quote:Is afhankelijk van de school.
Op maandag 19 mei 2003 14:21 schreef Pushit het volgende:[..]
Ik praat natuurlijk wel over 15 jaar geleden, kan best zijn dat het nu niet meer mag, dat weet ik niet en jij blijkbaar wel
quote:Niet zoals het Fries, maar wel dat er verrekte veel aandacht aan wordt besteed.
Op maandag 19 mei 2003 14:11 schreef Fliepke het volgende:In de les?
je vergist je, dat is ook friesland...
Hier gebeurt dat toch echt niet, misschien dat de kinderen onderling wel vaker dialect spreken, maar leren op school is toch iets anders.
Maar om het iets genuanceerder te brengen: op zich is het wel goed om kinderen bewust te maken van de geschiedenis van de plaats waar ze wonen.
Ik vind Limburgs alleen zo schijtlelijk. En daarbij: het is normaal om in het dialect te praten, dat zie je bijna nergens anders. Dan hoor je mensen wel met een accent, maar dialect, dat praten alleen boeren.
quote:TIEFUSSTRAALT DAN GEWOOOOON OOOOOOP
Op maandag 19 mei 2003 14:23 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Getver de getver...
Nou hoop ik binnenkort weg te zijn uit Limburg, maar mocht het nodig zijn dat ik hier later met kinderen ga wonen: Limburgs komt niet in mijn huis.Al heb ik overigens geen bezwaar tegen Oostenrijkse dialecten
quote:Dacht je dat er Limburgers zijn die uberhaupt bij jou WILLEN komen?
Op maandag 19 mei 2003 14:23 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Getver de getver...
Nou hoop ik binnenkort weg te zijn uit Limburg, maar mocht het nodig zijn dat ik hier later met kinderen ga wonen: Limburgs komt niet in mijn huis.
quote:Ik ben me er overigens van bewust dat het vlaai heet (jij niet). Maar dan moeten mensen niet om vla komen vragen, dan verwijs ik ze naar de koeling!
Op maandag 19 mei 2003 14:25 schreef GWD het volgende:
neej inderdaad, je zult maar kinderen hebben die na het eten om appeltaart komen vragen met zo'n dom accent
[Dit bericht is gewijzigd door ChrisJX op 19-05-2003 14:27]
quote:Die vragen dan niet om appeltaart..............
Op maandag 19 mei 2003 14:25 schreef GWD het volgende:[..]
neej inderdaad, je zult maar kinderen hebben die na het eten om appeltaart komen vragen met zo'n dom accent
Maar om vlaai (nog maar weer een keer).
quote:Ja, ik heb een grote aantrekkingskracht op Limburgers
Op maandag 19 mei 2003 14:25 schreef stefimke het volgende:
Dacht je dat er Limburgers zijn die uberhaupt bij jou WILLEN komen?
quote:Mja bij ons in de klas zaten toen allemaal kinderen die plat praten, dus de drempel was gewoon heel erg laag.
Op maandag 19 mei 2003 14:25 schreef Peewee het volgende:[..]
Is afhankelijk van de school.
Maar het is niet zo dat scholen les gaven in het dialect, want dat kan niet als je kids in de klas hebt die het plaatselijke dialect niet beheersen. Misschien dat er extra lesjes waren waar je het plaatselijke dialect kon leren spreken en schrijven,.. maar da's bijles of zo.
quote:Doodzonde imho.
Tegenwoordig kom je geen dialect tegen voor de klas.
quote:da's weer wat anders, en dat heet dan weer pudding
Op maandag 19 mei 2003 14:26 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Ik ben me er overigens van bewust dat het vlaai heet. Maar dan moeten mensen niet om vla komen vragen, dan verwijs ik ze naar de koeling!
quote:Ja het is hardstikke normaal dat je dialect spreek, omdat bijna iedereen dat hier beheerst of op zn minst kan verstaan. Als ik met iemand sta te praten hier en ik kom erachter dat dit niet zo is, zal ik gewoon in het nederlands verder praten.
Op maandag 19 mei 2003 14:25 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Niet zoals het Fries, maar wel dat er verrekte veel aandacht aan wordt besteed.
Maar om het iets genuanceerder te brengen: op zich is het wel goed om kinderen bewust te maken van de geschiedenis van de plaats waar ze wonen.
Ik vind Limburgs alleen zo schijtlelijk. En daarbij: het is normaal om in het dialect te praten, dat zie je bijna nergens anders. Dan hoor je mensen wel met een accent, maar dialect, dat praten alleen boeren.
quote:Die fout wordt vaak gemaakt.
Op maandag 19 mei 2003 14:26 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Ik ben me er overigens van bewust dat het vlaai heet. Maar dan moeten mensen niet om vla komen vragen, dan verwijs ik ze naar de koeling!
quote:Vlaai vind ik trouwens niet lekker, dus dat komt ook niet in huis
Op maandag 19 mei 2003 14:26 schreef Arinna het volgende:Maar om vlaai (nog maar weer een keer).
*lekker in het buitenland wonen gaat
quote:Maakt niet uit
Op maandag 19 mei 2003 14:27 schreef Peewee het volgende:Die fout wordt vaak gemaakt.
Vooral bij de Brabanders trouwens,.. no offence
quote:En gelukkig woont dat volk voornamelijk in Pier-city e.o.
Op maandag 19 mei 2003 14:27 schreef Fliepke het volgende:[..]
Ja dan ben je waarschijnlijk zo'n omhooggevallen tuthola met een dikke reet en een kop als een rotte appel
quote:Jawel hoor.
Op maandag 19 mei 2003 14:28 schreef Fliepke het volgende:
Taart en vlaai zijn twee verschillende dingen
jullie zullen het wel nooit leren
quote:Ik begrijp het Duits beter dan menig "Hollander".
Op maandag 19 mei 2003 14:05 schreef ChrisJX het volgende:
Behalve dan dat je aan Limburgs echt geen ruk hebt.
quote:En vla is pudding
Op maandag 19 mei 2003 14:28 schreef Fliepke het volgende:
Taart en vlaai zijn twee verschillende dingen
jullie zullen het wel nooit leren
quote:Het was gewoon ook maar effe neergezet om ook eens te generaliseren.
Op maandag 19 mei 2003 14:29 schreef Pushit het volgende:[..]
En gelukkig woont dat volk voornamelijk in Pier-city e.o.
quote:En je spreekt het waarschijnlijk ook een stuk beter
Op maandag 19 mei 2003 14:30 schreef Icicle het volgende:[..]
Ik begrijp het Duits beter dan menig "Hollander".
quote:en den dus prrrrecies angesom
Op maandag 19 mei 2003 14:29 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Jawel hoor.
Taart is lekker
Vlaai niet
quote:Dat vind ik overigens wel knap, zo makkelijk tussen alles wisselen.
Op maandag 19 mei 2003 14:27 schreef Fliepke het volgende:Ja het is hardstikke normaal dat je dialect spreek, omdat bijna iedereen dat hier beheerst of op zn minst kan verstaan. Als ik met iemand sta te praten hier en ik kom erachter dat dit niet zo is, zal ik gewoon in het nederlands verder praten.
quote:
Maar goed, je studeert rechten?
quote:Idd
Ja dan ben je waarschijnlijk zo'n leuke meid met een dun achterwerk en een aangenaan hoofd:W
quote:Wat heb jij gezopen?? "normaal om in het dialect te praten... dan hoor je mensen wel met een accent, maar dialect.."
Op maandag 19 mei 2003 14:25 schreef ChrisJX het volgende:
Je lult uit je nek en je bent een ongelofelijke sukkel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |