(Hij is trouwesn 21 en heeft zich in de tienerjaren al flink uitgeleefd, alleen met sex wilde hij wachten op een speciaal iemand...wel dubbel eigenlijk....)
Hij kan zelf de keuze maken om het uit te maken, doet hij dat niet, dan moet hij accepteren dat het bij deze sekservaring blijft. De afweging is toch aan hem?
Titel aangepast.
Mijn beste maatje is ook nog bij zijn eerste echte vriendin, en ik heb hem hetzelfde dilemma wel eens voorgelegd, maar hij kon er best mee leven, om maar met 1 vrouw sex gehad te hebben.
Daarbij, misschien groeien jullie ooit nog wel uit elkaar (kan altijd, tenslotte) en dan kan hij alsnog experimenteren met wie en wat enzo.
5 jaar relatie nu, ben 24, en ook gewacht met sex.....
Maar nu heb ik dezelfde gedachtes als jouw vriend.....
Ik zou ook weleens willen weten hoe het met een ander zou zijn. Zij is wel met anderen naar bed geweest, voor mij.
Ben één keer vreemd geweest, alleen gezoend. Toen ze vroeg of ik mee naar binnen wilde, heb ik nee gezegd.
Misschien kun je met hem afspreken dat ie het 1 keer met een ander probeerd. Maar ik zou dat persoonlijk nooit tegen mijn vriendin kunnen zegge, ik zou gek worden bij de gedachte van haar met een ander....
Ik zou het niet toestaan dat mijn lief met anderen zou rotzooien.. no way
Aan de andere kant snap ik zijn gevoel wel hoor, mijn lief is ook de
eerste en waarschijnlijk de laatste met wie ik naar bed ga, maar daar
heb ik voor gekozen, toen ik een relatie met hem kreeg, zeg maar..
Ik weet niet of het een beetje duidelijk is wat ik schrijf..
Praat anders eens met je vriend, vertel hem dat je bang bent dat hij misschien toch later eens dat verlangen krijgt om het "met iemand anders te proberen". Misschien kan hij je gerust stellen.
Garanties kan hij je niet geven, maar als je eerlijk bent tegenover hem en je angsten uit, dan kan hij daar rekening mee houden.
Maar ga in geen geval "toegeven" aan zijn verlangens als jij er niet achter kunt staan.
quote:Precies ja
Op zondag 18 mei 2003 23:05 schreef Moonah het volgende:
Meid, stel je eigen grenzen. Laat niet met je dollen!
Wat een lef om dit aan je te vragen.... Niet op ingaan!!!
Ik ben in die periode met haar naar bed geweest en ze heeft het daar heel moeilijk mee gehad (haar vriend vond het toch niet zo leuk enzo). Veel crisis in hun relatie en het is er bijna door uit gegaan.
Motto: niet doen dus.
quote:Dus je gevoelens uitspreken is in jouw ogen slecht? Moet hij het dan maar voor zich houden en het stiekem doen? Wat denk jij vanuit een hokje zeg!
Wat een lef om dit aan je te vragen.... Niet op ingaan!!!
[Dit bericht is gewijzigd door 303 op 18-05-2003 23:14]
quote:Bij dit soort zinnetjes denk ik altijd maar: "Ik kon het niet eerder krijgen".
Op zondag 18 mei 2003 23:08 schreef Phuturistixxx het volgende:
5 jaar relatie nu, ben 24, en ook gewacht met sex.....
quote:Is dit een argument..??
Zij is wel met anderen naar bed geweest, voor mij.
quote:Dat snap ik ook nooit. Je kiest er zelf voor om een relatie aan te gaan op een moment waarop je nog niet al te veel ervaring hebt en de ander misschien wel, waarom achteraf dat "verwijtende" van 'die ander heeft wél ervaring'?
Op zondag 18 mei 2003 23:12 schreef Frenkie het volgende:Is dit een argument..??
Die ander heeft je evenmin gedwongen om te wachten.
Het is gewoon het benieuwd zijn naar hoe het zou zijn met een ander. Hoe een ander reageerd op je. Ook kun je niet vertellen hoe het met die ander was, en wat die ander fout/goed deed, whatever..... vertellen over je ervaringen is ook best leuk, alleen ja als je er maar 1 hebt gehad en daar ben je nu nog steeds mee.....
Het voelt alsof je wat hebt gemist.
quote:Kom op zeg, zo'n reactie is ook ernstig overdreven. Punt 1 praat haar vriend erover met haar. Het is niet dat hij uitgekeken is op haar maar dat hij zich afvraagt hoe het met een ander zou zijn. Dat heet communiceren. Wat moet hij dan? Gewoon niets zeggen en dan uiteindelijk alles maar stiekem gaan doen?
Op zondag 18 mei 2003 23:10 schreef Droeke het volgende:
Sorry hoor, maar volgens mij ben je niet goed snik?!?!?!
Dat laat je toch niet toe?!?! Heb je geen zelfvertrouwen ofzo? Je laat je vriendje toch niet rotzooien MET TOESTEMMING??? Dat vind ik echt te ver gaan!! Het is toch te gek voor woorden? Denk een aan soa's of aids dat je door deze flauwekul kunt oplopen.... Bescherm jezelf en je toekomst en maak het in godsnaam uit... Hij is je niet waard.Wat een lef om dit aan je te vragen.... Niet op ingaan!!!
quote:Punt 1: niet alle jongens zijn hetzelfde, ik had kans genoeg, maar dat boeit niet
Op zondag 18 mei 2003 23:12 schreef Frenkie het volgende:
Bij dit soort zinnetjes denk ik altijd maar: "Ik kon het niet eerder krijgen".
Is dit een argument..??
Stel het haar voor zou ik zeggen. Maar bedenk wel dat het van twee kanten moet komen!
Punt 2: Ik heb het er met haar over gehad, en ze kan zich er zeker wat bij voorstellen. Ze zou uiteraard nooit toestemming geven voor een slippertje.....
Maar om eerlijk te zijn, ik zou in een situatie zoals hierboven beschreven misschien wel een keer geneigd te zijn ja te zeggen. En het haar dan niet vertellen, want ik wil haar zeker niet kwijt.
quote:
Op zondag 18 mei 2003 23:09 schreef UnleashMitch het volgende:
Hij spreekt die 'wens' uit. Aan de ene kant knaagt het nu aan je maar aan de andere kant geeft het wel aan dat hij alles met je wil bespreken.
Hij spreekt die 'wens' uit maar vind het het niet waard om jou ervoor op te offeren anders had hij het risico genomen en had hij vreemd gegaan.
quote:
Op zondag 18 mei 2003 23:14 schreef Phuturistixxx het volgende:
Iedereen die hier meteen heel verontwaardigd op reageerd hebben waarschijnlijk allemaal wel meerdere (sex)partners gehad.Het is gewoon het benieuwd zijn naar hoe het zou zijn met een ander. Hoe een ander reageerd op je. Ook kun je niet vertellen hoe het met die ander was, en wat die ander fout/goed deed, whatever..... vertellen over je ervaringen is ook best leuk, alleen ja als je er maar 1 hebt gehad en daar ben je nu nog steeds mee.....
Het voelt alsof je wat hebt gemist.
quote:Volgens mij is hier alles mee gezegd
Op zondag 18 mei 2003 23:14 schreef M2theC het volgende:
Het is jouw lichaam en leven. JIJ bepaalt het helemaal zelf. Als je dat niet wil moet je het niet doen.
Hij heeft het maar te respecteren. Als ie dat niet doet dan heeft ie ook geen respect voor jou!
quote:Het is geen verwijt, het is een feit. Als ik daar niet tegen had gekund had ik wel een maagd "uitgezocht".
Op zondag 18 mei 2003 23:14 schreef Angeles het volgende:[..]
Dat snap ik ook nooit. Je kiest er zelf voor om een relatie aan te gaan op een moment waarop je nog niet al te veel ervaring hebt en de ander misschien wel, waarom achteraf dat "verwijtende" van 'die ander heeft wél ervaring'?
Die ander heeft je evenmin gedwongen om te wachten.
Maar nogmaals, het is het gevoel iets gemist te hebben.
Ik zou het niet toelaten stel hem voor een keus
succes meis.
quote:Inderdaad!
Op zondag 18 mei 2003 23:18 schreef UnleashMitch het volgende:Volgens mij is hier alles mee gezegd
quote:Ja.. denk ik ook..
Op zondag 18 mei 2003 23:22 schreef Phuturistixxx het volgende:
Ik denk trouwens dat er heel veel mensen het moeilijk hebben met het idee nooit meer met een ander sex te hebben dan met maar 1 persoon, als je in een vaste relatie zit...
quote:Wel lief om te zien dat je onzeker bent maar dat is nergens voor nodig. Je vriendje is al bijna 2 jaar bij je, je moet dan toch iets goed doen
Op zondag 18 mei 2003 23:20 schreef --eva-- het volgende:
Heel erg bedankt voor de reacties tot nu toe ( en zo snel...)
Goed om te horen dta ik niet met me moet laten sollen, want ik heb daar wel de neiging toe, kben idd vrij onzeker...
Ik ga het er maar eens echt even met hem erover hebben (we hebben het eigenlijk nooit echt als onderwerp behandeld), en vragen of die drang ernaar zo groot is dat hij mij ervoor wil laten vallen( ik denk/hoop het niet, anders had hij het waarschijnlijk al gedaan..)Hij moet dan ook echt beseffen dat hij mij daarmee kwijt is, want hij heeft nl. het idee dat het toch wel goed komt tussen ons (zegt hij letterlijk)...Kortom de verhoudingen zijn op het moment een beetje scheef....
Je maakt mij niet wijs dat je vriendje dan alsnog zegt 'nou dat heb ik er voor over'. Ik zou iig heel raar staan te kijken als hij je dan dumpt om naar een scharrel te gaan. Komt allemaal goed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |