abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 mei 2003 @ 16:04:42 #1
42433 vreemd_meisje
Beetje vreemd,maar wel lekker!
pi_10648778
Mijn vriend gaat in juli zijn rijexamen doen!!Ik vind het echt hartstikke leuk voor hem en was meteen enthiousiast wanneer die mij op kon halen. Maar nu wil hij een paar weken later (ergens in augustus) naar Tsjechie gaan rijden! Is dit wel zo verstandig om te doen als hij dan nog maar net zijn rijbewijs 3 weken heeft?

Ik vertrouw wel op hem en geloof ook zekerw el dat hij goed kan rijden!!!Maar ik ben toch bang dat er iets mis kan gaan, omdat hij nog maar zo weinig ervaring heeft dan! Hij heeft wel al een jaar rijles gehad, maar volgens mij is dat toch anders dan dat je echt zelfstandig rijd zonder instructeur!!

Is het verstandig om die reis te maken? Ik maak me namelijk best wel zorgen, want ik moet er niet aan denken dat er iest gebeurt.....
Kan iemand mij advies geven, of in ieder geval je mening erover geven?

Verplaats deze ff naar ander gedeelte van fok alsjeblieft, want volgens mij is travel niet goede onderwerp waar hij onder moet.

[Dit bericht is gewijzigd door vreemd_meisje op 24-05-2003 16:11]

pi_10648792
Hij kan beter fietsen.
Wie?
pi_10648820
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 16:04 schreef vreemd_meisje het volgende:
Mijn vriend gaat in juli zijn rijexamen doen!!Ik vind het echt hartstikke leuk voor hem en was meteen enthiousiast wanneer die mij op kon halen. Maar nu wil hij een paar weken later (ergens in augustus) naar Tsjechie gaan rijden! Is dit wel zo verstandig om te doen als hij dan nog maar net zijn rijbewijs 3 weken heeft?

Ik vertrouw wel op hem en geloof ook zekerw el dat hij goed kan rijden!!!Maar ik ben toch bang dat er iets mis kan gaan, omdat hij nog maar zo weinig ervaring heeft dan! Hij heeft wel al een jaar rijles gehad, maar volgens mij is dat toch anders dan dat je echt zelfstandig rijd zonder instructeur!!

Is het verstandig om die reis te maken? Ik maak me namelijk best wel zorgen, want ik moet er niet aan denken dat er iest gebeurt.....
Kan iemand mij advies geven, of in ieder geval je mening erover geven?

Niet zo zeike! Hij kan vast goed rijden, want anders geven ze hem het papiertje niet! En als hij veel gelest heeft (2 uur per keer ofzo) is hij gewend aan langere rijzen...

En daarbij zonder instructeur is rijden minder vermoeien!

zaterdag 24 mei 2003 @ 16:08:13 #4
37154 Giel83
Brainstorm
pi_10648833
Volgens mij mag dat geeneens...
Ik dacht dat je minimaal een jaar je rijbewijs moest hebben wilde je naar het buitenland gaan met de auto.
Ik ben best bereid om toe te geven dat ik niet altijd gelijk heb, maar ik heb het nooit bij het verkeerde eind
  zaterdag 24 mei 2003 @ 16:08:41 #5
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_10648847
Heb JIJ wel een rijbewijs? Tsjechie is een verrot lang stuk als je 'm in je eentje moet rijden -wel relaxed als je kunt afwisselen-, moet je elke keer rustpauzes enzo inlassen. Ik zou zeggen: maak het uit, onmiddellijk!
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  zaterdag 24 mei 2003 @ 16:10:01 #6
55502 CpKurk
The one and only
pi_10648869
Als hij z'n rijbewijs heeft moet dat geen probleem zijn. Af en toe ff stoppen onderweg om bij te komen is geen overbodige luxe.
Laat em wel een autobaanvignet kopen bij de Tsjechie grens. Deze heb je nodig.
Even a stopped clock gives the right time twice a day
pi_10648872
Het is wel erg ver naar Tsjechië, zeker als hij alleen moet rijden. En het kán natuurlijk gebeuren dat hij niet slaagt.

ik heb gevraagd of de pta modjes die topic willen hebben, het kan dadelijk dus verhuizen

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 24 mei 2003 @ 16:11:24 #8
55502 CpKurk
The one and only
pi_10648899
quote:
Ik dacht dat je minimaal een jaar je rijbewijs moest hebben wilde je naar het buitenland gaan met de auto.
Heb ik nog nooit van gehoord. Ik ging ook naar Duitsland met de auto toen ik net 4 maanden m'n rijbewijs had. Geen probleem.
Even a stopped clock gives the right time twice a day
pi_10648906
quote:
Ik vertrouw wel op hem en geloof ook zeker wel dat hij goed kan rijden!!!
Niemand die net zijn/ haar rijbewijs heeft gehaald kan goed rijden. Ik vind dan ook dat je bezorgdheid zeker gegrond is. Ikzelf heb nu weet ik hoeveel jaar mijn rijbewijs, maar pas als je een flink tijdje dagelijks rijdt krijg je pas wat ervaring. Een dergelijke grote roadtrip lijkt mij dan ook niet echt verstandig als je pas je rijbewijs hebt. Zeker als je heel dat stuk zelf moet rijden zonder regelmatig te kunnen wisselen.

Mocht je vriend het toch echt serieus van plan zijn laat hem dan alsjeblieft zeer rustig aan doen en zeker elke 2 uur een pauze inlassen. Je kunt er beter 2x zo lang over doen dan dat je nooit aan- of thuis komt.

Life is a crackwhore. And then you become one.
pi_10648921
Ik zou je wel aanraden om elk uur even een tussenstop te maken.

Ik zou niet bij 'm in de auto stappen, sorry

pi_10648932
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 16:07 schreef Gertsan het volgende:

[..]

Niet zo zeike! Hij kan vast goed rijden, want anders geven ze hem het papiertje niet! En als hij veel gelest heeft (2 uur per keer ofzo) is hij gewend aan langere rijzen...

Dat papiertje krijg je als je technisch gezien met de auto om kan gaan. Dat zegt dus niets over dat je een goede chauffeur bent en al helemaal niks over je verkeersinzicht.
Twee uur per week lessen staat ook absoluut niet in verhouding tot de reisduur die je hebt om richting Tjechie te rijden.
Persoonlijk zou ik het dus niet doen als je net een paar weken je rijbewijs hebt, rijden in het Oostblok is niet hetzelfde als rijden in Bloemkoolstronkeradeel. Enig anticipatievermogen is wel gewenst en dat heb je niet als je koud je roze papiertje hebt.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_10648938
ik wil niet de boel gaan verpesten, maar ik zou uitkijken met nu al plannen maken. Zakken, en dan in 3 weken tijd ander vervoer moeten regelen kan knap kort dag worden. (ieder denkt dat die bij de ongeveer 40% zit die zijn papiertje haalt, maar waar is die overige 60%?)
  zaterdag 24 mei 2003 @ 16:13:57 #13
29749 Gertsan
-=GerriT=-
pi_10648941
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 16:10 schreef CpKurk het volgende:
Als hij z'n rijbewijs heeft moet dat geen probleem zijn. Af en toe ff stoppen onderweg om bij te komen is geen overbodige luxe.
Laat em wel een autobaanvignet kopen bij de Tsjechie grens. Deze heb je nodig.
Gebuert ook het gaat over mij! Me ouders + zusje (dan 6 maanden) en een kennis met zoontje (1 jaar) gaan ook mee dus ehct lang achter mekaar rijden gaat zowiezo niet!
pi_10648943
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 16:08 schreef Giel83 het volgende:
Nuhh, die regel bestaat niet.
pi_10648948
quote:

[..]

Jij hebt vast nog geen rijbewijs?
pi_10648959
quote:

[..]

zeker waar, enkele weken na mijn examen mag ik dat nu officieel verklaren.
pi_10648989
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 16:13 schreef Gertsan het volgende:

[..]

Gebuert ook het gaat over mij! Me ouders + zusje (dan 6 maanden) en een kennis met zoontje (1 jaar) gaan ook mee dus ehct lang achter mekaar rijden gaat zowiezo niet!

6 personen in 1 auto?
  zaterdag 24 mei 2003 @ 16:17:48 #18
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_10649010
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 16:16 schreef Lucille het volgende:

[..]

6 personen in 1 auto?

7 !
zonnig Brasil
  zaterdag 24 mei 2003 @ 16:18:12 #19
29749 Gertsan
-=GerriT=-
pi_10649013
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 16:16 schreef Lucille het volgende:

[..]

6 personen in 1 auto?

Zucht! Nee 3 autos met 9 personen totaal

me ouders + broertje en zusje in 1 auto
kennis + vriend en zoon in 1 auto
en ik + vriendin in een auto

En anders gaat ze maar wissele met me broertje!

Iig voor ik dan weg ga rijd ik keer naar haar ouders (is 150 km) en met wat mensen naar scheveningen enzo!

zaterdag 24 mei 2003 @ 16:22:34 #20
14827 Kogando
Modelprutser
pi_10649080
Ja, ik heb het zelf ook gedaan, naar Tsjechië rijden met nog maar net mijn rijbewijs.. Duitsland is makkelijk rijden joh, makkelijker dan in nederland. Gewoon voorzichtig zijn.

Of je nou 10x op en neer rijdt naar A'dam of in 1x naar tsjechië, 't is allebei even ver. Je moet het toch een keer leren he..

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  zaterdag 24 mei 2003 @ 16:22:47 #21
42433 vreemd_meisje
Beetje vreemd,maar wel lekker!
pi_10649088
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 16:08 schreef JeOma het volgende:
Heb JIJ wel een rijbewijs? Tsjechie is een verrot lang stuk als je 'm in je eentje moet rijden -wel relaxed als je kunt afwisselen-, moet je elke keer rustpauzes enzo inlassen. Ik zou zeggen: maak het uit, onmiddellijk!
Waarom zou ik het uitmaken? dat slaat echt nergens op!! Ik wil alleen maar weten of het een verstandig idee is om zo'n lange afstand af te leggen!Ik wilde niet weten of ik het wel of niet uit moest maken!!

En nee ik heb nog geen rijbewijs, want ben nog maar 16!! En hij wil dat ik mee ga naar tsjechie en ik kan dus niet af en toe een stukje rijden!! Dus dat wil zeggen dat hij dat hele eind in z'n eentje moet rijden, dus daarom wilde ik ook weten of t verstandig is.

pi_10649091
Ach, in enkele weken tijd kun je behoorlijk goed leren rijden, tenminste dat zijn mijn ervaringen...gewoon veel rondtoeren die weken, zodat je zoveel mogelijk rijervaring opdoet, dan kan die grote afstand ook geen probleem zijn, maar zou wel om de 2 uur ff een pauze nemen..
  zaterdag 24 mei 2003 @ 16:25:12 #23
14827 Kogando
Modelprutser
pi_10649120
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 16:23 schreef Poogie het volgende:
Ach, in enkele weken tijd kun je behoorlijk goed leren rijden, tenminste dat zijn mijn ervaringen...gewoon veel rondtoeren die weken, zodat je zoveel mogelijk rijervaring opdoet, dan kan die grote afstand ook geen probleem zijn, maar zou wel om de 2 uur ff een pauze nemen..
Ja, en ook niet net zoals ik eerst een nacht gaan stappen en helemaal niet slapen en de volgende avond vertrekken zodat je heel de nacht in Duitsland zit te gummynekken achter het stuur.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_10649127
Ik weet wel dat ik rijden in het donker erg vermoeiend vond in het begin. En als je zo'n lange reis maakt ontkom je er niet aan om ook in het donker te rijden denk ik.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_10649133
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 16:23 schreef Poogie het volgende:
Ach, in enkele weken tijd kun je behoorlijk goed leren rijden, tenminste dat zijn mijn ervaringen...
Laat ik mijn mond maar houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')