quote:sterker nog de bewoners zijn flink over de zeik
Op dinsdag 20 mei 2003 11:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
ik dacht dat er geen bewoners te bekennen waren ... daar is toch nog een aantal te zien, denk ik zo
quote:
Toen de politie om 10.00 uur begon met de sloop van loodsen, liepen de emoties bij de bewoners hoog op. Journalisten zijn uit veiligheidsoverwegingen uit het kamp verwijderd.In april 2002 deden ongeveer veertig agenten ook een inval in Vinkenslag, op zoek naar wiet. Ze moesten zich toen wegens zwaar verzet van de bewoners terugtrekken. De politie trof wel in drie loodsen hennep aan.
De gemeente had nu opnieuw aanwijzingen voor illegale hennepteelt en besloot een grote actie op te zetten. Doel is om Vinkenslag uiterlijk in 2006 als een normale woonwijk te laten functioneren.
bron
quote:Hihi dat haar van die blonde del...
Op dinsdag 20 mei 2003 11:17 schreef Sidekick het volgende:
Voor alle zeikers:
De massale politie-actie op woonwagenkamp Vinkenslag is een signaal aan de bewoners dat dit een omslagpunt is.
Dat zei burgemeester Gerd Leers van Maastricht vanmorgen in een toelichting op de actie, die ruim 2 maanden vooraf was voorbereid. Zo'n 700 agenten zijn op het grote kamp op zoek naar hennepplantages. Bij de actie zijn ook monteurs van energiebedrijf Essent aanwezig, omdat de stroom voor de wietteelt overwegend illegaal wordt afgetapt. Voor de politie-inval is Vinkenslag volledig afgesloten van de omgeving. Alle toegangswegen zijn afgezet en het kamp wordt vanuit de lucht in het oog gehouden met een helikopter
quote:.. in combi met die legging:
Op dinsdag 20 mei 2003 11:23 schreef Poepoog het volgende:[..]
Hihi dat haar van die blonde del...
quote:tsja, de inval is er niet voor niks ...
Op dinsdag 20 mei 2003 11:21 schreef Vision het volgende:[..]
sterker nog de bewoners zijn flink over de zeik
quote:vond ik ook opvallend
Op dinsdag 20 mei 2003 11:27 schreef sjun het volgende:
De politie trof in de vroege ochtend in loodsen veertien hennepplantages aan en arresteerde één bewoner. De ME heeft het kamp in tweeën gedeeld, waarbij de bewoners bij de loodsen binnen moeten blijven. In het kamp staan 125 woonwagens met ongeveer 350 bewoners.
wat ik ook opvallend vind is dat er slechts één bewoner is gearresteerd.
Ze hebben toch al 14 plantages gevonden? Of is dat geen reden om mensen te arresteren? Met een voorbereiding van tien weken moeten toch wel genoeg bewijzen te vinden zijn ...
quote:Als de overheid nou slim is hadden ze die wiet aan coffeeshops verkocht, vangen ze iig nog wat poen in deze barre tijden
Op dinsdag 20 mei 2003 11:27 schreef sjun het volgende:
De politie trof in de vroege ochtend in loodsen veertien hennepplantages aan en arresteerde één bewoner. De ME heeft het kamp in tweeën gedeeld, waarbij de bewoners bij de loodsen binnen moeten blijven. In het kamp staan 125 woonwagens met ongeveer 350 bewoners.
quote:Leggings zijn UberGanzSupaGeil.
Op dinsdag 20 mei 2003 11:23 schreef JoostW het volgende:[..]
.. in combi met die legging:
..
UGSGL!!!
quote:Maar met 40 man (1 agent per 8 bewoners, en als je schat dat er 100 kinderen (ongeveer 1/3) wonen zelfs 1 agent per 6 bewoners) worden ze gewoon 't kamp uit gejaagd.
Op dinsdag 20 mei 2003 11:36 schreef blieblie het volgende:
das 2 man per bewoner...
dude!
Je zou denken dan 100-200 man ook wel zou volstaan
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 11:42 schreef Vision het volgende:[..]
Maar met 40 man (1 agent per 8 bewoners, en als je schat dat er 100 kinderen (ongeveer 1/3) wonen zelfs 1 agent per 6 bewoners) worden ze gewoon 't kamp uit gejaagd.
quote:200 was dus niet genoeg
Op dinsdag 20 mei 2003 10:19 schreef Nijmegenaar het volgende:
Ik hoorde van een collega dat toen ze daar een vorige keer waren ingevallen met 150 tot 250 man, dat ze er toen vanaf werden gejaagd (de politie) en dat ze daarom nu met 700 man zijn.150 tot 250 man en je dan als politie nog weg laten jagen!!!
Ben benieuwd of de Guardia Civil zich ook zo makkelijk weg had laten jagen (om mar wat te noemen), denk het niet.De politie zocht toch een nieuwe slogan? "Wie niet horen wil moet maar voelen" lijkt mij een hele goede. Dit kamp heeft hun kans gehad en ze hebben niet geluisterd. Kei en keihard aanpakken, de politie moet niet over zich laten lopen en zichzelf niet tot lachertje laten maken. Zet desnoods de mariniers of commando's in als de politie het niet aankan/durft.
Echt belachelijk dit, ik kan me daar zou pissig over maken!
quote:heb je daar ook een bron van? Het enige wat ik kon vinden is dat ze met 40 man waren gegaan.
Op dinsdag 20 mei 2003 11:44 schreef speedcore het volgende:200 was dus niet genoeg
quote:Dat dacht ik ook.
Op dinsdag 20 mei 2003 11:48 schreef Vision het volgende:[..]
heb je daar ook een bron van? Het enige wat ik kon vinden is dat ze met 40 man waren gegaan.
quote:vorig jaar is gebleken dat dat niet voldoende was.
Op dinsdag 20 mei 2003 11:42 schreef Vision het volgende:[..]
quote:bron svp. De bron die ik vond (en gequote) heb sprak over slechts 40 agenten.
Op dinsdag 20 mei 2003 11:49 schreef Roel_Jewel het volgende:vorig jaar is gebleken dat dat niet voldoende was.
Het blijken nu 40 man te zijn geweest, dus ik heb onbetrouwbare collega's
40 of 200, het zal er wel ergens tussenin liggen. De media goochelt wel vaker met cijfers (laatst nog wat voorbeelden op Kopspijkers).
quote:op 3FM nieuws vanochtend spraken ze ook over 150-200 man ...
Op dinsdag 20 mei 2003 11:51 schreef Vision het volgende:[..]
bron svp. De bron die ik vond (en gequote) heb sprak over slechts 40 agenten.
quote:
Loodsen tegen de vlakte op Vinkenslag
Op woonwagenkamp Vinkenslag in Maastricht is de politie bezig met het slopen van loodsen waar hennep in geteeld werd.De politie viel het kamp vanmorgen binnen met 700 agenten en ME'ers Toen de politie rond 10 uur begon met het neerhalen van loodsen, raakten bewoners van het kamp geïrriteerd. Maar dat heeft volgens een woordvoerder van de politie niet geleid tot acties van de ME, die met 8 pelotons ter plaatse is. Tot nu toe zijn meer dan 20 loodsen gecontroleerd. In een nog onbekend aantal werd hennep aangetroffen; in andere alleen apparatuur voor wietteelt. De eerste resultaten van de grote schoonveeg-actie van woonwagenkamp Vinkenslag maakt de politie vanmiddag bekend.
quote:Het is toch tuig ook. zijn er cijfers van hoeveel kampers er in Nederland zijn?
Op dinsdag 20 mei 2003 12:01 schreef Roel_Jewel het volgende:
plaatje van NU.nl:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |