MOAB d'r op...
quote:Vernietiging?
Op dinsdag 20 mei 2003 12:15 schreef Libris het volgende:[..]
Opheffen van die kamplen zou een idee zijn, maar aan de andere kant, nu heeft waarschijnlijk niemand last van ze.
quote:Tja, dan krijg je weer mensen die gaan roepen dat het systematische uitmoording is en dan holocaust enzo... Denk niet dat het werkt. Gewoon goed controleren en leegplukken. "Ah, meneer, u heeft nog een electriciteitsrekening van ¤ 300.000 staan, deze maand maar een paar honderd euro minder bijstand/aow/whatever..
Op dinsdag 20 mei 2003 12:21 schreef Darth-Vader het volgende:[..]
Vernietiging?
quote:Ja, pas geleden ook nog.
Op dinsdag 20 mei 2003 12:29 schreef Libris het volgende:[..]
Tja, dan krijg je weer mensen die gaan roepen dat het systematische uitmoording is en dan holocaust enzo... Denk niet dat het werkt. Gewoon goed controleren en leegplukken. "Ah, meneer, u heeft nog een electriciteitsrekening van ¤ 300.000 staan, deze maand maar een paar honderd euro minder bijstand/aow/whatever..
quote:Laat me raden: auto-olie vd sloperij?
Op dinsdag 20 mei 2003 12:38 schreef Quintony het volgende:
Hier in Sittard hebben ze het gros van het kamp al opgeruimd een paar jaar geleden, maar die grond is waardeloos (teveel verontreinigd)
Net zoals het met de illegale stroomkosten moet gebeuren: verhalen op die gasten. Zielig voor de kinderen? Jammer dan, hadden ze van tevoren maar moeten nadenken.
Geen medelijden mee hebben.
quote:In Sittard was het probleem dat de meeste niks hadden (op papier dan).
Op dinsdag 20 mei 2003 12:47 schreef Nijmegenaar het volgende:
Gewoon de reinigingskosten verhalen op de vorige bewoners, desnoods korten op hun inkomsten, wat die ook mogen zijn.Net zoals het met de illegale stroomkosten moet gebeuren: verhalen op die gasten. Zielig voor de kinderen? Jammer dan, hadden ze van tevoren maar moeten nadenken.
Geen medelijden mee hebben.
quote:en batterijen en chemicalien etc.
Op dinsdag 20 mei 2003 12:42 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Laat me raden: auto-olie vd sloperij?
quote:Op papier misschien niks nee, maar die gasten zijn ook niet achterlijk.
Op dinsdag 20 mei 2003 12:54 schreef Quintony het volgende:[..]
In Sittard was het probleem dat de meeste niks hadden (op papier dan).
Bij ons in Nijmegen zit ook een kamp(je). Ik rij er dagelijks langs op weg naar mijn werk. Alle sloperijen en truckhandelaren bij ons op het industrieterrein (en dat zijn er veel) zijn van kampers. Stuk voor stuk rijden zij (30 tot 35 jaar) in de allerduurste en nieuwste Mercedessen.
Vorig jaar botste zo'n kamper met zijn nieuwe S600 Brabus tegen een busje. Hij bellen en binnen 5 minuten stonden er zeker 15 (en dat is niet overdreven) peperdure Mercedessen. De goedkoopste was een E55 AMG. Er stond toen voor ruim een miljoen euro (groffe schatting) aan Mercedessen bij ons voor de deur. En allemaal van die kampers van een jaar of 30-35 erin.
Voor mensen die op papier zogenaamd niks hebben doen ze het toch niet slecht. Dit is een publiek geheim en je maakt mij niet wijs dat de lokale politie/douane/belastingdienst/enzovoort hier ook niet van op de hoogt zijn.
Bah!
Dinsdag 20 mei 2003 - MAASTRICHT - Over de A2 Maastricht-Eijsden waait een zoete wietlucht, afkomstig van het nabijgelegen woonwagenkamp Vinkenslag tussen Maastricht en de veiling in Gronsveld. Op het kamp zelf beneemt de zware lucht van marihuana veel ruimende agenten bijna de adem.
Een politiemacht van ongeveer 700 agenten heeft vanmorgen een inval gedaan in woonwagenkamp Vinkenslag bij Maastricht.
(Foto ANP/Marcel van Hoorn)
Meer dan zevenhonderd politieagenten maken de wietloodsen met de grond gelijk. Pantservoertuigen van de Koninklijke Marechaussee houden een oogje in het zeil, assisteren de ME'ers die moeiteloos de orde in het kamp bewaren. Een gepantserde waterwerper staat paraat. De politie heeft een slopersbedrijf uit Eindhoven ingehuurd om de gesloopte troep op te stapelen naast de autowrakken. Op de plek waar een shovel een loods tegen de grond duwt, stijgt een penetrante anijsgeur op. ,,Een XTC-lab'', vermoedt een van de ME'ers. Want bij de productie van XTC komt die anijslucht vrij. Medewerkers van de technische recherche gaan op zoek naar het lab, in de talloze bouwvallig ogende optrekjes die her en der tussen de bergen gesloopte auto's en oud ijzer een treurig maar winstgevend bestaan leiden. Tussen al die troosteloze stapels blik liggen roestige gastanks, staan plastic vaten met onbekende vloeistoffen opgestapeld. De politie vindt er zelfs spiksplinternieuwe auto's zonder kenteken. ,,Gestolen'', mompelt een agent. Wat verderop slepen agenten in gele vesten vuilniszakken vol wiet uit een vervallen houten schuur. Vlak daarnaast slopen collega's elektronische apparatuur en lampen uit een plantage. De bewoners zitten in hun woonwagens, aan de andere kant van het kamp. Tussen de autosloperij annex drugsfabriek aan de noordzijde en het woongedeelte aan de zuidzijde staan tientallen ME'ers, die het kamp in tweeën splitsen. De bewoners is gesommeerd binnen te blijven in hun veelal majestueuze chalets, grote dure gebouwen die kapitaalkrachtige eigenaren doen vermoeden. Er staan er tientallen van op Vinkenslag. Om geen onroerendzaakbelasting te hoeven betalen zijn deze grote chalets op wielen gebouwd: dan zijn ze immers roerend, en geen onroerend goed. Wie echter een villapark verwacht, komt bedrogen uit, want de chalets worden omgeven door gammele loodsen en in elkaar geflanste schuurtjes, waartussen allerlei troep ligt. Veel bewoners verlaten toch het kamp. De ME'ers laten hun door, maar ze mogen niet meer terug. Ze bekijken het gebeuren vanaf de spoorbrug, vlakbij het privé-stadion van het kamp, de thuisbasis van FC Vinkenslag. Een voetbalclub uit de hoogste amateurklasse, waartegen andere ploegen niet graag uitkomen. De bewoners lijken niet onder de indruk van wat zij als een razzia beschouwen. Ze staan in groepjes bij elkaar, babbelen wat of gooien het journaille, dat onder politiebegeleiding een kijkje mag nemen, wat lelijke woorden naar het hoofd. Aanvankelijk zou de politieactie, die om zes uur 's ochtends begon, tot een uur dinsdagmiddag duren. Maar de hardwerkende agenten vinden zoveel verdachts op hun weg, dat die termijn zeker wordt overschreden. Dan kijken ze alleen nog maar naar drugs: mogelijk gestolen waar, dat ze ook tegenkomen, laten ze met rust.
quote:Met andere woorden: daar zit ruim 10.000 jaar gevangenisstraf bijeen..
Op dinsdag 20 mei 2003 14:06 schreef speedcore het volgende:
-knip-
quote:Dat wist iedereen al.
Op dinsdag 20 mei 2003 14:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Met andere woorden: daar zit ruim 10.000 jaar gevangenisstraf bijeen..
Die hebben ook een voetbal team...maar echt gespeeld wordt er nooit...of ze beginnen te matten of ze hebben de lijnen weer opgesnoven
quote:tis daar ook aan te raden te verliezen...
Op dinsdag 20 mei 2003 14:12 schreef _asterix_ het volgende:
Iedereen die naar Frankrijk rijdt via Maastricht komt er langs. Na het laatste stoplicht in Maastricht en dan nog ongeveer een kilometer na het ziekenhuis aan je rechter kant...vlak voor de afslag grondsveld....dat is Vinkenslag.Die hebben ook een voetbal team...maar echt gespeeld wordt er nooit...of ze beginnen te matten of ze hebben de lijnen weer opgesnoven
quote:
Op woonwagenkamp Vinkenslag in Maastricht zijn 37 locaties ontdekt waar hennep werd geteeld, of die waren ingericht voor wietteelt. In totaal zijn 12-duizend hennepplanten in beslag genomen en vernietigd.Dat heeft de politie vanmiddag bekend gemaakt in een toelichting op de grote inval in het kamp vanmorgen. Zo'n zevenhonderd agenten en ME'ers werden ingezet om Vinkenslag wiet-vrij te maken. Monteurs van Essent controleerden of de stroom voor de hennepteelt illegaal werd afgetapt. De politie heeft met shovels een nog onbekend aantal loodsen gesloopt. Toen de politie rond 10 uur begon met het neerhalen van loodsen, raakten bewoners van het kamp geīrriteerd. Maar dat heeft volgens een woordvoerder van de politie niet geleid tot acties van de ME, die met 8 pelotons ter plaatse is.
quote:Maar nu is het officieel
Op dinsdag 20 mei 2003 14:10 schreef zjroentje het volgende:[..]
Dat wist iedereen al.
Genoeg ME.
quote:top toch
Op dinsdag 20 mei 2003 14:27 schreef zjroentje het volgende:
[afbeelding]Genoeg ME.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |