Ik vertrouw wel op hem en geloof ook zekerw el dat hij goed kan rijden!!!Maar ik ben toch bang dat er iets mis kan gaan, omdat hij nog maar zo weinig ervaring heeft dan! Hij heeft wel al een jaar rijles gehad, maar volgens mij is dat toch anders dan dat je echt zelfstandig rijd zonder instructeur!!
Is het verstandig om die reis te maken? Ik maak me namelijk best wel zorgen, want ik moet er niet aan denken dat er iest gebeurt.....
Kan iemand mij advies geven, of in ieder geval je mening erover geven?
Verplaats deze ff naar ander gedeelte van fok alsjeblieft, want volgens mij is travel niet goede onderwerp waar hij onder moet.
[Dit bericht is gewijzigd door vreemd_meisje op 24-05-2003 16:11]
quote:Niet zo zeike! Hij kan vast goed rijden, want anders geven ze hem het papiertje niet! En als hij veel gelest heeft (2 uur per keer ofzo) is hij gewend aan langere rijzen...
Op zaterdag 24 mei 2003 16:04 schreef vreemd_meisje het volgende:
Mijn vriend gaat in juli zijn rijexamen doen!!Ik vind het echt hartstikke leuk voor hem en was meteen enthiousiast wanneer die mij op kon halen. Maar nu wil hij een paar weken later (ergens in augustus) naar Tsjechie gaan rijden! Is dit wel zo verstandig om te doen als hij dan nog maar net zijn rijbewijs 3 weken heeft?Ik vertrouw wel op hem en geloof ook zekerw el dat hij goed kan rijden!!!Maar ik ben toch bang dat er iets mis kan gaan, omdat hij nog maar zo weinig ervaring heeft dan! Hij heeft wel al een jaar rijles gehad, maar volgens mij is dat toch anders dan dat je echt zelfstandig rijd zonder instructeur!!
Is het verstandig om die reis te maken? Ik maak me namelijk best wel zorgen, want ik moet er niet aan denken dat er iest gebeurt.....
Kan iemand mij advies geven, of in ieder geval je mening erover geven?
En daarbij zonder instructeur is rijden minder vermoeien!
ik heb gevraagd of de pta modjes die topic willen hebben, het kan dadelijk dus verhuizen
quote:Heb ik nog nooit van gehoord. Ik ging ook naar Duitsland met de auto toen ik net 4 maanden m'n rijbewijs had. Geen probleem.
Volgens mij mag dat geeneens...
Ik dacht dat je minimaal een jaar je rijbewijs moest hebben wilde je naar het buitenland gaan met de auto.
quote:Niemand die net zijn/ haar rijbewijs heeft gehaald kan goed rijden. Ik vind dan ook dat je bezorgdheid zeker gegrond is. Ikzelf heb nu weet ik hoeveel jaar mijn rijbewijs, maar pas als je een flink tijdje dagelijks rijdt krijg je pas wat ervaring. Een dergelijke grote roadtrip lijkt mij dan ook niet echt verstandig als je pas je rijbewijs hebt. Zeker als je heel dat stuk zelf moet rijden zonder regelmatig te kunnen wisselen.
Ik vertrouw wel op hem en geloof ook zeker wel dat hij goed kan rijden!!!
Mocht je vriend het toch echt serieus van plan zijn laat hem dan alsjeblieft zeer rustig aan doen en zeker elke 2 uur een pauze inlassen. Je kunt er beter 2x zo lang over doen dan dat je nooit aan- of thuis komt.
Ik zou niet bij 'm in de auto stappen, sorry
quote:Dat papiertje krijg je als je technisch gezien met de auto om kan gaan. Dat zegt dus niets over dat je een goede chauffeur bent en al helemaal niks over je verkeersinzicht.
Op zaterdag 24 mei 2003 16:07 schreef Gertsan het volgende:[..]
Niet zo zeike! Hij kan vast goed rijden, want anders geven ze hem het papiertje niet! En als hij veel gelest heeft (2 uur per keer ofzo) is hij gewend aan langere rijzen...
quote:Gebuert ook
Op zaterdag 24 mei 2003 16:10 schreef CpKurk het volgende:
Als hij z'n rijbewijs heeft moet dat geen probleem zijn. Af en toe ff stoppen onderweg om bij te komen is geen overbodige luxe.
Laat em wel een autobaanvignet kopen bij de Tsjechie grens. Deze heb je nodig.
quote:Nuhh, die regel bestaat niet.
Op zaterdag 24 mei 2003 16:08 schreef Giel83 het volgende:
Volgens mij mag dat geeneens...
Ik dacht dat je minimaal een jaar je rijbewijs moest hebben wilde je naar het buitenland gaan met de auto.
quote:Jij hebt vast nog geen rijbewijs?
Niet zo zeike! Hij kan vast goed rijden, want anders geven ze hem het papiertje niet! En als hij veel gelest heeft (2 uur per keer ofzo) is hij gewend aan langere rijzen...
quote:zeker waar, enkele weken na mijn examen mag ik dat nu officieel verklaren.
quote:6 personen in 1 auto?
Op zaterdag 24 mei 2003 16:13 schreef Gertsan het volgende:[..]
Gebuert ook
het gaat over mij! Me ouders + zusje (dan 6 maanden) en een kennis met zoontje (1 jaar) gaan ook mee dus ehct lang achter mekaar rijden gaat zowiezo niet!
quote:7 !
Op zaterdag 24 mei 2003 16:16 schreef Lucille het volgende:[..]
6 personen in 1 auto?
quote:Zucht! Nee 3 autos met 9 personen totaal
Op zaterdag 24 mei 2003 16:16 schreef Lucille het volgende:[..]
6 personen in 1 auto?
me ouders + broertje en zusje in 1 auto
kennis + vriend en zoon in 1 auto
en ik + vriendin in een auto
En anders gaat ze maar wissele met me broertje!
Iig voor ik dan weg ga rijd ik keer naar haar ouders (is 150 km) en met wat mensen naar scheveningen enzo!
Of je nou 10x op en neer rijdt naar A'dam of in 1x naar tsjechië, 't is allebei even ver. Je moet het toch een keer leren he..
quote:Waarom zou ik het uitmaken? dat slaat echt nergens op!! Ik wil alleen maar weten of het een verstandig idee is om zo'n lange afstand af te leggen!Ik wilde niet weten of ik het wel of niet uit moest maken!!
Op zaterdag 24 mei 2003 16:08 schreef JeOma het volgende:
Heb JIJ wel een rijbewijs? Tsjechie is een verrot lang stuk als je 'm in je eentje moet rijden -wel relaxed als je kunt afwisselen-, moet je elke keer rustpauzes enzo inlassen. Ik zou zeggen: maak het uit, onmiddellijk!
En nee ik heb nog geen rijbewijs, want ben nog maar 16!! En hij wil dat ik mee ga naar tsjechie en ik kan dus niet af en toe een stukje rijden!! Dus dat wil zeggen dat hij dat hele eind in z'n eentje moet rijden, dus daarom wilde ik ook weten of t verstandig is.
quote:Ja, en ook niet net zoals ik eerst een nacht gaan stappen en helemaal niet slapen en de volgende avond vertrekken zodat je heel de nacht in Duitsland zit te gummynekken achter het stuur.
Op zaterdag 24 mei 2003 16:23 schreef Poogie het volgende:
Ach, in enkele weken tijd kun je behoorlijk goed leren rijden, tenminste dat zijn mijn ervaringen...gewoon veel rondtoeren die weken, zodat je zoveel mogelijk rijervaring opdoet, dan kan die grote afstand ook geen probleem zijn, maar zou wel om de 2 uur ff een pauze nemen..
quote:Laat ik mijn mond maar houden.
Op zaterdag 24 mei 2003 16:23 schreef Poogie het volgende:
Ach, in enkele weken tijd kun je behoorlijk goed leren rijden, tenminste dat zijn mijn ervaringen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |