abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 mei 2003 @ 13:03:08 #151
49700 CRoNiXX
Ignorance is Bliss
pi_10558677
Persephone wil volgens mij gewoon voelen hoe het ook alw eer was om echte liefde te voelen...

Of ze doet het om 1 van de menselijke emoties te voelen, en die te gebruiken voor de machines, liefde.. iets wat een machine (nog) niet kan....

"jaaaa ik kom alleen ff printen..."
pi_10558771
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 13:03 schreef CRoNiXX het volgende:
Persephone wil volgens mij gewoon voelen hoe het ook alw eer was om echte liefde te voelen...

Of ze doet het om 1 van de menselijke emoties te voelen, en die te gebruiken voor de machines, liefde.. iets wat een machine (nog) niet kan....

Dan is er maar weinig nodig om haar over te halen om de Merovinger te verraden en de sleutelmaker weg te geven. Ik vermoed dat het echt dieper zit. Vooral omdat ze heel expliciet tegen Trinity zegt dat deze liefde voorbijgaat. Persephone als moeder van The Matrix is natuurlijk ook een zeer interessante mogelijkheid.
  dinsdag 20 mei 2003 @ 13:07:00 #153
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_10558779
hmm ja misschien is het trouwens een geile tante die niet genoeg krijgt van de orgasme gebakjes krijgt van demerovinger Who knows?

Maar persephone zal wel een duidelijke functie krijgen in deel 3, maar ze weet inderdaad wel erg veel voor het liefje van een badguy..

pi_10559941
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 12:54 schreef rvand het volgende:

[..]

Ja maar de Merovinger is niet echt betrouwbaar meer. Bovendien heeft hij de vorige Ones overleefd, maar hoe weet hij eigenlijk van de vorige Ones?
Bovendien zegt Persiphone dat ze hetzelfde heeft meegemaakt als Trinity. Daarom wil ze nog één keer de kus van The One, om te herinneren hoe het ooit voelde.....

Maar als er er een liefde bestond tussen Persephone en een vorige 'The One', dan liegt de architect over het feit dat Neo z'n geval uniek is omdat hij in tegenstelling tot de andere ones verliefd zou zijn geworden.

Of was het nou iemand anders die dat zei?

dinsdag 20 mei 2003 @ 14:52:37 #155
49700 CRoNiXX
Ignorance is Bliss
pi_10561830
mja, dat zei the architect, maarrem, volgens mij is die menovingian ook nie een ouwe the one

is meer zoiets als the oracle..

hij werd waarschijnlijk ge-update ofzo, en dat wilde hij niet, dus leeft hij nu als een mens in de matrix, en aangezien hij zich van the matrix bewust is weet hij dus andere programma's te gebruiken etc. (weerwolven, vampieren, etc.) dus hij is volgens mij op dit moment gewoon iemand die veel macht wil en dat ookal heeft..... hij zal wel meer betekenen, maar dat leren we in revolutions

"jaaaa ik kom alleen ff printen..."
  dinsdag 20 mei 2003 @ 15:05:44 #156
31795 -Spoon-
There is no Spoon.....
pi_10562180
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 14:52 schreef CRoNiXX het volgende:
mja, dat zei the architect, maarrem, volgens mij is die menovingian ook nie een ouwe the one

is meer zoiets als the oracle..

hij werd waarschijnlijk ge-update ofzo, en dat wilde hij niet, dus leeft hij nu als een mens in de matrix, en aangezien hij zich van the matrix bewust is weet hij dus andere programma's te gebruiken etc. (weerwolven, vampieren, etc.) dus hij is volgens mij op dit moment gewoon iemand die veel macht wil en dat ookal heeft..... hij zal wel meer betekenen, maar dat leren we in revolutions

Klopt hij is een programma net als the Oracle.
En ik denk ook niet dat menovingian een vroegere One was.
Verder denk ik wel dat Neo achter de architect aan gaat want hij
zei nog dat de architect mag hopen dat dat de enige keer is dat ze elkaar
tegen komen.
Zelf denk ik dat het niet de enige keer is!
This is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning....................................................... Winston Churchill November 10,1942
  dinsdag 20 mei 2003 @ 15:08:16 #157
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_10562262
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 15:05 schreef -Spoon- het volgende:

[..]

Klopt hij is een programma net als the Oracle.
En ik denk ook niet dat menovingian een vroegere One was.
Verder denk ik wel dat Neo achter de architect aan gaat want hij
zei nog dat de architect mag hopen dat dat de enige keer is dat ze elkaar
tegen komen.
Zelf denk ik dat het niet de enige keer is!

Zowel Merovingian als The Architect staat niet op de castlist voor deel 3 op imdb. Niet de karakters, niet de acteurs. Wil natuurlijk niet alles zeggen, de cast van deel 2 stond er ook maar enkele weken voor de premiere helemaal compleet, maar toch... als de cast niet meer zou veranderen kan je de conclusie trekken dat beide karakters niet meer in deel 3 mee zouden doen. Wat ik met m.b.t. de Architect voor kan stellen, maar niet m.b.t. Merovingian; aangezien deze zei 'we'll meet again, boy'... Maarja, de status update op imdb is van september 2002, dus 't wordt tijd dat ze dat eens updaten... we'll see!

[Dit bericht is gewijzigd door oCe op 20-05-2003 15:19]

Porch Monkey 4 Life!
pi_10571724
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 10:25 schreef Lexie het volgende:

[..]

Dat is de vraag: staat alles vast wat we doen, of hebben we een keuze? Dat is eigenlijk het centrale thema van de Marix .

"Do you believe in faith?"

Zoals Morpheus vroeg toen hij Neo ontmoette.

pi_10576970
Mag ik even wat van mezelf quoten?
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 09:14 schreef NDAsilenced het volgende:
Ik voorspel dat Neo uit de Causualiteit zal stappen en hierdoor op de 1 of andere manier de oorlog mee stopt.
De reden waarom sommige mensen ontwaken is omdat de matrix een wereld is waarin alles al vast staat, oorzaak en gevolg volgt elkaar daar op in een logisch systeem zoals computers daar zijn.
Het verhaal lijkt mij in de richting te gaan van dat deze door de matrix gemaakte natuurwet niet opgaat in de "echte wereld", en dat daarom de mens, welke een product is van een wereld zonder die wet, op een bepaald punt iets gaat missen/merken.
Neo had dit in de eerste film, en ook zijn vele vage opmerkingen hierover al gemaakt door onder andere Morpheus en The oracle.

De mens is dus van Nature gewend om "echte keuzes" te kunnen maken, zonder dat deze vooraf al bepaald zijn door andere gebeurtenissen. Dit lijkt mij de gedachte achter het verhaal van de matrix.
Dit oorzaak gevolg gedoe noemen we trouwens de Causualiteit.

...
Waarom zouden ze dan eigenlijk dit hele thema over keuzes en het lot naar voren hebben gebracht?

pi_10583145
Voor de mensen die het gesprek tussen Neo en de Architect niet helemaal konden volgen:
quote:
Neo: Choice. The problem is choice.

[Recording 7 Transcript]

Architect: ... my design was quite naturally perfect; it was a work of art, flawless, sublime. A triumph equaled only by its monumental failure. The inevitability of it's doom is apparent to me now as a consequence of the imperfection inherent in every human being. Thus I redesigned it - based on your history, to more accurately reflect the varying grotesqueries of your nature. However, I was again frustrated by failure. I have since come to understand that the answer eluded me because it required a lesser mind, or perhaps a mind less bound by the parameters of perfection. Thus the answer was stumbled upon by another - an intuitive program initially created to investigate certain aspects of the human psyche. If I am the father of the Matrix, she would undoubtedly be it's mother.

Neo: The Oracle.

Architect: Please. As I was saying, she stumbled upon a solution whereby nearly 99% of all test subjects accepted the program as long as they were given a choice, even if they were only aware of the choice at an unconscious level. While this [answered function it was obviously ...?] fundamental flaw, thus creating the, otherwise contradictory, systemic anomaly that if left unchecked might threaten the system itself. Ergo, those that refused the program, while a minority, if unchecked would constitute an escalating probability of disaster.

Neo: And this is about Zion.

Architect: You are here because Zion is about to be destroyed. It's every living inhabitant terminated. It's entire existence eradicated.

Neo: Bullshit!

All Neo's on monitors: Bullshit!

Architect: Denial is the most predictable of all human responses. But rest assured, this will be the sixth time we have destroyed it, and we have become exceedingly efficient at it.

[Recording 8 Transcript]

Architect: ... of the code you carry reinserting the prime program. After which you will be required to select from the Matrix twenty three individuals, sixteen female seven male, to rebuild Zion. Failure to comply with this process will result in a cataclysmic system crash killing everyone connected to The Matrix, which coupled with the extermination of Zion, will ultimately result in the extinction of the entire human race.

Neo: You won't let it happen; you can't. You need humans beings to survive.

Architect: There are levels of survival we are prepared to accept. However the relevant issue is whether or not you are ready to accept the responsibility for the death of every human being in this world.

[Recording 9 Transcript]

Architect: Your five predecessors were, by design, based on a similar predication, a contingent affirmation, that was meant to create a profound attachment to the rest of your species, facilitating the function of The One. While the others experience this in a very general way, your experience is far more specific. Vis a vis, love.

Neo: Trinity!

Architect: Ah pro po, she entered the Matrix to save your life at the cost of her own.

Neo: No!

Architect: Which brings us at last to the moment of truth where the fundamental flaw is ultimately expressed and the anomaly revealed as both beginning and end. There are two doors. The door to your right leads to the source and the salvation of Zion. The door to your left leads back to the Matrix to her and to the end of your species. As you adequately put, the problem is choice. But we already know what you are going to do, don't we. Already I can see the chain reaction. The chemical precursors that signal the onset of an emotion, designed specifically to overwhelm logic and reason, an emotion that is already blinding you from the simple and obvious truth: she is going to die and there is nothing you can do to stop it. Hope. It is the quintessential [human delusion???], simultaneously the source of your greatest strength and your greatest weakness.

Neo: If I were you, I would hope that we don't meet again.

Architect: We won't.

copy en paste werk
pi_10583609
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 13:02 schreef Gio het volgende:
Voor de mensen die het gesprek tussen Neo en de Architect niet helemaal konden volgen:
[..]

copy en paste werk

tnx, mooi om het zo nog eens te lezen, maar zo te zien had ik het allemaal wel goed begrepen.
  woensdag 21 mei 2003 @ 13:31:18 #162
46360 japis
Errare humanum est
pi_10583686
Ik vind dat vader en moeder verhaal niet echt logisch.
De matrix is een programma en die heeft geen vader of moeder, hooguit een programeur. Sommige theorien gaan er nog te veel van uit, dat er mensen zouden zijn. Volgens mij is het allemaal software en die hebben hele andere regels en wetten. Die kunnen dingen die normaal niet kunnen.
Vanitas vanitatum et omnia vanitas
  woensdag 21 mei 2003 @ 14:22:13 #163
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_10584876
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 13:31 schreef japis het volgende:
Ik vind dat vader en moeder verhaal niet echt logisch.
...
Het ontgaat je een beetje dat het symbolisch bedoeld is of niet?
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 21 mei 2003 @ 14:28:47 #164
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_10585028
Thanks for the transcript is wel fijn om het op je gemakje eens te lezen maar ik denk dat ik het allemaal wel had begrepen

Greetz,

Raenius...

woensdag 21 mei 2003 @ 14:31:20 #165
46360 japis
Errare humanum est
pi_10585095
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 14:22 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Het ontgaat je een beetje dat het symbolisch bedoeld is of niet?

Nee
pi_10587007
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 14:31 schreef japis het volgende:

[..]

Nee

Dan weet ik niet waarom je daarover zeurt. De architect is gewoon de AI die de matrix ontwerpt en de Oracle zorgt ervoor dat alles goed loopt... De symboliek van moeder en vader is dus best toe te passen.
En natuurlijk lijkt het allemaal heel menselijk, daar is de matrix voor.
pi_10587711
Volgens mij is Zion een stukje van de Matrix, of een alternatieve matrix. Waarbij ik de tweede mogelijkheid het meest waarschijnlijk vindt; de vaste telefoonlijnen die nodig zijn voor een exit uit de Matrix zijn natuurlijk een duidelijk symbool.

Verder zijn er de volgende redenen waarom ik denk dat Zion ook niet de echte wereld is;

1. Zion repopulated

Zion heeft ongeveer 250,000 bewoners, uit de dialoog met de architect weten we onder tussen dat Zion al 5 keer eerder is vernietigd, en dat het 'herbevolkt' is met 23 mensen, er is geen enkele mogelijkheid dat binnen het tijdsverloop dat we kennen uit Matrix (circa 100 jaar) uit 23 mensen 250.000 worden. Ook is het onwaarschijnlijk dat de mensheid een apocalyptisch gebeuren als het vernietigen van Zion zou vergeten, maar wel nog volledig op de hoogte zijn van de totstandkoming van de Matrix.

2. Smith/Bane
We kennen in het schema van de Matrix computerroutines en mensen. Er is geen mogelijkheid te bedenken hoe een computerroutine een mens buiten een computeromgeving kan beïnvloeden op de manier waarop agent Smith Bane beinvloedt; namelijk als een virus dat een ander computerprogramma infecteert.

3. Superneo
Dat Neo de werkelijkheid van de Matrix kan beinvloeden is logisch, want Neo is in staat om de routines van de Matrix te 'buigen'. Tegen het einde van Reloaded echter stopt hij een Sentinel. Zelfs wanneer je geloven dat een kenmerk uit de Matrix op een mens kan worden overgebracht (zie 2) dan nog is er geen mogelijkheid waarop de Matrix door een mutatie in Neo de natuurwetten kan veranderen.

Kortom; Zion is niet de echte wereld.

woensdag 21 mei 2003 @ 16:33:01 #168
46360 japis
Errare humanum est
pi_10588084
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 15:54 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Dan weet ik niet waarom je daarover zeurt. De architect is gewoon de AI die de matrix ontwerpt en de Oracle zorgt ervoor dat alles goed loopt... De symboliek van moeder en vader is dus best toe te passen.
En natuurlijk lijkt het allemaal heel menselijk, daar is de matrix voor.

dus nu is een mening geven zeuren...
  woensdag 21 mei 2003 @ 16:33:48 #169
7076 iMAGE
Work less. Play more.
pi_10588108
Ik geloof de theorie dat The Matrix een gevangenis voor AI is. gecreeerd door mensen.

Kijk hier maar (echt freaky):
http://www.matrixreloaded.com/showthread.php?s=453860f9ca7083407df5ff379e43d78c&threadid=1147

pi_10588255
Ik ben helemaal eens met de stelling dat Zion ook deel uit maak van de Matrix. Ik heb gister de film voor de tweede keer gekeken en ik er heilig van overtuigd dat het zo is.
Ten eerste weet de Architect erg veel van wat er aan de hand is in de "Echte" wereld. Als je schermen bekijk in de kamer van de Architect zie je ook beelden van wat zich daar heb afgespeeld. Je moet wel goed kijken hoor maar ze zijn er wel.
Vervolgens krijgt Neo "De" Lepen van één van de wezen die je zag in deel 1. Hoe kan nou een object van een virtuele wereld zich verplaatsen naar de echte?
Life's a bitch
  woensdag 21 mei 2003 @ 16:43:56 #171
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10588367
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:18 schreef HiZ het volgende:
1. Zion repopulated

Zion heeft ongeveer 250,000 bewoners, uit de dialoog met de architect weten we onder tussen dat Zion al 5 keer eerder is vernietigd, en dat het 'herbevolkt' is met 23 mensen, er is geen enkele mogelijkheid dat binnen het tijdsverloop dat we kennen uit Matrix (circa 100 jaar) uit 23 mensen 250.000 worden. Ook is het onwaarschijnlijk dat de mensheid een apocalyptisch gebeuren als het vernietigen van Zion zou vergeten, maar wel nog volledig op de hoogte zijn van de totstandkoming van de Matrix.

een zeer groot deel bestaat dan ook uit bevrijde mensen. Immers, iedereen met zo'n plug is bevrijdt, en dat zijn er veel.

2. Smith/Bane
We kennen in het schema van de Matrix computerroutines en mensen. Er is geen mogelijkheid te bedenken hoe een computerroutine een mens buiten een computeromgeving kan beïnvloeden op de manier waarop agent Smith Bane beinvloedt; namelijk als een virus dat een ander computerprogramma infecteert.

Ik zie niet waarom dit niet zou kunnen. Als je dood gaat in de matrix, ga je in het echt ook dood. Maar als je ziel wordt overschreven kan dat ineens niet meer?

3. Superneo
Dat Neo de werkelijkheid van de Matrix kan beinvloeden is logisch, want Neo is in staat om de routines van de Matrix te 'buigen'. Tegen het einde van Reloaded echter stopt hij een Sentinel. Zelfs wanneer je geloven dat een kenmerk uit de Matrix op een mens kan worden overgebracht (zie 2) dan nog is er geen mogelijkheid waarop de Matrix door een mutatie in Neo de natuurwetten kan veranderen.

Jij hebt geen idee wat de natuurwetten zijn. Wie weet leven wij ook in de matrix en blijken mensen dit gewoon te kunnen.
anderzijds zou neo na zijn gesprekje met de architect in een andere matrix beland kunnen zijn, om hem zo zijn wil om te vechten te ontnemen.

Kortom; Zion is niet de echte wereld.

het spijt me, maar geen van de argumenten wijzen 100% in die richting. En daarnaast ligt het gewoon TE veel voor de hand. Ze hebben echt niet hun best gedaan op zo'n plotselinge plotwisseling ( wat haat ik dat) om vervolgens het vervolg daarop zo ontzettend obvious te maken.
Laat ik het zo zeggen, als dat de clue is, dan wordt matrix 3 nog een behoorlijk slechtere film .
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  woensdag 21 mei 2003 @ 16:46:34 #172
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10588428
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:39 schreef Ironic82 het volgende:
Ik ben helemaal eens met de stelling dat Zion ook deel uit maak van de Matrix. Ik heb gister de film voor de tweede keer gekeken en ik er heilig van overtuigd dat het zo is.
Ten eerste weet de Architect erg veel van wat er aan de hand is in de "Echte" wereld. Als je schermen bekijk in de kamer van de Architect zie je ook beelden van wat zich daar heb afgespeeld. Je moet wel goed kijken hoor maar ze zijn er wel.
Vervolgens krijgt Neo "De" Lepen van één van de wezen die je zag in deel 1. Hoe kan nou een object van een virtuele wereld zich verplaatsen naar de echte?
Het hoeft helemaal niet die lepel te zijn.
Al heb ik wel 1 twijfeling. Als bane en die ander de hardline gebruiken om terug te komen, dan stopt die ander de boodschaap in zijn binnenzak en ontwaakt dan en neemt zodoende de boodschap mee. Dat is raarder dan raar lijkt mij
Dan moet het object spontaan materialiseren in de andere wereld...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_10589136
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:33 schreef japis het volgende:

[..]

dus nu is een mening geven zeuren...

Blijf eens bij het onderwerp, en doe niet zo slachtofferig
pi_10589269
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:46 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het hoeft helemaal niet die lepel te zijn.
Al heb ik wel 1 twijfeling. Als bane en die ander de hardline gebruiken om terug te komen, dan stopt die ander de boodschaap in zijn binnenzak en ontwaakt dan en neemt zodoende de boodschap mee. Dat is raarder dan raar lijkt mij
Dan moet het object spontaan materialiseren in de andere wereld...

Die lepel is idd gewoon een zelfgemaakte.

En die informatie kan gewoon mee gegaan zijn naar de 'Construct'. Vanaf daar hebben ze het dan gedownload naar de chip die neo kreeg.

woensdag 21 mei 2003 @ 17:21:52 #175
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_10589393
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:33 schreef iMAGE het volgende:
Ik geloof de theorie dat The Matrix een gevangenis voor AI is. gecreeerd door mensen.

Kijk hier maar (echt freaky):
http://www.matrixreloaded.com/showthread.php?s=453860f9ca7083407df5ff379e43d78c&threadid=1147

djees... die gozer is eng goed; zijn theorie kan heel goed waar zijn, hmmm, nice!
Porch Monkey 4 Life!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')