abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 februari 2001 @ 00:52:38 #1
8447 B.e.e.r
in de wolken....
pi_722859
Beste Fokeilanders,

Zoals jullie misschien wel (of niet) weten, bestaat er sinds begin januari 2001 een chat-room voor Fok!eiland.

Waar ?
Je kunt deze chat bereiken door met een IRC programma in te loggen op: IRC.Fokzine.net

Je hebt hiervoor wel eerst een programmatje nodig om een verbinding met die server te maken.
Een goed programma hiervoor is mIRC.
Dit programma is te vinden op:
www.mirc.nl/download.html

Op die pagina kun je ook meteen lezen hoe je mIRC moet installeren, en ook nog een stukje over de geschiedenis van IRC (als dat je boeit )

En als dat allemaal gelukt is, dan....

Verbinding maken.
Dan kun je de verbinding met IRC.Fokeiland gaan maken.
Hiervoor zul je een paar dingetjes moeten instellen in je mIRC.

Hier zie je het schermpje wat je te zien krijgt nadat je mIRC gestart hebt.
Je voegt hier een server toe (FokZine IRC Server), en vult je eigen gegevens in.

Als je dit allemaal hebt ingevult met je eigen gegevens klik je op 'Add'.
Je ziet dan het volgende schermpje waar je de juiste Server gegevens invult.

Als je dit gedaan hebt klik je op 'OK' en vervolgens op 'Connect to IRC Server'.

Hierna verschijnt een pop-up window.
Je tikt hier: #fokeiland
en klikt dan op join

Ready to go! Je kunt nu chatten!

Eenmaal aangekomen gelden hier een aantal gedragsregels die in dit topic ter sprake zullen komen. De bedoeling is dat hieruit een zogenoemde policy ontstaat.

*In de trant van de policy's op FOK, hebben wij (de vaste gebruikers van #fokeiland) besloten een discussie te openen.
Hier is de vaste kern van #fokeiland al enkele dagen over aan het nadenken, en samen hopen we tot een goed beleid te komen
De discussie kan in dit topic gebeuren.

Alvast bedankt,
namens Beer, HighLander, LWaS
en hulp van enkele andere vaste bezoekers.

[Dit bericht is gewijzigd door B.e.e.r op 06-02-2001 01:01]

Misschien is het beter om iets niet te hebben [br] Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 februari 2001 @ 01:00:42 #2
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_722873
je kan #fokeiland ook bereiken door in je statusvenster (of elk ander venster van mIRC) het volgende neer te tikken:

/join #fokeiland

als je in je perform (onder options) bovenstaande neerplant dan gaat ie automatisch naar #fokeiland zodra je mIRC opstart (wel connect on start-up aanzetten, en dat vind je weer onder options>options)

dus options>options: vink connect on stratup en reconnect on disconnect aan
en options>perform: vul in dat scherm in:
/join #fokeiland

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 6 februari 2001 @ 01:02:09 #3
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_722874
wat ben jij ok een afschuwelijke wijsneus TARA.

Dat weten wij ook al, maar om iemand die net met IRC begint dat meteen te laten doen..
Dat soort fingen vertellen we wel als ze in #fokeiland zijn gekomen.

Tss Bemoeial.

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 februari 2001 @ 01:05:04 #4
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_722879
only trying to help hoor
het waren maar aanvullende tips
want ik vind dat hier een goeie uitleg wordt gegeven hoor
verder niks wijsneuzerigs aan
maarja, ik zal verder wel m'n bek dichthouden als jullie dat liever zien
Maar kom dan later met lastigere IRC-probleempjes niet bij mij aanzetten

[Dit bericht is gewijzigd door TARAraboemdijee op 06-02-2001 01:06]

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 6 februari 2001 @ 01:06:42 #5
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_722881
Tara, je wordt vriendelijk bedankt voor je bijdrage.

-zo beter?

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  dinsdag 6 februari 2001 @ 02:21:48 #6
8355 djjumbo
The one and Only :P
  Admin dinsdag 6 februari 2001 @ 09:52:30 #7
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_723408
En nóg een aanvulling: je kunt ook chatten via een Javaclient, die je vindt op chat.fok-eiland.net.

Helaas laat de server waar dat ding op staat (Zonnet) het de laatste tijd nogal afweten, dus het kan zijn dat je de client niet eens kunt openen.
* Breuls is al een andere locatie aan het bedenken...

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_723447
quote:
Op 06 februari 2001 09:52 schreef Breuls het volgende:
* Breuls is al een andere locatie aan het bedenken...
Ga naar www.wanadoo.nl en neem daar een free-internet-account
dan heppie meteen 20 mb webspees op een betrouwbare server
'Één ding blijft altijd hetzelfde: niets blijft zoals het was.' (IOJMDA 157)
  FOK!fossiel dinsdag 6 februari 2001 @ 10:34:26 #9
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_723474
hmm...even over de discussie die hier gevoerd moet worden

Mijn visie :
Ik denk aan iets wat eigenlijk in elk IRC kanaal gebeurd : Een beperkt aantal ops, en de rest users..
Met allemaal ops is het een tijd geprobeerd, maar gaat niet altijd even goed

iemand ??
Aanvu;llingen, ideen, argumenten.....

SPUI HET !!!

dinsdag 6 februari 2001 @ 10:44:08 #10
8447 B.e.e.r
in de wolken....
pi_723487
Zoals LWaS inderdaad al opmerkt was het vooral de bedoeling een discussie op gang te zetten over het beleid (of policy) dat we met z'n allen op #fokeiland zouden gaan volgen.

Op #fok is dit al langer duidelijk,
er zijn enkele mods (@) en de rest zijn users.

In het begin was het zo dat er op #fokeiland nog niet echt veel bezoekers waren en werd dus iedereen de status @ gegeven, maar nu dit kanaal langzamerhand ook beter gevuld raakt lijkt het velen toch beter om ook om te schakelen naar een systeem met een beperkt aantal moderators, en de rest users.
Dit ook omdat zich de laatste tijd wat incidentjes hebben voorgedaan met chatters die de boel flink in de 'war' schopten.

We hebben het al best wat keren over dit onderwerp op #fokeiland zelf gehad, maar de vaste chatters vinden het een goed idee om via dit topic iedereen aan het woord te laten.
*Is ook makkelijk om effe terug te lezen

Misschien is het beter om iets niet te hebben [br] Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn
pi_723504
ik denk dat dat inderdaad wel duidelijk is dat dat een keer moet gebeuren beer en Lwas...

* Ridder_FOK vreest alleen wel rellen als er bepaalde mensen tot user worden 'gedegradeerd' die van mening zijn dat zij eigenlijk Op zouden moeten zijn...

Maargoed zover is het nog niet...
Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt, ook al moet ik zeggen dat de sfeer om iedereen die binnen komt te oppen ook wat weggezakt is...

onschuldig en lief
  dinsdag 6 februari 2001 @ 11:08:39 #12
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_723535
Zoals iedereen die wel eens op de chat komt weet ben ik er vrij vaak. Verslaafde word ik genoemd.

Dat er een policy moet komen vind ik ook.
In het begin was er de op-status voor de eilanders en andere bezoekers waren users. Als iemand bekend was van het eiland kreeg hij de @. De laatste tijd komen er meer chatters en vind ik dit geen goed beleid meer. Men houdt zich niet meer aan de nettiquete die overal geldt, niet alleen op #fokeiland. Mi. komt dat door die @.
Bovendien is het zo dat niemand na herhaald waarschuwen geband kan worden doordat iedereen een @ heeft. Dat was iets technisch, had met een protectlist te maken geloof ik. Maar al dat technische gepraat snap ik niet genoeg om hier uit te leggen.
Het voorstel van Beer spreekt mij dan ook erg aan. Gewoon genoeg ops, zodat er altijd wel één op aanwezig is en de rest van de chatters user.

Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
pi_723576
wat houdt dat in voor mij?
Faat zei: Nee hoor, ik heb áltijd roze borstjes
  dinsdag 6 februari 2001 @ 11:40:31 #14
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_723592
Dat je eerst je mening mag geven hier Superbam.
Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
pi_723605
zelfs ik??? waauw

Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat iemand de boel kompleet loopt te verzieken....maar als iemand dat wel doet en daar na waarschuwingen nog niet mee op kan houden....bannen, geen slap gezemel, gewoon weg....

[Dit bericht is gewijzigd door superbam op 06-02-2001 11:47]

FOK!fossiel dinsdag 6 februari 2001 @ 11:57:45 #16
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_723627
Superbam : het probleem is dat er mensen zijn zonder vaste ip's..
Die personen loggen constant in met een ander ip, bannen is hier door eigenlijk onmogelijk.
Vooral met al die fijne gratis inbel providers tegenwoordig

[Dit bericht is gewijzigd door LWaS op 06-02-2001 11:59]

dinsdag 6 februari 2001 @ 12:07:37 #17
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_723646
Mijn mening:

-Beperkte groep @tjes
Daarover kunnen we een stemming organiseren
-Wel topic veranderen zonder @tje
-Policy is wel nogig
-Verder weet ik het nog niet

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  dinsdag 6 februari 2001 @ 12:27:49 #18
909 Num
Núm dus!
pi_723674
Ik meld mij aan voor @, heb thuis vaste IP

Als dat gebeurt dan vind ik alle hierbovengenoemde maatregelen wel goed

dinsdag 6 februari 2001 @ 12:31:13 #19
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_723682
Er staat nog helemaal niet vast of het zo gaat worden Num. Dus nu al gaan eisen dat je op wordt heeft helemaal geen nut. Nog...
pi_723724
quote:
Op 06 februari 2001 11:57 schreef LWaS het volgende:
Superbam : het probleem is dat er mensen zijn zonder vaste ip's..
Die personen loggen constant in met een ander ip, bannen is hier door eigenlijk onmogelijk.
Vooral met al die fijne gratis inbel providers tegenwoordig
je bedoelt mensen zoals ik....
  Admin dinsdag 6 februari 2001 @ 14:02:06 #21
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_723899
Bij het instellen van de auto-ops een paar weken geleden is ook al gezegd dat als het kanaal echt gaat lopen, er vaste ops (stuk of 5 ofzo) zullen worden aangesteld en de rest gewone chatters zullen zijn.

'T zat dus al in de planning

I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  Admin dinsdag 6 februari 2001 @ 14:03:07 #22
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_723900
quote:
Op 06 februari 2001 10:16 schreef Broekie het volgende:
Ga naar www.wanadoo.nl en neem daar een free-internet-account
dan heppie meteen 20 mb webspees op een betrouwbare server
Ik heb al wat: de hele boel gaat naar cyberplace.myweb.nl. Die ruimte komt daar namelijk bijna helemaal vrij
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 6 februari 2001 @ 15:23:40 #23
8447 B.e.e.r
in de wolken....
pi_724127
Het probleem zit hem nu dus ook vooral in het feit wat LWaS al aangaf, dat mensen zonder een vast IP moeilijk tot niet zijn te bannen.
(Ook sommige kabelaars hebben trouwens geen vast IP)

Zouden we met een moderated channel werken dan ben je meteen van dit probleem af.
Je kan het zo instellen dat standaard bij binnenkomst de users een + (voice) krijgen.
Kunnen ze zich niet gedragen, overmatig flooden enz, kan die voice worden ontnomen. Kunnen ze nog wel meekijken, maar hun mond verder niet meer open doen.

Ok, ik geef toe, zulke gevallen doen zich zelden voor. Maar dit is dan aan de @'s om in te stellen. Zolang er geen last is, kan het gewoon normaal blijven, komen er mensen die zich niet gedragen, kan altijd worden overgeschakeld naar moderated.

Wel ben ik er dus voor om dat aantal @'s op #fokeiland toe te wijzen aan mensen die er dan dus ook wel regelmatig zijn.
En niet alleen aan mensen die het kanaal verzonnen hebben en er vervolgens nooit zijn, of af en toe een paar zinnetjes typen maar niet weten wat er op het kanaal leeft.

Wat ik eigenlijk bedoel is dus,
wie gaat er zometeen beslissen wie dat worden? En wat is de maatstaf

dinsdag 6 februari 2001 @ 16:07:42 #24
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_724285
De beslissing moet denk ik genomen worden door alle eilanders die de chat gebruiken. En dan gewoon meeste stemmen gelden.
pi_724326
looks and brains...waar zie je dat nog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')