abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 mei 2003 @ 14:37:04 #176
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_10561432
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 14:34 schreef Quintony het volgende:

[..]

top toch

Maar nu moet ze ook echt alles afpakken niet alleen de wiet. Wat heb je er anders aangehad? Ze telen die troep ergens anders wel weer. Wat hebben wij toch enorme domme instanties hier in Nederland.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  dinsdag 20 mei 2003 @ 14:37:56 #177
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10561455
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 14:37 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Maar nu moet ze ook echt alles afpakken niet alleen de wiet. Wat heb je er anders aangehad? Ze telen die troep ergens anders wel weer. Wat hebben wij toch enorme domme instanties hier in Nederland.

Weet jij wat hun opdracht is?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 20 mei 2003 @ 14:42:37 #178
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_10561571
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 14:37 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Weet jij wat hun opdracht is?

quote:
Dan kijken ze alleen nog maar naar drugs: mogelijk gestolen waar, dat ze ook tegenkomen, laten ze met rust.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  dinsdag 20 mei 2003 @ 14:43:23 #179
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10561590
Duidelijk toch.

Het gaat hun alleen om de drugs.

AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 20 mei 2003 @ 14:45:53 #180
45827 Nijmegenaar
Nijmegenaar
pi_10561647
Quote: " Aanvankelijk zou de politieactie, die om zes uur 's ochtends begon, tot een uur dinsdagmiddag duren. Maar de hardwerkende agenten vinden zoveel verdachts op hun weg, dat die termijn zeker wordt overschreden. Dan kijken ze alleen nog maar naar drugs: mogelijk gestolen waar, dat ze ook tegenkomen, laten ze met rust."

Als ze slim zijn gaan ze door met hun actie totdat ze ook alle gestolen waar en wapens hebben gevonden, voordat het kamp vrij wordt gegeven.
Anders hebben de bewoners alle tijd om alle andere illegale waar te verplaatsen. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Ze zijn er tenslotte met ruim 700 man aanwezig. Ga dan door tot je alles hebt gevonden en niet alleen de drugs.

Nijmegenaar
  dinsdag 20 mei 2003 @ 14:48:00 #181
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10561710
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 14:45 schreef Nijmegenaar het volgende:
Quote: " Aanvankelijk zou de politieactie, die om zes uur 's ochtends begon, tot een uur dinsdagmiddag duren. Maar de hardwerkende agenten vinden zoveel verdachts op hun weg, dat die termijn zeker wordt overschreden. Dan kijken ze alleen nog maar naar drugs: mogelijk gestolen waar, dat ze ook tegenkomen, laten ze met rust."

Als ze slim zijn gaan ze door met hun actie totdat ze ook alle gestolen waar en wapens hebben gevonden, voordat het kamp vrij wordt gegeven.
Anders hebben de bewoners alle tijd om alle andere illegale waar te verplaatsen. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Ze zijn er tenslotte met ruim 700 man aanwezig. Ga dan door tot je alles hebt gevonden en niet alleen de drugs.

Lijkt me sterk dat ze het kunnen verplaatsen, met 700 man politie op het kamp.
  dinsdag 20 mei 2003 @ 14:53:59 #182
45827 Nijmegenaar
Nijmegenaar
pi_10561865
Ja nee, dat snap ik. Maar blijft de politie dan wel op het kamp aanwezig (in meer of mindere mate) totdat echt alles is afgevoerd (wapens, gestolen waar).

Ik bedoel maar, als al de drugs afgevoerd is en ze zeggen 'het is wel welletjes voor vandaag' en alle agenten gaan weg en de bewoners gaan weer terug, dan hebben ze de kans om alsnog wat zaken te gaan verplaatsten.

Snap je?

Nijmegenaar
  dinsdag 20 mei 2003 @ 14:57:56 #183
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10561989
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 14:53 schreef Nijmegenaar het volgende:
Ja nee, dat snap ik. Maar blijft de politie dan wel op het kamp aanwezig (in meer of mindere mate) totdat echt alles is afgevoerd (wapens, gestolen waar).

Ik bedoel maar, als al de drugs afgevoerd is en ze zeggen 'het is wel welletjes voor vandaag' en alle agenten gaan weg en de bewoners gaan weer terug, dan hebben ze de kans om alsnog wat zaken te gaan verplaatsten.

Snap je?

Tuurlik snapte ik je.

Maar weet alleen niet of ze daar op uit zijn. Lijtt me ook niet meer als normaal dat ze direct het hele kamp 'schoonvegen', zijn ze direct van alle problemen op het kamp af. Maar dit zal nog wel een lange nasleep hebben.

dinsdag 20 mei 2003 @ 15:26:51 #184
45827 Nijmegenaar
Nijmegenaar
pi_10562762
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 14:57 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Tuurlik snapte ik je.

...........

Dat wist ik wel
Nijmegenaar
  dinsdag 20 mei 2003 @ 15:35:58 #185
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10563084
Volgende week een ritje naar Herkenbosch en ze kunnen hun natriumlampen weer spotgoedkoop terugkopen.

Best flink trouwens, 12.000 planten.

dinsdag 20 mei 2003 @ 15:42:45 #186
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_10563320
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 14:57 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Tuurlik snapte ik je.

Maar weet alleen niet of ze daar op uit zijn. Lijtt me ook niet meer als normaal dat ze direct het hele kamp 'schoonvegen', zijn ze direct van alle problemen op het kamp af. Maar dit zal nog wel een lange nasleep hebben.

tis lijkt mij idd vanzelfsprekend om nu maar alles in een keer schoon te vegen ...
of zijn auto's zonder kenteken geen aanleiding om dat eens ff nader uit te zoeken?
  dinsdag 20 mei 2003 @ 16:13:41 #187
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_10564253
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 13:07 schreef Nijmegenaar het volgende:

zo'n kamper met zijn nieuwe S600 Brabus tegen een busje. Hij bellen en binnen 5 minuten stonden er zeker 15 (en dat is niet overdreven) peperdure Mercedessen. De goedkoopste was een E55 AMG.

Ja die lui hebben wel een goede smaak. (verder proef ik in je betoog toch een afgunstige ondertoon)
To hell with Kyoto!
  dinsdag 20 mei 2003 @ 16:18:50 #188
42583 George_Bush
DE BEVRIJDER!
pi_10564398
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 14:06 schreef speedcore het volgende:
de hardwerkende agenten

Kijk, kijk een unikum! ik hoop wel dat ze daar beelden van hebben!!
To hell with Kyoto!
pi_10564580
Ik woon een paar honderd meter van Vinkenslag vandaan, ben er net nog even met de hond langsgelopen.
Het lijkt vrij rustig op het kamp, is wel nog veel ME aanwezig, maar de actie lijkt bijna afgelopen te zijn.
Wel zijn de wegen hier in de buurt naar het kamp nog afgezet (met borden en ME bussen), niemand mag het kamp op, en als je er af wilt mag je er ook niet meer op.

Ik zag net een stuk of 10 ME bussen vanaf een paar loodsen, het kamp verlaten.

Is wel grappig om te zien dat er continu grote Mercedessen komen aangereden (allemaal met Duits kenteken, dus kampers of vriendjes van vlak over de grens), maar ook die moeten allemaal weer omdraaien.

Het zag er eerder op de dag wel behoorlijk indrukwekkend uit, leek wel een veldslag ofzo, al die colonnes ME, ambulance, politie, marechaussee.

Maar goed dat die gasten eindelijk eens worden aangepakt, want echt alles wat maar verboden is, kon daar altijd ongestraft gebeuren.

dinsdag 20 mei 2003 @ 16:23:58 #190
45827 Nijmegenaar
Nijmegenaar
pi_10564581
-

Edit: laat maar, ging niet helemaal goed.

[Dit bericht is gewijzigd door Nijmegenaar op 20-05-2003 16:32]

Nijmegenaar
pi_10565841
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 16:13 schreef George_Bush het volgende:

[..]

Ja die lui hebben wel een goede smaak. (verder proef ik in je betoog toch een afgunstige ondertoon)

dir zegt meer over jouw smaak dan die van hun
pi_10565918
Iemand digicam?
[i]Sperma kan voor kunstmatige inseminatie diepgevroren jarenlang worden bewaard (zie spermabank).[/i]
  dinsdag 20 mei 2003 @ 17:16:18 #193
52589 sjun
uit solidariteit
pi_10566115
37 Hennep-locaties aangetroffen op de Vinkenslag

De actie van vandaag op Vinkenslag in Maastricht heeft enkele honderdduizenden euro's gekost.

Dat zei korpsshef Wim Velings van de Politie Limburg-Zuid vanmiddag in een toelichting op de politie-inval in het grote woonwagenkamp. Daar werden vandaag 37 locaties ontdekt waar hennep werd geteeld, of die waren ingericht voor wietteelt. In totaal werden 12.000 hennepplanten in beslag genomen en vernietigd. Volgens deskundigen is alle apparatuur samen goed voor een produktie van wiet, ter waarde van ongeveer 10 miljoen euro. De politie heeft met shovels drie loodsen gesloopt. Drie mensen die de noodverordening in en rond het kamp hadden overtreden, werden aangehouden. Bij de grote actie op Vinkenslag werden 700 agenten en ME'ers ingezet.

bron: L1.nl

----------------------------------------------------------------------------------------

Van de kosten van deze actie had MVV nooit gered kunnen worden. Buiten dat staat de club er volgend seizoen dan weer te bedelen zoals de afgelopen paar jaren steevast gebeurde.

Van de opbrengst van dergelijke oogsten kunnen inderdaad wel wat Mercedessen worden betaald, zeker als men jaren ongemoeid gelaten is.
De huidig pluk-ze wetgeving geldt bij Hash-handel. Ik mag verwachten dat deze ook bij weedhandel kan worden toegepast. De vele Mercedessen kunnen dus gevoegelijk verbeurd verklaard worden om de boete te kunnen betalen waarvan uiteraard de kosten voor de operatie weer kunnen worden geconfisqueerd.

Een uitstekende actie geëntameerd door Gert Leers, burgemeester van Maastricht.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_10566508
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 17:09 schreef JoostW het volgende:
Iemand digicam?
Helaas heb ik er geen, anders had ik best wel wat aardige foto's kunnen maken
  dinsdag 20 mei 2003 @ 18:36:42 #195
45827 Nijmegenaar
Nijmegenaar
pi_10567815
Is er al meer bekend of de actie al is afgelopen of dat ze doorgaan totdat ook alle gestolen goederen en wapens in beslag zijn gelopen, hetgeen ik wel hoop eigenlijk.
Nijmegenaar
  dinsdag 20 mei 2003 @ 18:41:51 #196
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_10567921
Het zijn er minstens 700, op L1 (Limburgse zender) hoorde ik net dat er ongeveer 1000 man in totaal zijn ingezet. Ook ME, helicopters, honden, op L1 zag ik zelfs wat van tanks, zal wel een waterkanon zijn. Maar als je denkt dat dat teveel is, ken je Vinkenslag waarschijnlijk niet, een van de grotere kampen van Nederland. Zelf nu hebben ze het kamp nog niet onder controle. Ik ken eerlijk gezegd alleen aardige mensen van Vinkenslag, misschien beetje tuig, maar er zullen vast en zeker veel asos tussen zitten. Eigenlijk is het niet terecht, omdat een enkeling handelt in illegale zaken, moet het hele kamp daaraan lijden.

Redenen waarom het MOEST:
Bouwen zonder vergunning
Vervuilen de grond
Stroom aftappen (voor ongeveer een half miljoen euro)
Wapenbezit
Illegale handel (ook wapenhandel)
Grote hennepplantages
Ze doen gewoon wat ze willen, houden zich niet aan de regels.

De gemeente Maastricht is het zelf schuld, en ze geven dit ook toe, ze lieten het kamp maar doen wat ze willen. (lees: ze waren bang). Ze hadden het niet zo ver moeten laten komen.
Die Houben, van de gemeente dacht gewoon: ik stop toch over een paar jaar, laat opvolger Leers het maar oplossen. Nu krijgt Leers alle kritiek, ook omdat hij meespeelde in het MVV-verhaal.
Ze willen het kamp in verschillende kampen verdelen, en rond Maastricht verspreiden. Meerdere kleine kampen, zijn makkelijker onder controle te houden, als 1 groot kamp.
Van Vinkenslag willen ze een gewone wijk maken.
Die leider de bewonerscommisie van Vinkenslag is waarschijnlijk gestopt, omdat hij een groot bedrag van de gemeente heeft gekregen.

Er zijn trouwens 1400 groeilampen voor hennepplanten ingenomen door de politie.
Volgens mij is veel hennep stiekem verkocht door de politie, buiten dienst dan.
Als softdrugs zou worden gelegaliseerd zou een groot deel van het probleem zijn opgelost. Zelf gebruik ik geen drugs btw. Maar er moeten gewoon grenzen gelegd worden. En als ze het steeds veranderen, weten ze ook niet wat welen niet mag, en is de kans nog kleiner dat de regels nageleefd worden.
Misschien als softdrugs legaal is, is er minder geld aan te verdienen, omdat het makkelijker te krijgen is, en dan kunnen ze meer overgaan op harddrugs of wapens (wat ook nu steeds meer gebeurt), en dat moeten we niet hebben.

quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 08:44 schreef sjun het volgende:
Als die jongens toch lekker aanhet werk zijn, kunnen ze meteen even de parkjes langs de Maas schoonvegen van dealers en junks opdat oma weer door het park naar de binnenstad kan zonder angst voor beroving?
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 08:50 schreef Strolie75 het volgende:
Van het geld dat deze 700 agenten kosten had MVV toch weer een paar maanden kunnen voetballen.
Daar hadden ze teminste nog wat aan gehad, dit probleem blijft toch terugkomen.

Of laat MVV de wiet verkopen.
Of verkoop het aan een coffeeshop, en geef het geld aan MVV.

quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 13:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
In Landgraaf en Heerlen hebben ze in de jaren tachtig met veel succes kampbewoners over de regio verdeeld. Maar dat heeft wel wat gekost denk ik.
Klopt, maar nu gaat het ook goed. Als ze het niet gedaan hadden, zou het uiteindelijk meer hebben gekost.
pi_10568067
700 politieagenten...

En dan nog zeiken als er bij het voetbal extra agenten nodig zijn

Maargoed, zo'n kamp ontruimen heeft natuurlijk totaal geen zin. Over een paar weken struikel je weer over de vuurwapens en wietkwekerijen. Je moet die gasten gewoon in een normaal huis stoppen en zo dus de groep uit elkaar trekken. Dan heb je meer sociale controle en kunnen ze niet meer op de groep terug vallen. Ze wonen nu al praktisch in ingemetselde bungalows dus dat gezeik over dat het hun cultuur is kan ook door de plee.

ik ben nu volgens mij het script van de eerste flodder film aan het citeren

[Dit bericht is gewijzigd door GEsTOoRD op 20-05-2003 18:55]

pi_10570310
Waarom zijn er eigenlijk 700 agenten nodig. Zijn ze zo bang voor die gasten of zo?
  dinsdag 20 mei 2003 @ 20:15:58 #199
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_10570378
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 20:14 schreef 001 het volgende:
Waarom zijn er eigenlijk 700 agenten nodig. Zijn ze zo bang voor die gasten of zo?
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_10570537
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 20:14 schreef 001 het volgende:
Ga es voor de gein in een politie-uniform in een politie-auto naar een willekeurig kamp ...
Daar kan je nog zo goed voor getraind zijn, maar weg wil je snel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')