abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10674685
De secretaresses op mijn kantoor verdienen zo rond de 2.300 euro. Dat geldt dan voor de vijftigjarige vrouwen zeg maar. Er zit echter een gigantisch verschil tussen de kwaliteit van de een en de ander. De een weet van de hoed en de rand af en identificeert een foutje in een rapport dat jij ter verzending aanbiedt onmiddellijk. Kan zelf, als het moet, overzichten opstellen waar normaliter een accountant hoofdbrekens van krijgt. De ander weet daar niets vanaf en klungelt de dag maar wat aan. Zij stuurde bijvoorbeeld de nieuwe uurtarieven per mail door het hele bedrijf. Ze was echter vergeten dat er een tabje in het Excelsheet zat waar de hele berekening van het uurtarief, inclusief salarissen, bonussen en individuele afspraken zat.
Kortom: 'secretaresse' is een ruim begrip. Erg ruim.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_10680981
als je goed bent in je werk, en veel er naast doet word je vanzefl heel veel waard. Mijn ma doet het ook en is verdiend meer dan E3000 per maand. Ze is wel 44 maar enorm belangrijk, en als ze meer wil dan krijgt ze het ook!
Danmark... more usefull every day!
  maandag 26 mei 2003 @ 10:38:14 #28
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_10681471
Ik werk als Office Manager met zo'n 12 jaar ervaring inmiddels en een HBO opleiding. Bruto maandsalaris: 2500 euro, maar met betaald pensioen en netto onkostenvergoeding. Al met al niet slecht dus.

De salarissen van de gemiddelde secretaresse zijn sinds de invoering van de euro wel een stuk omlaag gegaan heb ik gemerkt.

pi_10684220
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 07:53 schreef Gia het volgende:
Ik vind 1400 bruto ook wel erg weinig.

Heb zelf een secretaresse-opleiding, maar zit door omstandigheden in de WAO. Mijn inkomen bedraagt 1000 euro NETTO. En dat is dan 70 %. 100 % zou dan zo'n 1400 netto zijn.

Ga er dus vanuit dat hier 1400 netto wordt bedoeld, want ik kan me niet voorstellen dat iemand die fulltime werkt zo weinig verdient.

Ik ben ook secretaresse en toen ik 23 was verdiende ik volgens mij ook zoiets (misschien zelfs wel minder). Vond het zelf ook weinig, hoor!

Verdien nu datzelfde bedrag bijna netto (en ben nu 29), dus bijna 2000 euro bruto met Schoevers-opleiding en bijna 8 jaar ervaring.

pi_10693116
Ik volg momenteel de opleiding office management (duaal, dus werken en leren). Ben bijna klaar met het eerste jaar en ben dan directiesecretaresse. Ik heb geen ervaring met secretariele werkzaamheden. Ik werk via een uitzendbureau (detacheringscontract) en ben 21 jaar. Ik verdien 1264 euro bruto voor een werkweek van 32 uur. (hou netto +- 1000 euro over)
En dat is echt niet veel hoor. De meeste mensen bij mij in de klas verdienen net zo veel of meer.
MarGje
pi_10693185
Je salaris is ook sterk afhankelijk van bij wat voor soort bedrijf je werkt. In het bedrijfsleven kun je veeeel meer verdienen dan bij een overheidsinstelling o.i.d.
MarGje
pi_10693192
quote:
Op maandag 26 mei 2003 19:23 schreef MarGje het volgende:
Ik volg momenteel de opleiding office management (duaal, dus werken en leren). Ben bijna klaar met het eerste jaar en ben dan directiesecretaresse. Ik heb geen ervaring met secretariele werkzaamheden. Ik werk via een uitzendbureau (detacheringscontract) en ben 21 jaar. Ik verdien 1264 euro bruto voor een werkweek van 32 uur. (hou netto +- 1000 euro over)
En dat is echt niet veel hoor. De meeste mensen bij mij in de klas verdienen net zo veel of meer.
Dan hou je nog veel over. Ik hou van mijn salaris ongeveer 1400 euro over, waarvan dan ook nog een iets naar een spaarloonrekening gaat.
pi_11097152
Ikzelf ben directiesecretaresse (of whats in a name) en verdien goed. Ik maak dan wel weken van 60/70 uur. Ik denk dat het vooral uitmaakt wat je takenpakket is. Als je het bij het standaard typ- en koffiewerk houdt moet je niet zo veel verwachten. Verdiep je je functie of verbreed je deze kan het salaris erg interessant zijn. Dat ligt net aan je onmisbaarheid uiteraard. Maar als je functie goed uitgevoerd wordt, ben je wel degelijk goud waard voor je bedrijf. Immers, niemand anders kan deze taak op een vergelijkbare manier uitvoeren, simpelweg omdat niemand anders zo goed ingevoerd zou kunnen zijn in het werk van de manager zonder concurrent te zijn voor diens baan.

Overigens mijn salaris is ¤ 3875 bpm ex vakantiegeld, 13e maand en bonus (wat dit jaar waarschijnlijk niet zo veel zal zijn). Ik heb 13 jaar ervaring, heb naast mijn werk nog veel studies gedaan en heb mijn functie verdiept (dus niet verbreed). Ik begon ooit met hfl. 1750,- bpm.

† In Memoriam † zaterdag 14 juni 2003 @ 11:51:08 #34
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_11103165
Zie: Werk & Geldzaken: Huisregels (upd 12-06-03)
Hier is een [centraal] topic voor.

Daar verder graag.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')