quote:Bron: Frontpage
'Flitsen' verleden tijd
Gepost door Anthony (Fe2O3) - woensdag 21 mei 2003 @ 08:40 - Bron: Algemeen Dagblad
Binnenkort wordt het , door automobilisten alom gehate, 'flitsen' door de politie afgeschaft. Slecht nieuws voor de coureurs onder ons echter, de politie gaat 'flitsen' met nieuwe digitale apparatuur waardoor er geen lichtflits meer nodig is. De nieuwe methode betekent ook dat de acceptgiro van het Centraal Justitieel Incasso Bureau sneller in de bus ligt.Over drie jaar verwacht de politie helemaal te zijn overgestapt op de nieuwe apparatuur. Doordat de nieuwe apparatuur niet meer werkt met filmcamera's merkt de hardrijder niet eens meer dat hij op de bon gaan. De gegevens gaan rechtstreeks naar de computer. De tussenfase van het wachten op het ontwikkelen van film wordt hiermee compleet overgeslagen.
Dat er niet meer wordt 'geflitst' komt voor de politie erbij als leuke bijkomstigheid. Het zou de verkeersveiligheid verbeteren. Met het huidige systeem komt het nog regelmatig voor dat bestuurders schrikken van de flits en zodoende hard op de rem trappen.
Wat vinden jullie er van?
Persoonlijk denk ik dat het averechts werkt, aangezien wanneer je geflits word, gelijk weet dat je fout zat. Zonder flits, krijg je een aantal weken later een briefje in huis maar ben je alweer vergeten wanneer dat was....
quote:Ik denk dat de afgunst tegen het beleid alleen nog maar erger word, zeker aangezien de berichten op flitsservice (A1, staan ze tegenwoordig als je de heuvel op de veluwe afrolt) enzo, dat in combinatie, denk ik dat er nog wel een aantal "situaties" gaan ontstaan!
Op woensdag 21 mei 2003 09:13 schreef BroesWillems het volgende:[..]
Bron: Frontpage
Wat vinden jullie er van?
Persoonlijk denk ik dat het averechts werkt, aangezien wanneer je geflits word, gelijk weet dat je fout zat. Zonder flits, krijg je een aantal weken later een briefje in huis maar ben je alweer vergeten wanneer dat was....
voor de verkeersveiligheid vind ik het wel beter
en 's avondslaat hard rijden, tja, dan maar ff andere nummerplaten erop
quote:Inderdaad, net zoals de 8 nieuwe flitskasten tussen Den Bosch en Tilburg. Maar voor andere dingen geen geld hebben.. als je weet hoeveel zo'n paal kost......
Op woensdag 21 mei 2003 09:19 schreef Strolie75 het volgende:
Geweldig hoe zo voor verkeerscontroles toch wel altijd budget en mankracht weten te vinden.
quote:hey die onthouden we
Op woensdag 21 mei 2003 09:20 schreef MSXUser het volgende:
Waarschijnlijk gaan ze infraroodcamera's inzetten voor de controles. Dan heb je geen flitser meer nodig. Dat wordt dus een kwestie van een verwarmingselement achter de nummerplaat drukken, zodat de foto alsnog mislukt.
quote:Hmm, als je zeker weet dat dat werkt is dat nog niet eens zo heel moeilijk te doen (en van de buitenkant dan nog niet eens te zien ook), misschien ook schakelaartje dat je hem aan en uit kan zetten, mmm, das wel heel interessant...
Waarschijnlijk gaan ze infraroodcamera's inzetten voor de controles. Dan heb je geen flitser meer nodig. Dat wordt dus een kwestie van een verwarmingselement achter de nummerplaat drukken, zodat de foto alsnog mislukt.
Iemand meer informatie over wat voor camera's het nou worden??
Lekker dan komen de boetes helemaal uit het niks binnen of je moet overal precies aan de maximum snelheid houden....
quote:Neee, dat hoop je, maar wij makke schapen genaamd Nederlanders staan met onze aars in de lucht voor de regering, en slikken alles wat ze ons voor zetten.
Op woensdag 21 mei 2003 09:16 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
Ik denk dat de afgunst tegen het beleid alleen nog maar erger word, zeker aangezien de berichten op flitsservice (A1, staan ze tegenwoordig als je de heuvel op de veluwe afrolt) enzo, dat in combinatie, denk ik dat er nog wel een aantal "situaties" gaan ontstaan!
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 09:19 schreef Strolie75 het volgende:
Geweldig hoe zo voor verkeerscontroles toch wel altijd budget en mankracht weten te vinden.
quote:En dat kunnen ze ook niet verbieden, dat is gewoon om je nummerbord sneeuw en ijsvrij te houden dan
Maareh, je radardetector pikt deze nieuwe apparatuur toch wel op mag ik hopen?
quote:Jah, don't worry, enige wat is gewijzigd is de foto apparatuur, rest is nog de zelfde oude Multanova 6F. die prima is te detecteren met de wat duurdere detectoren (300m en meer).
Op woensdag 21 mei 2003 10:46 schreef Mr.J het volgende:
Op andere fora wordt al geopperd speciale IR leds (whatever that may be) bij je nummerbord te monteren, waardoor je kenteken niet meer zichtbaar is op die digitale cammera's.Maareh, je radardetector pikt deze nieuwe apparatuur toch wel op mag ik hopen?
* Mkleinman64 is still happy met z'n stinger ventura + uitbreidingshoorn.
"HB-54-XL U bent zojuist geflitst op 129 km/u en ontvangt een boete van 60 euro"
Volgens mij is dat de enige manier die werkt.
quote:Lijkt me een goed idee.
Op donderdag 22 mei 2003 10:50 schreef mvt het volgende:
Kunnen ze dat niet even koppelen aan een groot matrixbord boven de weg??"HB-54-XL U bent zojuist geflitst op 129 km/u en ontvangt een boete van 60 euro"
Volgens mij is dat de enige manier die werkt.
Tja simpel as that zij bepalen hoe hard je mag en jij hebt de keuze om daar mee te doen wat je wilt. Rijdt je harder, wat overgens gewoon mag, heb je kans op een boete , houd je je aan de regeltjes ben je boetevrij. Dus eigenlijk moeten we niet mekken over flits geen flits of wat dan ook... je kiest ervoor om te hard te rijden en jhe weet wat de consequenties zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |