quote:Dat is het verrassende
Op maandag 19 mei 2003 22:26 schreef Tizmo het volgende:
Moet het een plot hebben.
quote:Golden Sun heeft een plot!
Op maandag 19 mei 2003 22:26 schreef Tizmo het volgende:[..]
Moet het een plot hebben
.
quote:nou, die vrachtwagens die ontplofte waren echt subliem!!!!!! tja, ik houw wel van artistiek gedoe, en dit vond ik artistiek
Op maandag 19 mei 2003 22:27 schreef LuQas het volgende:[..]
Ik snap dat nooit, de toegevoegde waarde van 'speciale dingen'
quote:ah
Op maandag 19 mei 2003 22:27 schreef NathaN het volgende:[..]
Dat is het verrassende
quote:Spektakel. Daar draait het eigenlijk om. Eye candy enzo. Helaas te vaak vorm over inhoud...
Op maandag 19 mei 2003 22:27 schreef LuQas het volgende:
quote:Jij wil een film met:
Op maandag 19 mei 2003 22:27 schreef LuQas het volgende:[..]
De special effects van The Matrix zijn zo vernieuwend geweest dat je ze in heel veel films/spellen terug zag in de afgelopen 3 jaar. Dat is er speciaal aan speciale dingen
quote:Dat je deel 2 moest kopen vondt ik vrij onverwacht
Op maandag 19 mei 2003 22:28 schreef Great_Expectations het volgende:[..]
Golden Sun heeft een plot!
met allerlei plotwendingen die ik totaal niet zag aankomen, maar misschien ben ik wat naïef
quote:Artistiek? Explosies? Vreemde definitie
Op maandag 19 mei 2003 22:28 schreef Jerruh het volgende:
nou, die vrachtwagens die ontplofte waren echt subliem!!!!!! tja, ik houw wel van artistiek gedoe, en dit vond ik artistiek
quote:volgens mij hebben we een verschillende definitie van artistiek
Op maandag 19 mei 2003 22:28 schreef Jerruh het volgende:[..]
nou, die vrachtwagens die ontplofte waren echt subliem!!!!!! tja, ik houw wel van artistiek gedoe, en dit vond ik artistiek
En over plots in gameboyspelletjes: die zijn op zich wel eens leuk na alle mogelijke spelletjes met mario of luigi of zijn groene draakje in de hoofdrol gespeeld te hebben.
quote:Neil Gaiman & Terry Pratchett - Good Omens
Op maandag 19 mei 2003 22:26 schreef Great_Expectations het volgende:
Ik ben bezig in Love in a Cold Climate van Nancy Mittford (die briljante zinnen schreef als "Brains don't come from America, where a University is a large white building with a swimming pool").
Aanradertje.
quote:Voor mij niet. Maar ja, ik heb deel 1 ook pas een week of twee geleden uitgespeeld en toen meteen deel 2 besteld import uit de VS
Op maandag 19 mei 2003 22:29 schreef Tizmo het volgende:[..]
Dat je deel 2 moest kopen vondt ik vrij onverwacht
.
quote:Ja maar daar heeft een arme student als ik toch geen geld voor
Op maandag 19 mei 2003 22:32 schreef Great_Expectations het volgende:[..]
Voor mij niet. Maar ja, ik heb deel 1 ook pas een week of twee geleden uitgespeeld en toen meteen deel 2 besteld import uit de VS
.
quote:artistiek gaat naa rmijn mening over hoe en waarom je iets neerzet, en deze explosie is op zo'n prachtige manier neergezet dat je het geen explosie meer kan noemen... maar dan moe je de film maar zien...ik kan je iig vertellen dat dit geen gewone explosie is..
Op maandag 19 mei 2003 22:30 schreef LuQas het volgende:[..]
volgens mij hebben we een verschillende definitie van artistiek
En over plots in gameboyspelletjes: die zijn op zich wel eens leuk na alle mogelijke spelletjes met mario of luigi of zijn groene draakje in de hoofdrol gespeeld te hebben.
quote:Hmm, ik kijk zo nu en dan Goede Tijden Slechte Tijden om in die behoefte te voorzien. Ik ben alleen gewoon wat meer van de films met een wat uitdagender verhaallijn. Zeg maar dat je na het zien van zo'n film nog een hele avond in de kroeg er over kan filosoferen en discussieren.
Op maandag 19 mei 2003 22:29 schreef KrnKje het volgende:[..]
Jij wil een film met:
-Iemand die dood gaat
-2 mensen die verliefd worden
-1 iemand die jaloers is
-1 iemand die ernstig ziek is
En de rest boeit niet?
quote:Jij wil dus een film met SFX en de rest boeit niet?
Op maandag 19 mei 2003 22:29 schreef KrnKje het volgende:
Jij wil een film met:
-Iemand die dood gaat
-2 mensen die verliefd worden
-1 iemand die jaloers is
-1 iemand die ernstig ziek is
En de rest boeit niet?De special effects van The Matrix zijn zo vernieuwend geweest dat je ze in heel veel films/spellen terug zag in de afgelopen 3 jaar. Dat is er speciaal aan speciale dingen
SFX zijn leuk, maar in een film (en zelfs in een computerspel) moet het m.i. het verhaal dienen. Een film is goed door een combinatie van factoren die afzonderlijk goed zijn en samen een geheel vormen. Zodra je SFX om de SFX gaat doen, raken de andere elementen ondergesneeuwd en gaat dat uiteindelijk ten koste van de film. De ene kijker is daar alleen wat gevoeliger voor dan de ander. Ik gok dat LuQas meer voor het verhaal gaat, jij meer voor de vorm en ik meer voor de combi.
quote:Awww....
Op maandag 19 mei 2003 22:32 schreef Tizmo het volgende:[..]
Ja maar daar heeft een arme student als ik toch geen geld voor
.
quote:Wat dat betreft is The Matrix geen onaardig voorbeeld. In elk geval in concept erg filosofisch ingesteld, los van wat je over de uitwerking denkt.
Op maandag 19 mei 2003 22:33 schreef LuQas het volgende:
Hmm, ik kijk zo nu en dan Goede Tijden Slechte Tijden om in die behoefte te voorzien. Ik ben alleen gewoon wat meer van de films met een wat uitdagender verhaallijn. Zeg maar dat je na het zien van zo'n film nog een hele avond in de kroeg er over kan filosoferen en discussieren.
quote:ik ga voor beiden, en in dit geval hebben de effecten het verhaal mooi uitgebeeld!
Op maandag 19 mei 2003 22:34 schreef NathaN het volgende:[..]
Jij wil dus een film met SFX en de rest boeit niet?
SFX zijn leuk, maar in een film (en zelfs in een computerspel) moet het m.i. het verhaal dienen. Een film is goed door een combinatie van factoren die afzonderlijk goed zijn en samen een geheel vormen. Zodra je SFX om de SFX gaat doen, raken de andere elementen ondergesneeuwd en gaat dat uiteindelijk ten koste van de film. De ene kijker is daar alleen wat gevoeliger voor dan de ander. Ik gok dat LuQas meer voor het verhaal gaat, jij meer voor de vorm en ik meer voor de combi.
quote:Bij een artistieke film denk ik aan "Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain", ofzo. Wat best een aardige film is.
Op maandag 19 mei 2003 22:30 schreef LuQas het volgende:[..]
volgens mij hebben we een verschillende definitie van artistiek
quote:ja geef dan geld ofzo
Op maandag 19 mei 2003 22:34 schreef Great_Expectations het volgende:[..]
Awww....
.
quote:* Mee eens is. *
SFX zijn leuk, maar in een film (en zelfs in een computerspel) moet het m.i. het verhaal dienen. Een film is goed door een combinatie van factoren die afzonderlijk goed zijn en samen een geheel vormen. Zodra je SFX om de SFX gaat doen, raken de andere elementen ondergesneeuwd en gaat dat uiteindelijk ten koste van de film. De ene kijker is daar alleen wat gevoeliger voor dan de ander.
quote:Vermoedelijk. Films als Lord of the Rings vond ik ook een kwelling. Maar ik was de enige geloof ik
Ik gok dat LuQas meer voor het verhaal gaat, jij meer voor de vorm en ik meer voor de combi.
quote:Ho ho! Dat heb je mij niet horen zeggen, het ging over de special effects, waarom die zo coowl zijn in een film. Een film met een goed verhaal, daar hoor je mij niet over klagen, neem A Beautiful Mind, die film krijg van mij een 9! Verhaal is voor mij vaak minstens zo belangrijk, maar bij The Matrix tellen de SFX toch iets zwaarder mee, omdat dit simpel de basis is van de hele film.
@LuQas: Het bovenstaande is ook wel van toepassing op jou reactie. Ik heb dat met het genoemde voorbeeld gehad om een van de vele voorbeelden die ik kan noemen aan te halen
quote:moet artistiek dan meteen wazig/onbekend/buitenlands/nietvoorgrootgebruik zijn?
Op maandag 19 mei 2003 22:36 schreef Great_Expectations het volgende:[..]
Bij een artistieke film denk ik aan "Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain", ofzo. Wat best een aardige film is.
quote:Daar ben ik het dan weer volstrekt mee oneens. Maar dat moet je maar in m'n review lezen (zie weblog).
Op maandag 19 mei 2003 22:36 schreef Jerruh het volgende:
ik ga voor beiden, en in dit geval hebben de effecten het verhaal mooi uitgebeeld!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |