abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 mei 2003 @ 16:14:50 #26
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_10536507
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:07 schreef Ironic82 het volgende:
Zelf denk ik dat dit het dichts in de buurt komt. Zion moet wel een deel uitmaken van de Matrix omdat het anders niet in de Cycle past. Pffffff wat een diepgang zeg die film . Vind het echt een Topic !!!!
Ik denk dat je gelijk hebt, een soort nested matrix within a matrix zou inderdaad ervoor zorgen dat de cycle ook invloed heeft op het zion-programma. Het zal wel op zijn minst anders gecoded moeten zijn, anders zou Neo zo in de gaten hebben dat de Real World ook een matrix is.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_10536603
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:14 schreef kepler het volgende:

[..]

de keuze heeft hij al gemaakt, hij moet het alleen nog begrijpen
er zijn geen keuzes

hahaha hihih ja magoed.. speelt ruimte zat. Ik wil alleen even meegeven aan de mensen:

Misschien liegt die architect wel!

[Dit bericht is gewijzigd door jaccoh op 19-05-2003 16:18]

pi_10536645
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:11 schreef jaccoh het volgende:

[..]

Wie zegt dat er een cycle is? Precies: de vijand.. duh. Dus geen diepgang maar misleiding. NEO heeft geen doel/bestemming.. hij heeft de KEUZE.

Maar de Prophecy vertelt ook dat er eerder een "The One" was die had aangekondigt dat hij terug zal komen en een eind zal maken aan de oorlog.
Life's a bitch
  maandag 19 mei 2003 @ 16:19:10 #29
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_10536668
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:17 schreef jaccoh het volgende:

[..]

hahaha hihih ja magoed.. speelt ruimte zat. Ik wil alleen even meegeven aan de mensen:

Misschien liegt die architect wel! _o_

jah ik denk ook dat ie liegt, moet hem toch maar een keer zien

WANNEER GAAN WE NOU!!!
vrijdag?

To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_10536765
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:18 schreef Ironic82 het volgende:

[..]

Maar de Prophecy vertelt ook dat er eerder een "The One" was die had aangekondigt dat hij terug zal komen en een eind zal maken aan de oorlog.

Dat kan toch? Ik zou als architect dit stukje kennis ook misbruiken tot de ultieme misleiding.

Bovendien: (heeft even niets te maken met de prophecy) The Oracle loog tegen NEO omdat ie dat te horen kreeg wat ie nodig had.. dus dan kan de architect dat ook maar dan als misleiding.

maandag 19 mei 2003 @ 16:21:56 #31
34586 kepler
No bounce, no play
pi_10536773
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:14 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt, een soort nested matrix within a matrix zou inderdaad ervoor zorgen dat de cycle ook invloed heeft op het zion-programma. Het zal wel op zijn minst anders gecoded moeten zijn, anders zou Neo zo in de gaten hebben dat de Real World ook een matrix is.

Neo kan ook gecodeerde code (raar woord eigenlijk) zien. In dat gebouw zegt hij dat hij wel code ziet, maar niet kan begrijpen wat het betekent. Dan zou hij dus ook zion moeten zien
The line is a dot to you!
pi_10536981
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:21 schreef kepler het volgende:

[..]

Neo kan ook gecodeerde code (raar woord eigenlijk) zien. In dat gebouw zegt hij dat hij wel code ziet, maar niet kan begrijpen wat het betekent. Dan zou hij dus ook zion moeten zien

Van de Matrix weet hij dat hij niet echt is, van Zion nog niet. Zodra hij beseft dat hij in een gesimuleerde wereld zit, kan hij de code zien.
  maandag 19 mei 2003 @ 16:31:01 #33
31795 -Spoon-
There is no Spoon.....
pi_10537116
ja maar wat ik ook zo raar vind is dat ie de keeper zeg maar van the
oracle wel als soort van asci ziet maar the oracle niet....

Weet 1 van jullie of die tweeling nou dood zijn of dat ze gevlucht waren
toen die auto exploderden?

This is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning....................................................... Winston Churchill November 10,1942
  maandag 19 mei 2003 @ 16:31:56 #34
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_10537150
Hoe kan het dan dat die jongen de lepel bij Neo bracht Hoe komt hij hieraan ?
Ikzelf denk dat the Oracle een stukje software is dat Neo wil misleiden om hem de verkeerde keuzes te laten maken dat uiteindelijk zal leiden tot een reboot van de gehele Matrix , inclusief Zion dat een deel van de Matrix is dat dient voor het verder perfectioneren van de totale Matrix.

Verder denk ik niet dat het agent Smith is die in Zion is binnengedrongen , wat Neo toen droomde , maar gewoon een 2e Cypher die terugwil in de Matrix (de nepwereld dan) omdat ie het zat is om in smerige kleren rond te lopen en in een grot te wonen...........

Just my thougts

pi_10537182
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:31 schreef -Spoon- het volgende:

Die leven vast nog wel. Als ze transparant waren kon niets ze raken zie je.
pi_10537200
Ik weet het allemaal eigenlijk nog zo net niet. Aan de ene kant denk je van Zion hoort bij "The Matrix" maar het kan ook weer niet zo zijn. Op zich hebben ze het in deel 1 al een beetje uitgelegt. "Did you ever had a dream Neo, that you were sure it's real? What if you are unable to wake from that dream. How do you know the differents between the dream world and the real world." Maarja zo kan je eigenlijk nog oneindig door gaan natuurlijk. Denk dat ik het nog een aantal keer moet bekijken. Of gewoon wachten op Revolutions
Life's a bitch
pi_10537257
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:31 schreef -Spoon- het volgende:

De keeper zag je even als code, omdat het camerastandpunt even firstperson werd. Dat is ook de enige keer dat je te zien krijgt hoe Neo de wereld waarneemt. Hij zal het Oracle misschien ook wel als code zien, alleen wij zien dat niet, omdat wij er "bijstaan", en het niet vanuit Neo zien.

Niemand weet volgens mij zeker of de tweeling dood is. Er zijn wel een hoop theoriën over, maar niemand kan het bewijzen. Behalve natuurlijk de acteurs en de scriptschrijvers

pi_10537419
quote:
Dat is ook de enige keer dat je te zien krijgt hoe Neo de wereld waarneemt.
What about the orgasm coockie
  maandag 19 mei 2003 @ 16:42:10 #39
34586 kepler
No bounce, no play
pi_10537509
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:31 schreef Takemenow het volgende:
Hoe kan het dan dat die jongen de lepel bij Neo bracht Hoe komt hij hieraan ?
dit is volgens wel het bewijs dat Zion een 2e matrix is. Of is het mogelijk om spullen mee te nemen vanuit de matrix en andersom. Volgens mij niet dus...
  maandag 19 mei 2003 @ 16:43:59 #40
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_10537574
Er is maar 1 Matrix en Zion is wel echt, wat mij namelijk veel waarschijnlijk lijkt: toen Neo de kamer van The Architect uitliep, toen zat'tie nog gewoon IN The Matrix. Dit zou kunnen verklaren waarom Neo ineens zo'n EMP kan uitstoten en dus de Squiddies kan verslaan. Tevens, zou dit verklaren waarom ze kunnen denken dat Zion vernietigd is; software kan je alles laten vertellen... bekijk de teaser (aan het einde van Reloaded) van Revolutions maar eens. Daar zie je o.a. Niobe in Zion lopen.

En voor de allerlaatste keer (is ondertussen ook al 10x gevraagd ofzo): Bane IS Agent Smith. Deze heeft zichzelf simpelweg in de geest van Bane geupload; Bane werd n.l. overgenomen door Smith, voordat'tie via de telefoon weer terug ging naar z'n eigen geest.

Daarnaast, wat Morpeus zegt in de teaser aan het einde van Enter The Matrix: He's fighting for us. Wat mogelijk zou kunnen betekenen dat Smith ook voor ze vecht, samen met Neo. Immers, Smith wil ook maar 1 ding, uiteindelijk: vrijheid. En 't feit dat de Matrix op instorten staat -en dus Smith meevernietigd, aangezien hij nog steeds een programma blijft- lijkt me genoeg reden om je persoonlijke haat t.o.v. Neo aan de kant te zetten. Survival.

Porch Monkey 4 Life!
pi_10537578
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:42 schreef kepler het volgende:

[..]

dit is volgens wel het bewijs dat Zion een 2e matrix is. Of is het mogelijk om spullen mee te nemen vanuit de matrix en andersom. Volgens mij niet dus...

Denk je dat er geen lepels bestaan in Zion? Ik denk dat het manneke die lepel heeft proberen te buigen met zn mind maar er niet ingeslaagd is omdat ie in the real world zit nu. Daardoor heeft ie het ding maar alle kanten op gebogen en geslagen want het zag er nogal gaar uit die lepel.
  maandag 19 mei 2003 @ 16:45:36 #42
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_10537620
quote:

[..]

het is maar een lepel, en nog een brakke ook. Kan simpelweg een stuk etensgerei zijn uit Zion, wat symboliseerd: There is no spoon. Om nogmaals Neo duidelijk te maken, dat de Matrix nep is. Vlak voordat'tie de Matrix wederom in gaat. Dat dit betekend dat Zion een 2de Matrix is... naaah, don't think so.

edit: damn, Tec was me net voor

[Dit bericht is gewijzigd door oCe op 19-05-2003 16:46]

Porch Monkey 4 Life!
pi_10537637
quote:

[..]

Volgens mij is die lepel erg belangrijk omdat het anders een erg overbodige scene geweest moest zijn. Hij zij trouwens ook: "This is from one of the orfens" maar dat weet ik niet helemaal zeker meer. Wat trouwens ook een bewijs kan zijn is het feit dat "The Architect" wist wat er allemaal in "The Real World" afspeelt.

[Dit bericht is gewijzigd door Ironic82 op 19-05-2003 16:47]

Life's a bitch
pi_10537677
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:43 schreef oCe het volgende:
Er is maar 1 Matrix en Zion is wel echt, wat mij namelijk veel waarschijnlijk lijkt: toen Neo de kamer van The Architect uitliep, toen zat'tie nog gewoon IN The Matrix. Dit zou kunnen verklaren waarom Neo ineens zo'n EMP kan uitstoten en dus de Squiddies kan verslaan. Tevens, zou dit verklaren waarom ze kunnen denken dat Zion vernietigd is; software kan je alles laten vertellen... bekijk de teaser (aan het einde van Reloaded) van Revolutions maar eens. Daar zie je o.a. Niobe in Zion lopen.

En voor de allerlaatste keer (is ondertussen ook al 10x gevraagd ofzo): Bane IS Agent Smith. Deze heeft zichzelf simpelweg in de geest van Bane geupload; Bane werd n.l. overgenomen door Smith, voordat'tie via de telefoon weer terug ging naar z'n eigen geest.

Daarnaast, wat Morpeus zegt in de teaser aan het einde van Enter The Matrix: He's fighting for us. Wat mogelijk zou kunnen betekenen dat Smith ook voor ze vecht, samen met Neo. Immers, Smith wil ook maar 1 ding, uiteindelijk: vrijheid. En 't feit dat de Matrix op instorten staat -en dus Smith meevernietigd, aangezien hij nog steeds een programma blijft- lijkt me genoeg reden om je persoonlijke haat t.o.v. Neo aan de kant te zetten. Survival.

amen! En die architect liegt dus!
  maandag 19 mei 2003 @ 16:49:44 #45
12863 oCe
-I am Jack's wasted life
pi_10537767
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:46 schreef jaccoh het volgende:

[..]

amen! En die architect liegt dus!

Tuurlijk, wat zou jij doen, als jou geestekindje op instorten staat. The Architect probeert The One en Zion te ontkrachten, zodat Neo mogelijk de keuze maakt om Zion te redden. Wat resulteerd in de hele cyclus, zodat Zion voor de 7de keer opnieuw opgebouwd gaat worden. Hij probeert Neo te beinvloeden.

Er zit vast een kern van waarheid in het verhaal van The Architect, zoals de cyclus enzo; immers er was ook een The One die Zion opgericht heeft. Die voorspelde dat er een nieuwe The One zou komen (of dat hij zelf terug zou komen, symbolisch); alsmede dat die gekke Fransoos ook zei 'I've survived your predecessors, I'll survive you aswell, boy'. Maar 'tis wel zo gebracht, dat er getracht wordt Neo te beinvloeden.

Porch Monkey 4 Life!
pi_10537837
Zie je in de film eigenlijk of Neo en Trinity uit de Matrix worden gehaald nadat Neo Trinity gered heeft op het einde? Ik kan me dit niet meer herinneren

The Matrix is fucking up my mind

pi_10537848
OCE..

Ik ben er uit! .. Jij denkt er het zelfde over als ik.. 100% .. deed ik al sinds ik die film zag .. alleen verwoorde jij het net even anders.

maandag 19 mei 2003 @ 16:52:39 #48
46710 Raenius
Your Online Magician ;-)
pi_10537861
Ik heb niet echt tijd om een erg lang verhaal te tikken maar dit is mijn visie op The Matrix en The Matrix Reloaded:

Naar aanleiding van de onthulling die The Architect gaf trek ik een paar conclusies:

- The Oracle is een co-creator / high end program in The Matrix die ook een vorm van controle representeert
- Zion is niet de enigste 'overlevende' stad, maar een stad die wordt GETOLEREERD tot er een 'One' opduikt in The Matrix. (anomaly) Dus Zion is gewoon nog een ander controle middel voor de mensen die zich aan The Matrix hebben weten te ontpluggen, en heel de hunt in deel 1 voor de access codes naar Zion was gespeeld..
- The Prophecy is dus gewoon maar een verhaaltje om het feit dat eens in de zoveel jaar een anomaly optreed en er een 'One' opduikt..
- Dit is niet de eerste matrix, er waren er nog 5 voor. Telkens wanneer er een 'One' was die bij The Architect kwam en de keuze maakte om opnieuw Zion op te bouwen (met de groep mensen die hij / zij mocht uitkiezen) werd de code van The Matrix geupgrade om de kans op deze anomolies te verkleinen / beter af te vangen..
- Aangezien de intens grote populatie in Zion, zijn er na de vorige keuze van de vorige 'One' voor het opnieuw opbouwen van Zion een lange tijd verstreken, waarschijnlijk een x aantal generaties. Dus de originele 'One' die de keus heeft gemaakt + de mensen die hij heeft meegenomen zijn allang dood.

Nu het einde van deel 2, we zien dat Neo ineens krachten heeft buiten the Matrix, wat betekent dit? Ik kan hier niet echt een duidelijk antwoord opgeven, maar ik denk dat Neo een aparte 'anomaly' is. Eentje die instaat is zowel binnen als buiten The Matrix zijn invloed te doen gelden. Zo'n beetje hetzelfde als dat Agent Smith kan infiltreren in de hersens van een echt mens en zodoende Zion kan infiltreren als 'levende' agent. Oke verder kom ik op dit moment niet..

Er resten nog een aantal dingen die niet helemaal duidelijk zijn (voor mij tenminste):

- Wat wil Agent Smith nu precies, binnen EN buiten The Matrix?
- Waarom geven de machines nou precies de kans om Zion weer op te laten bouwen?
- nog wat dingen die ik nu vergeten ben.

Veel leesplezier

Greetz,

Raenius...

maandag 19 mei 2003 @ 16:54:28 #49
31795 -Spoon-
There is no Spoon.....
pi_10537917
Ik zelf denk niet dat Zion in de Matrix zit..
want net toen Neo die sentinals zogenaamt stopte kwam dat schip d'r aan van Naobi die kan dan wel zo'n Elektrische stoot hebben gegeven.
Zodat het lijkt dat Neo de sentinals gestopt zou hebben...
Dus nee ik denk niet dat het zo is ... en ook mede door dat ik de trailer gezien heb van 3.

Revolutions trailer... pas op kan spioler zijn!

p.s. hebben jullie wel de aftiteling gezien??? want na deze aftiteling
zou er nog een trailer komen van the matrix revolutions. ik heb hem in iedergeval gemist.

This is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning....................................................... Winston Churchill November 10,1942
  maandag 19 mei 2003 @ 17:00:22 #50
34586 kepler
No bounce, no play
pi_10538147
quote:
Op maandag 19 mei 2003 16:43 schreef oCe het volgende:

dit is volgens mij echt de droom van Neo, vlakvoordat Bane (agent smith dus) wordt teruggehaald via de telefoon wordt Neo wakker naast Trinity.
Die droom van Neo komt uit en Trinity wordt doodgeschoten, maar dit is aan het einde van de film. Dat stukje met die Bane en agent Smith moet dus nog komen, ik heb ook niks gezien wat de aanleiding gaf om Bane en anderen in de Matrix te zetten. Ze moesten er juis uit blijven, omdat het te gevaarlijk was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')