abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 september 2004 @ 12:20:58 #201
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_22256219
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 12:03 schreef Arti het volgende:

[..]

zo één
[afbeelding]
Ow, dan ziet ie er eigenlijk best leuk uit
Vooral vergeleken met mijn Caracal..
  dinsdag 28 september 2004 @ 12:22:57 #202
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_22256263
en ja, inderdaad, deze ja ;

pi_22256712
Vind caracal juist een van Caldari's mooiste.
pi_22256748
pHaE en Aneurism, wat zijn jullie speler namen in EVE of hebben jullie dat al een keer vermeld, leuk om in-game ook een beetje contact te hebben
Signature? daar doe ik niet aan.
  dinsdag 28 september 2004 @ 12:53:21 #205
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_22256804
die van mij is PhaeOne.

Er is ook een account PhaE genaamd, maar die is nog uit mijn Beta-tijd. En daar wist ik het wachtwoord enzo niet meer van
  dinsdag 28 september 2004 @ 12:59:53 #206
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_22256936
Zeg..

Ik downloade net ff de nieuwe versie van EVE Character Manager..

Krijg ik tijdens de installatie een 'coming soon' berichtje over een nieuwe tool;

EVE Map Planner ofzo!

Net zoals bij E&B, dat je vantevoren je route kan plannen, erg makkelijk. Al zit er in EVE natuurlijk wel een betere map en interface dan in E&B, als deze tool net zoveel toevoegd aan EVe als dat de map-planner voor E&B dit voor E&B, dan kan ik niet wachten tot ie uitkomt!

Denk meld het ff...
pi_22256976
waar kun je die nieuwe versie downloaden dan? Altijd handig, maar kun je dan ook je eigen waypoint invoeren die je al eerder hebt vastgelegd... zodat je bijvoorbeeld vlakbij een warpgate uitkomt?
  dinsdag 28 september 2004 @ 13:06:37 #208
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_22257071
geen idee joh, was alleen een coming soon berichtje...

Oftewel, die is er nog niet
Tool is in de maak, maar denk dat je voor meer info gewoon even op www.eve-i.com moet gaan kijken, daar staan al die tooltjes.
pi_22257131
1e character: DREAMWORKS
2e character: TGIF

Beide lid van Omega corp onderdeel van Curse alliance.
  dinsdag 28 september 2004 @ 13:29:25 #210
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_22257637
Curse is toch een pirate-alliance?
Of heb ik dat totaal verkeerd?

Wil uiteindelijk wel proberen met mijn character voor pirate-npc-corps missies te gaan doen, lijkt me gewoon leuk. Heb al wel een agent op het oog van de Sansha die ik kan gebruiken, is in 0.3 space, dus betrekkelijk veilig ook nog.

Trouwens, zag ook nieuwe (nog niet geimplementeerde) skills in de char.manager:
advanced learning skills
  dinsdag 28 september 2004 @ 13:40:42 #211
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_22257875
quote:
Op maandag 27 september 2004 18:40 schreef Pun het volgende:
Ja, je kunt altijd een ander ras trainen, maar als je net begint is het beter om bij je eigen ras te blijven.

En wat PVP teams betreft, van het weekend hadden we een mooie vloot, en bijna een mooie battle.

NAFA viel FU aan, met 80 schepen, toen kwam NSA FU helpen, en samen hadden ze iets van 70 schepen, FU heeft daarna contact opgenomen met NORAD via mij, en wij konden en vloot van 60 schepen sturen.
Toen NAFA dat op de kaart zag zijn ze omgekeerd, en dat terwijl ze hadden gezegt FU space over te nemen, no matter what.
Nu zijn ze trial members van FU geworden.
Zou wel een mooie battle geweest zijn
Dat is grappig ik zat in diezelfde fleet, in het deel dat vanuit Empire kwam. Was mijn eerste fleet op doordat ik meer een researcher ben. Maar die op was zo leuk dat ik mischien toch van carreer ga veranderen.
Jammer dat het idd geen battle was kon ik eindelijk eens echt pvpen

Er waren ook al geen fraps van die fleet dat zou wel cool zijn geweest.

Welke corp zit je? Ik zit zelf in een corp met over het algemeen veel Amerikanen, maar ook wat Britten: GalacTECH Unlimited.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_22258894
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 13:29 schreef PhaE het volgende:
Curse is toch een pirate-alliance?
Of heb ik dat totaal verkeerd?

Wil uiteindelijk wel proberen met mijn character voor pirate-npc-corps missies te gaan doen, lijkt me gewoon leuk. Heb al wel een agent op het oog van de Sansha die ik kan gebruiken, is in 0.3 space, dus betrekkelijk veilig ook nog.

Trouwens, zag ook nieuwe (nog niet geimplementeerde) skills in de char.manager:
advanced learning skills
Curse is eigenlijk allang geen pirate alliance meer, maar we worden wel beschouwd als slecht en kwaadaardig. Curse is ooit opgericht door een paar corporaties als: Sinister, RUS en een ton meer, dit waren allemaal pirates of mensen die in de regio stations wilden gebruiken. Curse zijn basis komt dus uit pirate corporaties, maar veel van deze corporaties zijn gestopt of geherformed: Sinister heeft bijvoorbeeld nog maar 5 active members, RUS is een industriele supermacht geworden met een militaire tak etc. etc.

Curse heeft veel oorlogen, vanwege het volgende:
Ooit hebben RUS/Sinister hebben ooit CA opgericht na een hoop piraterij in PF-346 (bij FA) de oorlog verklaard gekregen door FA, SA welke bevriend was met FA was niet blij met deze piraten naast hun homebase. Oorlog werd snel verklaard en dit duurde een tijdje voort. Na een tijdje waren er wat dingen aan de hand met CFS en werd de NAP verbroken met CFS, waarna een fleet in CA space was en oorlog werd verklaard door CA aan CFS. De NAP met Xetic werd verbroken doordat een van mijn corp members werd neergeschoten na reizen door de regio van Xetic waar Xetic eenzijdige weizigingen van had gemaakt in het NAP contract wat we hadden. Oorlog werd verklaard en inmiddels hebben we oorlog met 90% van EVE en worden we door veel nog gezien als Pirates maar door 90% van onze vijanden als "het noodzakelijke kwaad wat de dag weer leuk maakt om te bestrijden".
pi_22259227
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 14:24 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Curse is eigenlijk allang geen pirate alliance meer, maar we worden wel beschouwd als slecht en kwaadaardig. Curse is ooit opgericht door een paar corporaties als: Sinister, RUS en een ton meer, dit waren allemaal pirates of mensen die in de regio stations wilden gebruiken. Curse zijn basis komt dus uit pirate corporaties, maar veel van deze corporaties zijn gestopt of geherformed: Sinister heeft bijvoorbeeld nog maar 5 active members, RUS is een industriele supermacht geworden met een militaire tak etc. etc.

Curse heeft veel oorlogen, vanwege het volgende:
Ooit hebben RUS/Sinister hebben ooit CA opgericht na een hoop piraterij in PF-346 (bij FA) de oorlog verklaard gekregen door FA, SA welke bevriend was met FA was niet blij met deze piraten naast hun homebase. Oorlog werd snel verklaard en dit duurde een tijdje voort. Na een tijdje waren er wat dingen aan de hand met CFS en werd de NAP verbroken met CFS, waarna een fleet in CA space was en oorlog werd verklaard door CA aan CFS. De NAP met Xetic werd verbroken doordat een van mijn corp members werd neergeschoten na reizen door de regio van Xetic waar Xetic eenzijdige weizigingen van had gemaakt in het NAP contract wat we hadden. Oorlog werd verklaard en inmiddels hebben we oorlog met 90% van EVE en worden we door veel nog gezien als Pirates maar door 90% van onze vijanden als "het noodzakelijke kwaad wat de dag weer leuk maakt om te bestrijden".
Maar is het niet meer mogelijk om weer een positief getal te krijgen? want als je eenmaal lid bent geweest van zo'n groep dan hou je daar altijd last van, als ik me niet vergis.

Ik hou het eerst maar bij de corperation van mijn broer, hebben meer leden maar 3 die echt actief zijn, onze main office zit in bosena.
  dinsdag 28 september 2004 @ 14:51:09 #214
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_22259587
Effe n00b-vraag;
Wat is een NAP?

Maar idd, wat je zegt, dit soort corps enzo zijn juist geweldig in dit spel
Zorgt ervoor dat niet alles voorspelbaar/makkelijk/mogelijk/etc is
pi_22259658
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 14:37 schreef Arti het volgende:

[..]

Maar is het niet meer mogelijk om weer een positief getal te krijgen? want als je eenmaal lid bent geweest van zo'n groep dan hou je daar altijd last van, als ik me niet vergis.

Ik hou het eerst maar bij de corperation van mijn broer, hebben meer leden maar 3 die echt actief zijn, onze main office zit in bosena.
Je kan dit verbeteren door de skill te trainen small talk, hierdoor kan je NPC's neerschieten en weer in de + komen maar zelfs met level 5 smalltalk or fast talk of watdanook duurt het maanden voordat je weer in de plus bent... Net als IRL: Als je iets steelt en je word gepakt dan loop je na je straf ook nog rond in een community die je verleden niet accepteert.
pi_22259718
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 14:51 schreef PhaE het volgende:
Effe n00b-vraag;
Wat is een NAP?

Maar idd, wat je zegt, dit soort corps enzo zijn juist geweldig in dit spel
Zorgt ervoor dat niet alles voorspelbaar/makkelijk/mogelijk/etc is
NAP = non agression pact, oftewel we hebben afgesproken niet op elkaar te schieten binnen bepaalde richtlijnen.
Xetic moest bijvoorbeeld aankondigen als ze in het systeem kwamen dmv in local zeggen, wat ze 9/10 keer niet deden, en wij zouden daarop hun schepen heel laten in oorlogsgebieden waarbij het moeilijk was om vriend van vijand te onderscheiden omdat de gekleurde vierkantjes er nog niet waren. Tevens hadden we afgesproken dat niet militair verkeer door hun regio mocht gaan, wat ze eenzijds hebben gewijzigd wat ons een scorpion koste.
  dinsdag 28 september 2004 @ 15:02:37 #217
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_22259884
Aaaaahhhh, okay dan..
Ik begraip

Echt geweldig hoe in EVE toch veel uit de realiteit wordt gebruikt, maar je wel totaal vrij bent om hier in mee te gaan of niet.

wow, 15 uur, time to go home
  dinsdag 28 september 2004 @ 23:08:50 #218
55249 Pun
Roving Gun
pi_22273422
PhaE, kom op joh, de Kestal is het mooiste schip in het spel
vind ik in iig wel.

Sheepcidus, k zit bij Roving Guns Inc. ben daar nu ongeveer 2 - 3 jaar lid van ( we spelen ook nog andere spellen). En wij zijn onderdeel van NORAD.

Over het algemeen ook vooral Amerikanen wat de klok slaat, alhoewel in Eve opvallend veel Britten en Ijslanders zitten bij ons.
In totaal hebben wij 2 Nederlanders (zowel in Eve als in heel RG), namelijk, ik (RGPunisher in Eve, RG_Punisher in de andere spellen) en Bas4x4.
Kom een keer langs op onze website als je wilt: www.RovingGuns.com

[ Bericht 64% gewijzigd door Pun op 28-09-2004 23:17:28 ]
=S=
RG_Punisher
Afgetreden Roving Guns America's Army Commanding Officer
"Wanting to be someone else is a waste of the person you are."-Kurt Cobain.
  woensdag 29 september 2004 @ 10:22:26 #219
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_22279717
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 23:08 schreef Pun het volgende:
PhaE, kom op joh, de Kestal is het mooiste schip in het spel
vind ik in iig wel.
Welke?

Denk dat je een ander spel speelt..

Ik heb wel een Caracal, en heb ook een Kestrell.
De Kestrell vind ik er tof uitzien, de Caracal is me gewoon te magertjes
pi_22319346
Lees maar eens goed bij die info dan, dat ding heet Kestral, of Kestrel, weet zo snel niet meer, maar helemaal niet niet Kestrell

Over het algemeen noem ik hem gewoon Kessie hoor, daar niet van
=S=
RG_Punisher
Afgetreden Roving Guns America's Army Commanding Officer
"Wanting to be someone else is a waste of the person you are."-Kurt Cobain.
pi_22324794
Het valt me tegen. Iemand vertelde me dat er newtonian physics in zit en dat je vrije controle hebt over je voertuig. Geen van beiden is waar. Ik kan mijn xyz niet met de hand aanpassen en ook vliegen die dingen alsof het vliegtuigen zijn door een atmosfeer ipv de werkelijkheid in de ruimte. Ook heb ik begrepen dat je niet kunt landen op planeten. Of het spel nog voldoende heeft om me te boeien is twijfelachtig.

Het wachten is op Elite 4.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 12:37:22 #222
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_22328847
quote:
Op donderdag 30 september 2004 22:24 schreef Pun het volgende:
Lees maar eens goed bij die info dan, dat ding heet Kestral, of Kestrel, weet zo snel niet meer, maar helemaal niet niet Kestrell

Over het algemeen noem ik hem gewoon Kessie hoor, daar niet van
Dan is het Kestrel.

In ieder geval NIET met een A..
pi_22331287
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 06:46 schreef Alcyone het volgende:
Het valt me tegen. Iemand vertelde me dat er newtonian physics in zit en dat je vrije controle hebt over je voertuig. Geen van beiden is waar. Ik kan mijn xyz niet met de hand aanpassen en ook vliegen die dingen alsof het vliegtuigen zijn door een atmosfeer ipv de werkelijkheid in de ruimte. Ook heb ik begrepen dat je niet kunt landen op planeten. Of het spel nog voldoende heeft om me te boeien is twijfelachtig.

Het wachten is op Elite 4.
Dubbel klik in lege ruimte, en je gaat ernaartoe. Tevens doen ze dingen die ik een echt vliegtuig nooit heb zien doen. Het 'landen' komt later bij de volgende update, dan kan je ook manen exploiteren e.d. Het zal echter nooit een game zijn waar je uit je schip kan stappen en een drankje in een bar kan drinken. EVE is puur een game waarin je schepen hebt, je daarmee je economische status uitbreid en in de chatchannels je de politiek bijhoud + je oorlog uitvechten. Sociaal gezien speelt alles zich af in de chatchannels of op teamspeak servers.
  vrijdag 1 oktober 2004 @ 15:45:35 #224
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_22333034
Dude, heb je het over Shiva?
Kan je, als Shiva live is, landen op moons?

Damn.. Zou wel kewl zijn
pi_22333281
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 14:30 schreef Aneurism het volgende:

[..]

Tevens doen ze dingen die ik een echt vliegtuig nooit heb zien doen.
Het zou pas echt vreemd zijn als ze zich ook werkelijk als vliegtuigen zouden gedragen. Dan gaat de geloofwaardigheid er nog verder vanaf.
quote:
Het 'landen' komt later bij de volgende update, dan kan je ook manen exploiteren e.d.
Dat is wel erg fijn. Maar dan hoop ik wel dat je dat zelf kan doen ipv de ene keer een shot dat je nog boven de atmosfeer (of bij gebrek daaraan de zone er ruim boven) aan komt vliegen, en de volgende dat je al op de planeet staat. Het aanvliegen is namelijk al prachtig om te zien. Zie Elite 2: Frontier en Elite 3: First Encounters.
quote:
Het zal echter nooit een game zijn waar je uit je schip kan stappen en een drankje in een bar kan drinken.
Dat kost ook eigenlijk teveel content, teveel harde schijf ruimte en normale RPG's zijn er al genoeg. Het is overigens wel iets wat ooit zal zijn in een opvolger.
quote:
EVE is puur een game waarin je schepen hebt, je daarmee je economische status uitbreid en in de chatchannels je de politiek bijhoud + je oorlog uitvechten. Sociaal gezien speelt alles zich af in de chatchannels of op teamspeak servers.
En juist dat zelf exploreren, genieten van een slingshot langs een planeet met motoren uit of door trial en error een orbit bereiken, handmatig zelf docken in een ruimtestation of landen op een spaceport, dat vind ik zo leuk. Helaas zit ik dan nog steeds vast aan die Elite series waarvan de laatste uit 1995 is.

Niet alleen dat, de planeten, sterren en manen hebben hun eigen zwaartekracht die de baan van je voertuig beinvloeden als je thruster only vliegt. De manen hebben een correcte baan, hoek en omloopsnelheid als in werkelijkheid (de aarde-maan combo bijvoorbeeld) en de aarde en andere planeten om Sol net zo. Alle planeten buiten Sol zijn natuurlijk verzonnen, maar waar ze verzonnen zijn zijn ze wel accuraat. Elite 2 & 3 is zelfs gebruikt in scholen om basis astronomie te geven, omdat het zo helder is. De dimensies en afstanden kloppen ook, en in Eve is dat het eerste spel wat ik na de Elite series zie dat de afstanden ook kloppen (dimensies nog niet onderzocht).

[ Bericht 14% gewijzigd door Alcyone op 01-10-2004 16:04:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')