quote:Wat moet de man dan denken met al die rugzakjes
Op maandag 2 juni 2003 04:35 schreef The_Lizard_Queen het volgende:[..]
Ach, trek het je niet zo aan.
Ik woon al m'n hele leven in Amsterdam en gister vroeg er een trambestuurder met een veel te goed humeur aan me "Do you like Amsterdam?".
![]()
[..]Heb je uberhaupt wel eens een weiland midden in een STAD gezien dan? Op ongeveer 1 km van mijn huis kom je al wel schaapjes tegen.
Schapen genoeg in de stad ja, vooral toeristen...
Verschrikkelijk die gasten die hierheen komen met debiele uitdrukkingen, zelfde geldt
trouwens als je op beleefde toon iets zegt en er komt zo'n blafferige "wablief" uit bij de ander
quote:Ik woon aan het randje van Amsterdam.
Op maandag 2 juni 2003 04:42 schreef sig000 het volgende:[..]
Ik mag hopen in het weiland en niet op een balkon ofzo.
.
Ik fietste trouwens een keer langs het Abn-Amro-gebouw naast het WTC, en zag daar tot mijn verbazing een schaap midden op een klein eilandje in de sloot en het schaap had een oranje touw om z'n nek wat uit een raam kwam van dat gebouw (van de 15e verdieping ofzo)
Vond het heel vreemd, maar toen zag ik dat het schaap niet bewoog, dus het was opgezet.
Natuurlijk geloofde niemand me toen ik het vertelde en de volgende dag was het weg.
quote:Bij de McDonalds niet nee
Op maandag 2 juni 2003 16:56 schreef HeatWave het volgende:Tuurlijk, velen KENNEN het ook wel, maar als je in een openbare gelegenheid wat bestelt kan je er toch niet VANUIT gaan dat diegene dat soort uitdrukkingen kent?
al was het alleen maar omdat het wel lekker "Sjaak achtig" klinkt
quote:Koffie
Op maandag 2 juni 2003 19:41 schreef Vibromass het volgende:
Wel, wat is een bakkie pleur nou, thee of koffie? We spreken hier niet zoveel baviaans.
quote:
Op maandag 2 juni 2003 16:24 schreef lordspacie het volgende:
heb maar 1 ding tegen de topic starter te zeggen:
je moet je bek houden. ik woon al mijn hele leven in Amsterdam maar heb nog nooit van een bakie pleur gehoord.. overigens als je het aan mij had gevraagd(met een rotterdams accent. Had ik je niet eens geholpen. puur omdat ik wat heb tegen kut rotterdammers die zich niet aan passen. En hun eigen asociaale kut taal blijven praten.Overigens vonden die tyfus Rottjeknorrers dit ook van mij toen ik daar ooit eens met mijn ex vriendin liep.
Rotterdammers en omgeving zijn gewoon kut volk
btw nofi
Pcies. Amsterdammers zijn relaxt.
quote:Nee, dat is "wasseggu?". Wablief is vlaamsch.
Op maandag 2 juni 2003 18:14 schreef Faat het volgende:
Mensen die "een bakkie pleur" bestellen moeten ze heel snel de zaak uitknikkerenVerschrikkelijk die gasten die hierheen komen met debiele uitdrukkingen, zelfde geldt
trouwens als je op beleefde toon iets zegt en er komt zo'n blafferige "wablief" uit bij de ander
quote:volgens mij is het koffie
Op maandag 2 juni 2003 19:41 schreef Vibromass het volgende:
Wel, wat is een bakkie pleur nou, thee of koffie? We spreken hier niet zoveel baviaans.
quote:Natuurlijk is het koffie.
Op dinsdag 30 december 2003 11:49 schreef firstwollie het volgende:[..]
volgens mij is het koffie
quote:geef mij maar een dubbele espresso
Op dinsdag 30 december 2003 11:51 schreef Mariel het volgende:[..]
Natuurlijk is het koffie.
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 22:10 schreef Argento het volgende:
'een bakkie pleur' bestellen met een Rotterdamse tongval?Dat wordt dus: een bakkie pleuah
en daar moet iemand dan 'een kop koffie' van maken??
sure...
in what universe?
En dan sta je daar in amsterdam.. met je rotterdamse accent... de weg te vragen naar de straat die om de hoek ligt. Worden mensen niet echt behulpzaam van hoor :p
Stel je voor dat er iemand in een ajax shirtje met zwaar amsterdams accent aan je deur (in rotterdam) belt om te vragen waar je buurman woont... precies.
Trouwens, ook zonder je (slechte?)argumenten was ik het met je eens dat het een kutstad is.
quote:nee we helpen jou zeker met je rotterdamse kutaccent!!!
Op dinsdag 20 mei 2003 20:17 schreef Mariel het volgende:
Ok, ik kom dus zo op het station aan. Dus ik bestel een bakkie pleur. Gaan ze vragen of het koffie of thee is!Ok, in een boerengehucht als Breda kan ik me dat voorstellen, maar niet in Amsterdam. "Do you want sugar?" HUH?! Ok, ik heb een Rotterdamse tongval, maar dat betekent nog niet dat ik ABN niet begrijp ofzo
Ok, volgende is een bus pakken. Hierbij kwam ik tot de ontdekking dat Amsterdam een zelfde soort vervoersregeling heeft als het gemiddelde West-Afrikaanse land (Zo van; we weten niet wat een dienstregeling is of dat het bestaat). Uiteindelijk met een half uur vertraging ongeveer aangeland waar ik moest zijn.
Ik besluit om de weg te vragen. Om het even wie ik aansprak, ze keken me aan alsof ik de weg vroeg naar de maan
. Uiteindelijk gelukkig via de shoarmatent op de hoek de goede kant opgestuurd, en was nog geen straat verder.
Amsterdam is net een 3e wereldstad
![]()
maareuhmm je klaagt en je zuert maar erg goede argumenten heb je niet!
want diensregelingen kennen we wel!
en een bakkie pleur???? kommok nou.. het heet toch ook gewoon koffie!!!
blijf voortaan lekker in rotterdam!
Zo, ben je weer kalm?quote:Op dinsdag 16 november 2004 09:54 schreef gr8w8 het volgende:
Ja. Wat een lompe boeren hier. Regelmatig junks in de hal. Voetbalclub niet in een stadion, maar in een multimedia-evenementen-gebouw op een industrieterrein. Maar daar moeten we respect voor hebben, omdat ze vroeger zoveel betekent zouden hebbe°n voor het nederlandse voetbal. Verkeersopstoppingen. Teveel toeristen. Houten vloeren, veel geluidsoverlast. Hondenpoep. Duur. Winkelpersoneel wat niet eens Nederlands spreekt. Junks en alcoholisten. Alles altijd te druk en uitverkocht. Net zo´n rotweer als de rest van het land. Aso-taxi´s. Moet ik doorgaan?
Nee, je moet me niet op zo´n topic wijzen op het moment dat mijn fiets vcor de deur is gejat.
Kalm? KALM? IK BEN HARDSTIKKE KALM!quote:Op dinsdag 16 november 2004 10:01 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zo, ben je weer kalm?
Nee, daar word ik vrolijk van.quote:Op dinsdag 16 november 2004 10:10 schreef gr8w8 het volgende:
Nee, daar wordt ik vrolijk van.
Er is geen één echte stad in Nederland. Wie anders beweert moet eens een paspoort aanschaffen en gaan reizen.quote:Op dinsdag 16 november 2004 10:29 schreef Staps.nl het volgende:
Amsterdam is geen stad. Amsterdam is één grote kermis, een madurodam in het groot met die poppenhuisjes, waar (m.n. buitenlandse) junks gezellig zitten te blowen. Graag topic-titel veranderen in 'Amsterdam is kut!'
Er is maar één echte stad in Nederland.
Hey, doei he.quote:Op dinsdag 16 november 2004 10:29 schreef gr8w8 het volgende:
Aha, ik woon 7 jaar in Amsterdam en wordt alleen maar asocialer, arroganter en egoļstischer. Ik zou willen dat ik boer was.
Ja, en dan ook nog eens de huizen innemen van de echte Amsterdammers.quote:Op dinsdag 16 november 2004 10:33 schreef Ripley het volgende:
[..]
Hey, doei he.
We zitten hier echt niet te wachten op al die import-Amsterdammers die gaan liggen zeiken dat Amsterdam lawaaiig is ed. Ga er dan lekker niet wonen
Amsterdam![]()
Maar I-need-my-bike!quote:Op dinsdag 16 november 2004 10:36 schreef HeatWave het volgende:
We-don't-need-you!.
Ben nog nooit een a´dammer tegen gekomen die relaxt is. Zodra een a'dammer zijn of haar muil opentrekt heb ik al de neiging om er vol op te vliegen. Arrogant kutvolk.quote:Op maandag 29 december 2003 19:00 schreef Kresj het volgende:
[..]
Pcies. Amsterdammers zijn relaxt.
Zou dan in een dorp niet precies hetzelfde gelden? Ik kan me goed voorstellen dat het wonen er ook heel mooi kan zijn. En met trein, auto, etc ben je ook zo in de stad, om te genieten van de activiteiten. Het is niet zo dat de stadsmuren op slot gaan en je er gewoon niet in komt. Voordelen van de stad, en de voordelen van een dorp.quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:33 schreef HeatWave het volgende:
Nee hoor, ik heb ook gezegd dat het niet perfect is in Amsterdam, maar verder heeft Amstedam gewoon veel meer voor- dan nadelen. Ik moet er niet aan denken om in schubbekutjeveen te wonen. 2 kroegen, een kerk een een disco op 40 kilometer afstand. Amsterdam is een stad, met de slechte dingen van een stad, maar gelukkig ook met de goeie.
Alles buiten Amsterdam is per definitie ene boerengat,quote:Op dinsdag 16 november 2004 10:41 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Maar I-need-my-bike!![]()
Wel boerengat? Ik kom niet uit een boerengat.
Niets mis met een grote stad hoor, alleen heb ik soms het idee dat Amsterdammers ook geen flauw idee hebben waar ze nu eik wonen.quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:44 schreef HeatWave het volgende:
Er zullen vast voordelen zitten aan leven in een dorp, maar het ging even over mensen die klagen over Amsterdam. Ik heb toch geen topic geopend over de klachten die ik heb over Pokkiewokkiedorp? Ik ben daar niet gaan wonen terwijl ik ergens anders vandaan kom en loop er nu over te janken
.
Ach, hebben we meneer de blaaskaak ook weer,quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:20 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Ben nog nooit een a´dammer tegen gekomen die relaxt is. Zodra een a'dammer zijn of haar muil opentrekt heb ik al de neiging om er vol op te vliegen. Arrogant kutvolk.
Een vieze gore teringzooi is het daar.
Wat is dit voor logica?quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Niets mis met een grote stad hoor, alleen heb ik soms het idee dat Amsterdammers ook geen flauw idee hebben waar ze nu eik wonen.
Waar gebruik ik logica dan?quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:56 schreef Ripley het volgende:
[..]
Wat is dit voor logica?
Het blijft een vrouw he!quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waar gebruik ik logica dan?
Ja, jezus.quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:57 schreef gr8w8 het volgende:
ik heb nog geen enkel argument gehoord waarom het nu een superstad zou zijn. Eigenlijk wordt er alleen maar afgegeven op de "rest", middels "boeren" "achterlijk ..." etc etc, niet alleen door de Amsterdammers. Minderwaardigheidscomplexje?
Ik ga jou niet overtuigen van de schoonheid van mijn stad. Als ik er maar van genietquote:Op dinsdag 16 november 2004 11:57 schreef gr8w8 het volgende:
ik heb nog geen enkel argument gehoord waarom het nu een superstad zou zijn. Eigenlijk wordt er alleen maar afgegeven op de "rest", middels "boeren" "achterlijk ..." etc etc, niet alleen door de Amsterdammers. Minderwaardigheidscomplexje?
Ik wil a´dammers helemaal niet begrijpen. Nederland was iig veel mooier geweest als de Duitsers in 1940 a´dam hadden gebombardeerd.quote:Op dinsdag 16 november 2004 11:54 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Dat jij nou uit een boerengehucht als Rotterdam komt, en de mensen uit je hoofdstad niet begrijpt is volgens mij helemaal jou probleem mafkees!
Prima, vind dat lekker, maar rot dan lekker op. Mij lijkt het afgrijselijk om tussen de koeien en boeren te zitten, daarom ga ik ook niet in Putten wonen oid.quote:Op dinsdag 16 november 2004 12:04 schreef gr8w8 het volgende:
Maar iemand anders kan dus geen andere mening toebedeeld zijn, zonder daar een waarde oorldeel aan te hangen? Als iemand een bepaalde stad een kut stad vindt, omdat hij het Vondelpark te druk en overrated vind, vergelen met de hei bijvoorbeeld, dat de underground feestjes in de tunnels bij Eindhoven of in een boerenschuur bij Enschede minstens net zo leuk zijn (en zonder brand), zijn stads/dorpscentrum een stuk leuker vindt, dan valt dara toch niets tegein te brengen op dezelfde gronden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |