- sommigen (minderheid) zijn crimineel
- sommigen werken hard, lenen volop geld terwijl ze nog thuis of in een ruine wonen
- sommigen krijgen een auto van de zaak en gooien er volop eigen bijdrage bij (ikke
)
- sommigen LENEN de auto van hun oudere broer, vader, oom, neef
- sommigen kopen zo'n auto samen met andere familieleden
- sommigen importeren zeer cheap een schade-auto en knappen hem op
- BMW's lijken nieuw ook al zijn ze 6 jaar oud omdat ze jaar in jaar uit altijd dezelfde modellen maken (tot Chris Bangle hoofdontwerper werd)
Het is idd waar dat in bepaalde culturen de auto een hogere status verschaft dan een huis, dat verklaart alles.
ps. Een Turkse vriend van mij had een vermogende zwager (directeur) en die had een BMW-cabrio voor zijn vrouw gekocht. Hij mocht daar dus stoer in cruisen compleet met petje en al, waarschijnlijk dacht iedereen dus dat hij een drugsdealer was.....
Nothing is what it seems....
quote:Ik denk niet dat loverboys het goede woord is voor zulke gasten..
Op woensdag 28 mei 2003 19:03 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Hier in de buurt gaan ook een aantal verhalen dat een marokaans groepje jongeren LOVERBOYS zijn van 1 of andere vieze nederlandse vent. Hij geeft die jongens alles (horloges, geld, kleding, parfum, en ze mogen in zijn bmw+mercedes rijden/lenen) .......
quote:Er vast ook een heleboel Marokkanen die zo'n zwager hebben.
Op woensdag 28 mei 2003 11:26 schreef LaTiNo het volgende:
ps. Een Turkse vriend van mij had een vermogende zwager (directeur) en die had een BMW-cabrio voor zijn vrouw gekocht. Hij mocht daar dus stoer in cruisen compleet met petje en al, waarschijnlijk dacht iedereen dus dat hij een drugsdealer was.....
Ik en mijn vooroordelen.
dat jij alleen al de suggestie wekt dat die niet zo zou zijn maakt je al een racist van het niveau hitler
[/farzin mode]
Bij mij woont ook een 19-jarige marokkaan met een dikke mercedes van het bouwjaar 2000.. Hoe die aan het geld kwam?
nou simpel
- toen ie 14 was ging ie in de supermarkt werken.. tot zijn 16e
Hij ging alles sparen. das al 3000 euro ( niet zoveel )
- op zijn 16e - 17e en 18e werkte hij in een bedrijf; daar had hij 8000 euro aan verdiend.
Voor 11.000 euro had ie een 2e handse gekocht, en opgeknapt.
En wat echt te ver was gegaan was toen we met een paar vrienden in zijn auto zaten te rijden, een politie agent kwam en hem een klap uit deelde ; hij zei namelijk k*nker k*t marokkaan , altijd stelen stelen en stelen ![]()
Dus niet meteen marokkanen en turken gaan beschuldigen van criminele activiteiten, wat zou jij ervan vinden dat als jij het echt verdiend had, 5 jaar lang aan gewerkt, en iemand zegt dat je het hebt gestolen |:
HEt heeft alles te maken met :" Wat heeft een ander, en wat heb ik?" Typisch Nederlands.
ALs ik met die auto op vakantie ben,krijg ik alleen maar positieve reacties. Mensen die zeggen dat ze het een mooie auto vinden, en mensen die mij complimenteren. Duitsers, Fransen, Italianen en zelfs Belgen. Maar zodra ik Nederland ben, voel ik mij weer die kankermarokkaan die in een drugsauto rijdt. Walgelijk.
Buiten Nederland krijg je 'thumbs up', binnen Nederland afgunst, jaloezie en allerlei andere soorten negatieve energie.
Helaas helaas.....
Maar om passend af te sluiten, het is de afgelopen dagen lekker weer geweest, en heb alweer een boel kilometertjes 'ultimate cruisin'' er op zitten. Dit topic heeft em toch bezig gehouden want het raakt mij persoonlijk, maar gelukkig heb ik mijn credo om mijzelf weer op te vrolijken-----------------> " THE WIND IN MY FACE WILL DRY MY TEARS!!!!! "
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 19:52 schreef schatje het volgende:
Gewoon eerlijk verdiend.
quote:Sja, we kijken ook niet zozeer vreemd op van auto's van 11000 euro maar meer van de gasten die in hun cabrio's en coupé's van minimaal 50000 euro rondrijden. Kijk, voor 6000 euro heb ik ook een Porsche 944, er is echter een groot verschil tussen een 944 van 6000 euro of een 911 turbo van 150000 euro.
Op donderdag 29 mei 2003 12:55 schreef DeltaOne het volgende:
Ik ben zelf half zweeds half Amerikaans, maar ik heb in de gaten dat jullie "nederlanders" jaloers zijnBij mij woont ook een 19-jarige marokkaan met een dikke mercedes van het bouwjaar 2000.. Hoe die aan het geld kwam?
nou simpel
- toen ie 14 was ging ie in de supermarkt werken.. tot zijn 16eHij ging alles sparen. das al 3000 euro ( niet zoveel )
- op zijn 16e - 17e en 18e werkte hij in een bedrijf; daar had hij 8000 euro aan verdiend.
En wat echt te ver was gegaan was toen we met een paar vrienden in zijn auto zaten te rijden, een politie agent kwam en hem een klap uit deelde ; hij zei namelijk k*nker k*t marokkaan , altijd stelen stelen en stelen
Dus niet meteen marokkanen en turken gaan beschuldigen van criminele activiteiten, wat zou jij ervan vinden dat als jij het echt verdiend had, 5 jaar lang aan gewerkt, en iemand zegt dat je het hebt gestolen |:
rara? hoe kan dat?
quote:Dat zal best, maar hoeveel autochtonen rijden er in een auto van de bank ? Een collega van mij is ook marokkaan, en die is gewoon gek van auto's ... Elke cent die ie overhoud stopt ie in z'n autos. Net zoals een autochtone vriend van me doet. Ik stop liever m'n geld in computers of andere zooi, lekker belangrijk. Ik vind het gewoon te gek dat iemand zo'n liefde voor auto's heeft, en ik zou ook graag zo'n leuke bak willen rijden. Maar ja, kwestie van prioriteiten he...
Op vrijdag 30 mei 2003 05:03 schreef Duiveltja het volgende:[..]
schattig he, zo'n naieveling
![]()
quote:het heeft zeker met illegale dingen te maken, drugs e.d.
Op maandag 19 mei 2003 16:16 schreef Monkeylover het volgende:
I had een vraagje. Het is absoluut niet racistisch bedoeld, dus reken me daar niet op af.
Ik zie om de haverklap jongere marrokanen/ turken in een mercedis of bmw. Allemaal van een jaartje of 18,19. Wat ik me nou afvraag, waar doen ze het in godsnaam van., Ik ben nu 23 en heb een leuke auto van de zaak. Ik werk me helemaal de pleuris daarvoor. Maar ik zie ze telkens weer. Jongere marokkanen in grote dure cabrio's. Weet iemand hoe ze dat voor elkaar krijgen?
een tweede is dat allochtonen auto's een heel belangrijk goed vinden..veel meer dan wij nederlanders..ze SPAREN dus vaak liever voor een mooie auto, dan dat ze elke week uit gaan.
verschil van opvoeding, mening, of wat dan ook...
laat ze lekker rijden, iig
quote:helemaal mee eens.
Op donderdag 29 mei 2003 19:47 schreef Joe Gain het volgende:
Inderdaad. helemaal eens met DeltaOne. Ik heb een buitenlands uiterlijk en een BMW cabrio waar ik gewoon hard voor werk. Misschien is het niet jouw smaak, who cares. En natuurlijk rijden er jongens rond die op een oneerlijke manier aan die auto's komen, SO WHAT!!?? Als je er eentje voorbij ziet rijden, dan kun je toch niet in z'n hoofd/strafblad/girorekening/GiroBlauw/ZIlvervloot/drugskoffer kijken.HEt heeft alles te maken met :" Wat heeft een ander, en wat heb ik?" Typisch Nederlands.
ALs ik met die auto op vakantie ben,krijg ik alleen maar positieve reacties. Mensen die zeggen dat ze het een mooie auto vinden, en mensen die mij complimenteren. Duitsers, Fransen, Italianen en zelfs Belgen. Maar zodra ik Nederland ben, voel ik mij weer die kankermarokkaan die in een drugsauto rijdt. Walgelijk.
Buiten Nederland krijg je 'thumbs up', binnen Nederland afgunst, jaloezie en allerlei andere soorten negatieve energie.
Helaas helaas.....
Maar om passend af te sluiten, het is de afgelopen dagen lekker weer geweest, en heb alweer een boel kilometertjes 'ultimate cruisin'' er op zitten. Dit topic heeft em toch bezig gehouden want het raakt mij persoonlijk, maar gelukkig heb ik mijn credo om mijzelf weer op te vrolijken-----------------> " THE WIND IN MY FACE WILL DRY MY TEARS!!!!! "
ik hou idd niet van grote patser auto's...ik denk ook wel eens 'hoe komt ie daar aan?' maar dat denk ik net zo goed bij blanke mercedes-rijders..laat ieder gewoon zijn gang gaan...
* TheWilliedockSaints walgt van die typisch hollandse afgunst ![]()
(er zijn weinig dingen die ik typisch nederlands vind...maar afgunst is wel het belangrijkste.....) (merk ik zelf ook trouwens) (maar goed, ik kan dingen relativeren) (fok
)
quote:Even voor de grap bij de Postbank gekeken hoeveel ik zou kunnen lenen. Dat blijkt te zijn 'zonder meer €45.000, maar meer is bespreekbaar.
Op vrijdag 30 mei 2003 07:49 schreef Leonardo1504 het volgende:
De rente is zo laag. Als je een beetje een fatsoenlijk inkomen hebt moet je voor de lol eens bij de bank gaan vragen hoeveel doorlopend krediet je kan krijgen op je bankrekening. Daar zal je van schrikken, dat is een flink bedrag. En dat is dan lang niet de goedkoopste vorm van lenen. Met een beetje inkomen kan je makkelijk veel geld lenen voor een auto. Of dat verstandig is is iets anders.
quote:Ik bedoel maar ...
Op vrijdag 30 mei 2003 10:44 schreef HiZ het volgende:[..]
Even voor de grap bij de Postbank gekeken hoeveel ik zou kunnen lenen. Dat blijkt te zijn 'zonder meer €45.000, maar meer is bespreekbaar.
quote:Was dan zeker een Mercedes A-klasse?
Op donderdag 29 mei 2003 12:55 schreef DeltaOne het volgende:
Ik ben zelf half zweeds half Amerikaans, maar ik heb in de gaten dat jullie "nederlanders" jaloers zijnBij mij woont ook een 19-jarige marokkaan met een dikke mercedes van het bouwjaar 2000.. Hoe die aan het geld kwam?
nou simpel
- toen ie 14 was ging ie in de supermarkt werken.. tot zijn 16eHij ging alles sparen. das al 3000 euro ( niet zoveel )
En wat echt te ver was gegaan was toen we met een paar vrienden in zijn auto zaten te rijden, een politie agent kwam en hem een klap uit deelde ; hij zei namelijk k*nker k*t marokkaan , altijd stelen stelen en stelen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |