Daarom deze vraag, wanneer wordt iemand echt beschouwd als gek. Ik wil dit echt graag weten want misschien kan dit een beetje helpen mijn gedachtes weer op orde te brengen. Ik weet dat dit gehele verhaal als onduidelijk kan worden beschouwt, maar toch hoop ik dat jullie een beetje begrijpen welke richting ik op wil gaan.
Als je eenmaal weet wat voor psychische ziektebeelden er bestaan noem je het niet meer zo snel 'gek', denk ik.
Waarom denk/vermoed je dit van jezelf trouwens, kun je wat specifieker zijn?
Overigens gaan we hier geen diagnoses stellen ( ) dat kunnen we niet.
quote:Ik weet wel wat voor psychische ziektebeelden er allemaal zijn. En ik bedoel het dus ook niet als een verzamelnaam voor al deze ziekten. Ik bedoel het eerder in de richting van doordraaien. Al je controlle over je zelf kwijt raken en misschien zelfs wel nooit meer terug kunnen krijgen.
Op woensdag 21 mei 2003 21:46 schreef shmoopy het volgende:
Wat noem jij gek?Als je eenmaal weet wat voor psychische ziektebeelden er bestaan noem je het niet meer zo snel 'gek', denk ik.
Waarom denk/vermoed je dit van jezelf trouwens, kun je wat specifieker zijn?
Overigens gaan we hier geen diagnoses stellen (
) dat kunnen we niet.
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:45 schreef Tedda het volgende:
Als je briljant bent.
jammer genoeg heb je best gelijk
quote:ach man, gek
Op woensdag 21 mei 2003 21:50 schreef Lord Dreamer het volgende:
Ik ben al tijden Gek .. prettig gestoord en lijp, maar boeit dat ? niet echt. Het maakt me namelijk niet uit wat anderen zeggen of denken.
Het gaat om jezelf. Zelf ben ik van mening dat je je eigen psychisch innerlijk kan sturen en controleren.
http://www.google.nl/search?q=hersenschimmen&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
Het gaat dan wel over een oudere man die langzaam begint de dementeren, maar het verhaal geeft wel heel goed weer hoe iemand steeds minder grip krijgt op zijn omgeving.
En voor de rest: doe rustig aan met drank en drux
quote:Grin. Maar dat eerste dat bedoel ik eigelijk. Ik leef steeds meer in een soort van droomwereld. Ik beleef dingen in mijn fantasy die nooit zijn gebeurt en ga deze steeds meer aannemen als de waarheid. Als echt gebeurde gebeurtenissen. Ik ga steeds meer het onderscheid verliezen tussen zoals jij al zegt fictie en de waarheid. Waarschijnlijk omdat ik deze fictie veel mooier vind als de waarheid. Waarschijnlijk omdat deze fictie in mijn ogen mooier en eerlijker is als de echte waarheid.
Op woensdag 21 mei 2003 21:47 schreef Madnessy het volgende:
als je het verschil tussen fictie en waarheid niet meer zien , waanbeelden krijgt , onzin uitkrijst, enz (1 van deze en je bent niet meer 100 )
maar jij bent zo echt nog niet gek
hoogstens beetje maf
quote:Is er voor jezelf een mogelijke reden aan te wijzen dat je het gevoel hebt je grip op dingen kwijt te raken?
Op woensdag 21 mei 2003 21:48 schreef Tenusia het volgende:[..]
Ik weet wel wat voor psychische ziektebeelden er allemaal zijn. En ik bedoel het dus ook niet als een verzamelnaam voor al deze ziekten. Ik bedoel het eerder in de richting van doordraaien. Al je controlle over je zelf kwijt raken en misschien zelfs wel nooit meer terug kunnen krijgen.
En hoe oud ben je eigenlijk?
Maar verder mensen met veel psychische problemen en niet meer weten wat ze doen en daardoor soms ook anderen schade aan brengen.
[Dit bericht is gewijzigd door Spijker83 op 21-05-2003 21:56]
quote:Doet de leeftijd er iets toe dan? Ik ben 21. Maar het punt is gewoon dat ik veelste veel nadenk over veel zaken. Ik heb een totaal andere gedachte gang als het meerendeel van de mensheid en daarom ook mijn vraag eigelijk. Want ik begin me steeds meer af te vragen of ik degene ben die gek ben en dingen verkeerd ziet en opvat en niet de rest van de mensheid
Op woensdag 21 mei 2003 21:52 schreef shmoopy het volgende:[..]
Is er voor jezelf een mogelijke reden aan te wijzen dat je het gevoel hebt je grip op dingen kwijt te raken?
Sta je onder grote druk oid?En hoe oud ben je eigenlijk?
quote:Heh zou kunnen, maar dit zal wel vast niets meer zijn als een gril van mijn gedachtengang
Op woensdag 21 mei 2003 21:53 schreef Madnessy het volgende:
misschien tip om dan ff hulp te zoeken ??
het kan nooit kwaad
quote:Ja, leeftijd kan er iets toe doen.
Op woensdag 21 mei 2003 21:56 schreef Tenusia het volgende:[..]
Doet de leeftijd er iets toe dan?
quote:Join the club.
Ik ben 21. Maar het punt is gewoon dat ik veelste veel nadenk over veel zaken. Ik heb een totaal andere gedachte gang als het meerendeel van de mensheid en daarom ook mijn vraag eigelijk. Want ik begin me steeds meer af te vragen of ik degene ben die gek ben en dingen verkeerd ziet en opvat en niet de rest van de mensheid
Maar als je je er zorgen over maakt, waarom maak je dan niet eens een afspraak met je huisarts en leg je het hem/haar voor?
Zo op een forum kan niemand dat goed en zinnig beoordelen,
maar dat snap je wel.
Een huisarts kan je misschien gerusstellen, en anders doorverwijzen naar iemand.
Als jij je er niet meer prettig bij voelt zou ik gewoon even langsgaan, voor de zekerheid.
quote:Wist je dat 73% van de mensheid dat heeft?
Ik heb een totaal andere gedachte gang als het meerendeel van de mensheid en daarom ook mijn vraag eigelijk. Want ik begin me steeds meer af te vragen of ik degene ben die gek ben en dingen verkeerd ziet en opvat en niet de rest van de mensheid
quote:Dat zou kunnen maar ik praat niet graag over mijn gevoel, mijn gedachten, niks niet eigenlijk. Om heel eerlijk te zijn is dat grotendeels alles wat ik nog heb
Op woensdag 21 mei 2003 22:01 schreef shmoopy het volgende:[..]
Ja, leeftijd kan er iets toe doen.
In je puberteit is het bijv heel normaal als je jezelf dit soort dingen afvraagt,
en kun je best in de war raken over jezelf, vandaar.
Maar jij bent de puberteit al voorbij, zie ik dus.
[..]Join the club.
Maar als je je er zorgen over maakt, waarom maak je dan niet eens een afspraak met je huisarts en leg je het hem/haar voor?
Zo op een forum kan niemand dat goed en zinnig beoordelen,
maar dat snap je wel.
Een huisarts kan je misschien gerusstellen, en anders doorverwijzen naar iemand.
Als jij je er niet meer prettig bij voelt zou ik gewoon even langsgaan, voor de zekerheid.
quote:Zolang je je beseft dat je "anders" denkt dan de rest van de wereld ben je nog steeds normaal hoor. Verlies geen contact met mensen om je heen omdat je denkwereld anders is. (dit vanwege je leeftijd.)
Doet de leeftijd er iets toe dan? Ik ben 21. Maar het punt is gewoon dat ik veelste veel nadenk over veel zaken. Ik heb een totaal andere gedachte gang als het meerendeel van de mensheid en daarom ook mijn vraag eigelijk. Want ik begin me steeds meer af te vragen of ik degene ben die gek ben en dingen verkeerd ziet en opvat en niet de rest van de mensheid
Klinkt misschien raar maar dit komt ontzettend herkenbaar over, je zou zo mijn broertje kunnen zijn. Die is een jaartje jonger maar zegt hetzelfde met exact dezelfde woorden en spelfouten.
quote:Met deze vraag zat ik dus ook al geruime tijd, en daarom ook uiteindelijk deze post. Ik denk dat deze post voor mij niets meer was als een bevestiging dat echt gek niet te bepalen is. Dat echt normaal niet bestaat.
Op woensdag 21 mei 2003 22:01 schreef Toebroodjie het volgende:
Tsja wat is "gek" en wat beschouwd men als "normaal"? Wat is eigenlijk normaal? Ik had toevallig vanmiddag nog over het onderwerp. Normaal heeft veel met normen en waarden te maken denk ik. Tegenwoordig word je niet meer gauw als zijnde gek verklaard maar eerder als psychisch een probleem hebben wat als een ziekte beschouwd word waar behandelingen en medicijnen voor zijn.
quote:Hele goeie post.
Op woensdag 21 mei 2003 22:08 schreef hollander172 het volgende:[..]
Zolang je je beseft dat je "anders" denkt dan de rest van de wereld ben je nog steeds normaal hoor. Verlies geen contact met mensen om je heen omdat je denkwereld anders is. (dit vanwege je leeftijd.)
Blijf ook openstaan voor wat voor jou misschien raar klinkt maar voor de meesten op waarheid berust. Vat ook andere meningen niet op als aanval op je eigen denkwereld maar onthou ze en probeer ze in te passen in wat jouw wereldbeeld is.
Het is denk ik heel belangrijk dat je je niet terugtrekt in jezelf, die neiging heb je misschien (?) omdat je misschien tijdelijk even geen aansluiting voelt met anderen.
quote:Grin daarvoor mijn excusses, Nederlands is nooit mijn sterkste vak geweest
Op woensdag 21 mei 2003 22:08 schreef hollander172 het volgende:[..]
Zolang je je beseft dat je "anders" denkt dan de rest van de wereld ben je nog steeds normaal hoor. Verlies geen contact met mensen om je heen omdat je denkwereld anders is. (dit vanwege je leeftijd.)
Blijf ook openstaan voor wat voor jou misschien raar klinkt maar voor de meesten op waarheid berust. Vat ook andere meningen niet op als aanval op je eigen denkwereld maar onthou ze en probeer ze in te passen in wat jouw wereldbeeld is.Klinkt misschien raar maar dit komt ontzettend herkenbaar over, je zou zo mijn broertje kunnen zijn. Die is een jaartje jonger maar zegt hetzelfde met exact dezelfde woorden en spelfouten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |