quote:Psies, net zoiets als Babylon of Carthago.
Op dinsdag 20 mei 2003 20:28 schreef yuggie het volgende:
Proest!!!!Geschiedkundig is Rotterdam geen ruk aan en Amsterdam daarentegen een mekka voor geschiedkundigen.
quote:zou ik niet willen zeggen, maar het gegeven dat Amsterdams geen ABN is, is natuurlijk een waardeloos argument voor de stelling dat zou jouw Rotterdamse pleur maar moeten verstaan.
Nee, Amsterdams is ABN
[Dit bericht is gewijzigd door Argento op 31-05-2003 22:16]
quote:Dus?
Op zaterdag 31 mei 2003 22:10 schreef Mariel het volgende:[..]
Juist ja. Wanneer ik in die buurten vertoef schijnt men te denken dat ik soortgelijke diensten lever als die dames achter hun ruiten.
Maar da's niet alleen in Amsterdam zo....
quote:maar gelukkig verstaan amsterdammers Amsterdams...
Op zaterdag 31 mei 2003 22:11 schreef Mariel het volgende:[..]
Nee, Amsterdams is ABN
en niet dat boere Rotterdamse taaltje...
quote:En das dus haags gozâh!!!
Op zaterdag 31 mei 2003 22:10 schreef Argento het volgende:
Dat wordt dus: een bakkie pleuah
quote:
Op zondag 1 juni 2003 12:20 schreef schatje het volgende:Amsterdam, de stad van Nederland
.
Zelfs in Eindhoven zal je maar in weinig tenten dan ook daadwerkelijk een kop koffie krijgen.
Een man neemt gewoon een kaart mee als ie ergens heen moet.
quote:Hier verstaan mensen elkaar nog wel eens. Breda wel grapzaam, maar duidelijk vlakbij Belgie
Op zondag 1 juni 2003 12:23 schreef bbrother het volgende:
Breda een boerengehucht pffffffff !!
vlaardingen is feest
quote:Sommige mensen weten zich gewoon niet aan te passen!
Op zondag 1 juni 2003 16:58 schreef Yakko het volgende:
Je bent toch wel een klein beetje dom bezig als je in Amsterdam een bakkie pleur gaat bestellen zeg... Shit joh, hoe kom je er op?? Als je thuis nou zo praat ok... maar in Amsterdam? En niet alleen in Amsterdam trouwens hoor, als je hier in Dordrecht een bakkie pleur bestelt krijg je echt geen koffie!
quote:ja, amsterdam leeft
Op dinsdag 20 mei 2003 20:17 schreef Mariel het volgende:
Ok, ik kom dus zo op het station aan. Dus ik bestel een bakkie pleur. Gaan ze vragen of het koffie of thee is!Ok, in een boerengehucht als Breda kan ik me dat voorstellen, maar niet in Amsterdam. "Do you want sugar?" HUH?! Ok, ik heb een Rotterdamse tongval, maar dat betekent nog niet dat ik ABN niet begrijp ofzo
Ok, volgende is een bus pakken. Hierbij kwam ik tot de ontdekking dat Amsterdam een zelfde soort vervoersregeling heeft als het gemiddelde West-Afrikaanse land (Zo van; we weten niet wat een dienstregeling is of dat het bestaat). Uiteindelijk met een half uur vertraging ongeveer aangeland waar ik moest zijn.
Ik besluit om de weg te vragen. Om het even wie ik aansprak, ze keken me aan alsof ik de weg vroeg naar de maan
. Uiteindelijk gelukkig via de shoarmatent op de hoek de goede kant opgestuurd, en was nog geen straat verder.
Amsterdam is net een 3e wereldstad
![]()
quote:
Op zondag 1 juni 2003 17:04 schreef fatima het volgende:[..]
ja, amsterdam leeft
, de rest niet.
quote:En waar woon jij??
Op zondag 1 juni 2003 17:31 schreef tvlxd het volgende:
Wat nou Amsterdam? Stinkende rotstad, ze hebben er geen eens weilanden en koeien en schaapjes langs de dijk.
quote:Ja, heb je me nooit gezien?
Op zondag 1 juni 2003 17:35 schreef schatje het volgende:[..]
En waar woon jij??
In de Noordzee ofzo.
En Rotterdam is ook niet alles...
quote:
Op zondag 1 juni 2003 18:01 schreef EmilyStrange het volgende:
Volgens mij had je gewoon je dag niet, of je bent zo'n stad niet gewend, want ik woon ook in Amsterdam en ik heb nog nooit problemen gehad. Oke het vervoer kan af en toe best een beetje traag zijn, maar daar kunnen ze zelf ook niet altijd want aan doen. Welleens gehoord van personeels tekort??
Oke A'Dam is ook niet alles, maar om het dan zo af te lopen kraken terwijl je er misschien maar 1 keer bent geweest en het dan vervolgens een 3ewereld land te noemen??? Sorry hoor, maar dan ben je niet helemaal goed bij je hoofd. In een 3ewereld land kennen ze de luxe die wij hier in A'Dam hebben helemaal niet.
Kom maar eens wat vaker langs hier, zou ik zeggen. Leer de stad ff kennen voordat je zo'n oordeel trekt.En Rotterdam is ook niet alles...
quote:Ach, trek het je niet zo aan.
Op zondag 1 juni 2003 22:59 schreef Mariel het volgende:
en bovendien denken dat ik buitenlands ben.
quote:Heb je uberhaupt wel eens een weiland midden in een STAD gezien dan? Op ongeveer 1 km van mijn huis kom je al wel schaapjes tegen.
Wat nou Amsterdam? Stinkende rotstad, ze hebben er geen eens weilanden en koeien en schaapjes langs de dijk.
quote:Ik mag hopen in het weiland en niet op een balkon ofzo.
Op maandag 2 juni 2003 04:35 schreef The_Lizard_Queen het volgende:[..]
Heb je uberhaupt wel eens een weiland midden in een STAD gezien dan? Op ongeveer 1 km van mijn huis kom je al wel schaapjes tegen.
quote:Zal dan toch wel wat met jouw uitstraling te maken hebben.
Op zaterdag 31 mei 2003 22:10 schreef Mariel het volgende:[..]
Juist ja. Wanneer ik in die buurten vertoef schijnt men te denken dat ik soortgelijke diensten lever als die dames achter hun ruiten.
Maar da's niet alleen in Amsterdam zo....
Verder is alles er extreem duur, woont de gemiddelde Amsterdammer 3 hoog, en is er op het vondelpark en een paar poepveldjes na geen strookje groen te bekennen.
In een stad als Londen of Parijs, Zelfs Antwerpen, heb ik het gevoel in een wereldstad rond te lopen, in Amsterdam heb ik het gevoel in een uit de kluiten gewassen provinciestad met verkeerde (lees:arrogante) mentaliteit rond te lopen.
Dan toch 1000 x liever een "provinciaal"
Amsterdam roeleert de pan uit, natuurlijk heeft het zijn nadelen, maar dat heeft elke woonplaats.
Maar alles is hier aanwezig, uitgaan, winkelen, natuur zelfs!
@ topicstarter..
quote:Aan de rand van Adam nog wel hoor, ben gisteren nog naar Holysloot geweest, allemaal koetjes daar
quote:
Ok, ik kom dus zo op het station aan. Dus ik bestel een bakkie pleur. Gaan ze vragen of het koffie of thee is!Ok, in een boerengehucht als Breda kan ik me dat voorstellen, maar niet in Amsterdam.
Woon zelf al mn hele leven in amsterdam maar zelfs als je dat aan mij zou vragen zou ik niet weten wat een bakkie pleur is. Dus idd zoals al eerder gezegd is .. als je koffie wilt ofzo zeg dan gewoon KOFFIE!!!
quote:Onzin. Tegen het dorpje waar ik woon liggen allemaal weilanden. En drie keer raden waar ze liggen... juist, niet in mijn dorp, maar in Amsterdam.
quote:PRECIES!! genoeg weilanden!!
Op maandag 2 juni 2003 15:56 schreef KreKkeR het volgende:
Onzin. Tegen het dorpje waar ik woon liggen allemaal weilanden. En drie keer raden waar ze liggen... juist, niet in mijn dorp, maar in Amsterdam.
Nee niet in het centrum nee DOH! je zou maar in de drukke stad lopen en je ziet ineens een weiland met schapen en koeien
Overigens vonden die tyfus Rottjeknorrers dit ook van mij toen ik daar ooit eens met mijn ex vriendin liep.
Rotterdammers en omgeving zijn gewoon kut volk
btw nofi
quote:Haha, sommige mensen houden van simpel.
Op maandag 2 juni 2003 16:24 schreef lordspacie het volgende:
heb maar 1 ding tegen de topic starter te zeggen:
je moet je bek houden. ik woon al mijn hele leven in Amsterdam maar heb nog nooit van een bakie pleur gehoord.. overigens als je het aan mij had gevraagd(met een rotterdams accent. Had ik je niet eens geholpen. puur omdat ik wat heb tegen kut rotterdammers die zich niet aan passen. En hun eigen asociaale kut taal blijven praten.Overigens vonden die tyfus Rottjeknorrers dit ook van mij toen ik daar ooit eens met mijn ex vriendin liep.
btw nofi
Eigenlijk best triest
nofi btw
quote:
Op maandag 2 juni 2003 16:29 schreef KreKkeR het volgende:[..]
Haha, sommige mensen houden van simpel.
Eigenlijk best triest
nofi btw
Ik bestel toch ook geen "geel sappie" als ik een biertje wil in een kroeg waar ik nooit kom....
quote:ach ja... rotterdammers he.. blijft kut volk..
Op maandag 2 juni 2003 16:33 schreef HeatWave het volgende:
Tja zo extreem wil ik het ook niet zeggen maar om nou een "bakkie pleur" te bestellen is gewoon niet normaal.Ik bestel toch ook geen "geel sappie" als ik een biertje wil in een kroeg waar ik nooit kom....
nofi.
quote:
Op maandag 2 juni 2003 16:24 schreef lordspacie het volgende:
heb maar 1 ding tegen de topic starter te zeggen:
je moet je bek houden. ik woon al mijn hele leven in Amsterdam maar heb nog nooit van een bakie pleur gehoord.. overigens als je het aan mij had gevraagd(met een rotterdams accent. Had ik je niet eens geholpen. puur omdat ik wat heb tegen kut rotterdammers die zich niet aan passen. En hun eigen asociaale kut taal blijven praten.Overigens vonden die tyfus Rottjeknorrers dit ook van mij toen ik daar ooit eens met mijn ex vriendin liep.
btw nofi
quote:Ach in bepaalde kringen (Joranezen etc) is het wel gewoon hoor...
Op maandag 2 juni 2003 16:33 schreef HeatWave het volgende:
Tja zo extreem wil ik het ook niet zeggen maar om nou een "bakkie pleur" te bestellen is gewoon niet normaal.Ik bestel toch ook geen "geel sappie" als ik een biertje wil in een kroeg waar ik nooit kom....
ik zelf zeg ook altijd "ik ga eten" en niet "ik ga schaften" zoals bouwvakkers wel doen
tis een kwestie van gewoonte
quote:En wat doe je nu zelf...?
Op maandag 2 juni 2003 16:42 schreef Pindaatje het volgende:[..]
typisch amsterdamse arrogante en vooral misplaatste uitingen over anderen (i.e. niet-amsterdammers....) Fraai hoor.
quote:Tuurlijk, velen KENNEN het ook wel, maar als je in een openbare gelegenheid wat bestelt kan je er toch niet VANUIT gaan dat diegene dat soort uitdrukkingen kent?
Op maandag 2 juni 2003 16:46 schreef BAZZA het volgende:[..]
Ach in bepaalde kringen (Joranezen etc) is het wel gewoon hoor...
ik zelf zeg ook altijd "ik ga eten" en niet "ik ga schaften" zoals bouwvakkers wel doen
![]()
tis een kwestie van gewoonte
quote:Mee eens ..
Op maandag 2 juni 2003 16:56 schreef HeatWave het volgende:
Tuurlijk, velen KENNEN het ook wel, maar als je in een openbare gelegenheid wat bestelt kan je er toch niet VANUIT gaan dat diegene dat soort uitdrukkingen kent?
quote:nee precies, is niet echt een realistische kijk op het leven als je het aan mij vraagt..
Op maandag 2 juni 2003 16:57 schreef YoMomma het volgende:[..]
Mee eens ..
Ik denk dat als je in een andere stad iets zegt op zn plat amsterdams dat ze het dan misschien ook niet kunnen begrijpen. Logisch zeg ik zelf dan.
quote:Er komen vast meer vreemde Rotterdammers naar de grote stad. Logisch dat die de weg niet weten, laat staan dat ze jouw weg weten. Met wat oriëntatie had je dus gewoon vanaf CS kunnen lopen. Het was mooi weer en dan had je ook nog eens een mooie authentieke binnenstad kunnen bewonderen in plaats van dat glazen verhaaltje vol steenklompen dat je thuis gewend bent.
Ok, ik kom dus zo op het station aan. Dus ik bestel een bakkie pleur. Gaan ze vragen of het koffie of thee is!Ok, in een boerengehucht als Breda kan ik me dat voorstellen, maar niet in Amsterdam. "Do you want sugar?" HUH?! Ok, ik heb een Rotterdamse tongval, maar dat betekent nog niet dat ik ABN niet begrijp ofzo
Ok, volgende is een bus pakken. Hierbij kwam ik tot de ontdekking dat Amsterdam een zelfde soort vervoersregeling heeft als het gemiddelde West-Afrikaanse land (Zo van; we weten niet wat een dienstregeling is of dat het bestaat). Uiteindelijk met een half uur vertraging ongeveer aangeland waar ik moest zijn.
Ik besluit om de weg te vragen. Om het even wie ik aansprak, ze keken me aan alsof ik de weg vroeg naar de maan
. Uiteindelijk gelukkig via de shoarmatent op de hoek de goede kant opgestuurd, en was nog geen straat verder.
Amsterdam is net een 3e wereldstad
![]()
Gezien je echter in menig derde wereld land bekend bent vraag ik me af wat je in Amsterdam komt doen. Derde wereld landen zijn toch veel goedkoper?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |