of niet.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')